En nyt haluaisi lytätä ja haukkua Ranskalaisia yleisesti, mutta lähipiirillä ja itsellä (ollut viisi ranskalaista) ollut noita ja en suosittele kellekkään kakkosautoksi! Siis don't get me wrong, ovat hyviä ajaa ja siistejä ulkonäöltään, se ei ole ongelma.
Tässä muutamia juttuja:
- Xsara -99. Airbag valo paloi koko ajan. Jopa Airbag yksikkö vaihdettiin, ja kaikki johdotukset penkkien alle. Ei muuttunu. Meni liikkeeseen vaihdossa jollain tonnilla.
- Xsara -03. Puhallin yksikkö hajosi aina puolen vuoden välein. Ts. sisäilmaa puhallettiin täysillä tai sitten ei ollenkaan. 800€ kerta. 2 kertaa jaksettiin vaihtaa.
- Peugeot 106 1.6. Sytytin yksikkö temppuili siten että auto sammuili liikenteessä varoittamatta. 500€
- Megane Classic 1.6 -00. Auton ohjausyksikkö hajosi. 1000€.
- Renault 19. Ei koskaan katsastuksesta ekalla päästöistä läpi.
Nämä siis kaikki juuri tuollaisia sähkövikoja, joita ei sitten kotikonstein enää korjailla. Kaikki kuluvat osat, anturit ja esim. koiranluut ym. on mielestäni ihan ok, ne vaan kuluu ja jos jossain mallissa kuluu enemmän, niin sitten kuluu. Mutta kun sähkövikoja, päästöongelmia alkaa tulla, niin sitten ollaankin ihmeissään kun kukaan ei löydä vikoja ja juuri tuosta syystä en noita osta enää ikinä!
Lisätään nyt vielä että kollegan 3 vuotta vanha Partner HDI ei menny katsastuksesta läpi! Päästöjen takia... Minusta tuommoinen ei ole hyväksyttävää millään tasolla!
Jos mietitte kakkosautoja, pysykää Japanilaisissa. Ovat huolettomia, koska sitä oikeastaan kaivataan kakkosautolta.
Siihen on syy miksi Ranskalaisia saa halvalla km ja vuosilukuun nähden.