Autoiluketju

  • 3 307 900
  • 18 973

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Esittämistäsi vaihtoehdoista valitsisin Avensiksen. Ihan vain kontin järkevän muotoilun ja luotettavuuden vuoksi.

Toki Octavia on myös kelpopeli ja todennäköisesti pieniruokaisempikin. Ocussa ohjaamon ergonomia ei istu omaan makuuni yhtään. Näin siis keskimittainen normivartaloinen ukko.

Itselläni on tällä hetkellä alla 1.6 Diesel Ocu vm -11. Ajettavuus 10+, koskaan itselläni ei ole ollut autoa, missä paikat ei puudu pidemmällä ajolla. Siis ennen tätä. Ja itse olen siis 183cm/120kg.
Kulutus tasaisella ajolla kesällä n 4l/100km, talvella pääsen 40km työmatkalla n 3.7l/100km kulutukseen. Työmatkalla suurin osa matkasta talvella 70km/h rajoitusta, kesällä 80km/h. Jonkin verran vetänyt myös kärryä perässä jolloin kulutus on ollut 5-5.5l/100km. Elegance-varustus joten Xenonit yms. löytyy. Laatikkona DSG-automaatti. Loistava auto, suosittelen!
 

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Itselläni on tällä hetkellä alla 1.6 Diesel Ocu vm -11. Ajettavuus 10+, koskaan itselläni ei ole ollut autoa, missä paikat ei puudu pidemmällä ajolla...
Minustakin uudet Octaviat ovat kerrassaan mainioita ajettavia, maantiellä todella vakaita menijöitä. Muutenkin hyviä pirssejä.

En tiedä mistä johtuu, mutta pidemmillä duunimatkoilla mulla puutuu selkä, enkä löydä sopivaa asentoa penkistä. Oma autoni on 9-3 Saab, jolla päästelee tankin välin ilman mitään ongelmia.

Tapauskohtaisia juttujahan nämä.

Omasta auton hankinnastani. Pitää vielä vakavasti harkita tuota pösöä. Pieniruokainen japanilainen nokivasara voisi olla mielenterveydelle turvallisin vaihtoehto.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
En nyt haluaisi lytätä ja haukkua Ranskalaisia yleisesti, mutta lähipiirillä ja itsellä (ollut viisi ranskalaista) ollut noita ja en suosittele kellekkään kakkosautoksi! Siis don't get me wrong, ovat hyviä ajaa ja siistejä ulkonäöltään, se ei ole ongelma.

Tässä muutamia juttuja:
- Xsara -99. Airbag valo paloi koko ajan. Jopa Airbag yksikkö vaihdettiin, ja kaikki johdotukset penkkien alle. Ei muuttunu. Meni liikkeeseen vaihdossa jollain tonnilla.
- Xsara -03. Puhallin yksikkö hajosi aina puolen vuoden välein. Ts. sisäilmaa puhallettiin täysillä tai sitten ei ollenkaan. 800€ kerta. 2 kertaa jaksettiin vaihtaa.
- Peugeot 106 1.6. Sytytin yksikkö temppuili siten että auto sammuili liikenteessä varoittamatta. 500€
- Megane Classic 1.6 -00. Auton ohjausyksikkö hajosi. 1000€.
- Renault 19. Ei koskaan katsastuksesta ekalla päästöistä läpi.
Minä saisin kyllä pelkästään itseltäni samanlaisen ja pidemmänkin listan ihan kaiken maalaisista autoista. Sitä en tiedä, ovatko puheet heikkolaatuisista ranskalaisista vain puhetta, mutta itse en ole tehnyt sensuuntaisia havaintoja. Minulla on ainakin kaikissa autoissani ollut jos jonkinmoista sähkövikaa, niin ranskalaisissa kuin muissakin eurooppalaisissa, sekä jenkeissä ja japseissa.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Minä saisin kyllä pelkästään itseltäni samanlaisen ja pidemmänkin listan ihan kaiken maalaisista autoista. Sitä en tiedä, ovatko puheet heikkolaatuisista ranskalaisista vain puhetta, mutta itse en ole tehnyt sensuuntaisia havaintoja. Minulla on ainakin kaikissa autoissani ollut jos jonkinmoista sähkövikaa, niin ranskalaisissa kuin muissakin eurooppalaisissa, sekä jenkeissä ja japseissa.

Mä en yhdy tuohon. Otetaanpa meijän talouden viimeiset 10 automerkkiä: Honda, Volvo, VW, Audi, VW, Skoda, VW, VW, Skoda ja Seat. Tuossa siis kakkosautoa ja ykkösautoa. Yhdessäkään ei oo ollu sähkövikoja! Muuta osaa on kyllä vaihdettu... Eipäs, meni uudemmasta Skodasta vakkari takuuseen. Ts. kun vaihdettiin pois Ranskalaisista, loppui perinteiset sähköviat. Toki anturoita ja paaaljon kuluvaa osaa on vaihdeltu yms.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Mä en yhdy tuohon. Otetaanpa meijän talouden viimeiset 10 automerkkiä: Honda, Volvo, VW, Audi, VW, Skoda, VW, VW, Skoda ja Seat. Tuossa siis kakkosautoa ja ykkösautoa. Yhdessäkään ei oo ollu sähkövikoja! Muuta osaa on kyllä vaihdettu... Eipäs, meni uudemmasta Skodasta vakkari takuuseen. Ts. kun vaihdettiin pois Ranskalaisista, loppui perinteiset sähköviat. Toki anturoita ja paaaljon kuluvaa osaa on vaihdeltu yms.

Niin no, näitä mielipiteitä jotka liittyvät jonkun henkilökohtaisiin kokemuksiin, ei voida pitää yleisenä totuutena. Ei liioin minun kuin sinunkaan kokemuksiin. Minulla ne maanantaikappaleet ovat osuneet enimmäkseen saksalaismerkkeihin.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
. Otetaanpa meijän talouden viimeiset 10 automerkkiä: Honda, Volvo, VW, Audi, VW, Skoda, VW, VW, Skoda ja Seat. Tuossa siis kakkosautoa ja ykkösautoa. .

Otetaanpas mun autot: Peugeot 205, Peugeot 205, Datsun 100a, Peugeot 205, Peugeot 306, Peugeot 206, Peugeot 307, Peugeot 406, Nissan Qashqai, BMW 320, BMW 525.

Kakkosautoja: Peugeot 309, Peugeot 206, BMW 320, FIAT Bravo.

Sähkövikoja on esiintynyt Kakkosautoista Bemarissa, ja Fiatissa. 309 oli niin loppu ja rikki kauttaaltaan jo ostaessa ettei sitä voi edes laskea.

Ykkösautoissa sähkövikaa on ollut 525 Bemarissa (keskuslukon piuhat poikki) ja 307 Pösössä (polttimoita paloi yhtenään)

Tästä vois päätellä, että kaikki Fiatit ja Bemarit on täynnä sähkövikoja. Eiksni?
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Tästä vois päätellä, että kaikki Fiatit ja Bemarit on täynnä sähkövikoja. Eiksni?

Noh, kieltämättä tuli vähän yleistettyä omasta kokemuksesta. Pointti lähinnä oli että Japanilaisella ehkä säästyy ongelmilta.

Kaikissa autoissa voi olla sähkövikoja ja noin, itselle vaan ne sattunu juuri ranskalaisiin. Toki onhan se myönnettävä että en ole omistanu 8 vuoteen Ranskista, eli voisihan se olla että jos olisin tässä välissä omistanut semmoisen, ei niitä sähkövikoja olisi ilmennyt siinä?!
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
No jos tässä on ostamassa sellaista alle kuuden tonnin käytettyä autoa, taatusti siinä tulee olemaan enemmän tai vähemmän kaikkia vikoja. Merkistä ja valmistusmaasta riippumatta. Jos ei niin se olisi maailman sadas ihme.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Ykkösautoissa sähkövikaa on ollut 525 Bemarissa (keskuslukon piuhat poikki) ja 307 Pösössä (polttimoita paloi yhtenään)

Tästä vois päätellä, että kaikki Fiatit ja Bemarit on täynnä sähkövikoja. Eiksni?

Juurikin noissa 5-sarjan Bemareissa on tuota sähkövikaa ollut. Ei siis mikään harvinaisuus niissä. 3-sarjan Bemarit sen sijaan ovat melkoisen luotettavia autoja. Minulla on neljäs 3-sarjalainen menossa, eikä noissa ole ollut mitään ylimääräisiä vikoja. Ainoastaan sen yhden tietämäni tyyppivian olen jokaiseen vaihtanut eli löpöpumppu, joka noista menee siinä 150tkm tienoilla.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Maailman sadas ihme tapahtui reilu vuosi sitten kun ostin neljällä tonnilla -99 vm. Opel Omegan 2.5 litrasella bensakoneella. Ostohetkellä autosta oli keskuslukitus paskana, sen korjautin ja korjaus maksoi noin 300e. Tätä lukuunottamatta kyseisessä vaunussa ei ole ollut mitään vikoja. Kilometrejä on vuodessa tullut noin 20000. En itse ainakaan allekirjoita väitettä Opelin paskuudesta. Toisaalta yhdellä tutulla oli vastaava, pienemmällä koneella vaan ja siinä olikin sitten vikaa vian perään.

Eikä ne kehut tähän lopu, lisäksi annan kyllä pisteitä Omegalle siitä, että kyseinen auto on ajomukavuudeltaan aika huippua tuon ikäiseksi perusautoksi. -10 Mondeo on toinen jolla olen ajanut sen verran että pystyn vertaamaan ja noista mielestäni Omega vie voiton.

Bensaahan tuo syö, eikä ole muutenkaan halpa pitää. Hyvä auto kuitenkin. Ruostumaankaan ei ole alkanut. Takavetokin toki iso bonus. Omegaa suosittelen Wrighterille.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Nyt meni hermot -05 Astra farmariin, korjauksiin mennyt viimeisen puolentoista vuoden aikana jonnin verran yli kolme tonttua ja siihen huollot päälle.

Eli tarkoituksena olisi hankkia 20-25k euron farmari tai farmarin tyylinen, mielellään mahdollisimman uusi ja vähän ajettu.

Kriteereinä:
- Luotettavuus
- Iso tavaratila (koirahäkki sekä rattaat mahduttava)
- Kohtuulliset käyttökustannukset
- Jonkinlainen laatuvaikutelma
- Kohtuulliset takatilat (lastenistuin)

Ajamaan ei ole vielä päästy, kun vasta viimeisen remontin myötä emännän pää on alkanut kääntymään.

Tähän asti on ajateltu esim. jotakin seuraavista Avensis, Passat, Octavia, Roomster, Cruze...

Mondeon farmari, tyttären perheellä toisena autona -07 vanhan korin härveli.

Takapenkillä kaksi lastenistuinta, takakontissa rattaat, pari-kolme kassia ja koiran häkki. Tämä vehje on 2.0 TDcI.

Niin ja mulla on itsellä samanlainen, tilaa on ja maantiellä kuin juna.
 

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Meilläkin olisi talouteen hankinnassa kakkosauto....
Tämäkin seikkailu vaihtoautojen maailmassa sai päätöksensä, kun ajoin pihaan -01 Avensiksen, reilusti alle 200k ajettu. Perusmalli ilman mitään herkkuja. Ihanhan tuo oli kelpo kulkija maantiellä. Vakaa ja "yhdestä puusta veistetty".

Kun hintakin oli erittäin edullinen ja huoltokirja säntillisesti leimattu, on ihan tyytyväinen fiilis valinnasta.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Pääsin kokeilemaan viikonloppuna C320:sta. Nyt iski himo, varsinkin kun se on varustettu sillä uudemmalla V6:lla. Onko järkee vai ei? Kuten Sliipparitkin kysyivät aikoinaan.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Eipä meillekään sitte Xsaraa tullut. Kävin pariakin eri vehjettä ajamassa mutta tuntui jotenkin kuluneilta.

Ostettiin sitten Renault Megane vuodelta 2003. Sedan ja 2 litraisella bensakoneella.

Hyvin on vielä pelittänyt. Kilsojakin on tullut sellaiset 400 ja ei vielä moitittavaa. Tuntuis hyvältä hankinnalta mutta ainahan noissa 4000 euron autoissa on riskinsä. Kattellaan ny rauhas osuiko arpa oikeaan.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Ostettiin sitten Renault Megane vuodelta 2003. Sedan ja 2 litraisella bensakoneella.

Hyvin on vielä pelittänyt. Kilsojakin on tullut sellaiset 400 ja ei vielä moitittavaa. Tuntuis hyvältä hankinnalta mutta ainahan noissa 4000 euron autoissa on riskinsä. Kattellaan ny rauhas osuiko arpa oikeaan.

Ostin itse vaimolle tuollaisen 4500 euron 2004 vuosimallin Meganen 1.4 moottorilla. Ihan kiva tuollaisessa taajama/kaupunkiajossa, moottoritielle liittyminen vaatiikin sitten jo huumorintajua. Ilmastoinnin kompressori alkoi pitämään ääntä joku aika sitten. Alkoi olla lopussa, vaihdettiin uuteen. Mutta, muuten mennyt ihan hyvin, pari tuhatta kilsaa ajettu. Yllättävän iso kontti (farmari) eikä nyt ihan polta silmääkään kun katsoo.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Muijalla on 2003 mallinen Megane. Sähkövikaa jos jonkinlaista jne. Nyt tuo kuitenkin päätti, että haluaa uuden auton. Ja todella, äsken käytiin tilaamassa 2013 -korimallin Honda Jazz 1.4 Comfort -varustuksella. Tuntui ihan perkeleen hyvältä ajaa, vaikka ihmekös tuo, kun auto on suoraan pakasta vedetty. Sitä vaan, että onko kokemuksia kyseisestä kinneristä? Jotenkin mulla ainakin on turvallisempi olo, kun alla on japsitekniikkaa, ennemmin kuin ranskalaista. Ja yllättävän tila-automainen fiilis tuon kokoluokan autossa.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ford Focus -06

Onko kokemuksia Focuksen taaimmaisen lambda-anturin antamasta moottoriviasta?
Vikavalo syttyi kesken ajon mutta esim.tehot ei hävinnyt tms.. Käytin huollossa ja 2 vikakoodia sieltä sitten löytyi.. Viat oli eri koodilla mutta takalambdaan ohjasivat..
Käyttivät liittimen irti ja laittoivat takasin niin rupesi lambdan arvot liikkumaan.. Kuulemma jonkin verran ollut liitinvikoja ko.mallissa.. Taisi kestää 30km kun syttyi uudestaan ja on sen jälkeen välillä palanut ja sammunut..

Tuntuu vievän pikkusen enempi ainetta kun ennen, vois viitata itse anturivikaan..
Toinen vaihtoehto taitaa olla katalysaattori.. On vaan aika vittumaisen hintainen..

Onko kokemuksia samanlaisesta viasta?
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Monellakin merkillä samaa vikaa. Pahinta on se, että lambdavika ei aina edes sytytä merkkivaloa vaan pomppaa vasta katsastuksessa. Toimimaton lambda voi rikkoa katin ja se on tosiaan kallista se..suosittelen lambdan vaihtoa.
 

Jokke

Jäsen
Kauhee autokuume päällä, eikä se laskenut vaikka kävin koeajolla E92 M3:lla. Kumma juttu.

Aika huikea laite, pitää miettiä vakavissaan tuon hommaamista.

Bensakulut kyllä vähän kasvais kun nykyään ajelen 330D:llä mutta eipä näitä päätöksiä järjellä tehdä.

Onko palstalla tuollaisen omistavia henkilöitä? Mitään isompia tyyppivikoja tuossa ei kaiketi ole? Ja kyllä, olen tietoinen, että tuon ylläpito ja huolto on asteen kalliimpaa kuin jonkun perus 330D:n. Tosin ei näissä uusissa erot ole kai niin suuria. Tuohonkin oli juuri tehty isompi huolto, missä vaihdettu kaikki tulpat ym.
 
Suosikkijoukkue
Hartford Whalers 92-93
Kauhee autokuume päällä, eikä se laskenut vaikka kävin koeajolla E92 M3:lla. Kumma juttu.

Onko palstalla tuollaisen omistavia henkilöitä? Mitään isompia tyyppivikoja tuossa ei kaiketi ole? Ja kyllä, olen tietoinen, että tuon ylläpito ja huolto on asteen kalliimpaa kuin jonkun perus 330D:n.

En ole ajanut E92:sta ämkolmea, mutta edellisen korimallin E46 oli taannoin liipasimella. Se kaatui juuri nimenomaan aivan saatanallisen kalliisiin huoltoihin yms. Esim jarrupalojen vaihto maksaa enemmän kuin Ferrarissa jne. Aivan taivaallinen auto ajaa, mutta meikäläisen perse ei ainakaan kestä ylläpitoa. Kilometrejä tulee niin vähän ettei hillitön kulutus sinänsä olisi ollut kynnyskysymys. Tosin jos rahkeet riittää E92:n hankintaan niin ehkä noihin huoltoihinkin on varaa. Elikä osta pois kuleksimasta ja nauti.

Edit: yksi typo monista korjattu
 
Viimeksi muokattu:

Petro

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues
Audi TTS:n tai TT rs:n omistajia jakamaan kokemuksia, itse päivitin tavallisen TT:n juuri pari viikkoa sitten, poltteet on kovat, vielä kun kortin saisi kuivumasta..
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Audi TTS:n tai TT rs:n omistajia jakamaan kokemuksia, itse päivitin tavallisen TT:n juuri pari viikkoa sitten, poltteet on kovat, vielä kun kortin saisi kuivumasta..

No voi helevetti! Hienoilla autoilla livutaan arvokkaasti. Oletan että näin ei ole tapahtunut. Voi toki kiihdyttää mahdollisimman nopeasti nopeusrajoitukseen. Se kiihdytyshän tuottaa hienoimman fiiliksen nopeissa autoissa.

Vanha miljonäärinaapurini piti autonsa takalasissa tarraa: Köyhillä on kiire, aja reilusti ohi.

Minkähänlaisia kokemuksia palstalaisilla on mahdollisesti vuosituhannen vaihteen Octaviasta. Jonkin verran tulee ajettua työajoa, noin 400 km viikossa ja olisi tarve hieman mukavammalle autolle, mitä nykyinen on saman ikäluokan Escort on. Mitkä ovat Octavian plussat ja miinukset? Kuinka hinnakasta sekä tiheää on huoltaminen jne?
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hienoilla autoilla livutaan arvokkaasti.
Miten tämä liittyy Audi TT:hen?

Minkähänlaisia kokemuksia palstalaisilla on mahdollisesti vuosituhannen vaihteen Octaviasta. Jonkin verran tulee ajettua työajoa, noin 400 km viikossa ja olisi tarve hieman mukavammalle autolle, mitä nykyinen on saman ikäluokan Escort on. Mitkä ovat Octavian plussat ja miinukset? Kuinka hinnakasta sekä tiheää on huoltaminen jne?
Onko sinulla masokistisia mieltymyksiä? Haluat mukavamman auton ja otat vuosituhannen vaihteen Octavian? Vuosituhannen vaihteessa Saab 9-5 oli täysin ylivertainen auto. Jos nyt tällä tavalla lievästi omaani kehun.

Tuolla kilometrimäärällä dieselkin lienee vaihtoehto?

Tuon ikäluokan autojen huoltaminen nyt on minusta jotain hihnaa lukuunottamatta sitä, että korjataan jos tulee joku vika. Ei niissä suuria eroja liene, kunhan auto perusratkaisuiltaan on laadukas.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Onko sinulla masokistisia mieltymyksiä? Haluat mukavamman auton ja otat vuosituhannen vaihteen Octavian? Vuosituhannen vaihteessa Saab 9-5 oli täysin ylivertainen auto. Jos nyt tällä tavalla lievästi omaani kehun.

Niin no. Saabismi on sairaus. Saab on myös kova nielemään polttoainetta. Ystäväni on Saabin mies henkeen ja vereen ja omistanut useampia. Riittävän läheltä olen seurannut pysyäkseni kaukana. Nyt ajelee tyytyväisenä työsuhde-Focuksella. Tällä hetkellä viivalla ovat myös farkku-Astra ja farkku-Focus. Myös GDi Carismasta olen jollain tasolla kiinnostunut. Kulutukset pysyvät aisoissa ja hinnat kohtuullisena omalle säästöpossulle. Jos arvon palstalaiset pystyvät suosittelemaan jotain lisää. Tavaratilan täytyy olla iso, ajokokemuksen suht miellyttävä, auton pysyvästi toimiva, moottorin ei tarvitse olla iso, vaan mieluummin vähän kuluttava. Diesel tai bensa, aivan sama. Kilometrit ovat juuri niillä rajoilla, että kannattaako. Kilometrit alle 300 000 tai vaihtoehtoisesti kaikki kalliit remontit vasta tehty. Ja hintataso alle 2500 €. Vuosilukemat pyörivät tosiaan 98-02 välillä mitä olen katsellut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös