Autoiluketju

  • 3 219 512
  • 18 565

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Meillä on 407 sw toisena autona kaksilitraisella bensakoneella. Kulutus pyörii aika tarkkaan kahdeksassa litrassa, eiköhän 307 mene aika samoihin. Paljon motaria tulee meilläkin ajettua.
Jotain tämän suuntaista kulutusta arvelinkin. On tosiaan hinnat niin edulliset, että jos sattuu suht kivuton yksilö kohdalle, tulee käyttöarvoa muutamassa vuodessa ihan kivasti.

Onko 407 vilkkuviikset tai muut sähköt temppuilleet? Mites matkustamo lämpiää isolohkolla talvisin?
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Mulla oli aikanaan 307 farkku 2-litraisella koneella. Hyvä ajettava ja isompia vikoja ei ollut. Peruspösön koiranluut piti vaihtaa kun kolisi ja tuossa 307.ssa sai vaihtaa polttimoita yhtenään. Sama isäukon 307.ssa. Polttimoita paloi kerran viikossa. Isukilla oli 110hv dieseli. Se oli sitten jo mahtava ajettava vääntönsä vuoksi.

Muuta vikaa tosiaan ei ollut kuin tuo polttimoiden jatkuva palaminen. Edestä ja takaa.
 

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Mulla oli aikanaan 307 farkku 2-litraisella koneella. Hyvä ajettava ja isompia vikoja ei ollut. Peruspösön koiranluut piti vaihtaa kun kolisi ja tuossa 307.ssa sai vaihtaa polttimoita yhtenään. Sama isäukon 307.ssa. Polttimoita paloi kerran viikossa. Isukilla oli 110hv dieseli. Se oli sitten jo mahtava ajettava vääntönsä vuoksi.

Muuta vikaa tosiaan ei ollut kuin tuo polttimoiden jatkuva palaminen. Edestä ja takaa.
Pitää siis tilata tukkupaketti H7:ja, jos tuohon päätyy. Vuoden 2005 faceliftissä nuo polttimo-oneglmat ilmeisesti saatiin korjattua. Oliko niin, että sähköt laitettiin yhteen väylään tjsp.

Diesel olisi kyllä mainio. Pitää vielä harkita voimanlähdettä.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Muuta vikaa tosiaan ei ollut kuin tuo polttimoiden jatkuva palaminen. Edestä ja takaa.

Mulla on 307 vm 2001, ja edellinen ajovalojen polttimoiden vaihtoväli oli ~15tkm ja tälläkin hetkellä on yli 10tkm ajettu nykysillä polttimoilla. Taakse on joutunu ehkä n. 10tkm välein vaihtaa polttimoita.

Mulla on 66kW 2.0 HDi -kone, jonka keskikulutus on ollut 5.5-6l/100km. Sen tehokkaamman kakslitrasen kulutus ei varmaan ole paljoa isompi, etenkin jos ajelee paljon motarilla, sillä sen verran paljon tuota nuhapumppua joutuu huudattaa (135km/h mittarinopeudessa kierrokset on 3000 kieppeillä).

Mukava auto ajaa, kun kaikki toimii, mutta sen olen jo päättänyt, että seuraava auto ei ole ranskalainen.
 
Viimeksi muokattu:

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
En nyt haluaisi lytätä ja haukkua Ranskalaisia yleisesti, mutta lähipiirillä ja itsellä (ollut viisi ranskalaista) ollut noita ja en suosittele kellekkään kakkosautoksi! Siis don't get me wrong, ovat hyviä ajaa ja siistejä ulkonäöltään, se ei ole ongelma.

Tässä muutamia juttuja:
- Xsara -99. Airbag valo paloi koko ajan. Jopa Airbag yksikkö vaihdettiin, ja kaikki johdotukset penkkien alle. Ei muuttunu. Meni liikkeeseen vaihdossa jollain tonnilla.
- Xsara -03. Puhallin yksikkö hajosi aina puolen vuoden välein. Ts. sisäilmaa puhallettiin täysillä tai sitten ei ollenkaan. 800€ kerta. 2 kertaa jaksettiin vaihtaa.
- Peugeot 106 1.6. Sytytin yksikkö temppuili siten että auto sammuili liikenteessä varoittamatta. 500€
- Megane Classic 1.6 -00. Auton ohjausyksikkö hajosi. 1000€.
- Renault 19. Ei koskaan katsastuksesta ekalla päästöistä läpi.

Nämä siis kaikki juuri tuollaisia sähkövikoja, joita ei sitten kotikonstein enää korjailla. Kaikki kuluvat osat, anturit ja esim. koiranluut ym. on mielestäni ihan ok, ne vaan kuluu ja jos jossain mallissa kuluu enemmän, niin sitten kuluu. Mutta kun sähkövikoja, päästöongelmia alkaa tulla, niin sitten ollaankin ihmeissään kun kukaan ei löydä vikoja ja juuri tuosta syystä en noita osta enää ikinä!

Lisätään nyt vielä että kollegan 3 vuotta vanha Partner HDI ei menny katsastuksesta läpi! Päästöjen takia... Minusta tuommoinen ei ole hyväksyttävää millään tasolla!

Jos mietitte kakkosautoja, pysykää Japanilaisissa. Ovat huolettomia, koska sitä oikeastaan kaivataan kakkosautolta.

Siihen on syy miksi Ranskalaisia saa halvalla km ja vuosilukuun nähden.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Jotain tämän suuntaista kulutusta arvelinkin. On tosiaan hinnat niin edulliset, että jos sattuu suht kivuton yksilö kohdalle, tulee käyttöarvoa muutamassa vuodessa ihan kivasti.

Onko 407 vilkkuviikset tai muut sähköt temppuilleet? Mites matkustamo lämpiää isolohkolla talvisin?

Sähköissä ei ole mitään vikaa ollut. Tuossa on kuitenkin esim lasikatto, kääntyvät peilit, popit rattisäädöin jne. Mahdollisuuksia siis vikoihin on, mutta ei vielä mitään.

Toi kone lämmittää tosi nopeasti. Ei minkäänlaista moitittavaa, eikä me olla edes käytetty niitä ihme peittolevyjä siellä keulalla.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Nyt meni hermot -05 Astra farmariin, korjauksiin mennyt viimeisen puolentoista vuoden aikana jonnin verran yli kolme tonttua ja siihen huollot päälle.

Eli tarkoituksena olisi hankkia 20-25k euron farmari tai farmarin tyylinen..

Ajamaan ei ole vielä päästy, kun vasta viimeisen remontin myötä emännän pää on alkanut kääntymään.

Tähän asti on ajateltu esim. jotakin seuraavista Avensis, Passat, Octavia, Roomster, Cruze...

Nettiautosta bongasin yhden 24 ja risat maksavan Octavian. 1,8 TSI, neliveto, elegance-kilkkeillä ja noin 50 ajettu. Itse hakisin sen, on se nelivetokin tuollaiseen autoon niin kiva plussa. Ja se kaksivärinen sisustus on sopivan erilainen.
 

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
En nyt haluaisi lytätä ja haukkua Ranskalaisia yleisesti, mutta lähipiirillä ja itsellä (ollut viisi ranskalaista) ollut noita ja en suosittele kellekkään kakkosautoksi! Siis don't get me wrong, ovat hyviä ajaa ja siistejä ulkonäöltään, se ei ole ongelma.

Kyllähän näiden ranskisten kanssa taitaa olla sama homma kuin polvivammaisia AHL-jyriä hankkiessa: high risk - high(ish) reward.

Avensiksia ja Almeroita olen katsellut aika paljon myös. Mutta esim. ilmastointi etenkin vuosituhannen alun Avensiksissa suht harvinainen. Siis alle 5k hintaluokassa.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Kyllähän näiden ranskisten kanssa taitaa olla sama homma kuin polvivammaisia AHL-jyriä hankkiessa: high risk - high(ish) reward.

Avensiksia ja Almeroita olen katsellut aika paljon myös. Mutta esim. ilmastointi etenkin vuosituhannen alun Avensiksissa suht harvinainen. Siis alle 5k hintaluokassa.

Miten olis tommonen? Noihan on luotettavuustilaston kärjessä, yllättävän hyvä ajaa, jos tossahan saa kääneltyä penkkejä yms. siten että kamaakin mahtuu kyytiin. Honda Jazz 1.4 5D HB AJ,112TKM!! ILMASTOITU SEUR KATS.3/2013 2003 - Vaihtoauto - Nettiauto

Ok, ton värihän on sitten aika, öö... karmea? :D
 

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Miten olis tommonen? Noihan on luotettavuustilaston kärjessä, yllättävän hyvä ajaa, jos tossahan saa kääneltyä penkkejä yms. siten että kamaakin mahtuu kyytiin. Honda Jazz 1.4 5D HB AJ,112TKM!! ILMASTOITU SEUR KATS.3/2013 2003 - Vaihtoauto - Nettiauto

Ok, ton värihän on sitten aika, öö... karmea? :D
Heh, kyllähän tuon värisellä pirssillä ajeleminen vaatisi vähintään Van Halen -kokoluokan lerssin. Mutta vaimo voisi jopa tykätä. Siis väristä.

Mutta Jazz on sinänsä ihan kelvollinen ehdotus, pitääpä ottaa mukaan hakukriteereihin.
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Esittämistäsi vaihtoehdoista valitsisin Avensiksen. Ihan vain kontin järkevän muotoilun ja luotettavuuden vuoksi.

Toki Octavia on myös kelpopeli ja todennäköisesti pieniruokaisempikin. Ocussa ohjaamon ergonomia ei istu omaan makuuni yhtään. Näin siis keskimittainen normivartaloinen ukko.

Itselläni on tällä hetkellä alla 1.6 Diesel Ocu vm -11. Ajettavuus 10+, koskaan itselläni ei ole ollut autoa, missä paikat ei puudu pidemmällä ajolla. Siis ennen tätä. Ja itse olen siis 183cm/120kg.
Kulutus tasaisella ajolla kesällä n 4l/100km, talvella pääsen 40km työmatkalla n 3.7l/100km kulutukseen. Työmatkalla suurin osa matkasta talvella 70km/h rajoitusta, kesällä 80km/h. Jonkin verran vetänyt myös kärryä perässä jolloin kulutus on ollut 5-5.5l/100km. Elegance-varustus joten Xenonit yms. löytyy. Laatikkona DSG-automaatti. Loistava auto, suosittelen!
 

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Itselläni on tällä hetkellä alla 1.6 Diesel Ocu vm -11. Ajettavuus 10+, koskaan itselläni ei ole ollut autoa, missä paikat ei puudu pidemmällä ajolla...
Minustakin uudet Octaviat ovat kerrassaan mainioita ajettavia, maantiellä todella vakaita menijöitä. Muutenkin hyviä pirssejä.

En tiedä mistä johtuu, mutta pidemmillä duunimatkoilla mulla puutuu selkä, enkä löydä sopivaa asentoa penkistä. Oma autoni on 9-3 Saab, jolla päästelee tankin välin ilman mitään ongelmia.

Tapauskohtaisia juttujahan nämä.

Omasta auton hankinnastani. Pitää vielä vakavasti harkita tuota pösöä. Pieniruokainen japanilainen nokivasara voisi olla mielenterveydelle turvallisin vaihtoehto.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
En nyt haluaisi lytätä ja haukkua Ranskalaisia yleisesti, mutta lähipiirillä ja itsellä (ollut viisi ranskalaista) ollut noita ja en suosittele kellekkään kakkosautoksi! Siis don't get me wrong, ovat hyviä ajaa ja siistejä ulkonäöltään, se ei ole ongelma.

Tässä muutamia juttuja:
- Xsara -99. Airbag valo paloi koko ajan. Jopa Airbag yksikkö vaihdettiin, ja kaikki johdotukset penkkien alle. Ei muuttunu. Meni liikkeeseen vaihdossa jollain tonnilla.
- Xsara -03. Puhallin yksikkö hajosi aina puolen vuoden välein. Ts. sisäilmaa puhallettiin täysillä tai sitten ei ollenkaan. 800€ kerta. 2 kertaa jaksettiin vaihtaa.
- Peugeot 106 1.6. Sytytin yksikkö temppuili siten että auto sammuili liikenteessä varoittamatta. 500€
- Megane Classic 1.6 -00. Auton ohjausyksikkö hajosi. 1000€.
- Renault 19. Ei koskaan katsastuksesta ekalla päästöistä läpi.
Minä saisin kyllä pelkästään itseltäni samanlaisen ja pidemmänkin listan ihan kaiken maalaisista autoista. Sitä en tiedä, ovatko puheet heikkolaatuisista ranskalaisista vain puhetta, mutta itse en ole tehnyt sensuuntaisia havaintoja. Minulla on ainakin kaikissa autoissani ollut jos jonkinmoista sähkövikaa, niin ranskalaisissa kuin muissakin eurooppalaisissa, sekä jenkeissä ja japseissa.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Minä saisin kyllä pelkästään itseltäni samanlaisen ja pidemmänkin listan ihan kaiken maalaisista autoista. Sitä en tiedä, ovatko puheet heikkolaatuisista ranskalaisista vain puhetta, mutta itse en ole tehnyt sensuuntaisia havaintoja. Minulla on ainakin kaikissa autoissani ollut jos jonkinmoista sähkövikaa, niin ranskalaisissa kuin muissakin eurooppalaisissa, sekä jenkeissä ja japseissa.

Mä en yhdy tuohon. Otetaanpa meijän talouden viimeiset 10 automerkkiä: Honda, Volvo, VW, Audi, VW, Skoda, VW, VW, Skoda ja Seat. Tuossa siis kakkosautoa ja ykkösautoa. Yhdessäkään ei oo ollu sähkövikoja! Muuta osaa on kyllä vaihdettu... Eipäs, meni uudemmasta Skodasta vakkari takuuseen. Ts. kun vaihdettiin pois Ranskalaisista, loppui perinteiset sähköviat. Toki anturoita ja paaaljon kuluvaa osaa on vaihdeltu yms.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Mä en yhdy tuohon. Otetaanpa meijän talouden viimeiset 10 automerkkiä: Honda, Volvo, VW, Audi, VW, Skoda, VW, VW, Skoda ja Seat. Tuossa siis kakkosautoa ja ykkösautoa. Yhdessäkään ei oo ollu sähkövikoja! Muuta osaa on kyllä vaihdettu... Eipäs, meni uudemmasta Skodasta vakkari takuuseen. Ts. kun vaihdettiin pois Ranskalaisista, loppui perinteiset sähköviat. Toki anturoita ja paaaljon kuluvaa osaa on vaihdeltu yms.

Niin no, näitä mielipiteitä jotka liittyvät jonkun henkilökohtaisiin kokemuksiin, ei voida pitää yleisenä totuutena. Ei liioin minun kuin sinunkaan kokemuksiin. Minulla ne maanantaikappaleet ovat osuneet enimmäkseen saksalaismerkkeihin.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
. Otetaanpa meijän talouden viimeiset 10 automerkkiä: Honda, Volvo, VW, Audi, VW, Skoda, VW, VW, Skoda ja Seat. Tuossa siis kakkosautoa ja ykkösautoa. .

Otetaanpas mun autot: Peugeot 205, Peugeot 205, Datsun 100a, Peugeot 205, Peugeot 306, Peugeot 206, Peugeot 307, Peugeot 406, Nissan Qashqai, BMW 320, BMW 525.

Kakkosautoja: Peugeot 309, Peugeot 206, BMW 320, FIAT Bravo.

Sähkövikoja on esiintynyt Kakkosautoista Bemarissa, ja Fiatissa. 309 oli niin loppu ja rikki kauttaaltaan jo ostaessa ettei sitä voi edes laskea.

Ykkösautoissa sähkövikaa on ollut 525 Bemarissa (keskuslukon piuhat poikki) ja 307 Pösössä (polttimoita paloi yhtenään)

Tästä vois päätellä, että kaikki Fiatit ja Bemarit on täynnä sähkövikoja. Eiksni?
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Tästä vois päätellä, että kaikki Fiatit ja Bemarit on täynnä sähkövikoja. Eiksni?

Noh, kieltämättä tuli vähän yleistettyä omasta kokemuksesta. Pointti lähinnä oli että Japanilaisella ehkä säästyy ongelmilta.

Kaikissa autoissa voi olla sähkövikoja ja noin, itselle vaan ne sattunu juuri ranskalaisiin. Toki onhan se myönnettävä että en ole omistanu 8 vuoteen Ranskista, eli voisihan se olla että jos olisin tässä välissä omistanut semmoisen, ei niitä sähkövikoja olisi ilmennyt siinä?!
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
No jos tässä on ostamassa sellaista alle kuuden tonnin käytettyä autoa, taatusti siinä tulee olemaan enemmän tai vähemmän kaikkia vikoja. Merkistä ja valmistusmaasta riippumatta. Jos ei niin se olisi maailman sadas ihme.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Ykkösautoissa sähkövikaa on ollut 525 Bemarissa (keskuslukon piuhat poikki) ja 307 Pösössä (polttimoita paloi yhtenään)

Tästä vois päätellä, että kaikki Fiatit ja Bemarit on täynnä sähkövikoja. Eiksni?

Juurikin noissa 5-sarjan Bemareissa on tuota sähkövikaa ollut. Ei siis mikään harvinaisuus niissä. 3-sarjan Bemarit sen sijaan ovat melkoisen luotettavia autoja. Minulla on neljäs 3-sarjalainen menossa, eikä noissa ole ollut mitään ylimääräisiä vikoja. Ainoastaan sen yhden tietämäni tyyppivian olen jokaiseen vaihtanut eli löpöpumppu, joka noista menee siinä 150tkm tienoilla.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Maailman sadas ihme tapahtui reilu vuosi sitten kun ostin neljällä tonnilla -99 vm. Opel Omegan 2.5 litrasella bensakoneella. Ostohetkellä autosta oli keskuslukitus paskana, sen korjautin ja korjaus maksoi noin 300e. Tätä lukuunottamatta kyseisessä vaunussa ei ole ollut mitään vikoja. Kilometrejä on vuodessa tullut noin 20000. En itse ainakaan allekirjoita väitettä Opelin paskuudesta. Toisaalta yhdellä tutulla oli vastaava, pienemmällä koneella vaan ja siinä olikin sitten vikaa vian perään.

Eikä ne kehut tähän lopu, lisäksi annan kyllä pisteitä Omegalle siitä, että kyseinen auto on ajomukavuudeltaan aika huippua tuon ikäiseksi perusautoksi. -10 Mondeo on toinen jolla olen ajanut sen verran että pystyn vertaamaan ja noista mielestäni Omega vie voiton.

Bensaahan tuo syö, eikä ole muutenkaan halpa pitää. Hyvä auto kuitenkin. Ruostumaankaan ei ole alkanut. Takavetokin toki iso bonus. Omegaa suosittelen Wrighterille.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Nyt meni hermot -05 Astra farmariin, korjauksiin mennyt viimeisen puolentoista vuoden aikana jonnin verran yli kolme tonttua ja siihen huollot päälle.

Eli tarkoituksena olisi hankkia 20-25k euron farmari tai farmarin tyylinen, mielellään mahdollisimman uusi ja vähän ajettu.

Kriteereinä:
- Luotettavuus
- Iso tavaratila (koirahäkki sekä rattaat mahduttava)
- Kohtuulliset käyttökustannukset
- Jonkinlainen laatuvaikutelma
- Kohtuulliset takatilat (lastenistuin)

Ajamaan ei ole vielä päästy, kun vasta viimeisen remontin myötä emännän pää on alkanut kääntymään.

Tähän asti on ajateltu esim. jotakin seuraavista Avensis, Passat, Octavia, Roomster, Cruze...

Mondeon farmari, tyttären perheellä toisena autona -07 vanhan korin härveli.

Takapenkillä kaksi lastenistuinta, takakontissa rattaat, pari-kolme kassia ja koiran häkki. Tämä vehje on 2.0 TDcI.

Niin ja mulla on itsellä samanlainen, tilaa on ja maantiellä kuin juna.
 

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Meilläkin olisi talouteen hankinnassa kakkosauto....
Tämäkin seikkailu vaihtoautojen maailmassa sai päätöksensä, kun ajoin pihaan -01 Avensiksen, reilusti alle 200k ajettu. Perusmalli ilman mitään herkkuja. Ihanhan tuo oli kelpo kulkija maantiellä. Vakaa ja "yhdestä puusta veistetty".

Kun hintakin oli erittäin edullinen ja huoltokirja säntillisesti leimattu, on ihan tyytyväinen fiilis valinnasta.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Pääsin kokeilemaan viikonloppuna C320:sta. Nyt iski himo, varsinkin kun se on varustettu sillä uudemmalla V6:lla. Onko järkee vai ei? Kuten Sliipparitkin kysyivät aikoinaan.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Eipä meillekään sitte Xsaraa tullut. Kävin pariakin eri vehjettä ajamassa mutta tuntui jotenkin kuluneilta.

Ostettiin sitten Renault Megane vuodelta 2003. Sedan ja 2 litraisella bensakoneella.

Hyvin on vielä pelittänyt. Kilsojakin on tullut sellaiset 400 ja ei vielä moitittavaa. Tuntuis hyvältä hankinnalta mutta ainahan noissa 4000 euron autoissa on riskinsä. Kattellaan ny rauhas osuiko arpa oikeaan.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Ostettiin sitten Renault Megane vuodelta 2003. Sedan ja 2 litraisella bensakoneella.

Hyvin on vielä pelittänyt. Kilsojakin on tullut sellaiset 400 ja ei vielä moitittavaa. Tuntuis hyvältä hankinnalta mutta ainahan noissa 4000 euron autoissa on riskinsä. Kattellaan ny rauhas osuiko arpa oikeaan.

Ostin itse vaimolle tuollaisen 4500 euron 2004 vuosimallin Meganen 1.4 moottorilla. Ihan kiva tuollaisessa taajama/kaupunkiajossa, moottoritielle liittyminen vaatiikin sitten jo huumorintajua. Ilmastoinnin kompressori alkoi pitämään ääntä joku aika sitten. Alkoi olla lopussa, vaihdettiin uuteen. Mutta, muuten mennyt ihan hyvin, pari tuhatta kilsaa ajettu. Yllättävän iso kontti (farmari) eikä nyt ihan polta silmääkään kun katsoo.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös