Autoiluketju

  • 3 206 566
  • 18 538

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Mahtaisiko palstalla olla VAG-konsernin (Audi, VW, Skoda, Seat) automiehiä joilta saisi apua pieneen dilemmaan.

Auto Skodan Superb Elegance vm 2010 ja siinä on premium bluetooth handsfree. Siihen vaihdettiin päivitetty versio bluetoothboksista koska vanha ei tukenut Nokian Lumiaa eikä muitakaan uusia puhelimia (vanha boksi oli siis rSAP ja uusi HFP boksi) ja tilalle laitettiin Car-Systemsiltä tilattu heidän suosittelema boksi (VW Bluetooth Module 3C8035730C - 000051473K - Upgrade -).

Nyt auto löytää ja tunnistaa puhelimen, sain kopioitua osoitekirjan autoon, pystyn soittamaan ja vastailemaan sillä ihan hienosti ja ratin napit toimii. Mutta audiostriimaus ei toimi?!? Auto ei edes tarjoa BT Audio vaihtoehtoa, pelkän AUX:in.

Mistähän voisi johtua...?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tuossa jokin aika takaperin pähkäilin työsuhdeautoa ja nyt monen koeajon jälkeen päätös on tehty ja autosta tarjoukset vetämässä.
Loppusuoralle selvisivät:
Audi A3 Sportsback Business
Passat sedan
Peugeot 508 sedan.
Passat putosi aika nopeasti pois hinnan takia. 32t€ Olisi toki saanut Passatin 1.6 dieselina, karvalakkimallina ja kun nyt alla on 2010 Passat, tuntui että olisi munan vaihtanut munaan.
Audi oli pitkään 1. vaihtoehto. Samaan hintaan hyvät varusteet, mutta loppupeleissä näin pieni auto ei sitten sovikaan minulle. Vaikka kuvittelin että ei sitä isoa peräluukkua tarvi, niin tarviihan sitä vähän väliä.

Peugeotia kävin koeajamassa kolmeen otteeseen ja malliksi valikoitui Active HDI 115 2tronic, eli robottivaihteisto.
Eihän tuo ihan yhtä sulava ole kuin vaikka Audin automaatti, mutta minua miellytti kyllä. Parempi ajaa kuin uusi passat (tarkempi ohjaus, jäykempi alusta ja erittäin hiljainen). Moottorissa 10hv enemmän ja vääntöä 30Nm
enemmän kuin Passatissa. Lisäksi tuohon 32t€ hintaan sai "kaikki varusteet" eli Xenonit, sähköiset penkit, navigaattori, Värillinen HUD, bluetooth paketti jne...
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Peugeotia kävin koeajamassa kolmeen otteeseen ja malliksi valikoitui Active HDI 115 2tronic, eli robottivaihteisto.
Eihän tuo ihan yhtä sulava ole kuin vaikka Audin automaatti, mutta minua miellytti kyllä. Parempi ajaa kuin uusi passat (tarkempi ohjaus, jäykempi alusta ja erittäin hiljainen). Moottorissa 10hv enemmän ja vääntöä 30Nm
enemmän kuin Passatissa. Lisäksi tuohon 32t€ hintaan sai "kaikki varusteet" eli Xenonit, sähköiset penkit, navigaattori, Värillinen HUD, bluetooth paketti jne...

Rohkea valinta. Itsellä on vain parturini kokemukset autosta, ja voi toki olla että kyseessä oli ensimmäisiä malleja joissa oli lastentauteja, mutta tässä tapahtumia vuoden ajalta : Kahteen otteeseen ei lähteny käyntiin, ekalla kerralla hinauspalvelu haki ja yrittivät korjata mutta eivät löytäneet vikaa, toisella kerralla hinautettiin ja vaihdettiin startti. Silti pakkasaamut oli hyvin vaikeita. Pari pakkasaamuna kävi myös kolmella aluksi. Mittaristo pimeni kahteen otteeseen, eivät löytäneet vikaa. Autolla ehdittiin ajaa 30 000 kunnes alkoi alustasta kuulumaan kolinaa. Silloin riitti ja auto meni vaihtoon.

Silloin kehuin että Peugeot on hyvä valinta, varsinkin kun on takuuta, niin jos ilmenee jotain niin voi aina korjauttaa takuuseen. Toki enpä uskonut että noin paljon ongelmia ilmenee ja hän sanoikin että luoton puute, että pääseekö töihin vaivas lopulta sen verran että kun ilmeni lisää ongelmia, oli vaan pakko vaihtaa pois.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Rohkea valinta.

No käyttökokemuksia on kaupungin takseilla aika paljon. Tunnen 3 isäntää joilla tämä auto. Pääsääntöisesti aika huolettomia ovat olleet ja kehuttu. Asiaa varmaan auttaa että nyt ehkä pahimmat lastentaudit jo saatu karsittua.
Toki yksilöitähän nämä ovat. Ajomukavuus ja ominaisuudet vaikuttivat eniten valintaan. Ajan paljon ja tämä on työkalu, joten käyttömukavuus on kaikki kaikessa.
Oli helppo valita kun itse ei tarvi miettiä maksuja, eli siis työsuhdeauto. Jos jää tielle, soitetaan hinaus ja sijaisauto alle. Jos jotain tarvii korjata, viedään huoltoon jne.
Tosin jos jatkuvasti pajalla niin alkaahan se vaikuttamaan jo arkeen, mutta katsotaan miten käy.
Omalla rahalla ostaessa olisin luultavasti päätynyt johonkin muuhun autoon.
 

Zago

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt on auton hankkimisen aika ja tutkassa oli yksi vähän rullattu Skoda Felicia. Onko täällä kellään kokemusta näistä 90-luvun puolenvälin jälkeen tehdyistä Felicioista?

1.6 litrasella koneella olisi tämä ko. yksilö tarjolla. Käsittääkseni tämä on VW:n tekniikkaa, jonka voi ehkäpä lukea plussaksi. Ohjaustehostintahan ei taida kyseisessä kotterossa edes olla, mutta itsellä tätä ostamista rajoittaa hinta, joten näillä mennään. Onhan näillä sentään ajettu joskus ralliakin..
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nyt on auton hankkimisen aika ja tutkassa oli yksi vähän rullattu Skoda Felicia. Onko täällä kellään kokemusta näistä 90-luvun puolenvälin jälkeen tehdyistä Felicioista?

Felicia on karuin auto millä olen ikinä ajanut, ihan itäauto minusta vielä, ja sisätiloiltaan ainakin viisi vuotta aikaansa jäljessä jo vuonna 1995. Ja olen ajanut aika huonoillakin autoilla, 80-luvun Corsasta ja Fiestasta lähtien. Luotettavuus lienee ikäluokassaan ok, mutta ruostuvaisia yksilöitä on ainakin omaan silmää osunut.

Mutta isompaa kokemusta ei ole, kävin siis yhtä koeajamassa, ja sen jälkeen oli helppo hyljätä Felicia iäksi.
 

Zago

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Felicia on karuin auto millä olen ikinä ajanut, ihan itäauto minusta vielä, ja sisätiloiltaan ainakin viisi vuotta aikaansa jäljessä jo vuonna 1995. Ja olen ajanut aika huonoillakin autoilla, 80-luvun Corsasta ja Fiestasta lähtien. Luotettavuus lienee ikäluokassaan ok, mutta ruostuvaisia yksilöitä on ainakin omaan silmää osunut.

Mutta isompaa kokemusta ei ole, kävin siis yhtä koeajamassa, ja sen jälkeen oli helppo hyljätä Felicia iäksi.

Huomenna olisi tarkoitus lähteä koeajamaan tuota yksilöä niin siinähän sen sitten näkee onko siitä mihinkään. Rahaa on käytettävissä autoon abaut 1000 € tällä hetkellä niin ei voi olla liian nirso näiden kanssa. Luotettavuudella onkin tällä hetkellä isompi painoarvo kuin ajettavuudella.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt on auton hankkimisen aika ja tutkassa oli yksi vähän rullattu Skoda Felicia. Onko täällä kellään kokemusta näistä 90-luvun puolenvälin jälkeen tehdyistä Felicioista?

1.6 litrasella koneella olisi tämä ko. yksilö tarjolla. Käsittääkseni tämä on VW:n tekniikkaa, jonka voi ehkäpä lukea plussaksi. Ohjaustehostintahan ei taida kyseisessä kotterossa edes olla, mutta itsellä tätä ostamista rajoittaa hinta, joten näillä mennään. Onhan näillä sentään ajettu joskus ralliakin..
Hintaluokka ei ole korkea, joten tuskin tuo nyt sen huonompi vaihtoehto on kuin saman hintaluokan volkkarikaan. Hieman karu, mutta on tuollaisella Helsinki-Oulu väliäkin tullut ajettua muutamaan otteeseen.
 

Ritarisydän

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia Flyers, Real Madrid
Huomenna olisi tarkoitus lähteä koeajamaan tuota yksilöä niin siinähän sen sitten näkee onko siitä mihinkään. Rahaa on käytettävissä autoon abaut 1000 € tällä hetkellä niin ei voi olla liian nirso näiden kanssa. Luotettavuudella onkin tällä hetkellä isompi painoarvo kuin ajettavuudella.

Mikäli ei Felicia natsaa, niin tuohon hintaluokkaan suosittelen ehdottomasti vanhahkoa ( ~ vm 90-92) Toyota Corollaa. On nimittäin aivan idioottivarma peli, eikä tuo 1.3 litranen pannukaan ole kovin janoinen ( keskikulutus 6 l). Yksin/Kaksin ja pienen kuorman kanssa kulkee täysin riittävästi, vaikkei mikään raketti olekaan. Penkit ja ajettavuus pitkällä matkalla plussaa.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Mikäli ei Felicia natsaa, niin tuohon hintaluokkaan suosittelen ehdottomasti vanhahkoa ( ~ vm 90-92) Toyota Corollaa. On nimittäin aivan idioottivarma peli, eikä tuo 1.3 litranen pannukaan ole kovin janoinen ( keskikulutus 6 l). Yksin/Kaksin ja pienen kuorman kanssa kulkee täysin riittävästi, vaikkei mikään raketti olekaan. Penkit ja ajettavuus pitkällä matkalla plussaa.

Ihan samaa itsekin suosittelisin tuohon hintaluokkaan. Japanialainen on melko varma valinta. Ruoste on noissa miltei ainoa ongelma, muuten ovat kestäviä. Toinen suositeltava vois olla Accord vuosimallia 94-97. Noilla ajaa sen puol miljoonaa aika heittämällä. Eikä noissa pahemmin oo mitään lastentauteja. Esim. tuommoinen : Honda Accord 2.0i, Katsastettu 24.04.2013 1995 - Vaihtoauto - Nettiauto
 

Japu91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames
Uutta autoa olen tässä etsimässä parhaillaan, tai no "uutta" mutta itselle uutta. Fiat Puntolla olen tässä ajellut 3 kuukautta, oma ensimmäinen auto mutta en kyllä enää aio sillä ajaa. Ei se sovi omaan käyttöön ollenkaan vaikka järjen kannalta olisikin pirun taloudellinen pikkuauto. -03 vuoden mallia ja ajettu 129 tkm mutta kaipaan nyt isompaa ja tehokkaampaa. Omat ajot kun vielä kaiken lisäksi on enimmäkseen maantieajoa niin on se vähän heiveröinen siellä, kaupungissa loistava. Toki maantiellä tuo kulkee kyllä halvalla vaan ei, jotain oikeaa autoa kaipaan nyt.

Ford Mondeon/Focuksen, Toyota Carina E:n ja Honda Accordin välille olen suunnilleen nyt päätynyt mistä tulen valitsemaan autoni. Erehdyin innostumaan Opel Vectrastakin mutta eihän siihen paskaan kannata tikullakaan, koskea jos -90 luvun lopun puolelta joutuu hankkimaan niinkuin minun budjetilla. Nimimerkillä heräsin tänään soittoon, että "älä jumalauta Opelia osta" :D Sitten tuli myös lapsuuden karut muistot ukon Astrasta mieleen, josta levisi moottori kahdesti jne..

Budjetti pyörii 1500-3500 välillä eli siitä lähdetään jo karsimaan paljon. Kyselisinkin vielä käyttäjäkokemuksia täälläkin, että miten nuo em. mallit kestää. Lähinnä se, että kun toki tuolla hintaluokalla kilometrejä on yleensä jo paljon takana niin kannattaako edes harkita vai raadanko ensin perse hiessä lisää rahaa ja hommaan uudemman ja vähemmän ajetun? Tosin Puntolla ei kiinnosta oikein enää ajaa koko kesää...
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Nimimerkillä heräsin tänään soittoon, että "älä jumalauta Opelia osta" :D Sitten tuli myös lapsuuden karut muistot ukon Astrasta mieleen, josta levisi moottori kahdesti jne..

Kyllähän Opelin maine ja laatu oli tuolloin musiikin kulta-aikana surkea, mutta siitä on periaatteessa vain hyötyä nykypäivän Opelin omistajille. Opeleita saa hinta/laatusuhteeltaan niin halvalla, että mikään muu automerkki ei siihen tänä päivänä pysty. Tarkoitan käytettyjä noin 2005-2010 vuosimallin malleja. Itselläni on nyt toinen Astra peräkkäin (tällä kertaa 1.8 farmari vm. -07). Ainoa automerkki, jossa mulla ei ole koskaan ollut mitään isompaa vikaa. Normaaleja kuluvia osia on huoltojen yhteydessä vain vaihdettu. Lisäksi huollot ja varaosat ovat kukkarolle sopivia.

Joten, negatiivista mainetta vaan lisää ja kukkaro kiittää...
 

Japu91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames
Kyllähän Opelin maine ja laatu oli tuolloin musiikin kulta-aikana surkea, mutta siitä on periaatteessa vain hyötyä nykypäivän Opelin omistajille. Opeleita saa hinta/laatusuhteeltaan niin halvalla, että mikään muu automerkki ei siihen tänä päivänä pysty. Tarkoitan käytettyjä noin 2005-2010 vuosimallin malleja. Itselläni on nyt toinen Astra peräkkäin (tällä kertaa 1.8 farmari vm. -07). Ainoa automerkki, jossa mulla ei ole koskaan ollut mitään isompaa vikaa. Normaaleja kuluvia osia on huoltojen yhteydessä vain vaihdettu. Lisäksi huollot ja varaosat ovat kukkarolle sopivia.

Joten, negatiivista mainetta vaan lisää ja kukkaro kiittää...

Joo onhan se kuitenkin mainettaan huonompi auto. 2005 vuoden jälkeen tehdyn Opelin voisinkin hankkia, ei vaan budjetti ihan sellaisen taida riittää itsellä vielä ainakaan.
Honda Accord nyt ehkä eniten kiinnostaa tällä hetkellä. Fordeista kiinnostaisi tietää, että miten pitkäikäisiä ne on kilometreiltään? Varaosat niihin on huokeat ainakin ilmeisesti.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Pitäisi teettää ilmastoinnin huolto, kun rupeaa käymään vähemmän viileäksi ilma. Ajattelin samaan syssyyn vaihdattaa öljyt ja pohjapanssarin repsottaminen havaittiin tuossa eilen, joten sillekin pitäisi jotain tehdä. Mihinköhän hintaan mahtaisi moisen paketin saada kilpailutuksella teetettyä jossain Turun alueella tai lähistöllä? Auto on Focus 00-farkkudiesel.
 

Birchman

Jäsen
Auton päivitys alkaa olla ajankohtaista seuraavan puolen vuoden aikana. Nykyinen käyttöauto on toiminut sinänsä moitteettomasti, mutta kunnioitettava 15 vuoden ikä, sekä suhteellisen niukka varustelu antavat "riittävät" ja "järkevät" perusteet uudemman auton hankinnalle :).

Budjetiksi ajattelin noin 17 000 - 20 000 euroa. Muina kriteereinä bensiini, automaatti sekä ajettu alle 120 000 kilometriä. Taloudessa asuu minun lisäkseni vain tyttöystävä, joten tila ei ole korkein prioriteetti.

Nettiautoa ja autoliikkeiden sivuja olen selaillut. Alussa kiinnostusta herättivät BMW:n 3-sarja, Mercedeksen C-sarja sekä Audin A4. Näissä vuosimallit 2007 ja uudemmat.

BMW:ltä löytyi budjetin alarajalta melko paljon vaihtoehtoja. Muotoilu miellyttää, mutta moottorivalikoima tuntui olevan melko nuhaista (316, 318). Vastaavasti melko karvalakkeja nämä kaikki olivat, eli mitään spesiaalia ei tässä hintakategoriassa vielä ole. Moni tuttava on myös ääneen kauhistellut kolmossarjan korkeita vakuutusmaksuja, ilmeisesti ne voivat olla luokkaa 1 500 euroa vuosi?

M-B ja Audi olivat yllä mainituilla kriteereillä liian kalliita. Käytännössä hinnat alkaen liikkuvat siellä +25 000 euroa. Rahaa saisi jäädä myös muuhun elämiseen (mielestäni auto pitää suhteuttaa omiin tuloihin), joten valitettavasti nämä jäävät vielä toistaiseksi haaveeksi.

Lopulta silmiin iski Volvo. Tarkemmin vuosimalli 2007/2008 S60 (Classic). Näitä löytyykin sitten hieman paremmin omiin tarpeisiini. Hinnat näissä pyörivät aika tarkkaan omassa budjetissani ja kilometritkin ovat vaihtoautoissa maltillisia. Perhepiiristä Volvo jo löytyy ja kyseinen V70 on ollut harvinaisen luotettava sekä hyvä ajaa. Lisäksi Volvon kuljettajaergonomia on mielestäni ylivoimainen ko. luokassa.

Itseäni S60:ssä kiehtoo skandinaavinen muotoilu sekä kilometrin pituinen varustelista. On nahkasisustaa, vakionopeudensäädintä, Xenon-valoa, parkkitutkaa, Volvon omat aluvanteet, sadetunnistinta ym. ym. Volvo on myös turvallinen auto ja näissä Classic-malleissa on lastentaudit saatu kitkettyä aika hyvin pois.

Onko kenelläkään antaa arviota S60:stä? Olenko hurahtanut hyvään autoon? Millä moottorilla kannattaisi lähteä liikkeelle? Onko 140 hp liian nuhainen ja kannattaisiko katse suunnata suoraan turbo-malleihin?

Japsit eivät itseäni kiinnosta, VAG:n muut merkit eivät oikein ole omaan makuun. Jotenkin tuo Volvo tuntuu hieman spesiaalimmalta, mutta tietyllä tavalla turvalliselta eikä liian erikoiselta (vrt. Saab).
 

exobalt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Onko kenelläkään antaa arviota S60:stä? Olenko hurahtanut hyvään autoon? Millä moottorilla kannattaisi lähteä liikkeelle? Onko 140 hp liian nuhainen ja kannattaisiko katse suunnata suoraan turbo-malleihin?

Vuoden ja 25tkm kokemuksen perusteella olen tyytyväinen. Moottorina omassa on 2.5T, jota suosittelen sinullekin, toki myös T5. Kulutus on kuitenkin automaattina käytännössä samaa luokkaa läpi koko moottoripaletin, mutta teho ja vääntö on tarpeen liikuttamaan kohtuu painavaa autoa. Maantiepainotteisessa ajossa keskikulutus on pyörinyt 9 litran korvilla automaattilaatikolla. Pelkällä maantieajolla pääsee reilusti alle kahdeksan lukemiin.

Koiranluita S60/V70/S80 Volvot syövät aika tiuhaan, siihen kannattaa varautua. Automaattilaatikon öljyt olisi hyvä vaihtaa 80-100tkm kohdalla. Öljynvaihto ei jostain syystä kuulu Volvon huolto-ohjelmaan, mutta on kestävyyden kannalta loistosijoitus hintaansa (250e merkkiliikkeessä) nähden.

Ajettavuus on erityisesti maantiellä hyvä, kaupungissa vaivaa välillä valtava kääntösäde. Alusta on selkeästi mukavuuspainotteinen. Nelivetoakin kannattaa harkita ihan talviajoa silmällä pitäen. Kuten viestissäsi totesitkin, kabiini on suunniteltu hienosti, kuskilla on hyvät oltavat ja jakkarat toimivat pidemmilläkin siirtymillä loistavasti.

Autokuume on päässyt allekirjoittaneellakin jälleen korkealle ja BMW Z4 on kiikarissa. Sattuuko palstalaisilla olemaan kokemuksia autosta?
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Lopulta silmiin iski Volvo. Tarkemmin vuosimalli 2007/2008 S60 (Classic). Näitä löytyykin sitten hieman paremmin omiin tarpeisiini. Hinnat näissä pyörivät aika tarkkaan omassa budjetissani ja kilometritkin ovat vaihtoautoissa maltillisia. Perhepiiristä Volvo jo löytyy ja kyseinen V70 on ollut harvinaisen luotettava sekä hyvä ajaa. Lisäksi Volvon kuljettajaergonomia on mielestäni ylivoimainen ko. luokassa.

Näitä Volvoja voisi kannattaa katsoa myös Ruotsin puolelta. Siellähän riittää valikoimaa pilvin pimein ja hinnatkin varmasti kohtuullisia.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kesäauto

Jaahas, kesäauto pitäisi hankkia. Tarvetta olisi heinä- ja elokuu. Auton tarve olisi noin 4 mökkireissua, ja mökiltä sitten "lähikauppaan" eli johonkin 20 kilometrin päähän sitten ruokaa hakemaan. Kesän ajot ovat siten lähes täysin maantieajoa, ellei mökkitien hiekkatietä lasketa. Yhteensä ehkä n. 2000 km. (Mökille n. 250 km suuntaansa). Niin kaksi aikuista ja pari alle kouluikäistä lasta olisi matkaajina. Ilmastointi olisi kiva plussa.

Yksi vaihtoehto olisi vuokrata auto, kuukauden vuokra on ollut halvimmillaan jotain 550e/kk, joten reilu tonni menisi vuokriin.

Toinen vaihtoehto olisi ostaa joku parin tonnin kesäauto, ja myydä se sitten syyskuussa (kuka silloin autoja ostaa).

Kolmas vaihtoehto olisi ostaa alle tonnin pommi ja ajaa se mereen sitten syksyllä. :) (tosikoille: en ollut tosissani)
Ei kai kukaan leasaa autoa pariksi kuukaudeksi?

Mikäs näistä olisi järkevintä? nimim. ei ikinä ollut omaa autoa. Nytkin työmatka kodistani töihin alle 500 metriä Helsingin keskustassa.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Kun olet maantielle lähdössä, ja vielä lapsia matkassa, niin aloita funtsailemaan vaikka turvallisuus-luotettavuus pohjalta.
 

Veijari

Jäsen
Stressittömin ja turvallisin vaihtoehto Dynamolle on vuokrata auto. Ei tule vakuutusmaksuja, ei korjausmurheita eikä auton eteenpäin myymisen huolta.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Näitä Volvoja voisi kannattaa katsoa myös Ruotsin puolelta. Siellähän riittää valikoimaa pilvin pimein ja hinnatkin varmasti kohtuullisia.

Noita 2.5t koneella varustettuja Volvoja eri malleina on tarjolla vähän ajettuina Suomessakin sopuhintaan koska ihmiset ovat säikähtäneet tätä ekovouhotusta. Vero nyt on sen 300 egeä vuodessa korkean co-päästön vuoksi muttei maantiellä nyt mahdottomia kuluta. Tärkeintä on että on ns.vanhan liiton kestävä moottori jolle 500 tkm ei ole mitään. Itse en vähäpäästöistä litran mopomoottoria Volvoni alle kyllä vaihtaisi. Ai sitä viisipyttyisen voiman jylinää :)

Nykyajan autoteollisuus on kovaa vauhtia menossa elektroniikka-ja kodinkoneteollisuuden perässä tilanteeseen jossa tuotetaan kertakäyttötavaraa joka kiertää nopeammin. Kuinka moni uskoo että nämä ympäristöystävälliset litran ecoboostit ja 1.2 Tsi:t kestää juuri 100 tkm enempää? Suurta puhallusta ja näennäistä ympäristöstä huolehtimista sanoisin..
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos vaan vastauksista. Eli vuokra-auto on vastaus. Näin itsekin päättelin. Uudehko auto, joka varmuudella toimii, myös ilmastointi toimii, ei vakuutusyhtiön kanssa asioimista, rekisteröimistä, auton huoltoja, eikä myyntiä, eikä huolta rekisteröikö ostaja auton heti (vai ottaako ensin parit parkkisakot, joka lisää asiaan kuluttamaani aikaa). Itse ainakin lasken jonkin arvon omalle ajalleni, ja pelkkään auton ostoon menee koeajoineen hyvinkin pari päivää, ja silloinkin auto tulee hankittua aika arpapelillä, kun en itse ole mikään autokauppias.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vaihdelaatikko sökö?

VW Polo, -vm 1999, ajettu 185 tkm. Huollettu säännöllisesti ja pikkuvikoja lukuunottama toiminut moitteettomasti nelisen vuotta käytössäni.

Tänä keväänä alkoi kuitenkin peruutusvaihteen kanssa olla ongelmia ja myöhemmin myös ykkönen ei tahtonut mennä päälle ilman voiman käyttöä. Korjaamolla laitettiin uusi kytkinvaijeri ja tämä auttoikin parisen viikkoa, kunnes vaihteisto alkoi jälleen vittuilemaan. Kaupunkiajossa varsinkin saa keppiä murjoa oikein kunnolla että saa ykköstä silmään liikkeelle lähtiessä.

Kysymys kuuluu, onko kellään heittää arviota millaisissa hinnoissa liikutaan, jos tuo laatikko pitää rempata, eli käytännössä kai vaihtaa ehjä tilalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös