Konsta Kepuli
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Kannattaa huomata Bemarin osalta tämä:Jos teoreettiset lukemat ovat nämä, niin kuinka paljon on käytännön eroa:
Focus 125 hp (165 nm)
Bmw 116 hp (150 nm)
Osaisikohan joku autoviisas vastata? Bemari taisi olla myös vajaan 100 kg kevyempi. Joka tapauksessa lienee viisasta käydä kokeilemassa bemaria uudelleen ja antaa palaa rohkeasti.
Autobild.fi
Kannattaa olla tarkkana käytetyn BMW 116i:n kanssa, joka on varustettu 115-hevosvoimaisella bensiinimoottorilla. Jos nimittäin jakoketjun kiristin on viallinen, jakoketju saattaa hypätä pois paikaltaan. Tällöin aiheutuu pahimmassa tapauksessa venttiilien ja mäntien karu kohtaaminen – loppuseuraamuksena on kallis moottorivaurio.
Tarkkailla kannattaa niiden autojen moottoreita, jotka on valmistettu jaksolla 3/2004–8/2007. Sen jälkeisissä autoissa on BMW:n modifioima ketjunkiristin, joka ei tuota ongelmia.
Eli tsekkaa valmistusajankohta ja jos osuu tuohon, niin kannattaa selvittää onko ketjunkiristin vaihdettu.
Muuten suosittelen lämpimästi takavetoista talvikulkinetta. Hauskaa koko rahalla. Ja kuten joku mainitsikin, perstuntumaan tehojen osalta vaikuttaa teho/vääntökäyrä. Voipi olla että BMW tarvitsee kierroksia hieman. Lisäksi jopa alustan jäykkyyserot vaikuttaa "kiihtyvyyskokemukseen".
Edit:
Tuossa joku random dynamometrin tuloste netistä:
http://www.rri.se/spec/view/png/graph/STR-04081801-kW-Nm-C.png
Bemarin tehokäyrä nousee aika jyrkästi aina 6 000 rpm:ään saakka, jolloin tulee jo vissiin rajoitin vastaan. Että sen mukaan koeajolle...
Viimeksi muokattu: