Autoiluketju

  • 3 281 408
  • 18 827

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Okei, eli tuohon tummanpunaiseen lisätään hintaan 20% että saan sen autoliikkeestä ulos, ja tuossa toisessa se alv on jo mukana ilmoitetussa hinnassa?
Ainakin Suomessa menee niin, että kun yksityinen myy auton autokaupalle, siitä ei mene jatkomyynnissäkään alvia. Jos taas yritys myy auton, niin siihen tulee alvi päälle. Silloin myös ulosmyyntihinnassa on se alvi mukana.

Tällä ei ole yksityiselle merkitystä. Jos yritys ostaa käytetyn, niin sen alvin voi vähentää.

Ja semmoinen vielä, että jos yritys ostaa alvittoman auton ja myy sen joskus eteenpäin, niin hintaan lisätään alvi. Tässä yrityksellä ei tarkoiteta autokauppaa.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Ainakin Suomessa menee niin, että kun yksityinen myy auton autokaupalle, siitä ei mene jatkomyynnissäkään alvia. Jos taas yritys myy auton, niin siihen tulee alvi päälle. Silloin myös ulosmyyntihinnassa on se alvi mukana.

Tällä ei ole yksityiselle merkitystä. Jos yritys ostaa käytetyn, niin sen alvin voi vähentää.

Tämähän selvensi myynti-ilmoituksissa useinkin nähtäviä "alv-vähennyskelpoinen" -speksejä. Varmaan aika itsestäänselvyys, mutta koska ei ikinä tule sattumaan omalle kohdalle, niin eipä totakaan ole tullut sen kummemmin mietittyä.

Ja semmoinen vielä, että jos yritys ostaa alvittoman auton ja myy sen joskus eteenpäin, niin hintaan lisätään alvi. Tässä yrityksellä ei tarkoiteta autokauppaa.

Mitä tämä tarkoittaa? Eikö yritys ole yritys, vaikka sitten olisi autokauppa? Ymmärsinkö väärin, vai miksi kuulostaa ristiriitaiselta ekaan lainaukseen verrattuna? Ensin yksityinen myy (käsittääkseni alvittoman) auton yritykselle (autokauppa) ja siitä ei mene jatkomyynnissä alvia. Sitten taas, jos yritys ostaa alvittoman auton yksityiseltä, hintaan lisätään jatkomyynnissä alv, jos ostava yritys ei ole autokauppa?
 
Viimeksi muokattu:

bart

Jäsen
Pitäisi saada parilla tonnilla paremmalle puoliskolle ainakin tulevaksi talveksi käyttöauto lyhyeen työmatka-ajoon taajama-alueella. Mahdollisimman edulliset käyttökulut ovat hakusessa. Hän itse on puntaroinut 2000-luvun alun Yarista sekä hivenen uudempaa C3:sta. Yaris vaikuttaisi kommenttien perusteella olevan itse varmuus; miten tuon sitikan kanssa? Mitä muuta vaihtoehtoa kannattaisi katsoa kun tavoitteena olisi huolettomat kilometrit mahdollisimman vähillä korjaus- ja käyttökuluilla?
 

Veijari

Jäsen
Joku bensa-Yaris ei kuullosta huonolta vaihtoehdolta mutta tuon ikäisessä/hintaisessa autossa ei kannata liiaksi tuijottaa merkkiä/mallia. Etsi hyvin pidettyä ja huollettua yksilöä jossa ei heti seuraavassa huollossa tarvitse rempata esim. jarruja tai jakopäätä.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
15 vuotta vanha auto on aina arpa. Joku japsi kuitenkin ennen ranskanpullia on lähtökohtaisesti varmempi. Kun kiinnostava yksilö löytyy, niin ½ päivää lukemista merkkipalstoilla ja tietää mitä pitää syynätä koeajolla. Kaikissa vehkeissä on omat puutteensa, mutta ranskalaiset on usein omituisia korjata...
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
15 vuotta vanha auto on aina arpa. Joku japsi kuitenkin ennen ranskanpullia on lähtökohtaisesti varmempi. Kun kiinnostava yksilö löytyy, niin ½ päivää lukemista merkkipalstoilla ja tietää mitä pitää syynätä koeajolla. Kaikissa vehkeissä on omat puutteensa, mutta ranskalaiset on usein omituisia korjata...

Jep, ja tähän päälle kun katselee vähän yleisimpien kuluvien osien ja niiden vaihtamisen hintoja, niin on aika hyvin kartalla.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Pitäisi saada parilla tonnilla paremmalle puoliskolle ainakin tulevaksi talveksi käyttöauto lyhyeen työmatka-ajoon taajama-alueella.
Yaris on hyvä valinta juuri tuohon. Hyvää laatua 2000-luvun yarikset, itse ajelin kolme vuotta t-sportilla eikä siinä ollut mitään vikaa ja kun on vapari niin lämpeneekin talvella hyvin ja se on tärkeätä myös itse autolle. Harva kiinnittää siihen riittävästi huomiota taajama-ajossa talvella että nykyiset pikkuturbot eivät lämpeä juuri ollenkaan, se on ikävää sisällä istuvalle mutta myös itse autolle pidemmän päälle jos ei ota normilämpöjä lyhyessä talviajossa.

_
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Tämähän selvensi myynti-ilmoituksissa useinkin nähtäviä "alv-vähennyskelpoinen" -speksejä. Varmaan aika itsestäänselvyys, mutta koska ei ikinä tule sattumaan omalle kohdalle, niin eipä totakaan ole tullut sen kummemmin mietittyä.



Mitä tämä tarkoittaa? Eikö yritys ole yritys, vaikka sitten olisi autokauppa? Ymmärsinkö väärin, vai miksi kuulostaa ristiriitaiselta ekaan lainaukseen verrattuna? Ensin yksityinen myy (käsittääkseni alvittoman) auton yritykselle (autokauppa) ja siitä ei mene jatkomyynnissä alvia. Sitten taas, jos yritys ostaa alvittoman auton yksityiseltä, hintaan lisätään jatkomyynnissä alv, jos ostava yritys ei ole autokauppa?

Pientä selvennystä vielä. Minulla on yritys, joka on alv-velvollinen ja minulla on henkilökohtaisessa omistuksessa auto. Myyn auton yritykselle ja käytän sitä työsuhdeautona, auton hintaan ei lisätä alvia. Saan siis puhtaana käteen koko summan. Kun jonkun ajan kuluttua yritykseni myy auton, hintaan lisätään alv, koska auto on ollut alvillisessa toiminnassa mukana. Siinä siis häviää melkoisesti. Ja itse asiassa uuden auton alvia ei saa vähentää työsuhdeautosta. Jos auto tulee vain yritykse käyttöön, niin sitten saa.

Autokauppa siirtää alvillisena saadun vaihtoauton alvin eteenpäin. Sillä on merkitystä vain, jos sen ostaa yritys, joka voi sen vähentää. Muuten sillä ei ole väliä. Autokauppa ei joudu alvittomaan autoon lisäämään alvia, kuten ei muutkaan käytettyjen tavaroiden myyntiyritykset.

Edit. Ja tämä siis kirjanpitäjältäni, kun jossain vaiheessa kävimme autoasioita läpi.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Pientä selvennystä vielä. Minulla on yritys, joka on alv-velvollinen ja minulla on henkilökohtaisessa omistuksessa auto. Myyn auton yritykselle ja käytän sitä työsuhdeautona, auton hintaan ei lisätä alvia. Saan siis puhtaana käteen koko summan. Kun jonkun ajan kuluttua yritykseni myy auton, hintaan lisätään alv, koska auto on ollut alvillisessa toiminnassa mukana. Siinä siis häviää melkoisesti. Ja itse asiassa uuden auton alvia ei saa vähentää työsuhdeautosta. Jos auto tulee vain yritykse käyttöön, niin sitten saa.

Autokauppa siirtää alvillisena saadun vaihtoauton alvin eteenpäin. Sillä on merkitystä vain, jos sen ostaa yritys, joka voi sen vähentää. Muuten sillä ei ole väliä. Autokauppa ei joudu alvittomaan autoon lisäämään alvia, kuten ei muutkaan käytettyjen tavaroiden myyntiyritykset.

Edit. Ja tämä siis kirjanpitäjältäni, kun jossain vaiheessa kävimme autoasioita läpi.

Eli tässä tuo "auto on ollut alvillisessa toiminnassa mukana" ratkaisee sen, että oma firmasi joutuisi tilittämään hinnasta alvin sulta alvittomana ostetun auton myydessään. Ja et saisi vähentää tuota tilitettyä alvia mistään ostoista, koska ollut työsuhdeautona.
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Eli tässä tuo "auto on ollut alvillisessa toiminnassa mukana" ratkaisee sen, että oma firmasi joutuisi tilittämään hinnasta alvin sulta alvittomana ostetun auton myydessään. Ja et saisi vähentää tuota tilitettyä alvia mistään ostoista, koska ollut työsuhdeautona.
Just näin. Toisaalta sitten kaikki huollot ja muut kulut menisivät firman piikkiin. Niin monimutkainen kuvio, että pidän työajoista ajopäiväkirjaa ja teen kerran kuukaudessa matkalaskun.

Mutta varsinaiseen alkuperäiseen aiheeseen: yksityiselle henkilölle auton alvilla ei ole väliä. Ja koska hintataso on käytetyissä aika vakaa, niin alvillisessa myyjä ottaa takkiin, ei ostaja.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Yaris vaikuttaisi kommenttien perusteella olevan itse varmuus;
Lisään tähän vielä sen että näissä reilu 10v vanhoissa Yariksissa kannattaa varmistaa että on ilmastointi(jos sitä arvostaa), oli nimittäin kallis lisävaruste ja sitä ei ollut lähellekään kaikissa vaihtoautoissa. Muistaakseni asennettiin niin hankalaan paikkaan moottorin taakse että nosti hintaa. Joka tapauksessa, hyvä tsekata jos ostamassa tälläistä.

_
 

bart

Jäsen
Lisään tähän vielä sen että näissä reilu 10v vanhoissa Yariksissa kannattaa varmistaa että on ilmastointi(jos sitä arvostaa), oli nimittäin kallis lisävaruste ja sitä ei ollut lähellekään kaikissa vaihtoautoissa.
Eilen käytiin yhtä katsomassa. Siinä ei tosiaan ilmastointia ollut ja muutenkin vaikutti olevan aika karvalakkimalli. Auto oli vain aikanaan lunastettu ja myyjä oli sitten laittanut sen kuntoon. Kannattaako tuollaisista pysyä vielä nykypäivänä erossa? Jotenkin itselle ainakin tuli sellainen kiitos ei -olo vaikka auto sinänsä tuntui oikein hyvältä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Eilen käytiin yhtä katsomassa. Siinä ei tosiaan ilmastointia ollut ja muutenkin vaikutti olevan aika karvalakkimalli. Auto oli vain aikanaan lunastettu ja myyjä oli sitten laittanut sen kuntoon. Kannattaako tuollaisista pysyä vielä nykypäivänä erossa? Jotenkin itselle ainakin tuli sellainen kiitos ei -olo vaikka auto sinänsä tuntui oikein hyvältä.

Jos hintaero pieni vastaavaan jossa virheettömämpi huoltohistoria niin ehdottomasti sellainen, ja ottaisin myös sen ilmastoinnin, kyllä sitä arvostaa kesähelteellä taajamassa kun ei oikein ikkunoistakaan virtaa ruuhkassa muuta kuin pakokaasuja.

Näyttäisi asettuvan alle 200tkm ja ilmastoitujen Yaristen hinnat noin 3000-4000t€, se on itse asiassa aika paljon 10 vuotta vanhasta pikkukotterosta mutta kuvastaa auton suosiota ja luotettavuutta.

Eli joku tämmönen, tuossa vielä kytkinremontti tehtynä joka kertoilee myös siitä että noilla kilsoilla sellaista voi odottaa.Toyota Yaris 1.3 VVT-i Linea Sol 5d Ilmastointi, Huoltokirja, Isofix-valmius, Hyvänkuntoinen Viistoperä 2004 - Vaihtoauto - Nettiauto

_
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nykyisellä sakotuskäytännöllä ja peltipoliisien aikakaudella vakionopeudensäädin on mukava lisävaruste, niin ei tule ajettua vahingossa ylinopeutta. Ehdoton lisävaruste, jos autolla ajetaan mökkimatkoja yms siirtymiä. GPS näyttää nopeuden ja vakkari pitää sen, niin siirtymä on juuri niin ripeä kuin voi laillisesti olla. Eikä tarvitse stressata peltikytistä, kunhan muistaa katsella liikennemerkit. Nimimerkillä +5kmh.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eilen käytiin yhtä katsomassa. Siinä ei tosiaan ilmastointia ollut ja muutenkin vaikutti olevan aika karvalakkimalli. Auto oli vain aikanaan lunastettu ja myyjä oli sitten laittanut sen kuntoon. Kannattaako tuollaisista pysyä vielä nykypäivänä erossa? Jotenkin itselle ainakin tuli sellainen kiitos ei -olo vaikka auto sinänsä tuntui oikein hyvältä.

On siinä ainakin aikamoinen riski kun ei tiedä yhtään miten se korjaus on tehty. Kyllä jotkut tekee noita hyvinkin että ei varmasti tule mitään ongelmia, mutta sitten on näitä "turaajia" jotka tekee kaiken vähän sinne päin ja ne huonosti tehdyt korjaukset alkaa sitten jossakin vaiheessa muistuttelemaan itsestään. Että kyllä minä lähtisin mieluummin katselemaan muita vaihtoehtoja kun kyse on autosta joita on aika hyvin tarjolla.

Aika idioottivarma pelihän tuo Yaris on, itsekin vähän alkanut miettimään tuollaista jos tässä tulee piakkoin tarve kakkosautolle. Ruoste noissakin se akilleen kantapää, mutta kun katselee huolella läpi niin yleensä sen huomaa kyllä jos on alkanut lahoamaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nykyisellä sakotuskäytännöllä ja peltipoliisien aikakaudella vakionopeudensäädin on mukava lisävaruste, niin ei tule ajettua vahingossa ylinopeutta. Ehdoton lisävaruste, jos autolla ajetaan mökkimatkoja yms siirtymiä. GPS näyttää nopeuden ja vakkari pitää sen, niin siirtymä on juuri niin ripeä kuin voi laillisesti olla. Eikä tarvitse stressata peltikytistä, kunhan muistaa katsella liikennemerkit. Nimimerkillä +5kmh.

Vielä kun ihmiset sitten opettelisi käyttämään noita. Yllättävän harva noita näyttää käyttävän vaikka se hyvin monesta autosta alkaa löytymään. Nimimerkillä Koko ajan saa säätää sitä nopeutta edestakaisin
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vielä kun ihmiset sitten opettelisi käyttämään noita. Yllättävän harva noita näyttää käyttävän vaikka se hyvin monesta autosta alkaa löytymään. Nimimerkillä Koko ajan saa säätää sitä nopeutta edestakaisin
Yleensä kun joku tästä valittaa, vastaan että jos vakkarin säätö on liian vaikeaa, kannattaa siirtyä suosiolla julkisiin ja taksiin. Toisaalta aikanaan kun valitin ettei auto kiihdy, totesi faija että lopeta se ruikutus ja opettele ajamaan. Helvetin hyvä neuvo kaikkeen autoilussa. Koska usein näyttää kyse olevan tästä. Hyvä auto toki mm. kiihtyvyytensä ansiosta paikkaa huonojen kuljettajien vikoja.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Vielä kun ihmiset sitten opettelisi käyttämään noita. Yllättävän harva noita näyttää käyttävän vaikka se hyvin monesta autosta alkaa löytymään. Nimimerkillä Koko ajan saa säätää sitä nopeutta edestakaisin

Itse käytän kyllä vakionopeussäädintä, mutta minua risovat autoilijat, jotka tuntevat loukkaukseksi jos heidät ohitetaan. Monesti on tullut tilanne esim. moottoritiellä, jossa olen saavuttanut edellä menevää autoa. Siirryn toiselle kaistalle vakionopeudensäädin vieläkin päällä. Huomaan, että enää en liikukaan nopeammin kuin äsken edelläni ollut auto vaan se on kiihdyttänyt vauhtiaan ja alkaa tehdä minuun eroa. No, sehän ei haittaa kun minä haluan ajaa vain sitä vakionopeuttani. Joten palaan takaisin omalle kaistalleni sen auton perään. Mutta yllättäen alankin taas pian saavuttamaan sitä, eli kyseinen auto on palannut alkuperäiseen nopeuteen. Yleensä tässä vaiheessa luovun vakkarista ja isken nastan lautaan ja ohitan kyseisen mulkeron. Mutta tämä on aika yleinen ilmiö.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Yleensä kun joku tästä valittaa, vastaan että jos vakkarin säätö on liian vaikeaa, kannattaa siirtyä suosiolla julkisiin ja taksiin.

Ei se vaikeaa ole, mutta kyllä minusta tuolla liikenteessä olisi helvetin paljon mukavampaa ajaa kun porukka saisi pidettyä sen vauhdin jokseenkin tasaisena niin ei tartteisi ihan koko ajan olla näpläämässä sitä vakkaria eri lukemille, kun minusta se vähän tappaa koko sen vakkarin idean. Minulle käy kyllä ajaa muutama kilometri alle rajoituksenkin, ei ole yleensä niin kiire, mutta kun tuolla on paljon autoilijoita joilla se vauhti saattaa heitellä jossakin 70-110 km/h skaalalla niin se on kyllä ärsyttävää.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ei se vaikeaa ole,
Jatketaan vielä ihan huvin vuoksi tästä asiasta sen verran että vakkarilla ohittaminenhan nostamatta nopeutta vasta on perseestä, ai että menee hermot kun joku lähtee vakkarilla ohittamaan moottoritiellä sua noin 1-2kmh kovemmalla nopeudella, siinä kestää minuutti ainakin, ehtii tulla jo se rekka eteen ja se vakkaripösilö on vasta kuolleessa kulmassa. Meneeköhän nämä samaiset vakkariohittelijat yksi per suunta maantielläkin sillä vakkarilla ohi tasaista nopeutta.
Niin ja mun mielestäkin vakkari on hyvä keksintö, löytyy itseltäkin mollemmista autoista jopa siitä kauppakassista mutta sitä pitää osata käyttää oikein.

_
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mulla rupeaa kaasujalka painamaan pidemmällä matkalla aina vaan enemmän. Ilman vakkaria kortti olisi ollut pois monta kertaa jo. Lompakkoystävällinen laite.

Ruuhkassa joutuu pistämään kilsan tai pari alle jononopeuden ja ohittaminen vakkarilla on idioottien touhua. Kaasuun voi sen verran koskea, että liikenne pysyy juohevana. Itse ajan jonossa normaalisti, koska osaamattomat kuskit saa jonon kuitenkin pumppaamaan.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Jatketaan vielä ihan huvin vuoksi tästä asiasta sen verran että vakkarilla ohittaminenhan nostamatta nopeutta vasta on perseestä, ai että menee hermot kun joku lähtee vakkarilla ohittamaan moottoritiellä sua noin 1-2kmh kovemmalla nopeudella, siinä kestää minuutti ainakin, ehtii tulla jo se rekka eteen ja se vakkaripösilö on vasta kuolleessa kulmassa. Meneeköhän nämä samaiset vakkariohittelijat yksi per suunta maantielläkin sillä vakkarilla ohi tasaista nopeutta.
Niin ja mun mielestäkin vakkari on hyvä keksintö, löytyy itseltäkin mollemmista autoista jopa siitä kauppakassista mutta sitä pitää osata käyttää oikein.

_

Lisätäänpä vielä tähän, että itselläni on mukautuva vakionopeudensäädin, eli jos vauhtiero itseni ja samalla kaistalla eteen tulevan välillä on vain 1-2 km/h niin jään mielelläni siihen taakse. Yleensä vauhtiero on vain sellainen, että sitä tyytyväisenä laittaa vilkun vasemmalle ja odottaa olevansa pian ohi. Mutta kun ei, kun mulkero kiihdyttää. Sitten taas liinat kiinni kun ollaan samalla kaistalla.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eilen käytiin yhtä katsomassa. Siinä ei tosiaan ilmastointia ollut ja muutenkin vaikutti olevan aika karvalakkimalli. Auto oli vain aikanaan lunastettu ja myyjä oli sitten laittanut sen kuntoon. Kannattaako tuollaisista pysyä vielä nykypäivänä erossa? Jotenkin itselle ainakin tuli sellainen kiitos ei -olo vaikka auto sinänsä tuntui oikein hyvältä.
Varsinkin iällä olevia pikkuautoja (10 v ja vanhempia) lunastetaan suht helposti vakuutusyhtiöiden toimesta. Eli ei ole tarvinnut olla mikään suurmälli, jonka seurauksena on mennyt runko kieroon tms (toki sellaisetkin saa oikaistua). Tiedän pari autokorjaamon omistajaa, jotka ovat ostaneet itselleen pikkukolarista lunastukseen joutuneen auton ja korjanneet vehkeen oikeasti tieliikennekelpoiseksi satasilla.

Mutta jos tuo oikeasti houkuttelee, kannattaa selvittää millaiset vauriot on olleet ja mitä on tehty. Jos vaan mahdollista, pyydä joku asiantuntija arvioimaan asiaa.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vakkari on hyvä keksintö. Käytän siis itsekkin sitä varsinkin pidemmillä matkoilla ja moottoriteillä myös lyhyemmillä. Mutta ruuhkaan se sopii huonosti. Jonossa pumppausta tapahtuu joka tapauksessa liittymisten, kaistojenvaihdon ja muiden tekijöiden seurauksena. Vakkarin kanssa jos ohitan sen pienen nopeuseron takia, menen aina kevyellä kaasulla ohi ja sitten nostan kaasun ohi mentyäni ja auto pudottaa taas kätevästi siihen vakkarinopeuteen. Ja tätä siis harrastan oikeastaan vain nelikaistaisilla. Jos edessä on jonoa se on joko selvästi nopeutta lisää ja vasemmalle tai pykälä tai vakkari pois ja jonossa. Jonossa ajelu on muutenkin hyödyllinen taito. Siitä faija aina paasasi ja huomaa kyllä että moni ei osaa. Tämä osaamttomuus siis ilmenee niin että osaamattomasta tuntuu koko ajan että edessä oleva ajaa hitaammin/hidastaa kun oma jalka hiukan painuu huomaamatta. Tältä tuntui aina mutsin kyydissä... Ja asioissa helpottaa ihan helvetisti se että katsoo myös edessä ajavaa pidemmälle.

Silti myös niille jotka ei jaksa vakkaria venkslata pätee sama kehotus julkisiin ja taksiin siirtymisestä. Tai jalalla ajamisesta tilanteessa kun vakkaria ei voi käyttää. Menee kuulkaas jo liian mukavuudenhaluiseksi.

Ohittamisesta totean että ohittamisen kiilaaminen kiihdyttämällä (tai muuten) on laissakin kielletty ja erittäin vittumainen ilmiö. Mutta onhan se nyt tietysti minulta pois jos joku ajaa kovempaa. Tai vaihtaa kaistaa eteeni. Saatana.
 

ace

Jäsen
Minulla myös Skodassa tuo mukautuva vakionopeudensäädin. Rauhallisemmassa liikenteessä varsin toimiva peli, mutta pk-seudun ruuhkissa aiheuttaa vain ärsytystä. Siinähän saa siis säädettyä sen, kuinka lähellä edellä ajavaa oma auto kulkee. No pienimmilläänkin tuo väli jää sellaiseksi, johon täällä itsekkin puikkaisin miettimättä. Nyt vaan tapahtuu se, että kun siihen väliin tulee auto, hidastaa vakkari vauhtia niin pitkään, että tuo väli on taas se säädetty. Sen jälkeen siihen väliin tulee taas uusi auto ja taas hidastetaan.

Varsin nykiväksi menee ajaminen tuon kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös