Bemarin 2-litrainen diesel oli aika miellyttävä ajettava, pikkuveli ajeli jonkin aikaa 120d:lla, jota tuli jonkun verran kokeiltua. Muistaisin moottorin ääntenkin olleen polttonesteestä huolimatta aika mukavat. Tuo taisi mennä 70t ajettuna vaihtoon, joten pitkän tähtäimen kestävyydestä ei ole kokemusta. Ajamisen meininkiä tuossa pikkubemarissa kyllä oli kunhan ei tarvinnut ajaa suoraan yli 60km/h vauhtia, meni ihan helvetin levottomaksi eikä korjaantunut pyöränkulmilla eikä renkailla. Onko 3-sarja samaa maata, sitä en tiedä.
E61-koppaisesta vitosesta on muutama sata kilometriä kokemusta (530d aut.), ja miellyttävä kärryhän tuo on. Uskoisin, että viiskakskymppisessä jää väistämättä kaipaamaan lisää potkua.
Tuon uraherkkyyden saa pois tai ainakin lievennettyä tuntuvasti vaihtamalla alatukivarsien takahelat vahvistettuihin heloihin. Hinta eroa alkuperäisellä ja vahvistetulla taisi olla vain parikymppiä /pari. Noin 80euroa maksaa nuo vahvistetut. Jostain syystä nuo alkuperäiset ovat ihan luttanoita.
Mitä tulee tehoon, niin kyllä tuo kaksi litrainen liikkuu varsin hyvin. 177 heppaa ja päälle 300newtonia riittää monelle. Tietysti jos erehtyy ensin kolmi litraisen ostamaan, niin sitten sitä tehoa varmasti kaipaa jos siirtyy kaksi litraiseen.