Autoiluketju

  • 3 203 548
  • 18 532

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä komppaan täysin. Ottaisin vittuiluna jos joku nimittelis mun farkku-mallista autoa perheautoksi.

Ole hyvä, tässähän sitä.

Taannoin käytiin yksissä ikääntymisjuhlissa, isäntä (vielä siis juniori) täytti 40 v. Pihalla ja tien varressa oli varmaan 15 farmariautoa, ja sitten yksi normiauto. No, minkähän takia? Sen takia, että ne lapsiperheet saa sinne takaluukkuun mahtumaan kaikki rattaat, vaunut, yms tarvikkeet ja vielä vaikka matkalle pari laukkuakin, kun turvaistuimet vie takapenkiltä tilan.

Toisaalta ihmettelen, miten sen ikäisillä on enää niin pieniä lapsia. Vieraiden ikähaarukka (siis farmariautoilijoiden) oli jotain 35 - 43 v.. Me muut sitten mentiin taksilla, paitsi se yksi tuli sillä sedanilla.

Selvä juttu. Jos ei aiemmin ns nuoripari hanki farkkua, niin sitten viimeistään, kun predictorit näyttää kahta viivaa. Saman tien ostamaan farmaria.

Ja turha vetää nyt tähän sitä "mutta kun työvälineet" -juttua. Se sun akkuporakone mahtuu vaikka jalkatilaan, jos sille jotain käyttöä on.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Puhutaanhan mm. Ruotsissakin yleisesti perheautoista, esimerkki:

Årets Familjebil 2012 är två: Ford B-Max och Opel Zafira Tourer | Bil och trafik | Teknikens Värld


Linkki Teknikens Värld -lehden artikkeliin

Lisää esimerkkejä löytyy vaikka kuinka hakusanalla familjebil.

Jokainen autovalmistaja profiloi autonsa jollekin tietylle asiakasryhmälle. Esim. Volvon kohde on "Modern Family".
"The Volvo XC90 helped define the modern, family oriented 4x4 when it was launched in 2002,"
– The "One Tonne Life" project gives Volvo Cars the opportunity to study how the electric car fits in with a modern family's lifestyle.

Siis yllä olevaa viestiä siteeraten, perhe-auto on käytössä oleva termi.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Tässä komppaan täysin. Ottaisin vittuiluna jos joku nimittelis mun farkku-mallista autoa perheautoksi. 95%:sti ajan sillä yksin, eikä siinä ikinä ole ollut kaikki paikat kerralla varattu. Todella raivostuttava käsite tuo perheauto.

Tiedätkö muuten mikä on Volvolle se moderni perhe?
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ole hyvä, tässähän sitä.

Taannoin käytiin yksissä ikääntymisjuhlissa, isäntä (vielä siis juniori) täytti 40 v. Pihalla ja tien varressa oli varmaan 15 farmariautoa, ja sitten yksi normiauto. No, minkähän takia? Sen takia, että ne lapsiperheet saa sinne takaluukkuun mahtumaan kaikki rattaat, vaunut, yms tarvikkeet ja vielä vaikka matkalle pari laukkuakin, kun turvaistuimet vie takapenkiltä tilan.

Olipahan hieno tarina. Pointti ei tosin selvinnyt, mutta ei se mitään. Perheauto -termi on todellakin typerä. Keskiluokan farmari ei tarkoita todellakaan samaa kuin perheauto. Aika monella sattuu olemaan harrastuksia, jotka vaativat tilaa vievät välineet, jolloin farkku on itsestään selvä valinta. Jos sinun harrastus on akkuporakoneen käyttö, niin ok, mutta ei kannata vetää siitä liikaa yleistyksiä, etteikö muilla voisi olla isompia harrastusvälineitä. Muutenkin, aika harvassa ovat mallit, joissa sedan olisi jotenkin tyylikkäämpi kuin farkku. Eläkeläiset toki ajattelevat eri tavalla.

Perheauto -termi soveltuu korkeintaan näihin C-Maxeihin, Touraneihin, Zafiroihin ja muihin hirvityksiin. Niitä ei nyt voi ostaa kukaan muu kuin harmaaseen pukeutuva ja harmaan mielenlaadun omaava insinööri-perheenisä, ja hänkin luultavimmin vain vähintään yhtä harmaan vaimon painostuksesta, mutta on liian vässykkä väittääkseen vastaan ja ostamaan jonkun edes vähän menevämmän näköisen auton. Ja ennen kuin joku kommentoi tähän, kuinka käytännöllisiä kyseiset autot ovat, niin viittaan yllä olevaan insinööri-kohtaan.
 

julle-jr

Jäsen
Perheauto -termi soveltuu korkeintaan näihin C-Maxeihin, Touraneihin, Zafiroihin ja muihin hirvityksiin. Niitä ei nyt voi ostaa kukaan muu kuin harmaaseen pukeutuva ja harmaan mielenlaadun omaava insinööri-perheenisä, ja hänkin luultavimmin vain vähintään yhtä harmaan vaimon painostuksesta, mutta on liian vässykkä väittääkseen vastaan ja ostamaan jonkun edes vähän menevämmän näköisen auton. Ja ennen kuin joku kommentoi tähän, kuinka käytännöllisiä kyseiset autot ovat, niin viittaan yllä olevaan insinööri-kohtaan.
No eipä tuossakaan oikein pointtia ollut. Yksi merkittävimmistä ellei merkittävin kriteerihän näistä perusautoista puhuttaessa on juuri käytännöllisyys. Ei insinööriys tai harmaus näin ollen kovin vahvasti liity mainitsemiisi autoihin, ylivoimainen enemmistö kuitenkin ajaa jollakin perusautolla. Tietysti onhan se niinkin, että ylivoimainen enemmistö on jollain tavalla harmaata massaa, joten sinänsä ehkä tuossa jotain pointtia oli. Joka tapauksessa, autollahan matkustetaan paikasta toiseen ja silloin on olennaista kuinka käytännöllinen tämä matkustusväline on. Toki turvallisuus, taloudellisuus yms. ovat myös tärkeitä kriteereitä.

Kokonaan toinen asia sitten on, jos puhutaan jostain oikeista urheilu- ja luksusautoista, kuten Ferrareista, Aston Martineista jne. Perusauto kuitenkin on perusauto, ei se siitä muutu vaikka laitatkin perään jonkun sporttisen spoilerin tai pidät etusumuvaloja päällä kirkkaalla kelillä.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Aika monella sattuu olemaan harrastuksia, jotka vaativat tilaa vievät välineet, jolloin farkku on itsestään selvä valinta. Jos sinun harrastus on akkuporakoneen käyttö, niin ok, mutta ei kannata vetää siitä liikaa yleistyksiä, etteikö muilla voisi olla isompia harrastusvälineitä. Muutenkin, aika harvassa ovat mallit, joissa sedan olisi jotenkin tyylikkäämpi kuin farkku. Eläkeläiset toki ajattelevat eri tavalla.

......

Perheauto -termi soveltuu korkeintaan näihin C-Maxeihin, Touraneihin, Zafiroihin ja muihin hirvityksiin. Niitä ei nyt voi ostaa kukaan muu kuin harmaaseen pukeutuva ja harmaan mielenlaadun omaava insinööri-perheenisä, ja hänkin luultavimmin vain vähintään yhtä harmaan vaimon painostuksesta, mutta on liian vässykkä väittääkseen vastaan ja ostamaan jonkun edes vähän menevämmän näköisen auton. Ja ennen kuin joku kommentoi tähän, kuinka käytännöllisiä kyseiset autot ovat, niin viittaan yllä olevaan insinööri-kohtaan.

Monta kertaa olen kaivannut nykyiseen sedaniini edellisen farmarin kuljetusominaisuuksia. Tätä olen kaivannut ehkä 20 kertaa kuluneen puolentoista vuoden aikana. Samaan aikaan esimerkiksi ilmastointia olen haikaillut 2-3 kertaa (tosin hellepäivien kotiympyröissä autoilut olen ajellutkin enimmäkseen kesäautollani katto auki). Kuljetuskapasiteetin (stw vs sedan) ero on huomattavan paljon suurempi kuin tavaratilan litramääräinen ero. Farmarilla voi ujuttaa esimerkiksi listoja tms. tarvittaessa takaluukun kuskinpuoleisesta nurkasta diagonaalisesti auton lävitse ja vaikkapa lyhyen matkan ajan sään salliessa apparin ikkunasta ulos. Kokeiltu on. Kuljetettavien listojen pituus voi näin ollen olla jopa kolmin-nelinkertainen verrattuna sedaniin.

Samaa mieltä myös ulkonäköseikoista. Minulle käyttöauto on vain "pakollinen kustannuserä", joten pyrin aina ostamaan yhdistelmän mahdollisimman vanha, teknisesti yksinkertainen (eli kustannusriskitön tarkoittaa esim. manuaalivaihteistoa) ja mahdollisimman vähillä kilometreillä. Nyrkkisääntönä, että auton arvonalenema saisi olla noin tuhat euroa vuodessa pitkällä aikavälillä, ja maksimi lyhyen aikavälin riski 5000 euroa (josta seuraa esim se ettei tarvitse kaskovakuutusta). Farmarit kestävät muotoilullaan aikaa (yleensä) huomattavasti paremmin kuin sedan. Ei sillä, että itselle olisi asialla väliä, mutta rouva on aavistuksen nolostelavampi. Ei kuitenkaan hänkään niin tyhmä ole että olisi turhamaisuusarvoihin valmis sijoittamaan kymppitonneja.

Lopussa mainittuihin tylsiin touraneihin jne. liittyy yleensä yksi mahtava ominaisuus: istumakorkeus. Sen kerran, kun olen tuon kokoluokan autoilla ajellut, niin niihin istuminen ja niistä nouseminen on merkittävästi mukavampaa kuin tavallisen korkuisiin henkilöautoihin. Taas se kesäautopoikkeus: eihän se kai koskaan voi olla riittävän matala... Toisaalta siinä se nouseminen ja laskeutuminen on siitä mukavaa ettei yleensä tarvitse väistää kattoa.

Aika ristiriitainen suhde autoihin allekirjoittaneella, täytyy myöntää. Rakastan vanhoja autoja, mutta lähes inhoan TULEVAISUUDEN vanhoja autoja...
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tässä komppaan täysin. Ottaisin vittuiluna jos joku nimittelis mun farkku-mallista autoa perheautoksi. 95%:sti ajan sillä yksin, eikä siinä ikinä ole ollut kaikki paikat kerralla varattu. Todella raivostuttava käsite tuo perheauto.
Eipä tuo farkku- eli farmariauto ole minun korvaani yhtään parempi nimitys, sillä harva "farmariautolla" ajava on maanviljelijä. Farmariautosta tulee lähinnä mieleen pickup-auto, jolla kuljetetaan heiniä hevosille ja lantaa pellolle.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Meillä on autona farmari, Volvo V50. Sitä ei hyvällä tahdollakaan voi sanoa perheautoksi. Vaimon kanssa kahdestaan tuo oli juuri sopivan kokoinen. Nyt, kun on perheessä lisäksi pieni lapsi, auto on auttamatta liian pieni, ja isompi auto onkin jo kiikarissa.

Eli farmari ei ole automaattisesti yhtä kuin perheauto. Perheautoksi sanoisin ennemminkin noita Ford C-Max-tyyppisiä tila-autoja.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Eli farmari ei ole automaattisesti yhtä kuin perheauto. Perheautoksi sanoisin ennemminkin noita Ford C-Max-tyyppisiä tila-autoja.

Juuri näin ja Grand C-Max-tyyppiset autot (itsellä liisari sellainen ajossa, omaksi en ostaisi ihan hevillä) ovatkin jo lesta-wagoneja. Joku tuossa ylhäällä jo kirosikin ko. ajokilla ajavat harmaiksi insinööri-nörteiksi, joten joudun ilmoittautumaan poikkeavaksi (tässäkin mielessä). Pakon sanelemana tuollaisella "muklukalla" tulee ajettua, enkä toisaalta haluaisi menettää mielenterveyttäni "kunnon" auton sisustan puolesta, kun kuitenkin joku mukuloista voi joskus huonosti automatkalla tai ainakin kaataa pillimehunsa tms. Paljon vähemmän vituttaa liisariauton sotkeentuminen + nololta mielestäni näyttää myös esim. 500-sarjan Bemari, jossa on kolme turvaistuinta ja mies ratissa. Summasummarum pers'aukisuus tässä(kin) asiassa on totta kai taustalla, mielellään sitä ajaisi jo nyt normaalimmalla kulkupelillä, mutta joutuu vielä pari pitkää vuotta kärvistelemään...
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hassua, että joillain kasvaa kivekset näin paljon autoista ja autojen kokoluokista keskusteltaessa. Aika luonnollista, että mikäli muksuja on, tarvitsee tilaa enemmän kuin ilman muksuja, ja jos kuljettelee tavaroita paikasta toiseen, tarvitsee enemmän tilaa kuin tyyppi joka ei kuljettele tavaroita paikasta toiseen. Sitten taas on niitäkin, jotka ajelevat pienehköllä autolla, vaikka periaatteessa tarvitsisivat enemmän tilaa, ja niitä, jotka ajavat tarpeettoman tilavalla autolla.

Sinkulla saa vallan mainiosti olla farkku. Ja vaikken pidä tila-autojen ulkonäöstä, en tiedä käytännöllisempää autotyyppiä lapsiperheelle. Hakkaa farkut 6-0 monissa pikkujutuissa. Itse satun vain olemaan liian turhamainen hommatakseni sellaista, koska kuten sanoin, en pidä niiden ulkonäöstä. Mutta enpä tiedä, mitä harmaata niissä on verrattuna johonkin V50:een tai variant Passattiin. Enkä tiedä juuri urpompaa asiaa kuin tyypitellä jengiä kulkupelin mukaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Lopussa mainittuihin tylsiin touraneihin jne. liittyy yleensä yksi mahtava ominaisuus: istumakorkeus.
En tiedä tylsyydestä, mutta tuo on täysin totta. Mulla on ollut rapian vuoden Nissan Juke - ei ole ainakaan tylsän näköinen, ruma tai komia tyypistä riippuen - ja vaikkei se tila-auto ole millään mittarilla, on sen istumakorkeus kuitenkin henkilöautoa ylempänä. Huollon aikana kun ajelin pitkästä aikaa hatchbackilla, oli istumaan meneminen oikeastaan aika perseestä. Nopeasti siihen taas tottuisi, mutta tuli mieleeni, että taidan pitäytyä jossain hiukan korkeammassa mallissa tulevaisuudessakin. Mukavuustekijä siinä missä ilmastointi tai automaattivaihteistokin. Niin, jälkimmäisen haluan myös seuraavaan kaaraani. Noilla spekseillä tuleva auto on siis joku citymaasturi. Näyttäisi vain siltä, että tästä autosta on tulossa kohtalaisen pitkäaikainen. Tätä ennen kun on tullut vaihdettua kaaraa liki vuosittain, vähintään kahden välein.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Ketjun hakua ei suostu liian lyhyissä toimimaan, joten silläkin uhalla että on jo vanhaa asiaa:

Mikä on ratinvääntäjien kommentti VAG:n DSG-laatikoista? Olisi tarve vaihtaa nykyinen Fabio hieman isompaan ja tarjolla olisi 2007 Ocu Combi DSG6:lla. Ajettu 130 tkm.

Lykkäänkö käteni syvälle vai kannattako harkita?
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Olisi tarve vaihtaa nykyinen Fabio hieman isompaan ja tarjolla olisi 2007 Ocu Combi DSG6:lla. Ajettu 130 tkm.

Älä vaihda ainakaan tuon ikäiseen, todennäköisesti laatikko jo sökönä? Kannattaa vaihtaa facelift malliin, niin tuo DSG voi olla vielä ehjä? Nuo ensimmäisen sukupolven DSG:t eivät kestäneet sitäkään vähää, mitä nykyiset. Autoliikkeet eivät ota kovin mielissään tuon ikäisiä DSG laatikolla varustettuaja Ocuja, ellei niissä ole tehty remppaa?
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ketjun hakua ei suostu liian lyhyissä toimimaan, joten silläkin uhalla että on jo vanhaa asiaa:

Mikä on ratinvääntäjien kommentti VAG:n DSG-laatikoista? Olisi tarve vaihtaa nykyinen Fabio hieman isompaan ja tarjolla olisi 2007 Ocu Combi DSG6:lla. Ajettu 130 tkm.

Lykkäänkö käteni syvälle vai kannattako harkita?

Itselläni on 130tkm ajettu vm. 2004 Golf 2.0TDi DSG:llä ja auto saa säännöllisesti "runtua" Saksan autobaanoilla, eikä laatikossa ole ainakaan vielä ollut koskaan mitään hämminkiä. Ilmeisesti tuon ajan DSG:t ovat surullisen kuuluisia huonosta kestävyydestään, mutta minulla henk. koht. ei kyllä ole niistä mitään huonoa sanottavaa.
 

-RVL-

Jäsen
Onko kukaan rajannut farkussa etuosaa "erilleen" takatilasta tai löytyisiköhän jostain kuvallisia ratkaisuja tähän? Ihan näin ajatellen nykyisiä ja tulevia autoja.

Ajattelin ihan sillä, että puhaltimesta tuleva lämpö lämmittäisi etuosaa ja kuljettajaa, eikä suotta tyhjänä olevaa takaosaa. Tällä hetkellä ei uskalla myöskään pitää tavaroita kuin kontin puolella ja nekin pitää verkolla pitää siellä, että eivät ole niskassa. Takapenkit ovat irti, joten siinä on tolkuttomasti tilaa tavaran kuljetukseen. Saa kaiken maailman vehkeet ja nesteet sinne.

Joku levy tai muu kunnolla peittävä este olisi paras, että ei välttämättä tulisi kaikista pienimmätkään rojut niskaan. Ja, jos saisi samalla takaosan hajut pidettyä erillään. Tulee vaan ongelmia tämän esteen kiinnityksessä, että miten sellaisen kiinnittäisi. Ulkonäkö ei kiinnosta pätkän vertaa.

Oikea pakettiauto on yksi ratkaisu, mutta en ole nyt sellaista hankkimassa.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Onko kukaan rajannut farkussa etuosaa "erilleen" takatilasta tai löytyisiköhän jostain kuvallisia ratkaisuja tähän? Ihan näin ajatellen nykyisiä ja tulevia autoja.

Ajattelin ihan sillä, että puhaltimesta tuleva lämpö lämmittäisi etuosaa ja kuljettajaa, eikä suotta tyhjänä olevaa takaosaa.
Oon ajatellut ihan samaa. Oon havainnut ettei sisätilan lämppäri oikein jaksa sulattaa tuulilasia, vaikka on ohjeitten mukaan asennettu vänkärin jalkatilaan ja suunnattu yläviistoon. Tiedä sitten onko tuo 1300w hieman alimitoitettu farmariin, mutta tolpan sulake ei taida kestää isompia watteja. Parin tunnin luukuttamisen jälkeen varsinkin etusivuikkunat sulavat hyvin, mutta tuulilasi ei useinkaan tarpeeksi. Riippuu tietty vähän kelistäkin. Tuo takaosan rajaaminen voisi olla jonkunlainen ratkaisu.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Ja vaikken pidä tila-autojen ulkonäöstä, en tiedä käytännöllisempää autotyyppiä lapsiperheelle. Hakkaa farkut 6-0 monissa pikkujutuissa. Itse satun vain olemaan liian turhamainen hommatakseni sellaista, koska kuten sanoin, en pidä niiden ulkonäöstä.

Tuo käytännöllisyysetu on kiistaton. Se, miksi en itse koe niitä kovin kiinnostavina, on se, että niitä ei tahdo saada houkuttelevilla varusteilla ja moottoreilla. Yksi harvoista poikkeuksista on R-Mersu, mutta se on sitten hinnaltaan omassa luokassaan. Se on joka tapauksessa ehkä ainoa tuon tyypin auto, jota voisin harkita. Joku SUV tulee kuitenkin varmaan olemaan seuraava auto.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Meillä on autona farmari, Volvo V50. Sitä ei hyvällä tahdollakaan voi sanoa perheautoksi. Vaimon kanssa kahdestaan tuo oli juuri sopivan kokoinen. Nyt, kun on perheessä lisäksi pieni lapsi, auto on auttamatta liian pieni, ja isompi auto onkin jo kiikarissa.

Eli farmari ei ole automaattisesti yhtä kuin perheauto. Perheautoksi sanoisin ennemminkin noita Ford C-Max-tyyppisiä tila-autoja.

Meitä on neljä ja pojan syntyessä juuri V50:n. Ostin tuolin jossa poika istui selkä menosuuntaan päin takapenkillä. Halusin ensin sen tuolin etupenkille, mutta autosta puuttui harmikseni nippeli, jolla kytkeä turvatyyny pois päältä, joten oli pakko laittaa tuoli taakse. Kaksistaan pojan kanssa liikkeellä ollessa tämä oli hankalaa kun ei nähnyt pienokaista koko ajan. Siihen löytyi ratkaisu Biltemasta, peili jonka kiinnitin takapenkin niskatukeen. Sen jälkeen näin peruutuspeilistä sen kautta pojan koko ajan ja sitten tuntui ihan hyvältä ajella menemään.

Myös lastenvaunut sopivat kyytiin hienosti. Noh, onhan niitäkin varmasti sellaisia jotka eivät mahdu mukaan. Minä valitsin sellaiset jotka mahtuivat. Kysymys on niin lyhyestä ajasta, että jättiläisvaunujen hankinta tuntuu minusta idioottimaiselta.
Alun jälkeen aloimme sitten käyttämään sellaisia yksinkertaisia, jotka saa kasaan parilla liikkeellä.

Kolme vuotta lapsen syntymästä sillä autolla, eikä koskaan tuntunut liian pieneltä ja kuten jo ylempänä kirjoitin, meitä on neljä.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Kolme vuotta lapsen syntymästä sillä autolla, eikä koskaan tuntunut liian pieneltä ja kuten jo ylempänä kirjoitin, meitä on neljä.

Meillä on juuri sellaiset rattaat, että kun ne laittaa takakonttiin, niin muuta ei mahdu. Arkikäytössä, esim. kauppareissuilla tila riittää juuri ja juuri, mutta pitemmillä reissuilla, vaikka mökille mennessä penkit ovat aivan täynnä tavaraa nin ettei tahdo sekaan mahtua.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Meillä on juuri sellaiset rattaat, että kun ne laittaa takakonttiin, niin muuta ei mahdu. Arkikäytössä, esim. kauppareissuilla tila riittää juuri ja juuri, mutta pitemmillä reissuilla, vaikka mökille mennessä penkit ovat aivan täynnä tavaraa nin ettei tahdo sekaan mahtua.

Se kyllä totta ettei sinne perälle rattaiden lisäksi juuri muuta mahdu. Meillä ei ole mökkiä, mutta reissujen yhteydessä otimme aina mukaan ne pienemmät, kokoontaitettavat lastenvaunut. Silloin mahtui muutkin kamat sisään.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
mutta pitemmillä reissuilla, vaikka mökille mennessä penkit ovat aivan täynnä tavaraa nin ettei tahdo sekaan mahtua.

Ostin baijerilaisen katolle suksiboksin tai paremmin kuljetuslaatikon niin johan pomppas kolmossarjalainenkin pari luokkaa suuremmaksi juuri näille mökki ja skimbareissuille. Tuon kanssa on noin 900 litraa matkoille tavaratilaa.

Tuollainen
Hapro International

Kiinnitys kiskoineen hoituu helposti parissa kymmennessä minuutissa ja ei vaadi mitään ulkopuolisia työkaluja.

Itse en vain keksinyt syytä miksi pitäisi ostaa isompi auto jos tuolla saa sen lisätavaratilan niitä muutamia reissuja varten. Todella helppoa ja halpaa.


_
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Mini Cooper Countryman D ALL4

Ei kenelläkään satu olemaan omakohtaisia kokemuksia kyseisestä autosta? Itse olen ajellut parisen vuotta Mini Cooper Clubmanilla ja tarkoitus olisi jonkin ajan päästä vaihtaa tuohon yllä olevaan. Houkuttelee vaihtaa tuohon nelivetoon ja kaikki kokemukset otetaan mielisti vastaan.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Itse en vain keksinyt syytä miksi pitäisi ostaa isompi auto jos tuolla saa sen lisätavaratilan niitä muutamia reissuja varten. Todella helppoa ja halpaa.

Tässä on kyllä fiksu kommentti. Samaa sapluunaa olen tarvittaessa käyttänyt, tosin silloin ihan normi suksiboksi on ajanut asian. Ainoa miinus, mikä tuossa voi olla on se, jos tekee kuten lankomieheni, joka laiskuuttaan ajeli kolme vuotta putkeen suksiboksi päällä. Toki voihan tää mun kohdalla ainakin toistaiseksi johtua myös perstaskujen ahtaudesta.
 

scholl

Jäsen
Tässä on kyllä fiksu kommentti. Samaa sapluunaa olen tarvittaessa käyttänyt, tosin silloin ihan normi suksiboksi on ajanut asian. Ainoa miinus, mikä tuossa voi olla on se, jos tekee kuten lankomieheni, joka laiskuuttaan ajeli kolme vuotta putkeen suksiboksi päällä. Toki voihan tää mun kohdalla ainakin toistaiseksi johtua myös perstaskujen ahtaudesta.

Joo, ennen niitä näkyi muuten paljon enemmän, jotka ajoivat ympäri vuoden suksiboksi katolla. Tosin voi olla, että koko boksivillitys on vähentynyt, kun autoissa on suksiluukkuja, kääntyviä selkänojia ja ties mitä vastaavaa, joten ihan joka hiihtolenkkiä varten ei skimboja katolle tarvitse laittaa. Tosin mulla on sukset mahtuneet joka autoon sisään muutenkin.

Mua askarruttaa sellainen kysymys, että miksi ihmiset haluavat ajaa samanlaisilla autoilla kuin muut ihmiset? Johtuuko se siitä, että itseluottamus on niin huono, että pelätään, että naapuri tai kollega pääsee nälvimään, jos auto on erilainen. Mietin tuota, kun aamulla liikenteessä näkyi niin hillittömästi taas kerran Audi A4:ia ja Skoda Octaviaa, molempia varsinkin farkkuina, että eihän se todellakaan ole niin, että ne autot olisivat jotenkin absoluuttisesti parempia kuin joku toinen, harvinaisempi auto, vaan niistä on tullut jotenkin joukkohysterian välineitä, joita sopulilauma hankkii kun eivät uskalla hankkia sitä, mitä oikeasti haluaisivat hankkia. Mulla tulee mieleen kouluajat varmaan yläasteelta, jolloin rinnakkaisluokalla oli jollain tyypillä samanlainen reppu kuin mulla ja se otti suunnattomasti päähän ja Tukholmassa näin kerran yhdessä kauppakeskuksessa yhdellä samanlaisen takin kuin mikä mulla oli, vaikka sen piti olla todella harvinainen. Eli mua tollainen häiritsisi suunnattomasti, jos jokaisella olisi samanlainen auto. Monia se taas jotenkin rauhottaa tai tyynnyttää. Tai joku siinä on joka tapauksessa, että niin moni ostaa samoja automalleja ja niistä tulee suorastaan villitys. Kiva varmaan sitten mennä jossain kauppakeskuksen tai marketin parkkiksella johonkin Octaviaan tai A4:een, kun pitää katsoa, mikä se niistä autoista on oma.
 

julle-jr

Jäsen
Mua askarruttaa sellainen kysymys, että miksi ihmiset haluavat ajaa samanlaisilla autoilla kuin muut ihmiset? Johtuuko se siitä, että itseluottamus on niin huono, että pelätään, että naapuri tai kollega pääsee nälvimään, jos auto on erilainen. Mietin tuota, kun aamulla liikenteessä näkyi niin hillittömästi taas kerran Audi A4:ia ja Skoda Octaviaa, molempia varsinkin farkkuina, että eihän se todellakaan ole niin, että ne autot olisivat jotenkin absoluuttisesti parempia kuin joku toinen, harvinaisempi auto, vaan niistä on tullut jotenkin joukkohysterian välineitä, joita sopulilauma hankkii kun eivät uskalla hankkia sitä, mitä oikeasti haluaisivat hankkia. Mulla tulee mieleen kouluajat varmaan yläasteelta, jolloin rinnakkaisluokalla oli jollain tyypillä samanlainen reppu kuin mulla ja se otti suunnattomasti päähän ja Tukholmassa näin kerran yhdessä kauppakeskuksessa yhdellä samanlaisen takin kuin mikä mulla oli, vaikka sen piti olla todella harvinainen. Eli mua tollainen häiritsisi suunnattomasti, jos jokaisella olisi samanlainen auto. Monia se taas jotenkin rauhottaa tai tyynnyttää. Tai joku siinä on joka tapauksessa, että niin moni ostaa samoja automalleja ja niistä tulee suorastaan villitys. Kiva varmaan sitten mennä jossain kauppakeskuksen tai marketin parkkiksella johonkin Octaviaan tai A4:een, kun pitää katsoa, mikä se niistä autoista on oma.
Oma Volvoni on melko tavanomainen ja vastatakseni kysymykseesi: Minua ei ainakaan erityisen paljoa kiinnosta vertailla ratkaisujani muiden ratkaisuihin, eli en siis ole kovin kiinnostunut siitä millä autolla muut ajavat. En koe mitään tarvetta olla erilainen kuin muut, joskaan en koe myöskään mitään tarvetta olla samanlainen kuin muut, varsinkin sellaisen käyttötavaran kuin auton suhteen on minulle samantekevää miten paljon tai vähän vastaavia autoja liikkuu kadulla.

Uskoakseni moni pitää jotain A4:sta tai Octaviaa hintalaatusuhteiltaan järkevinä autoina ja hankkivat sen takia sellaisen. Jos otetaan esimerkki jostain toisesta kategoriasta, niin minä juon aika usein jotain olutta, jota juo moni muukin. Esimerkiksi jotain Paulaneria juodaan maailmassa ties kuinka monta litraa päivässä, mutta miksi se minulta olisi pois, jos joku muukin sitä juo. Sama pätee melkein missä tahansa asioissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös