Autoiluketju

  • 3 311 750
  • 18 998

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Senverran sillä on väliä, kun jotkut liikkeet myyvät ruuvattuja yms vilunkia omaavia autoja. Myös mahdollisissa takuuväännöissä on liikkeiden välillä uskomattomia eroja.

Kyllä näitä on, että päällisinpuolin auto on mahtavassa kunnossa mutta sitten muuten pommi. Hyvä siinä jälkikätee sitten sanoa itselle, että no liike oli outo mutta auto oli päällisin kunnossa. Kyllä kannatti. Jokainen tietysti tyylillään

Sillonhan et ole tutkinut autoa tarpeeksi tarkkaan ennen ostoa, jos se pommiksi osoittautuu. Vaikka kuinka olisi auto puunattu, niin kyllä sen erottaa onko 150000 vai 550000 ajettu. Tietystikin jos on niin harjaantumaton, ettei sitä erota, niin on parempi ottaa asiaa tunteva kaveri mukaan kaupoille. Hieman omaa hölmöyttäkin on, jos paskan ostaa. Perusasiat pitää aina tarkastaa autosta ennen ostoa. Huoltokirjalle en itse anna paskankaan arvoa, se ei kerro autosta mitään. Täytyy vielä mainita, että muutaman auton olen ostanut ilman mitään koeajoja ym. kun ne on projektiksi tulleet.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Sillonhan et ole tutkinut autoa tarpeeksi tarkkaan ennen ostoa, jos se pommiksi osoittautuu. Vaikka kuinka olisi auto puunattu, niin kyllä sen erottaa onko 150000 vai 550000 ajettu. Tietystikin jos on niin harjaantumaton, ettei sitä erota, niin on parempi ottaa asiaa tunteva kaveri mukaan kaupoille. Hieman omaa hölmöyttäkin on, jos paskan ostaa. Perusasiat pitää aina tarkastaa autosta ennen ostoa. Huoltokirjalle en itse anna paskankaan arvoa, se ei kerro autosta mitään. Täytyy vielä mainita, että muutaman auton olen ostanut ilman mitään koeajoja ym. kun ne on projektiksi tulleet.

Tämän vuoksi asiaan perehtymättömän kannattaa viedä auto tutkittavaksi vaikka asian tuntevalle kaverille tai vaikka katsastuspuljuun, jolloin ainakin leimalla tulevat ongelmat tulevat helposti esiin. Mieluimmin toki molemmat, jolloin ko auton yksityiskohtiinkin voidaan kiinniittä huomiota.
 

passenger

Jäsen
Tietääkös joku Tampereen suunnilta edullista korjaamoa? Hakusessa on siis ihan nyrkkipajatason halpa korjaamo. Pitäisi oma rotisko laittaa taas katsastuskuntoon, lähinnä jarrujen säädölle, pohjan hitsaukselle, ynnä muulle perushommalle olisi tarvetta, eikä kiinnostaisi maksaa mitään 70€ tuntihintoja tonnin arvoisen auton huollosta.
 
Tietääkös joku Tampereen suunnilta edullista korjaamoa? Hakusessa on siis ihan nyrkkipajatason halpa korjaamo. Pitäisi oma rotisko laittaa taas katsastuskuntoon, lähinnä jarrujen säädölle, pohjan hitsaukselle, ynnä muulle perushommalle olisi tarvetta, eikä kiinnostaisi maksaa mitään 70€ tuntihintoja tonnin arvoisen auton huollosta.

Ruskossa toimivassa Tommin autohuollossa olen muutaman kerran romujani käyttänyt. Kasassa ovat tähän asti pysyneet, hinnat ovat tosin hivenen nousseet sitten viime käynnin. http://www.tomminautohuolto.fi/
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Nykyinen peugeot 307 olis tarkoitus vaihtaa isompaan diesel-farkkuun. Vaihtoehtoina on nyt kateltu passattia, octaviaa ja avensista (hintaluokka n. 6000€), automaattivaihteistoilla ja ilman. Olen kuullut juttua, että vag-konsernin automaattilaatikot ei kestä paljoa yli 200tkm, tai laatikkoremontti tulis olla tehtynä, onkohan siinä mitään perää?
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Vaihtoehtoina on nyt kateltu passattia, octaviaa ja avensista (hintaluokka n. 6000€), automaattivaihteistoilla ja ilman. Olen kuullut juttua, että vag-konsernin automaattilaatikot ei kestä paljoa yli 200tkm, tai laatikkoremontti tulis olla tehtynä, onkohan siinä mitään perää?
Kyllähän näitä huhuja on likkunut. Paikallisilta taksikuskeilta voisit saada viimeisimmän tiedon ja veikkaan ettei hieman iäkkäämpi DSG saa siellä täysiä pisteitä.

Sanoisin ettei tuon hintaluokan autossa kannata ihan kauheasti kiinnittää merkkiin huomiota, vaan enemmän kuntoon ja huoltohistoriaan. Lisäksi varhain tehty ruostesuojaus on iso plussa. Ei tässä tarvitse mitään listaa ruveta rustaamaan, mutta ihan premium -merkeiksi kuvitelluista autoistakin löytyy huomattavaa ruostetta n. 5 vuotta vanhoista, jos tehtaan jälkeen ei mitään suojauksia ole tehty.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Ostitko tämän. Ainakin näyttää olevan myyty. Komee peli ja hieno ajaa. Jos on vähänkään kuin muut Bemarit.

En ostanut. Joku ehti napata nenän edestä :) No uusi on jo kiikarissa niin katsotaan kuinka käy sen kanssa.

Mutta tosiaan on kyllä komea auto niin sisältä kuin ulkoakin. Ajettavuus on myös uskomattoman hienoa.
 

Rushlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mikähän voisi olla autossa (90-luvun puolivälin saksalainen kulkine) vikana kun on viime aikoina parin minuutin ajon jälkeen ruvennut tuoksahtamaan palaneen käryä? Tätä hajua ei esiinny joka kerta kun autolla ajaa, mutta kuitenkin melko usein. Öljyt ok, samoin muut nesteetkin. Enkä oikein usko, että kytkinkään palaa.
Käry ei myöskään tule siitä että jarruttelisin antaumuksella jarrulevyt mansikkana hehkuen.
 

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mikähän voisi olla autossa (90-luvun puolivälin saksalainen kulkine) vikana kun on viime aikoina parin minuutin ajon jälkeen ruvennut tuoksahtamaan palaneen käryä? Tätä hajua ei esiinny joka kerta kun autolla ajaa, mutta kuitenkin melko usein. Öljyt ok, samoin muut nesteetkin. Enkä oikein usko, että kytkinkään palaa.
Käry ei myöskään tule siitä että jarruttelisin antaumuksella jarrulevyt mansikkana hehkuen.

Yksi vaihtoehto on, että venttiilikopan välistä pääsee öljyä vuotamaan hieman pakosarjan päälle. Minulla oli edellisessä autossa tällaista vikaa ja öljy kärysi aika tavalla auton sisällä.

Jos kyseessä on dieselauto, voi suuttimen juuresta vuotaa pakokaasua ja dieseliä. Tästä syntyy myös palaneen käryä ohjaamoon.
 

Rushlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Yksi vaihtoehto on, että venttiilikopan välistä pääsee öljyä vuotamaan hieman pakosarjan päälle. Minulla oli edellisessä autossa tällaista vikaa ja öljy kärysi aika tavalla auton sisällä.

Kiitos vastauksesta. Tuo kuulostaa loogiselta sillä öljyä on päässyt tihkumaan koneesta. Ei kovin paljon, mutta kuitenkin.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kiitos vastauksesta. Tuo kuulostaa loogiselta sillä öljyä on päässyt tihkumaan koneesta. Ei kovin paljon, mutta kuitenkin.

Mulla oli sama juttu. Ensin epäilin jarruja, mutta totuus oli öljyn tihkuminen kannen alta. Kiristyksen jälkeen haju hävisi muutaman ajon jälkeen.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Oon funtsinut itselleni talviautoa = neliveto.

Kysellään täältä jos jollain jotain annettavaa tähän pohdiskeluun.

Kaksi vahvinta ehdokasta Subaru Impreza WRX vm noin 2001-2004 ja Audi TT quattro vm sama, auto saisi olla hyvin ajettu eli kelpaa myös +200tkm kunhan asiallisesti huollettu ja jakopäähommelit tehty. Niin ja se hinta pitäisi survoa sinne noin 10t€.

Kumpaakaan merkkiä en ole omistanut ja siten en tunne autoja kovin tarkasti, toki tekniikat on kohtuu tuttuja kun automedioita on seurattu se noin 25 vuotta. Autot saisi olla originaaleja ja ohjaus vasemmalla. Nämä autot painaa noin 1400-1500kg, mielestäni auto ei saisi painaa enemmän, vaikuttaa liikaa ajettavuuteen jos on panssarivaunu painoltaan.

Jos on muita ehdotuksia vastaavista kulkineista niin kuuntelen.

Subaru
+ "kaikki" Subarut nelivetoisia, luulisi tekniikan olevan hallussa = luotettavuus
+ kaikki myös manuaaleja, luulisi manuaali+neliveto+reilu 200hp olevan testattu moneen otteeseen = luotettavuus
- ulkonäkö ei hivele silmiä ja WRX wagon kiinnostaisi enemmän mutta niitä ei oikein ole tarjolla
- karu sisältä

Audi
+ 1.8 turbo on sitä monissa medioissa kehuttua turbokoneiden sarjaa joka antaa riittävää potkua kohtuullisella kulutuksella
+ onko haldex neliveto yhtä luotettava 10 vuotta vanhana ja 200tkm ajettuna kuin subarun neliveto
+ penkit kaadettuina siirtää isompia tavaroita kuin impreza sedan, näin olen ymmärtänyt ja se olisi iso plussa.
+ ulkonäkö on urheilullisempi ja miellyttää silmää, tehokkain turbo quattro olisi "urheiluauto talviolosuhteisiin"
+ tyylikäs sisältä
- ahtaat takatilat, itse en takapenkkiä tarvitse jos tavaratila on kelpo
- onko osat/huollot kalliimpia kuin subarun

Kumman ostaisitte(tai minkä muun vastaavan nelivedon) näin hyvin ajettuna kuin itse olen suunnitellut.


_
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Oon funtsinut itselleni talviautoa = neliveto.

Kysellään täältä jos jollain jotain annettavaa tähän pohdiskeluun.

Aika hyvin olet asioita analysoinut, propsit siitä!

Mutta kehottaisin kyllä vielä vähän harkitsemaan => olet ajatellut ostaa about 10 vuotiaan tehokkaan nelivetoauton. Jonkinmoisella kokemuksella autoalalta voin kertoa, että tuollainen yhdistelmä on ehkä karmein kaikista kun ajatellaan sisään tulevia vaihtoautoja, noin kunnostus- ja jälkikulu-mielessä... Tuollaista autoa kun on hyvin suurella todennäköisyydellä ajettu "aika reippaasti" ja kaikki moottoritekniikkaan / voimansiirtoon liittyvä maksaa oikeasti messinkiä.

Eli jos löydät tuollaisen siistinä, kunnolla huollettuna ja vähän ajettuna (mittarilukema todennettuna) niin OK. Mutta jos se "huoltokirja meni pesukoneeseen haalareiden taskussa" / "näissä on ihan ominaisuutena, että vaihteisto tuolla lailla kalahtaa ralliautomaisesti vaihtaessa" niin RUN FORREST, RUN !!

Ja muuten tuosta "kunnolla huoltamisesta"; edellisessä TM:ssa oli mielenkiintoinen vertailutesti jossa takuunalaiset Toyota ja Skoda vietiin samaan määräaikaishuoltoon yhteen merkkikorjaamoon ja seitsemään ei-valtuutettuun korjaamoon, jotka kaikki markkinoivat itseään, että "me teemme tehtaan huolto-ohjelman mukaisia huoltoja, tule meille ja takuu säilyy". Lopputulema oli jotain siihen suuntaan, että merkkikorjaamot saivat yhteensä 75/80 pistettä ja nuo muut 225/560... Että säilyykö se takuu?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mutta kehottaisin kyllä vielä vähän harkitsemaan => olet ajatellut ostaa about 10 vuotiaan tehokkaan nelivetoauton. Jonkinmoisella kokemuksella autoalalta voin kertoa, että tuollainen yhdistelmä on ehkä karmein kaikista kun ajatellaan sisään tulevia vaihtoautoja, noin kunnostus- ja jälkikulu-mielessä... Tuollaista autoa kun on hyvin suurella todennäköisyydellä ajettu "aika reippaasti" ja kaikki moottoritekniikkaan / voimansiirtoon liittyvä maksaa oikeasti messinkiä.

Ymmärrän täysin pointtisi. Oma logiikka luonnollisesti se että jos käteisvarat riittää 10t€ autoon niin voin toki maksella muutaman kohtuullisen huollonkin kun ei ole rasitteena osamaksueriä. Onhan toki vaihtoehto ostaa 20t€ vastaava auto osamaksulla, voi olla järkevämpääkin, tiedä sitten, silloin maksaisin joka tapauksessa ainakin 2000€ pankille korkoina. Ja sen hintaisen auton arvonalenema on suurempi joten siksi tuo hyvinajettu kiinnostaa.

Oma auton tarve pk-seudulla suuntautuu 90% talveen ja lumiseen rinnetonttiin, joten tästä ajatus nelivedosta ja bensakulut ei ole ongelma koska ajan todennäköisesti alle 10tkm vuodessa. Vakuutuksetkin 1.8 ja 2.0 turboissa on kohtuullisia. Ja tietty kun ajan 95% ajoni pk-seudulla niin luotettavuusongelma mikä vanhemmissa on suurempi niin en koe sitä suurena huolena, tällä autolla ei tehdä koko perheen matkoja ympäri suomen ja euroopan.

Tuosta mainitsemastasi riskiyhdistelmästä pohdinta kulminoituu onko riskittömämpi Audi joita löytyy hyvin pidettyinä enemmän, juuri tälläisinä vain osa vuodesta ajettuina vaiko Subaru luottaen monissa paikoissa kehuttuun Subaru yhdistelmään neliveto+turbo+manuaali, tätä yhdistelmää pidetään nykyautomaailman yhtenä luotettavimmista.

Pohdinta jatkuu..

_
 
Viimeksi muokattu:

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Olisi keskiviikkona menossa jarruhuoltoon bemari, mutta rupesin miettimään seuraavaa, että jos joku osaa arvata niin mielellään kertokaa!

Eli kun automaattivaihteessa on D tai mikä vain vetävä vaihde silmässä ja pidät paikallaan jarrua pohjassa, niin ärsyttävä vikinä kuuluu. Ei siis murra tärykalvoja, mutta onkohan kyse laturin hihnasta tai jostain muusta hihnasta? Jarrujen kanssa on nyt tosiaan jonkinlaista lukkiutumis ongelmaa ja mietein olisiko näillä jotain tekemistä keskenään? Jos laittaa vaihteen vapaalle niin kuulostaisi ihan normaalisti koneen käyvän ilman taustaääniä.

Olisi hienoa, jos joku osaisi veikata tai vastata suoraan jotain.
 

hermoraunio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jos ostaa auton tarkastamatta sitä itse ja luottaa vain siihen, että myyjä kehuu sitä, niin kyllä vika on ostajassa eikä myyjässä. Auton kunnon tarkistus on ostajan vastuulla. Ne viat, mitkä eivät ilmene tarkistuksesi yhteudessä, eivät todennäköisesti ole myyjänkään tiedossa, oli sitten hyvä myyjä tai ei.

Sillonhan et ole tutkinut autoa tarpeeksi tarkkaan ennen ostoa, jos se pommiksi osoittautuu.

Mitäs helvettiä, ettäkö paskaa saa myydä ilman vastuuta jos vain löytää tarpeeksi asiantuntemattomia ostajia? Kuluttajaviraston sivuilta löytyy seuraavia kuluttajaoikeuden linjauksia asiasta ja ainakin minä ymmärrän nuo aivan toisin kuin mitä JjZz ja ehkä pikkuvaimokin väittävät:

http://www.kuluttajavirasto.fi/File/40232336-3463-43d4-83a2-63b775b50ff3/Virhevastuu+ja+takuu+autokaupassa.pdf

Tässä minusta olennaisimmat kohdat:

"-Aiheelliset odotukset auton kunnosta
Käytettynä ostetussa autossa voi ilmetä jo pian kaupanteon jälkeen korjaamista vaativia vikoja. Kuluttaja ei voi edellyttää, että käytetty auto olisi uudenveroinen. Käytettynäkään ostettu auto ei silti saa olla huonommassa kunnossa kuin kuluttajalla on auton ikä, sillä ajetut kilometrit, auton kauppahinta sekä myyjän autosta antamat tiedot huomioon ottaen yleensä aihetta edellyttää. Auton korjauskustannuksetkaan eivät saa nousta kohtuuttoman korkeiksi verrattuna ostajan aiheellisiin odotuksiin."

"-Korjauskustannuksiin osallistuminen
Kuluttajansuojalain selkeä lähtökohta on, että myyjän on korjattava virheet omalla kustannuksellaan. Joskus auton arvo tulee kuitenkin korjauksen jälkeen selvästi korkeammaksi kuin mitä se olisi ollut alkuperäisen sopimuksen mukaan.
Jos korjauksesta aiheutuvat kustannukset ovat myyjälle kohtuuttomat, hänen ei tarvitse suostua korjaukseen ilman, että kuluttaja osallistuu autonsa parantamiseen vaikuttaviin kustannuksiin.
Vaikka myyjä ilmoittaisi korjauksen koituvan hänelle kohtuuttomaksi, kuluttaja voi kieltäytyä maksamasta autonsa saattamisesta parempaan kuntoon. Virhe voidaan tällöin oikaista korjaamisen sijasta virhettä vastaavalla hinnanalennuksella. Tällaisissa tilanteissa on usein käytännöllisintä korjata auto käytetyllä mutta ehjällä varaosalla, jolla auto voidaan saattaa asianmukaiseen kuntoon."

"-Koeajo ja ostajan havainnot
Virheen arviointiin vaikuttavat kuluttajan omat havainnot auton kunnosta. Ostaja ei voi vedota virheenä sellaiseen vikaan tai puutteeseen, josta hänen voi olettaa tienneen kauppaa tehtäessä.
Tarpeettomien virheiden ja väärinkäsitysten ehkäisemiseksi myyjän ja ostajan on hyvä käydä yhdessä huolellisesti läpi kaikki auton tiedot varustus mukaan lukien. Ostajalle on myös syytä tarjota mahdollisuus riittävän pituiseen koeajoon ennen kaupasta päättämistä.
Ostajalla ei ole erityistä selonottovelvollisuutta. Myyjän tulee ilmoittaa ostajalle oma-aloitteisesti sellaiset kauppaan vaikuttavat olennaiset seikat, joita tämän ei voi olettaa havaitsevan."

Jos olen kuitenkin tämän(kin) asian ymmärtänyt väärin ja myyjällä ei käytetyn auton myynnissä vastuuta ole, niin lienen autoista mitään tietämättömänä päätynyt oikeaan ratkaisuun ostaessani autoni uutena.
 

Benn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Arsenal, Stars, Hahl, Wilshere, Roussel
Pitäisi vaihtaa e46:een nokka-akselin asentotunnistin, kyseinen osa on yhdellä kuusiokolo-mutterilla kiinni, mutta tästä on tietty kulmat väännetty siihen kuntoon, että avaimet vaan pyörii tyhjää. Jotain niksejä jolla saada tuo mutteri auki? Pihdeillä kokeiltu ja ei aukea..
 

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Pitäisi vaihtaa e46:een nokka-akselin asentotunnistin, kyseinen osa on yhdellä kuusiokolo-mutterilla kiinni, mutta tästä on tietty kulmat väännetty siihen kuntoon, että avaimet vaan pyörii tyhjää. Jotain niksejä jolla saada tuo mutteri auki? Pihdeillä kokeiltu ja ei aukea..

Muutama niksi:

- Lyöt napakan iskun siihen kuusiokoloruuvin päähän ja tämän jälkeen yrität pihdeillä auki.
- Terävän taltan ja vasaran kanssa yrität aukaista ruuvin.
- Hitsaat ruuvin päälle mutterin ja avaat.

En tiedä, kuinka paljon on tilaa kyseisille toimenpiteille, mutta tossa nyt muutama niksi.
 

Petro

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues
Oon funtsinut itselleni talviautoa = neliveto.

Kysellään täältä jos jollain jotain annettavaa tähän pohdiskeluun.

Kaksi vahvinta ehdokasta Subaru Impreza WRX vm noin 2001-2004 ja Audi TT quattro vm sama, auto saisi olla hyvin ajettu eli kelpaa myös +200tkm kunhan asiallisesti huollettu ja jakopäähommelit tehty. Niin ja se hinta pitäisi survoa sinne noin 10t€.

Kumpaakaan merkkiä en ole omistanut ja siten en tunne autoja kovin tarkasti, toki tekniikat on kohtuu tuttuja kun automedioita on seurattu se noin 25 vuotta. Autot saisi olla originaaleja ja ohjaus vasemmalla. Nämä autot painaa noin 1400-1500kg, mielestäni auto ei saisi painaa enemmän, vaikuttaa liikaa ajettavuuteen jos on panssarivaunu painoltaan.

_

Itsellä oli kaksi ja puoli vuotta 2001 vm oleva Audi TT. Valittamista ei ole ollenkaan, kun itse en juurikaan tilaa tarvinnut. Auto on ahdas jos tarvitsee kuljettaa paljon tavaraa, isoa koiraa tai perhettä mukana, mutta kahdelle henkilölle täydellinen auto ja hädässä takapenkille voi jonkun työntää. On neljälle henkilölle vielä rekisteröitykin. Auto pysyy talvella hyvin tiessä ja on muutenkin liukkaissa olosuhteissa hyvä ajaa. Yksikään huolto ei tullut mitenkään erikoisen kalliiksi, mutta tyyppivikana yleensä mittariston toimimattomuus (bensa, öljy, moottorin lämpötila yms), jos autolla on ajettu paljon. Itse toki ostin auton aikoinaan veljeltäni ja tiesin, että sitä oli pidetty hyvin.

Auton myin ainoastaan pois Audi TT RS:n tieltä, TT:tä en ole pois vaihtanut, edelleen hyvin tyytyväinen tähänkin autoon.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Kokeillaas, jos täältä löytyisi autohifipuolen tietäjiä.

Alla on Audi A4 B6, vuosimallia 2002 ja äänentoistoa olen parantelemassa. Ensimmäisenä askeleena olisi kaivaa uudelle soittimelle ja aktiivisubbarille herätevirta, jota vakiosoittimessa ei erillisenä karvana ole. Käsittääkseni helpoimmat vaihtoehdot ovat virtalukonpohjasta tai sulaketaulusta ottaminen? Mitenköhän nämä käytännössä tapahtuu? Voiko tuon turvallisesti ottaa ihan rosvoliittimellä sopivasta johdosta? Alla olevan kuvan mukaisesti siis. Vaatiiko herätejohto jonkinlaista sulaketta?

Linkki kuvaan, jossa esimerkkikytkentä
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Samalla lailla tietoja ostetaan vaikkapa Trafilta, tosin automainokset tuolevat yleensä suoramarkkinointikirjeillä.
Toisesta ketjusta viestistä tuollainen poiminta. En tiedä kuinka monelle tuli nyt keväällä Fiatin mainos. Nyt autosta 1500€ "välirahaa" vaihdossa Puntoon. Yksi tuttu oli ostanut juuri reilun 8 k€ auton ja hän manasi tuota mainosta että pitäisikö vittuuntua vai ottaa vitsillä. Itsellä oli talvella ostettu halvempi auto ja siihen tuli samanlainen tarjous. Maksoi kuitenkin reilu 2.5 k€, joten tuonkin olisi voinut vittuiluna ottaa (tosin eihän ne tiedä mitä olet autosta maksanut), mutta silloinkin pohdin että kuinka paljon fiksumpaa olisi ollut ilmoittaa että vähintään 1500€ vaihdossa. Tosin eipä ole ennenkään Fiatin mainonta ja markkinointi tehnyt itseeni vaikutusta. Nykyään taidetaan tehdä niin kauhea kasa kaikkea yhtään mitään ajattelematta että tuollaista käy jossa joku saattaa ottaa herneen nenäänsä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itsellä oli kaksi ja puoli vuotta 2001 vm oleva Audi TT. Valittamista ei ole ollenkaan, kun itse en juurikaan tilaa tarvinnut..

Kiitos infosta.
Tilaa en tähän autoon paljoa tarvitsekaan kun taloudesta löytyy tilavempikin auto mihin voi pakata perheen tavaroineen retkille.

Tilaa joku netissä jopa kehui kun penkit on kaadettuna, sulla enemmän tietoa siitä. Mutta ymmärsin että sillä tavalla käytössä on mukavasti litroja. Voisin kuvitella itse käyttäväni tavaratilaa enemmän kuin takapenkkejä 2-ovisessa autossa.

_
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Olen ajanut joitain tuhansia km 2011-mallin TT:llä, Quattro ja 2.0TFSI. Tosiaan jos takapenkit kaataa niin menee kirjahyllyä, 6 pahvilaatikkoa, isoa plasmatelkkua tai 3 jääkiekkokassia+mailat jne. takatilaan. Esim. toin muuton aikana omia tavaroita noin ja hyvin pärjäsi. Kahdestaan kun ajaa niin ei ongelmia, pari kertaa on oltu 4 aikuisen kanssa ja ahdasta kyllä oli, koska joutuu etupenkit laittamaan niin eteen. Mutta hätätilassa menee. Lapset menee ongelmitta takapenkeillä. Rengasmelu on melko kova, vaikka on ihan normaalikokoiset renkaat alla ja eri merkkistä mustaa&pyöreää ollut alla. Esim. E46 M3 on lähes rengasmeluton kun peräkkäin noilla on ajanut, vaikka Bemarissa alla paljon leveämmät renkaat.

Alkuun vähän dissasin tuota autoa koska on jotenkin naisen auton maineessa, pidin sitä hitaana ja hengettömänä, sekä haldex-neliveto on outo jos leikkii talvella. Kuitenkin nyt on ajan myötä löytänyt hyviä juttuja siitä, mm. kulutus on maltillinen (talvella ajaa 5,5l/100km maantietä), kiihtyy kohtalaisesti (mittasin aikoinaan 10hz gps:llä 0-100kmh 5.7sek.), kulkee 240kmh ja talvellakin oppi ajamaan kun vähän tottui (vaikka se vielä aliohjaa liikaa omaan makuun). Neliveto kyllä lähtee paikasta kuin paikasta, viime talvenakin vaikka mistä jäämäkiristeyksestä lähti ongelmitta ja syvässä lumessakin jaksoi puskea kun pihaan ajoi. Sellaista hyvää arjen suorituskykyä, vaikka numerot ei paljoa lupaa. Paljon hyvää pienessä paketissa ja jos tykkää muuten autosta, niin voin suositella. Itse en kuitenkaan omilla rahoilla tuollaista ottaisi lähinnä ulkonäön ja muiden juttujen takia.

Vaikka omat kokemukset uudempi koppaisesta niin eiköhän ne hyvin pitkälti toimi vanhemmassakin TT:ssä.
 
Viimeksi muokattu:

jkm

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata ja Pool
2004 farmari Corollan vasemmasta etukulmasta kuuluu jonkun verran kolinaa, kun rattia kääntää lähelle ääriasentoa. Kun en ole mikään tekniikan ihmelapsi niin tarkoittaako kenties sitä, että pallonivel alkaa vaatimaan vaihtoa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös