Niin siis mitä häh. Jos nettisivusi kertoo käyttövoimaksi bensiinin, niin unohda vitun äkkiä haaveet siitä. Kansiremontti, jakopää, vesipumppu yms remontti on edessä ennen 100tkm, ja merkkihuollon mielestä ne ovat kuluvia osia, eivätkä kuulu takuuseen. Tuon toki saa takuun piikkiin, kun vähän hakee apuja kunnan kuluttajanapuviranomaisilta.
Nakussa kestää kone vähän paremmin, vaan takalokarin kaarien kesrävyyteen ei käuttövoima vaikuta, ens kesänä niillä luultavasti voi osallistua aaman ostoksille. Muutenkin alfan kanssa kannattaa varmistaa että jiekkapuhalluspaikka ja ilman kuittia tekevä aupeltiseppä varaa sulle aikaa pari kolme päivää ennen katsatusta.
Alfa on tunneostos, järkeä käyttävät eivät sitä omalla rahalla kyllä osta.
Varsinkaan uutena kndee vähän miettiä. On pellikasa, joka menettää n. puolet arvostaa sillä luiskalla myyjän hallista ulos.
t. hanu
Boldaamastani kohdasta: Juuri näin! Alfan omistaminen menee jotakuinkin niin, että ajaminen on maailman hienointa aina kun se onnistuu, mutta yleensä ei onnistu.
Muuten: (Ja tästä saanen paskaa niskaan, mutta antaa mennä)
Minulle autoilu on kaikkea muuta, kuin paikasta toiseen siirtymistä. Teen sitä puhtaasti nautinnosta. En ole koskaan onnistunut nauttimaan diesel-autolla ajamisesta. Tuo kommenttini liittyen 159-dieseleistä erossapysymisestä on täysin yleisestettävissä kaikkiin autoihin työkoneita (taksit, pakut, CATit jne) lukuunottamatta. Range Roveriakaan en ostaisi dieselinä. Kunnia ei kestäisi. Turbo diiseli = urpo kiisseli. Eli Nokivasarat sikseen! Kaikkein mieluiten olen ajanut bensavapareita.
Tähtäin olkoon aina tässä: Täydellinen tie, täydellinen kesäilta, täydellinen auto, täydellinen musiikki, eli täydellinen olo. Samanaikaisesti kaikki on
ihanaa. Seuraa autofellaatio, eli edellä luettelemieni seikkojen aiheuttama pakonomainen tarve ottaa vaihdekepiltä suihin.
PS. Tähdennän siis vielä, etten ole kovinkaan kiinnostunut siitä, miten usein kannen tiivisteet vuotavat ja kuinka herkästi nokka-akseli vaihtaa muotoa ja paikkaa. Edes jakopään vaihtoväli ei kiinnosta peson jeniä. Mitä siis tulee Alfoihin. Jos haluaa, että auto kestää tästä kuuhun ja takaisin, lienee pakko valita "Toyota", mutta itse valitsen autokseni auton, en pesukonetta.