Tämä "agregaatti"-ratkaisuhan löytyy myös luxus-puolella Fiskeristä ja Jaggen C-X75:stä ja olen vahvasti samaa mieltä => tämä on se ratkaisu joka voi oikeasti tulevaisuudessa toimia! OK, niin kauan kuin akkujen lataaminen on noiden piuhojen kanssa pelaamista tai shaatanallisen suurjännite-lataimen kanssa suhailua niin suurta suosiota ei ole näköpiirissä... Sitten kun akut ovat "standardi"-mitassa ja niitä voi vaihtaa huoltoasemilla kuin kaasupulloja niin tilanne muuttuu!
Niin kauan kuin akut maksavat sikana, painavat paljon, vievät hillittömästi tilaa ja kestävät vain muutamia vuosia, niissä ei ole mitään järkeä. Muutenhan Chevy Volt voisi olla ihan pätevä kaupunkiauto, tosin sen pitäisi maksaa 30-35ke, eikä 50ke.
Kysymys huolloista:
nythän on ilmeisesti niin, että merkkikorjaamot ovat menettäneet yksinoikeutensa ja joku autoliike saa perustaa merkkihuollon myös niille merkeille, joita ei myy. Niinpä kun olen yleisesti ottaen pettynyt huolto- ja korjaamopalveluihin niin ajattelin, että olisi mukava löytää korjaamo, jossa olisi yksi yhteishenkilö, jolle voisi aina soittaa, on huolto- tai korjaustarve minkä merkkisessä autossa tahansa. Vituttaa oikeasti olla aina eri ihmisen kanssa tekemisissä ja selvitellä niitä, kun merkkihuollossa on tehty asioita väärin, ei ole tehty jotain ollenkaan tms. Siis oikeasti onko kellään kokemuksia sellaisesta, että olisi oikeasti yksi puhelinnumero ja nimi, johon voi ottaa aina yhteyttä, kun autoasioissa tarvitsee jotain tehdä? Sen pitäisi olla myös niin, että proaktiivisesti kertoisivat etukäteen, jos jotain lähiaikoina pitäisi uusia. Se on ihan perseestä, jos esim. jarrupalat ovat yht'äkkiä huonot tai jotain vastaavaa. Tai niinkuin mulla oli pyyhkijän sulat niin huonot, että tuulilasi naarmuuntui pilalle, kun merkkihuollossa eivät olleet katsoneet niitä. Asiakashan ei tee muuta kuin tankkaa, joten ruuvimeisselimiesten pitäisi oikeasti toimia kuten lääkäreiden eli tehdä autolle sellainen terveystarkastus, että tietävät, missä kunnossa se on ja mitä kannattaisi uusia. Ihan älytöntä toimia vasta siinä vaiheessa, kun tuulilasi esim. on jo pilalla.