Autoiluketju

  • 3 196 320
  • 18 516

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä aika pitkältä ajalta kuulostaa jos minuutinkin hehkuttaa. Oma auto pitää niinikään muutaman sekunnin hehkua kolmenkympin pakkasilla ja se on täysin normaalia. Käsittääkseni hehkutus loppuu heti, kun valokin sammuu.

Joo just ehtii nollakelissä hehkuvalon vilahduksen nähdä, kovemmilla pakkasilla sitten pari sekuntia palaa.
Eikös se ala olla vähän vanha juttu, että puheenpitäjä tms sanoo tilaisuuden lopun lähestyessä, että dieselmiehet voi lähteä hehkuttamaan, viisi minuuttia tämä vielä kestää. Haha.
 

Ziggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ja olen kyllä aika varma, että ne ei siinä muutamassa sekunnissa ole vielä kypsät kovilla pakkasilla. Ja itse tulpat on kyllä kunnossa.
Eikös noi hehkutulpat lämpene satojen asteiden lämpötilaan, en nyt tähän hätään muista kuinka kuumaksi ne lämpenevät, muistaakseni jopa lähemmäksi tuhatta astetta.
Eli mielestäni siinä tuskin on ajallisesti suurta eroa alkavatko ne lämpenemään -20 asteesta vai +30 asteesta.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Sitikka ilmoitti jostain pakokaasun poistojärjestelmän viasta. Vihtiiköhän tuolla ajaa vai pitääköhän kiikuttaa samantien huoltoon?
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Väitivät mulle että nykyaikaisiin diiseleihinkin kannataa lorauttaa tankkauksen yhteydessä ihan pikku tippa 2t-öljyä, kuulemma voitelee suuttimia. Ymmärrän että diesel on ns.kuivaa mutta onko tosta mitään hyötyä omassa autossa joka on 2005 ford mondeo 2.0 tdci.
Äijä väitti vielä että jopa kulutus tippuu hieman mutta siihen en kyllä usko...
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Onkos kukaan ajellut tuommoisella uuden korimallin Astra-farkulla? Minusta se on aika hyvännäköinen Sport-varusteilla. Sitä kaksilitraista dieseliä hiukan harkitsen täsä ny. Opelin sivuille tästä

Ihan kiva auto se oli ajella, suosittelen ainakin käymään koeajolla. Talviautona ehkä tuntui paremmalta kuin kesällä, enkö oikein osaa tarkemmin eritellä miksi, mutta tälläinen jälkimaku autosta jotenkin jäi...

Kokemusta itselläni on kylläkin ainoastaan 140hp bensaturbosta, mutta kaikki huonot puolet mitkä siittä mieleen tulee liittyvät tuohon moottoriin. 30tkm ja 1.5v se palveli ilman vikoja.

Vaihdoin lähinnä kilometrien rajun lisääntymisen takia e60 diesel-bemariin...
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Sitikka ilmoitti jostain pakokaasun poistojärjestelmän viasta. Vihtiiköhän tuolla ajaa vai pitääköhän kiikuttaa samantien huoltoon?
Ei se ajoa keskeytä, bootin jälkeen voi ilmoitus hävitä tai sitten ei. Mutta tuo voi johtua niiiiin monesta eri syystä, ettei voi tarkkaan ennustaa, mikä sun patongissasi on vikana. Mulla oli yhdessä pytyssä suihkusuutin finaalissa, mikä johti muutamassa viikossa kyydin lopulliseen katkeamiseen. Koko ajan paheni nykiminen ja hyytyily. Toisilla ei ole tullut sen kummempaa kuin se ilmoitus.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Ei se ajoa keskeytä, bootin jälkeen voi ilmoitus hävitä tai sitten ei. Mutta tuo voi johtua niiiiin monesta eri syystä, ettei voi tarkkaan ennustaa, mikä sun patongissasi on vikana. Mulla oli yhdessä pytyssä suihkusuutin finaalissa, mikä johti muutamassa viikossa kyydin lopulliseen katkeamiseen. Koko ajan paheni nykiminen ja hyytyily. Toisilla ei ole tullut sen kummempaa kuin se ilmoitus.

Kävin tankilla ja sitten koko ongelma hävisi, kuin tuhka tuuleen. Joka tapauksessa pitää auto viedä kilometrien myötä huoltoon, joten eiköhän tämäkin seikka selviä.
 

Reilander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja sen häijyt haittalevyt
Jatkuuko hehkutus, vaikka merkkivalo on jo sammunut? Tuo oma auto tykkää pitää sitä vain muutaman sekunnin päällä, vaikka horkkaa olisi kolmekymmentä astetta, kun joissain autoissa palaa helposti minuutinkin.

Ja olen kyllä aika varma, että ne ei siinä muutamassa sekunnissa ole vielä kypsät kovilla pakkasilla. Ja itse tulpat on kyllä kunnossa.
Hmm.
Miten minulla on sellainen muistikuva, että esim. VAG:n vempeleet aloittavat pakkasilla jonkun esihehkutuksen jo kuskin oven avauksesta.
Tai sitten muistelen omiani.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Käsittääkseni hehkutus loppuu heti, kun valokin sammuu.

Ei ihan. Kyllä hehkut on "päällä" ihan normaali ajossakin. Itselle tämä tuli yllätyksenä, mutta kun etsittiin vikaa Golf V 2.0 TDI kevyeeseen värinään nytkähtelyyn, kun auto on tyhjäkäynnillä kylmässä, niin selvisi että pari hehkua oli pimeänä ja ne uusimalla, värinä ja nytkähtely hävisi. Ts. kyllä ne on käytössä auton ollessa käynnissä.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Kakkosautoa ostamassa. viimeks olin sellaista hankkimassa keväällä mut vaihdoinkin ykkösauton.

Hintaluokka on pudonnut hiukan ku tuli ostettua vähän kalliimpi toinen auto. Eli sellainen 3000-6000
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Kakkosautoa ostamassa. viimeks olin sellaista hankkimassa keväällä mut vaihdoinkin ykkösauton.

Hintaluokka on pudonnut hiukan ku tuli ostettua vähän kalliimpi toinen auto. Eli sellainen 3000-6000

Sama. Noin 4000-5000 euron tila-auto haussa. Esim. mallia Citroen Berlingo.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Kyselytunti jatkuu...joko joku on käynyt testaamassa uuden Volvo V40-kärryn? Yksi harkituista jatkoon pääsijöistä on se supervähäpäästöinen pikkudiesel manuaalivaihteilla.

Mä kävin ajamassa ja itse asiassa jo tilaamassakin V60 1,6 D koneella (eli se nuhaisin), mutta vaihdoin työnantajaa ja sepä menikin sitten sivu suun. Tuo V60 oli todella maukas ajettava, josko tuohon pienempään olisi tarttunut vähän edes samaa fiilistä?

Kakkosautoa ostamassa. viimeks olin sellaista hankkimassa keväällä mut vaihdoinkin ykkösauton.

Hintaluokka on pudonnut hiukan ku tuli ostettua vähän kalliimpi toinen auto. Eli sellainen 3000-6000
Pystykkö yhtään tarkentamaan minkä tyyppistä? Joku pieni bensakottero? Ei varmaankaan toista farkkua taloon, vai?
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Pystykkö yhtään tarkentamaan minkä tyyppistä? Joku pieni bensakottero? Ei varmaankaan toista farkkua taloon, vai?

Ei oo oikeastaan väliä onko farkku vai sedan. Pientä kotteroa ei tällä kokoonpanolla voi harkita. Kyllä sinne pitää saada pakattua yksi aikuinen ja kaksi mukulaa sillai siedettävästi. Ainakin lyhyille siirtymille.

Mitä enemmän tuota valikoimaa katson, niin tuo Xsara alkaa olemaan ylivoimainen suosikki. Tuossa hintaluokassa. Fiatia en huoli. Daewoo ja muut oudot merkit epäilyttävät.

Mennääs Datsun kattomaan tiistaina siellä päässä jotain? Parikin mielenkiintoista siellä olis. Jos siis meidän aikataulu antaa myöten.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mitä enemmän tuota valikoimaa katson, niin tuo Xsara alkaa olemaan ylivoimainen suosikki. Tuossa hintaluokassa.
Näinhän se on, Xsarassa saa paljon varusteita ja mukavuutta pikkurahalla, eikä vikatilastoissakaan ole taattua ranskalaislaatua. Toki halpa hankintahinta sitten tarkoittaa huonoa jälleenmyyntiarvoa, mutta tuossa hintaluokassa ei suurista rahoista puhuta.
Ehdottoman tärkeää Xsarassa on tarkistaa ainakin taka-akselin kunto, koska se on se heikkopaikka, akselitapit ja laakerit kuluvat, ja tämä näkyy sitten auton takaa katsottuna siten että renkaat ovat lintassa /--\. Voi kuulua natinaa, renkaat ottaa kaariin kiinni, ajo on levotonta yms. Remppa maksaa 400-700e, eli ei nyt ihan mitään mahdottomia.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
^ Isovelihän ajoi tuommoisella Xaralla ihan järisyttävät kilometrimäärät (dieselkoneinen) eikä varmaan olisi vaihtanut vieläkään ellei joku olisi tunkenut keulaa sinne hanuriin sen verran voimakkaasti että lunastukseen män.

Bensakoneellisten kestävyydestä en osaa sanoa mitään mutta ainakin tuo dieselyksilö kesti hyvin.


Sitten on näitä arjen harmaita joka lähtöön, esim. Escort: Ford Escort 1,6i Classic STW Farmari 2000 - Vaihtoauto - Nettiauto

Edit: Ja tietysti farmari-Golfeja...näitä vasta riittääkin: Nettiautoon Golf-listaukseen
 
Viimeksi muokattu:

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Minulla oli joskus tuollainen vm.2002 xsara 1,6 bensakoneella. Laiskanpulskeahan se oli, mutta hyvinkin pieniruokainen. Lapin reissulla meni Helsingistä Kemiin heittämällä tankkaamatta.

Ainoa vika mikä siinä ilmeni oli se, että alkoi vilkuttelemaan itsekseen. Se korjautui sillä että irrotti viiksen ja sieltä viiksen juuresta poisti metallipölyn mitä sinne oli metalliosien hankauksesta joutunut.

Ei muuten ollut kovin mukava ajettava, mutta kakkosautona varmaan menee.
 

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Meilläkin olisi talouteen hankinnassa kakkosauto. Tällä hetkellä vahvimmilla on 2003-2005 vuosimallin Peugeot 307. Hyvin varusteltuja yksilöitä löytyy kohtuukilometreillä alle 5000 €:lla.

Ymmärtääkseni näissä on esiintynyt erilaisia ärsyttäviä pikkuvikoja, mutta ei mitään vakavampaa vrt. Almeran vaihdelaatikot. Minkälaisia kokemuksia löytyy tästä "kansanautosta"?

Yksi kaksilitrainen (100kW) on vakavassa harkinnassa. Minkälaista käytännön kulutusta tuolta voi odottaa? Ajo 70% moottoritietä satasen rajoituksella. 1.6 olisi varmasti taloudellisempi.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minkälaisia kokemuksia löytyy tästä "kansanautosta"?
Uusimmassa Autobildissä oli tälläinen SW käytettyjen autojen esittelyssä, ja sai aika lyttäyksen, olisko ollut 1,5 tähteä. Vähän perusteettomasti ehkä, mutta saksalainen lehti...
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Meilläkin olisi talouteen hankinnassa kakkosauto. Tällä hetkellä vahvimmilla on 2003-2005 vuosimallin Peugeot 307. Hyvin varusteltuja yksilöitä löytyy kohtuukilometreillä alle 5000 €:lla.

Ymmärtääkseni näissä on esiintynyt erilaisia ärsyttäviä pikkuvikoja, mutta ei mitään vakavampaa vrt. Almeran vaihdelaatikot. Minkälaisia kokemuksia löytyy tästä "kansanautosta"?

Yksi kaksilitrainen (100kW) on vakavassa harkinnassa. Minkälaista käytännön kulutusta tuolta voi odottaa? Ajo 70% moottoritietä satasen rajoituksella. 1.6 olisi varmasti taloudellisempi.

Meillä on 407 sw toisena autona kaksilitraisella bensakoneella. Kulutus pyörii aika tarkkaan kahdeksassa litrassa, eiköhän 307 mene aika samoihin. Paljon motaria tulee meilläkin ajettua.

Varusteita noissa on todella mukavasti ja hiljaisia ovat sisäänpäin. Alusta on mukava ja todella epäurheilullinen. Kaikki nurkat ovat heikkoja kohtia, vaikka meilläkin on vasta 90 tonnia mittarissa, niin jotain pikkuosaa hajoilee. Ei todellakaan mitään vakavaa ja onhan tuo hankintahinnaltaan edullinen, kuten ranskalaiset kaikki.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Enpä olisi ikinä näin käyvän mutta Opeliin haksahdin. Kyseessähän siis Oikeasti Paska, Ei Leikisti. Perhe tarvitsi kakkosautoa ja vastaan tuli 149tkm ajettu -97 Vectra joka on ollut yhdellä omistajalla uudesta saakka. Kuulosti niin hyvältä ja hinta melkein puoli-ilmainen joten tämä kortti on kerran elämässä katsottava. Aika näyttää...
 

Tuamas

Jäsen
Nyt meni hermot -05 Astra farmariin, korjauksiin mennyt viimeisen puolentoista vuoden aikana jonnin verran yli kolme tonttua ja siihen huollot päälle.

Eli tarkoituksena olisi hankkia 20-25k euron farmari tai farmarin tyylinen, mielellään mahdollisimman uusi ja vähän ajettu.

Kriteereinä:
- Luotettavuus
- Iso tavaratila (koirahäkki sekä rattaat mahduttava)
- Kohtuulliset käyttökustannukset
- Jonkinlainen laatuvaikutelma
- Kohtuulliset takatilat (lastenistuin)

Ajamaan ei ole vielä päästy, kun vasta viimeisen remontin myötä emännän pää on alkanut kääntymään.

Tähän asti on ajateltu esim. jotakin seuraavista Avensis, Passat, Octavia, Roomster, Cruze...
 

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Esittämistäsi vaihtoehdoista valitsisin Avensiksen. Ihan vain kontin järkevän muotoilun ja luotettavuuden vuoksi.

Toki Octavia on myös kelpopeli ja todennäköisesti pieniruokaisempikin. Ocussa ohjaamon ergonomia ei istu omaan makuuni yhtään. Näin siis keskimittainen normivartaloinen ukko.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Olenko ainoa, jonka mielestä Mersun uusi A-sarja muistuttaa häkellyttävän paljon Bemarin 1-sarjaa, niin ulkonäöltään kuin muutenkin? Hinnatkin näyttävät olevan varsin saman tyyppiset.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös