Autoiluketju

  • 3 308 396
  • 18 973

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Saabismi ja autokuume on molemmat todella vakavia sairauksia:D Mutta asiaan, eli sitä tarkoitin, että noihan ovat melko pitkälle samoja autoja. Sen itsekkin sanoin, että fiilistä saabissa on yhden pykälän verran enemmän. Jos Saab on hyvä ajaa, niin luulisi ettei samalla alustalla oleva ooppelkaan mikään huono ole ajaa. Lisäksi esim. C Vectra on mielestä ihan kivan näköinenkin farmarina, mutta nämä taas ovat makuasioita. Ja mitä tulee omaan Subaruuni, niin kyllä siinäkin oli fiilismittarin lukemilla jotain tekemistä ostopäätöksen kanssa. Jos accordissa olis 2 vetävää pyörää enemmän ja 100hv enemmän tehoa niin silloin olisin ehdottomasti valinnut sen:)

Olinkin jo kirjoittamassa, että kyllä ajamani Saabit selkeästi erilaisia ohjaukseltaan ja moottoriltaan ovat, kuin ajamani Opelit, mutta sitten huomasin 12961:n kirjoituksen, joka jo vastasikin puolestani.

Subarusta ei ole pahaa sanottavaa. Jos Japsin ottaisin, ottaisin juurikin ko. merkin, mutten mitään perusmallia ja nimenomaan nelikolla.

Neliveto tuo kyllä fiilistä! Mulla oli ennen tuota nykyistä 330D:tä neliveto -malli 330XD reilulla parilla sadalla hepalla ja vääntöä se 500newtonia. Oli huikea peli varsinkin talvella ja, kun matka-ajossa meni n. 5,5 litraa/sadalla, oli sen omistuksessa järkeäkin. Ensi talveksi on kyllä saatava neliveto-bemu alle jälleen.
 

12961

Jäsen
Käsittääkseni yhtäsuuruudet on vedetty väärin. Volvo V70 = Ford Mondeo = Volvo XC60, Ford Kuga=Ford Focus=Volvo S40 ja V50. Tosin en ihan sata varma ole, mutta vahva ehkä kuitenkin.


Vajaan puolenvuoden ja noin 10 000 kilometrin jälkeen olen edelleen erittäin tyytyväinen V60 D5 summumin omistaja. Käytännöllisyyden suhteen ainakin meidän kahden pienen lapsen talouden tarpeet on hoituneet ihan hyvin. Aikaisempi auto oli V70, johon verrattuna ainoastaan tavaratila tuntuu olevan pienempi. Sisätiloissa erot ovat yllättävän vähäiset.

Ajettavuus puolella paljon parjattu aisinin 6 lovinen automaattilaatikko on tuntunut saaneen uutta ohjelmistoa verrattuna edelliseen MY2010 V70 D5:seen. Sporttiasennon lisäksi laatikko on päivittynyt huomattavasti hätäisemmäksi ja monia haitannut "miettiminen" on poistunut. Muodikkaisiin DSG-laatikoihin verrattuna itse arvostan enemmän hyvintoimivia perinteisiä automaattilaatikoita. Ajotuntuman suhteen volvoissa vielä käytettävä perinteinen ohjaustehostin antaa aivan eriluokan tuntuman verrattuna muodikkaisiin sähköisiin ohjaustehostimiin, joihin saksalaiset valitettavasti ovat siirtyneet.

Voi olla että yhtäläisyysmerkit olivat noinkin, ne heittelin ihan muistista.

Volvo on mielestäni mennyt aika kivaan suuntaan uusilla XC60, V60 ja V40 -malleillaan. Muotoilu alkaa sopia silmään, eikä farmarissakaan tarvitse enää olla neliskanttista peräkonttia ulkonäköä pilaamassa. Mulle on tuo V70-tyylin suora perä ollut vähän punainen vaate.

Varmaan aika paljon ajettavuuteen vaikutti myös tuossa 2010? korvilla noihin dieseleihin tuotu tuplaturbotekniikka, nyrkin kokoinen pikkuhyrrä on mukana käytännössä jo tyhjäkäynnillä, joten voimalinja reagoi paremmin. Vastaavasta Borgwarnerin systeemistä on ex-ex Saabista jo kokemusta, ja hyvin pelasi. Huomattavasti paremmin ainakin kuin VNT-vehkeet.

Jos tuollainen Volvo menee hankintaan, niin se tulee kyllä D5- koneella ja nelivedolla. Tuo uusi Haldex, 4. sukupolven vehjes pitäisi olla jo asiallinen, toisaikainen neliveto. Enää ei tarvita etupyörien sutimista siihen, että auto on nelivetoinen, vaan kaikki pyörät vetävät heti liikkeellelähdöstä.

Jos paikka näyttää pahalta, niin eiköhän tuolla Jeepillä pääse sinne, siinä kun kaikki tasauspyörästöt saa lukoilla kiinteiksi. Hassu systeemi muuten tuo neliveto, automaattisesti lukittuvat lukot. Välillä nuo touhuavat ihan tieajossakin aikamoisen kolinan ja hammasratasvinkunan säestämänä. Ääni on kuin raskaasta kalustosta, mutta eteneminen on todella eleetöntä.

Ei tuo uusi 3-sarjan bemarikaan muuten paha olisi. Koskahan näyttävät farkun?
 
Viimeksi muokattu:

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Varmaan aika paljon ajettavuuteen vaikutti myös tuossa 2010? korvilla noihin dieseleihin tuotu tuplaturbotekniikka, nyrkin kokoinen pikkuhyrrä on mukana käytännössä jo tyhjäkäynnillä, joten voimalinja reagoi paremmin. Vastaavasta Borgwarnerin systeemistä on ex-ex Saabista jo kokemusta, ja hyvin pelasi. Huomattavasti paremmin ainakin kuin VNT-vehkeet.

Kymmenisen vuotta ennen ensimmäisen diesel koneen lanseeraamista Subaru toi vastaavan systeemin 2,0 bensaboxeriin joskus vuonna -96. Siinä oli ongelmana niinsanottu dead zone, ennen isomman turbon heräämistä joka tapahtuu jossain 4500rpm ahdot laskivat noustakseen uudelleen. Itselläni on juurikin tuolla koneella oleva auto, mutta se on tehty loppuvuodesta 2001 jolloinka se on viimeisimpää twin turbo tekniikka jota Subarulta tuli. Tässä viimeisimmässä kehitysversiossa on juurikin parannettu tuota dead zonea. Siltikin auto on sellainen että se alkaa tosissaan kiihtymään vasta isommilla kierroksilla. Tietenkin siihen vaikuttaa sekin, että 350NM huippuvääntö ei ole yhtään mitään ja sekin saavutetaan isoilla kierroksilla, mut niin eihän tää mikään diesel olekkaan vaikka siltikin tässä on havaittavissa sellaisen tehokkaan dieselin ominaisuuksia, että se kiihtyminen ei sitten lopu isommassakaan vauhdissa.

Subarun tekniikka on toteutettu paine ja alipaineletkuhelvetillä, sekä solenoidiboxilla, jotka sitten ohjaavat venttiileitä ja pienemmän turbon ahtaessa pelkästään on venttiilit kiinni ja sitten aukeaa ensin puoliksi ja lopulta kokonaan. Yksi alipaineletku kun falskaa tai siellä on jotain paskaa letkuissa niin sitten ei ole menohaluja, mutta toisalta nyt kun tuohon on perehtynyt niin eipä se niin paha ole. Perus korjaamothan ei ymmärrä tästä sitten yhtään mitään.

2003 Subaru luopui tuplaturbo systeemistä ja otti tilalle yhden twinscroll ahtimen, jolloinka vetoja on paremmin alakierroksillakin, vaikka periaatteessa voisi kuvitella päinvastaista.

Kyseisellä Volvolla en ole ajanut enkä sen turbojen toimintaperiaatteesta sen enempää edes tiedä, voihan se olla että tuonlainen systeemi soveltuu paremmin dieselmoottoriin?
 
Viimeksi muokattu:

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Olinkin jo kirjoittamassa, että kyllä ajamani Saabit selkeästi erilaisia ohjaukseltaan ja moottoriltaan ovat, kuin ajamani Opelit, mutta sitten huomasin 12961:n kirjoituksen, joka jo vastasikin puolestani.

Subarusta ei ole pahaa sanottavaa. Jos Japsin ottaisin, ottaisin juurikin ko. merkin, mutten mitään perusmallia ja nimenomaan nelikolla.

Neliveto tuo kyllä fiilistä! Mulla oli ennen tuota nykyistä 330D:tä neliveto -malli 330XD reilulla parilla sadalla hepalla ja vääntöä se 500newtonia. Oli huikea peli varsinkin talvella ja, kun matka-ajossa meni n. 5,5 litraa/sadalla, oli sen omistuksessa järkeäkin. Ensi talveksi on kyllä saatava neliveto-bemu alle jälleen.

Joo 12961:n kirjoitus osoitti, että eroja on enemmän kuin alunperin luulin.

500NM ja 5,5litraa on ihan hyvä yhdistelmä. Kuinkas nopeasti se kiihdyttää noinkin isoa möhkälettä sataseen? Tosin eipähän tuota varmasti raketiksi ole tarkoitettukkaan, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn.

Subarua et saakkaan muulla kuin nelivedolla ennen BRZ mallin tulemista markkinoille, jonka vetotapa on kyllä Subarumiehille pettymys.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
500NM ja 5,5litraa on ihan hyvä yhdistelmä. Kuinkas nopeasti se kiihdyttää noinkin isoa möhkälettä sataseen? Tosin eipähän tuota varmasti raketiksi ole tarkoitettukkaan, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn.

Kaveri oli joskus kyydissä sekkarin kanssa ja sai ajaksi 6,8sek. mutta tuohon voi huoletta lisätä jonkin verran lisää aikaa, joten 7,5 - 8,0sek. on lähellä totuutta ja varmasti tuolle välille se sijoittuukin.
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kaveri oli joskus kyydissä sekkarin kanssa ja sai ajaksi 6,8sek. mutta tuohon voi huoletta lisätä jonkin verran lisää aikaa, joten 7,5 - 8,0sek. on lähellä totuutta ja varmasti tuolle välille se sijoittuukin.

Ei sillä sekkarilla pysty mittaamaan kuin ehkä jonkun mannemersun kiihtyvyyttä korkeintaan. Silleen pystyy ilman laitteita vähän edes luotettavammin mittaamaan, että ottaa videon mittaristosta ja onhan siinä sit se mittarivirhe yleensä jne. eli silloinkaan ei sitten mitään kovin tarkkaa pysty saamaan. Tosin joku 8sek kuulostais kyl ihan realistiselta kiihtyvyydeltä.
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Auton osto olisi edessä. Kilometrejä tulisi noin 2000 kuussa joista suurin osa motarilla. Tilaa en tarvitse sillä tarkoitus on kuljettaa lähinnä itseäni mutta mitään kinder-munaa en osta sillä pituutta on itselle kertynyt riittävästi. Noilla kilsoilla varmaan diesel rupeaa olemaan se fiksu vaihtoehto?

Rahaa on käytettävissä noin kymppitonni. Tarkoitus olisi siis saada ilmastoitu, luotettava ja taloudellinen kehonkuljetin jossa viihtyy vähän pidemmänkin matkan. Minkälaisia suosituksia porukoilla olisi? Itse olen miettinyt Kia Ceediä, ajamaan en ole vielä päässyt mutta ilmeisesti ainakin taloudellisuus ja luotettavuus on kohdillaan? Ilmeisesti tuo 1,6 diesel on aika hyvä moottori.

Bemarin 300-sarjaakin saisi tuolla rahalla, vähän vanhempia tosin. Bemarissa ainakin viihtyy, plussaa olisi myös se, että webastolla varustettuja yksilöitäkin löytyy. Webasto ei ole välttämättömyys mutta plussaa.

Sitten muina harkittuina vaihtoehtoina Golf, Octavia tai Leon. Oksu taitaa olla vähän turhan iso mutta esim. Fabiaa ei saa kuin 1,4 litraisella kiisselillä ja ihan noihin pienimpiin dieseleihin en oikein luota...

Vähän sormi suussa kun ei ole ennen dieseliä eikä noin uutta/hyvää autoa tarvinnut...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse olen miettinyt Kia Ceediä, ajamaan en ole vielä päässyt mutta ilmeisesti ainakin taloudellisuus ja luotettavuus on kohdillaan? Ilmeisesti tuo 1,6 diesel on aika hyvä moottori.

Minä olen antanut itseni ymmärtää että Hyundai i30 on luotettavampi kuin tuo C'eed. Kyseessähän on käytännössä sama auto mutta silti laaturaporteissa ym. Hyundai on aina paremmin sijoittunut ja olen kuullut ihan käyttäjiltäkin että C'eedissä on ollut kaikenlaista pikkuvikaa mutta vastaava Hyundai toimii kuin kello.
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Minä olen antanut itseni ymmärtää että Hyundai i30 on luotettavampi kuin tuo C'eed. Kyseessähän on käytännössä sama auto mutta silti laaturaporteissa ym. Hyundai on aina paremmin sijoittunut ja olen kuullut ihan käyttäjiltäkin että C'eedissä on ollut kaikenlaista pikkuvikaa mutta vastaava Hyundai toimii kuin kello.

Hyvä tippi, olin meinaan unohtanut tämän sisar-mallin ihan täysin. Nopeasti vilaistuna tuli pari hyvää vaihtoehtoa heti vastaan. Hieman vähemmän ajettuja taisivat noin keskivertona olla. Kiitos vinkistä.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Bemarin 300-sarjaakin saisi tuolla rahalla, vähän vanhempia tosin. Bemarissa ainakin viihtyy, plussaa olisi myös se, että webastolla varustettuja yksilöitäkin löytyy. Webasto ei ole välttämättömyys mutta plussaa.

E46 korimallin 318d. Heppoja on vaan 116, mutta se varmaan riittänee jos KIAkin on listalla. En ole Suomen hinnoista perillä, mutta Saksasta saa veroineen ja muine kustannuksineen alle kymppitonniin tuollaisen 2002-2004 mallisen Bemun. Taloudellinen vehje varmasti. Vienee maantieajossa sen 4.5litraa/satasella, kaasujalasta riippuen.
 

12961

Jäsen
Kyseisellä Volvolla en ole ajanut enkä sen turbojen toimintaperiaatteesta sen enempää edes tiedä, voihan se olla että tuonlainen systeemi soveltuu paremmin dieselmoottoriin?

Näissä tuplaturbodieseleissä (mm. BMW x23d, M-B 250 CDI, Saab (Fiat/Lancia) 1.9 TTiD) käytetään pienempänä ahtimena niin pientä tapausta, että se herää tosiaan ihan tyhjäkäynniltä. Isompi tulee mukaan vaiheittain niin, että 1500-3000 kierroksella (noin) molemmat ahtimet ovat käytössä. Pienellä mennään vaan noin 1500 rpm asti.

Esimerkkinä tuossa Saabissa (Fiatin kone) on jo 1250 kierroksen kohdalla 300 Nm vääntöä, 1750 kierroksessa 400Nm. Knoppitietona, ainoa toinen auto jossa tätä versiota Fiatin tuplaturbokoneesta käytettiin, on Lancia Delta. Ahtimen vaihtumista en ole kuullut kenenkään tunteneen missään näissä tuplaturbodieseleissä.

Bensakoneessa varmaan kriittistä on se, että käytettävä kierroslukualue on laajempi. Lisäksi turbotekniikka on kehittynyt viimeisen 10 vuoden aikana aivan helvetisti. Nykyiset hyrskyttimet ovat nopeampia heräämään. Pakopuolet ovat pienempiä, mutta kehityksestä johtuen virtaavat kokoonsa nähden huomattavasti enemmän kuin vaikka noin 10v sitten. Näin pystytään käyttämään pienempää, nopeammin heräävää ahdinta myös isommille tehoille.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Auton sisäpesu

Olisiko jollakin antaa vinkkiä, millä aineilla kannattaisi lähteä puhdistamaan auton verhoilua? Mitään suurempaa likaa penkeissä ei ole, mutta kaikenlaista pientä kertynyt.

Onko joku aine parempaa, kuin joku toinen? Itse olen kuullut puhuttavan mm. vaahdoista, joita suihkutetaan penkkeihin. Eli tarkoitus olisi ihan kotioloissa puhdistaa autoa, eikä heti viedä mihinkään pesulaan/fiksarille.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Olisiko jollakin antaa vinkkiä, millä aineilla kannattaisi lähteä puhdistamaan auton verhoilua? Mitään suurempaa likaa penkeissä ei ole, mutta kaikenlaista pientä kertynyt.

Onko joku aine parempaa, kuin joku toinen? Itse olen kuullut puhuttavan mm. vaahdoista, joita suihkutetaan penkkeihin. Eli tarkoitus olisi ihan kotioloissa puhdistaa autoa, eikä heti viedä mihinkään pesulaan/fiksarille.
Aineista en tiedä, mutta höyrypesuri on kuulemma tosi hyvä tuossa. Ilmeisesti sellainen imurimalli tms.
 

Mogly

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisiko jollakin antaa vinkkiä, millä aineilla kannattaisi lähteä puhdistamaan auton verhoilua? Mitään suurempaa likaa penkeissä ei ole, mutta kaikenlaista pientä kertynyt.

Onko joku aine parempaa, kuin joku toinen? Itse olen kuullut puhuttavan mm. vaahdoista, joita suihkutetaan penkkeihin. Eli tarkoitus olisi ihan kotioloissa puhdistaa autoa, eikä heti viedä mihinkään pesulaan/fiksarille.

Itse melkein suosisin höyrypesua, jonka voi kotioloissakin suorittaa esim Kärcherin höyrypesurilla. Nykypäivänä ei taida nuo höyrypesimet olla enää edes hirveän hintaisia.

Yksi miljoonista höyrypesureista

Jos pitäisi lähteä puhdistamaan noita sisätiloja näin äkkiseltään, niin suosisin varmaan itsellä hyvin toimineita autoglymin tuotteita.

Autoglymin tuotevalikoima
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Olisiko jollakin antaa vinkkiä, millä aineilla kannattaisi lähteä puhdistamaan auton verhoilua? Mitään suurempaa likaa penkeissä ei ole, mutta kaikenlaista pientä kertynyt.

Onko joku aine parempaa, kuin joku toinen? Itse olen kuullut puhuttavan mm. vaahdoista, joita suihkutetaan penkkeihin. Eli tarkoitus olisi ihan kotioloissa puhdistaa autoa, eikä heti viedä mihinkään pesulaan/fiksarille.
Jos sulla on mahdollisuus hommata ja säilyttää jotain höyrypesuria, niin ne lienevät parhaita. Jos taas ei kiinnosta laittaa rahaa paljon kiinni eikä tahrat ole mitään monen vuoden oksennuksia, niin suihkutettavat vaahdot toimivat hyvin. Minä nasautin taannoin Lidlistä mukaani muutaman euron vaahtopurkin, W5 taisi olla merkki, ja putsasin juuri viikonloppuna kuskin penkin takaosan sillä talven jäljiltä. Pojan kengistä oli koko selkänoja harmaan kurapölyinen, mutta todella hyvin lähti.

Autoglymin tuotteet ovat hyviä, aikoinaan vuokraamomme käytti niitä, mutta jos Lidl on lähistöllä, niin pääset parilla eurolla, jos hyllyssä sattuu olemaan heidän töhnäänsä.
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse melkein suosisin höyrypesua, jonka voi kotioloissakin suorittaa esim Kärcherin höyrypesurilla. Nykypäivänä ei taida nuo höyrypesimet olla enää edes hirveän hintaisia.

Yksi miljoonista höyrypesureista
Itseasiassa tuo laite ei ole hyörypesuri, vaan pesevä imuri, joka suihkuttaa pesuveden puhdistettavalle pinnalle ja imee sen pois. Pesun jäljiltä verhoilu jää hieman kosteaksi. Olen pessyt tuollaisella laitteella auton sisustuksen ympäriinsä muutaman kerran ja se vaikuttaa ihan pätevälle pelille. Jos on höyrypesuria hankkimassa, pitäisi sen mielestäni olla imevä malli, sillä tavalliset höyrypesurit vain höyryttävät pinnan ja lika täytyy poistaa erikseen pian höyryttämisen jälkeen pyyhkimällä tai imurilla. Imurilliset höyrypesurit ovat peseviä imureita 2-3 kertaa kalliimpia.
 

tiipii

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Lahko
Täältä kun näitä autoilijoita tuntuu löytyvän. Missä kannattaa kohtuullsiella hinnalla korjauttaa autoa Helsingissä? Kyseessä olisi jousen, raidetangon pään ja koiranluun vaihto?
Nuo onnistuisi itseltäkin jos olisi aikaa ja tilat, mutta ajattelin että joku sen asian paremmin osaava voisi nuo vaihtaa.
Olen aikaisemmin autoa huollattanut Pohjois-Helsingin autossa mutta ei taida olla ihan edullisin korjaamo ja jonot on aika pitkiä.
Ehdotuksia otetaan vastaan.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Täältä kun näitä autoilijoita tuntuu löytyvän. Missä kannattaa kohtuullsiella hinnalla korjauttaa autoa Helsingissä? Kyseessä olisi jousen, raidetangon pään ja koiranluun vaihto?
Nuo onnistuisi itseltäkin jos olisi aikaa ja tilat, mutta ajattelin että joku sen asian paremmin osaava voisi nuo vaihtaa.
Olen aikaisemmin autoa huollattanut Pohjois-Helsingin autossa mutta ei taida olla ihan edullisin korjaamo ja jonot on aika pitkiä.
Ehdotuksia otetaan vastaan.
Samalla suunnalla kokeilisin Malminkartanon autohuoltoa (Konalassa). Siellä on hyvä palvelu, siistit tilat, kohtuulliset hinnat ja jonoja ei yleensä kovin paljoa. Tosin tietämys ei ole ihan kaikkien merkkien kohdalla priimaa, mutta eiköhän nuo perushommat onnistu mistä merkistä tahansa.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Pakko todeta että seuraava auto tulee taas olemaan japsi kahden VAG-tuotoksen jälkeen. Niin paljon luotettavampia ja HALVEMPIA kilometrejä vaikka sitten ajonautinnon kustannuksella. Volkkarin Passat ja Skoda Octavia ovat kyllä olleet mukavampia ajossa kuin niitä ennen ollut Nissan Primera.

Näin itsekin ajattelin ja päädyttiin hankkimaan Honda CRV ja vielä aiemmin mainittujen hiukkassuodatinongelmien takia bensa CRV -09. Autossa ei tosiaan ole (tietenkään) ollu mitään ongelmia ja kaupungissa tosi hauska laite ajella, mutta edelliset Golf TDI ja A4 1.8T olivat kyllä niiiin paljon parempi ajaa matkaa, että latistaa tuota muuten niin hyvää autoa. Turbottomuus ei vaan toimi enää tänä päivänä ainakaan meikäläiselle.

Noh, onneksi en itse sillä aja, vaan emäntä joka pitää autosta...

Tosiaan, vaikka kaikki on kunnossa: Auto on luotettava, hyvä ajaa, tilava, kohtuu hiljainen jne. niin silti toi 2.0 bensa on kuin -90 luvulta. Pitää kierrättää jotta liikkuis, eikä silloinkaan liiku ja soppaa menee niin v**usti. Ja musta tuo on monen Japanilaisen ongelma. Vaikka autot on kaikinpuolin asiallisia niin vaparikoneet eivät vaan ole enää tätä päivää. Eikä sitä välttämättä huomaa kun vasta pidemmän päälle kun se kone alkaa ärsyttää.

Moottori on auton sydän. Jos se ei oo kunnossa, niin ei sillä autollakaan mielellään pidemmän päälle aja...
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Kysytäänpäs, mitä jatkoaikalaiset suosittelisivat autoksi, kun hankinnassa olisi pieniruokainen, kuitenkin moottoritilavuudeltaan yli 1.0l, max. 11 000e n. 3-5 vuotta vanha käyttöauto?
 

passenger

Jäsen
Kysytäänpäs, mitä jatkoaikalaiset suosittelisivat autoksi, kun hankinnassa olisi pieniruokainen, kuitenkin moottoritilavuudeltaan yli 1.0l, max. 11 000e n. 3-5 vuotta vanha käyttöauto?

Suosittelen esim. 2007-2008 vuosimallin Fiat Puntoa, on perhepiirissä ja sukulaisissa noita Puntoja useampiakin ollut käytössä eikä ikinä mitään "ylimääräisiä" vikoja, normaaleja kuluvia osia tietty vaihdettu. Pieniruokainen ja neliovisista saa takapenkit nurin ja tarpeen tullen yllättävän paljon tilaa taakse. Pitkän matkan kulkuneuvona ei niin miellyttävä.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Itse suosittelisin ehkä vähän poikkeavia vaihtoehtoja kuten Skoda Roomster tai Honda Jazz. Varsinkin Roomsterissa on tarpeen tullen tilaa hyvin ja penkkejä voi siirrellä tai irrotella. Kyl monasti on tilanteita kun tarvis isoa luukkua. Tommonen -08 1.6 irtoaa 11000
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vaikka autot on kaikinpuolin asiallisia niin vaparikoneet eivät vaan ole enää tätä päivää. Eikä sitä välttämättä huomaa kun vasta pidemmän päälle kun se kone alkaa ärsyttää.

Mazdahan esitteli jonkinlaisen vastaiskun eurojen turbopinttymälle, nimittäin skyactiv-g -teknologian, Mazda CX-5 Skyactiv-teknologian näyteikkuna | Tuulilasi
Huimat on moottorin puristukset, saa nähdä, onko luvassa VAGin ja Fordin (mutu ecoboost) kaltaisia ison teho/tilavuus suhteen kertakäyttömoottoreita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös