Kiitti kommenteista.
Ymmärsinkö kuitenkin että itse olet sitä mieltä että Audi on fiksumpi valinta jos ei takapenkeistä ole niin väliä. Niillä ei nimittäin ole mulle väliä. Taloudesta löytyy toinen auto jos tarvitsee tilaa vähän enemmän. Saa ehdotella muitakin kompakteja 4-veto autoja joilla matka taittuu mukavasti ja ripeästikin, ei niitä paljon tarjolla ole varsinkaan noin 10t€ hintaan.
Onko Subarussa kovinkin korkeat vakuutukset, luulin että 1.8 ja 2.0 olisivat lähellä toisiaan kk-maksuissa, rokotetaanko Subarua jostain teinirallimaineesta?
_
Hieman tilastofaktoja tarkastellessa, olisi TT:n liikenne -ja kaskovakuutukset korkeammat kuin Impun. Ja erokin on vielä melko suuri. Mutta hieman omaa autoani äsken "kehuen" ei siinäkään loppupeleissä kovin halvat maksut ole, mutta itselläni ei tuota täyskaskoa löydy. Joten noiden kaskojenkin kanssa kannattaa hieman miettiä. Riippuu tietenkin mihin tarkotukseen autoa käyttää, että onko se täyskasko sitten järkevä. Vaikka eipä sitä ikinä tiedä, missä se pelti kolisee.
Autojenhan vakuutusmaksut määriytyy iskutilavuuden sekä automallien vahinkoalttiuden ja korjauskustannusten mukaisesti. Joten nämä kaksi edellä mainittua autoa menevät aika yksi yhteen. Subarun maksut varmasti korkeammat sen tuon korjauskustannusten takia.
Noista autoista en kuitenkaan 100% ole, niin en olisi aivan varma kumpi olisi se järkevin. Mutta ehkä kallistuisin Audin perään, vaikkakin maksut ovat korkeammat. Ja nyt varsinkin kun bensan hinnat ovat nousemassa, kannattaa vertailla niiden autojen kulutusta mitä on ostamassa. Säästää loppupeleissä silläkin, jos ottaa vähempi kulutuksellisen auton, vaikka olisi hieman isommat vakuutusmaksut. Toki, sekin riippuu että mihin tarkotukseen auto on menossa.
Ja onko tullut mieleen, että nykypäivänä moni käy hakemassa autonsa Saksan mailta? Tulee paljonkin halvemmaksi sieltä hakea joku, mikä on täällä älyttömän kallis.
Nelivetoisina tulisi muutama mieleen. BMW:n 5-sarjalainen, vaikka en itse niinkään bemarimiehiä ole. Siinäkin vissiin kovat maksut ja kuluttaa reilusti. Volvon S60/80 on hyviä autoja. Itse entisenä volvo omistajana voin ehdottaa kyseistä merkkiä. Ja miksei sitten olisi Skoda Octavia nelkkuna, jota saa jopa suht halvalla.