Onhan tässä ketjussa esiintyvä mainittu denialismi ihan uskomatonta perseilyä.
Sähköautoista on käytännössä ensimmäinen varsinainen sukupolvi tulossa markkinoille ja jo näitä edeltävien betaversioiden perusteella tehdään jotain johtopäätöksiä, siitä kuinka sähköauto ei sovellu siihen, eikä tähän eikä nönnönnnöö.
Tähän mennessä Tesla on käytännössä yksin saanut toimia high end-markkinalla ja tulee häviämään taistelun käytännössä välittömästi, kun suuret autovalmistajat saavat pelin auki.
Kompakteissa kaupunkiautoissa Nissanin Leaf on käytännössä ainoa markkinoilla edes jonkin aikaa ollut ja toisen sukupolven versio soveltuu jo suurimpaan osaan ajoista, vaikka kyseessä on vain yhden valmistajan yksi niché-malli.
Käytettyjen autojen markkinaa ei luonnollisesti ole, koska ainoat edes joitain kappaleita myydyt ovat joko ensimmäisen sukupolven Leafeja, jotka käyvät ainoastaan kaupunkiautoiksi sekä pirun kalliita Tesloja.
Nyt esimerkiksi markkinoille on tulossa Kian Niron täyssähköversio, jossa range on mitatusti ~480km sekalaisessa ajossa ja yli 600km kaupungissa, pikalataus 80% tehoon 45 min ja Ruotsissa hinta näillä näkymin ~35k€, lisäksi useampi järjestelmä (akkujen lämmitin/viilennin vakiona sekä ilmalämpöpumppu lisävarusteena) pitämään ranget kylmissä olosuhteissa lähes yhtä pitkinä kuin lämpimissä maissa.
Vastaavia malleja alkaa tippumaan markkinoille ensi vuoden aikana, josta markkina oikeasti vasta lähtee käyntiin ja käytettyjen markkina sitten 2-5 vuoden kuluessa.