Mainos

Autoiluketju

  • 3 332 944
  • 19 049

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Todellakin jokainen tyylillään, mutta nuo uudet ja vanhat pikkuautot pitäisi kieltää maanteiltä yhdessä mopoautojen kanssa. Ne eivät kulje tarpeeksi päästäkseen alta pois, niiden kuljettajat eivät selviä onnettomuuksista ja pääsääntöisesti niiden ratin takana on ääliö.
Ääliöitä riittää joka luokkaan, ihan merkistä ja hintaluokasta tinkimättä.

Uusi pikkuauto on turvallisempi kuin vanha ja iso. Riippuu tietysti minne ajelee, mutta noin keskimäärin. Pelkkä raudan määrä ei takaa turvallisuutta.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Uusi pikkuauto on turvallisempi kuin vanha ja iso.

Ei ole. Esimerkiksi rekkaan törmätessään, pikkuauton kaikki matkustajat saa kaivaa lusikalla ulos. Isomman auton takapenkkiläisillä on jonkinlainen mahdollisuus selvitä hengissä.

Se on totta, että ääliöitä mahtuu jokaisen laitteen rattiin, mutta valitettavan usein niissä pikkuautoissa kuljettajan luulot autostaan eivät vastaa auton todellista suorituskykyä esimerkiksi ohitustilanteissa. Tai sitten minulla on vain ollut käsittämätön tuuri, kun olen löytänyt kaikki hullunrohkeat pikkuautoilijat.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei ole. Esimerkiksi rekkaan törmätessään, pikkuauton kaikki matkustajat saa kaivaa lusikalla ulos. Isomman auton takapenkkiläisillä on jonkinlainen mahdollisuus selvitä hengissä.
Kaikki kolarit eivät tapahdu rekan kanssa, ei tähän oikein muuta voi sanoa. Kyllä mä edelleenkin valitsisin pienen ja uuden auton kuin ison ja vanhan, riippuu tietysti hiukan, mitkä merkit olisi vastakkain.

Se on totta, että ääliöitä mahtuu jokaisen laitteen rattiin, mutta valitettavan usein niissä pikkuautoissa kuljettajan luulot autostaan eivät vastaa auton todellista suorituskykyä esimerkiksi ohitustilanteissa. Tai sitten minulla on vain ollut käsittämätön tuuri, kun olen löytänyt kaikki hullunrohkeat pikkuautoilijat.
Jeps, mutta ohittaa saa pikkuautollakin, jos vain tilanne sen sallii. Tehokkailla autoilla saadaan aivan varmasti aikaan vaaratilanteita yhtä paljon kuin pikkumopoillakin. Tilanteet ovat vain erilaisia.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Kaikki kolarit eivät tapahdu rekan kanssa, ei tähän oikein muuta voi sanoa.

Ei tietenkään, mutta antaa se kuvaa, että kumpi yleisesti ottaen on turvallisempi. Toki turvallisuus ottaa harppauksia joka vuosi, mutta kyllä itse mieluummin ajaisin 15 vuotta vanhalla Mersulla kolarin kuin upouudella pikkuautolla. Mainittakoon vielä se, että en aja 15 vuotta vanhalla Mersulla. Kolaria en toivottavasti aja millään muullakaan.

Jeps, mutta ohittaa saa pikkuautollakin, jos vain tilanne sen sallii.

Tottakai, mutta nimenomaan, kun tilanne sen sallii. Toissaviikolla viimeksi istuin kyydissä, kun eräs pikkuauto meinasi tulla keulaan ohittaessaan rekkaa. Ei riittänyt tädille suoran pituus, vaan vielä suoran päässä olevassa mutkassa oli väärällä kaistalla. Onneksi oli leveä tie, joten vaimoni pystyi väistämään todella sivuun. Luonnollisesti täti sitten ihmetteli, kun rekka soitti hänelle torveä ja itse puistin nyrkkiä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei tietenkään, mutta antaa se kuvaa, että kumpi yleisesti ottaen on turvallisempi. Toki turvallisuus ottaa harppauksia joka vuosi, mutta kyllä itse mieluummin ajaisin 15 vuotta vanhalla Mersulla kolarin kuin upouudella pikkuautolla. Mainittakoon vielä se, että en aja 15 vuotta vanhalla Mersulla. Kolaria en toivottavasti aja millään muullakaan.
Mulla ei ole tähän mitään dataa heittää, mutta kaiketi kolareista suurin osa tapahtuu muutoin kuin rekan kanssa. Turvallisuus on ottanut todella paljon askeleita eteenpäin, mitä nyt muutamia artikkeleita olen lukenut. Mitään en mistään muista, mutta tällainen löytyi kuitenkin Youtubesta aiheeseen liittyen.

Tottakai, mutta nimenomaan, kun tilanne sen sallii. Toissaviikolla viimeksi istuin kyydissä, kun eräs pikkuauto meinasi tulla keulaan ohittaessaan rekkaa. Ei riittänyt tädille suoran pituus, vaan vielä suoran päässä olevassa mutkassa oli väärällä kaistalla. Onneksi oli leveä tie, joten vaimoni pystyi väistämään todella sivuun. Luonnollisesti täti sitten ihmetteli, kun rekka soitti hänelle torveä ja itse puistin nyrkkiä.
Tässä tietysti merkkaa aika paljon se, että pikkuautoilla ajavista aika suuri osa lienee iäkkäitä (nais)ihmisiä. En itsekään ole mikään kuningas ratin takana, mutta pääasiassa pikkuautoilla ajaneena olen sisäistänyt sen, ettei niillä aivan joka väliin parane lähteä. Vastaavasti taas isohkoilla ja vielä suht vanhoilla autoilla ajelee usein parikymppinen kolli, jolla on aivan liian suuret luulot omista taidoistaan, jos auton suhteen ne pitäisivätkin paikkansa.
 

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Tuolla max. 100 000 ajetulla perusautolla on jokin helvetin suuri ja kallis remontti ihan oven takana. Jos ei siis ole jo tehty, mitä pidän noilla kilometreillä vielä suht harvinaisena. Mutta seuraavan 50-100 tuhannen sisään se tulee yhtä varmasti kuin talvi tänne Pohjolaan.

Sillä hinnalla yleensä vaihtaa Mersuun kuluvaa osaa jo ihan mukavan määrän.
Taitaa tässä mielikuvat jyllätä vahvasti tosiasioiden edelle -Mersut kestää lähes ikuisesti ja perusautot maksimissaan sen 200 tuhatta. Jos vaakakupissa on joku kolmevuotta max 100 tuhatta ajettu perus octavia tai corolla ja toisella puolella saman hintaluokan mese, on mesellä todennäköisesti vajaa 10 vuotta vanhempi ja kilometrejä on kertynyt perusautoon verrattuna se 200 tuhatta enemmän. Kummallahan mahtaa huoltokulut olla suuremmat seuraavilla 100 tuhannella kilometrillä? Huoltojen ja varaosien hinnassa mese liikkuu täysin eri kastissa.

Tuuripeliähän auton kestävyys osaltaan aina on, mutta silti en millään tavalla allekirjoita väitettä, että perusautoon tulee aina jokin kallis remontti automaattisesti ennen 200 tuhannen kilometrin rajapyykkiä. Ja etenkään en allekirjoita sitä että tähän väitteeseen nojaten olisi fiksua suosia auton valinnassa ikäloppuja mesejä.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Ja etenkään en allekirjoita sitä että tähän väitteeseen nojaten olisi fiksua suosia auton valinnassa ikäloppuja mesejä.

En minä ainakaan tällaista ajanut takaa. Alkuperäisessä viestissäsi annoit ymmärtää, että se uudenkarhea pikkuauto on halvempi ylläpidettävä kuin 15 vuotta vanha Mersu ja se ei pidä ollenkaan paikkansa ihan vain näin empiiristen tutkimusten perusteella. Kumpaakaan en ole koskaan päivääkään omistanut, mutta tuttavapiiristä löytyy molempia kuten varmaan lähes jokaisen suomalaisen tuttavapiireistä. Vanha Mersu on todella edullinen ylläpitokustannuksiltaan, ottaen huomioon auton ns. premiumluokan ja hankintahinnan uutena.

Kyllä lähes jokaiseen autoon alkaa ensimmäinen isompi remontti tulla siinä viimeistään parinsadan tuhannen kieppeillä. Useilla merkkifanaatikoilla tuo remontti vain on "perushuolto", kun asiasta kysellään.
 

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Lähinnä tarkoitan, että vaikka sen parivuotta vanhan skoda octavian ylläpitäminen tulee todennäköisesti halvemmaksi, kuin saman hintaluokan mesen. Yleensä siitä ensimmäisestä isosta remontista alkaen uusia remontteja alkaa aina tulemaan entistä lyhyemmällä syklillä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei tietenkään, mutta antaa se kuvaa, että kumpi yleisesti ottaen on turvallisempi. Toki turvallisuus ottaa harppauksia joka vuosi, mutta kyllä itse mieluummin ajaisin 15 vuotta vanhalla Mersulla kolarin kuin upouudella pikkuautolla. Mainittakoon vielä se, että en aja 15 vuotta vanhalla Mersulla. Kolaria en toivottavasti aja millään muullakaan..
No ei se kyllä anna. Riippuu tietenkin, miten tuo "yleisesti" määritellään, mutta esimerkiksi tässä videossa B-segmentin uusi pikkuauto ja vanha E-segmentin maantielaiva kohtaavat. Puhumattakaan uuden auton aktiivisista turvallisuusvarusteista. Toinen video.
Tottakai, mutta nimenomaan, kun tilanne sen sallii. Toissaviikolla viimeksi istuin kyydissä, kun eräs pikkuauto meinasi tulla keulaan ohittaessaan rekkaa. Ei riittänyt tädille suoran pituus, vaan vielä suoran päässä olevassa mutkassa oli väärällä kaistalla. Onneksi oli leveä tie, joten vaimoni pystyi väistämään todella sivuun. Luonnollisesti täti sitten ihmetteli, kun rekka soitti hänelle torveä ja itse puistin nyrkkiä.
Tää on taas sitä itseään. Ensinnäkään, ohittamaan ei pidä lähteä, jos tilanne ei sitä salli. Ja toisekseen, kyllä omien kokemusten mukaan niitä vaarallisia ohituksia tekevät enemmän ne tehokkaampien autojen kuskit. Mummojakin on myös niiden rattien takana. Mulla on ollut autoja teholtaan alle 50 hv - yli 200 hv, ja ihan kaikilla niillä on päässyt turvallisesti ohi alle suurimman sallitun ajavasta. Salaisuus tähän on vaihdelaatikko, josta löytyy sellainen yllätys kuin pienempi vaihde. Se ei ole sitten auton vika jos ei kuski osaa sitä polkea.

Ja tuohon vanhan auton hankkimiseen sen verran, että hirveä määrää sähkövarusteita en pitäisi kovin kovassa arvossa (ehkä ilmastointia lukuunottamatta), vikaantuvia kohtia on siten vaan enemmän. Joku 15v vanha 7-sarjan bemari olisi ehkä pahin mahdollinen tällainen pommi.

Ja se on kyllä totta, että käytetyn auton hankinnassa kilometrit ei määrää kaikkea, vaan merkki/malli/yksilökohtaisesti kannattaa painottaa muitakin asioita. Iso vikahan tulee ihan joka autoon joskus, ei siihen mitään merkkifanaatikkoja tarvita peittelemään.


edit: Muistin väärin, pienitehoisin autoni on ollut 55hv. Sakot silläkin sai, niikuin sanotaan. Alamäkeen tosin, oikeesti.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lähinnä tarkoitan, että vaikka sen parivuotta vanhan skoda octavian ylläpitäminen tulee todennäköisesti halvemmaksi, kuin saman hintaluokan mesen.

Minulla on ollut molemmat, pari vuotta vanhana ostettu Octavia ja sitten yli kymmenen vuotta vanhempi Mersu jonka vaihdoin muuten tuohon Octaviaan käytännössä päikseen. Tuossa Octaviassa ei ollut varsinaisesti mitään vikaa koskaan, mutta tietenkin kuluvia osia piti vaihdella enenevässä määrin siinä vaiheessa kun kilometrit alkoi lähenemään sataa tonnia ja meni sitten sen yli. Mersulla oli vaihdettaessa ajettu yli 150 tonnia enemmän kuin tuolla Octavialla, mutta ei siihenkään tarvinnut vaihdella kuin niitä tyypillisiä niveliä, hihnoja, jarruosia, iskareita jne. mitä nyt jokaiseen autoon pitää vaihtaa. Kertaakaan en tielle jäänyt sen enempää Mersun kuin Octaviankaan kanssa. Tämän suhteen siis ei ollut mitään eroa reilut satatonnia ajetun Octavian ja lähes kolmesataa tonnia ajetun Mersun välillä. Mutta aika paljon halvemmaksi tuon Mersun huoltaminen tuli kuin Octavian, vaikka tuo ykköskorinen Octavia ei todellakaan ole varaosahinnoiltaan lähellekään pahimmasta päästä. Kuten sanoin niin nuo 124-Mersun varaosat on ihan hävyttömän halpoja ja huoltaminen siksi ihan naurettavan halpaa.

No tuo tietysti tasaantui jonkin verran siinä että Mersu söi bensaa jonkin verran enemmän, mutta tarjosi se kyllä enemmän ajonautintoakin isommalla moottorillaan ja paremmalla ajettavuudellaan. Kaikkea ei kuitenkaan voi aina rahassakaan ajatella. Noin yleensä ottaen tykkäsin ihan helvetisti tuosta vanhasta Mersusta ja en miettisi hetkeäkään jos pitäisi miettiä Octavian ja tuon Mersun välillä, vaikka en minä tuota Skodaakaan huonona autona pidä.

Jos sitten taas lähtee tekemään vertailua tähän uudempikoriseen Octaviaan niin luulisin että eroa huoltohinnoissa tulee vielä lisää Mersun hyväksi, koska näihin uudempiin autoihin näyttää vaan olevan koko ajan kalliimpia ja kalliimpia varaosat. Olin kyllä perseelleni lentää kun kaverin firman uudesta Mersu Vitosta hajosi laturi ja kertoi uuden laturin hinnan olleen n. 1200 euroa! Tuo nyt oli onneksi mennyt takuuseen, sen verran uudesta autosta kysymys, mutta on kyllä järkyttäviä nuo hinnat.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Ei tietenkään, mutta antaa se kuvaa, että kumpi yleisesti ottaen on turvallisempi. Toki turvallisuus ottaa harppauksia joka vuosi, mutta kyllä itse mieluummin ajaisin 15 vuotta vanhalla Mersulla kolarin kuin upouudella pikkuautolla. Mainittakoon vielä se, että en aja 15 vuotta vanhalla Mersulla. Kolaria en toivottavasti aja millään muullakaan.

Vetäisit näköjään sen lyhyemmän tikun, kuten minäkin olisi tehnyt. Jossain auto-ohjelmassa tempaistiin autot nokakkain 50% nokakolarissa, 80 km/h:n nopeudella. Toinen auto oli Yaris tai vastaava puolimopoauto ja toinen 8v.vanha kartanovolvo. Olisin voinut lyödä vaikka vetoa, ettei kääpiökuljettimesta jää ehjää kulmaa jäljelle, mutta toisin kävi. Volvossa kuljettaja olisi menehtynyt lähes varmasti, matkustaja loukkaantunut vakavasti. Yariksen kori säilyi lähes vahingoittumatta, moottori ei ryskynyt kajuuttaan vaan auton alle ja näin otti vastaa suurimman osan iskuvoimasta. Kuljettaja ja matkustaja olisivät selvinneet pienin vammoin.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Vetäisit näköjään sen lyhyemmän tikun, kuten minäkin olisi tehnyt. Jossain auto-ohjelmassa tempaistiin autot nokakkain 50% nokakolarissa, 80 km/h:n nopeudella. .

Fifth Gear, linkki videoihin oli tuossa ylempänä Benicion viesteissä.

Itselläni oli sama oletus että Fiiatista ei jää mitään jäljelle mutta suuri oli hämmennys kun Volvo oli aivan nipussa kun taas Fiatista etuovetkin avautuivat normaalisti.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Fifth Gear, linkki videoihin oli tuossa ylempänä Benicion viesteissä.

Itselläni oli sama oletus että Fiiatista ei jää mitään jäljelle mutta suuri oli hämmennys kun Volvo oli aivan nipussa kun taas Fiatista etuovetkin avautuivat normaalisti.

No korjataan nyt sen verran, että Fifth Gearin videossa on Renault Modus, Clion alustaan pohjautuva ostoskärry. Siinä toisessa videossa on Toyota Yaris. Molemmissa ysisatanen Volvo on vastapuolella. Lopputulos on molemmissa suht sama. Mutta ei näistä videoista silla lailla saa hämääntyä, etteikö samanikäisissä autoissa isompi massainen olisi vahvoilla, esim Corsa vs S(?)-mersu. Tässä taas uusi Yaris ja uusi Camry kohtaavat, sitä voi sitten vertailla siihen Yaris vs Volvo -pätkään.
Videot on toki vain suuntaa antavia, pitäisi olla tarkempaakin dataa nukkejen kunnosta yms.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Kyllähän passiivinen turvallisuus on ottanut valtavia harppauksia viimeisen vuosikymmenen aikana, vaikka Esson baarissa muuta väitettäisiinkin. Se, että iso Volvo oli suunnitteluajankohtansa kenties turvallisin auto ei tee siitä turvallista verrattuna nykyautoihin - ei, vaikka verrokkina olisi merkittävästi pienempikin auto.

Täytyy länsinaapurin autotehtailulle silti nostaa hattua, vastaavan ikäluokan muut autot - ehkä isoja Mersuja lukuunottamatta - olisivat pärjänneet yo. kaltaisissa vertailuissa vielä heikommin. Varsinkin pikkuautot sieltä reilun vuosikymmenen takaa ovat usein melkoisia surmanloukkuja törmäystilanteissa. Volvo on pyrkinyt aina tekemään autoistaan turvallisia ja tämä näkyy ihan sieltä 100-sarjasta lähtien. Tänäkin päivänä Volvo on maailman turvallisimpia autoja ja eritoten aktiivisten turvallisuusvarusteiden kehittäjä.
 

Grub

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kiitos avusta, mitä sain moneltakin! Nyt on sitten jo uusi auto hallussa. Volvo v50 1,6 tdi vakuutti minut ajossakin, että uskalsin tehdä kaupat, kun muistakin ehdoista välirahan ym. suhteen päästiin sopimukseen. 3 vuotta vanha ja n. 80 000 km:n yksilö muutamilla herkuilla... eiköhän sillä taas muutaman vuoden pysy autokuume loitolla.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Onpa rasittavaa, kun en saanut huomiota tuosta samaisesta Fifth Gear-videosta, vaikka linkitin sen edelliselle sivulle. Maailma on välillä epäreilu paikka.
---

Kirjoittelin tuossa joku aika sitten, etten ole muutamaan vuoteen vaihtamassa autoa. Nyt kuitenkin vaimo alkoi kysellä, että milloinkas tuo meidän auto vaihtuu, ja pitäähän tuo tietysti ottaa vakavasti. Tosin ehdokkaat eivät ole erityisen seksikkäitä, Seat Ibiza farkku TSI ja Hyundai ix20. Molemmat pieniruokaisia, suht tilavia kokoluokkaansa nähden ja hintaa uutena vaille parikymppiä. Seat olisi rivakampi, korealaisessa olisi takana tuttu myyjä ja viiden vuoden takuu. Pitää nyt hieroa tämä viikko kauppaa tuon tutun kanssa ja käydä viikonloppuna katsomassa Seatin myymälän omistajanvaihtopippalot ja siihen liittyvät tarjoukset.

Niin, ja Hyundaista saa antaa kommentteja, jos sellainen jollain on. Kaveri tuon samaisen hommasi jo, mutta en ole ehtinyt vielä jututtaa.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Onko hyvä ostos? Noin niinku ajokilsojenkin suhteen.

Ei, koska et osta sitä kuitenkaan. Jukolauta, jätkä linkittää kuukauden välein tänne jonkun erilaisen auton ja aina olet tekemässä kauppaa kyseisestä kiesistä. Jonkinlainen ihmeellinen fetissi täytyy olla taustalla, ei tuossa muuten ole mitään järkeä. Tai käy edes räppäämässä pihamaaltasi kuva, että siellä todella on noita autoja, jotka olet viestiesi perusteella hankkinut.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Meikäläinen tykkää kyllä autoista, mutta moottoreista ja vastaavista en juuri mitään ymmärrä. Tuossa pari sivua sitten oli pelottelua TSI-koneiden vioista, joten kysynpä nyt silmät suurina, notta haukkaanko ns. kakkaa, jos ihastun liikaa tuohon pikku-Seatin pikku-TSI:hin? En ole vielä koeajanut, mutta kovin paljon paremmaksi ei tarvitse pistää, jotta voittaa Hyundain ix20:n. Korealainen oli kyllä hyvin hyvin tilava kokoluokassaan, mutta armottoman mitäänsanomaton muuten. Eihän tuolla hinnalla saakaan uutta tykkiä, mutta kyllä auton pieni wau pitäisi herättää jollain tapaa. Pelkkä käytännöllisyys ei sitä tee, kun Jazz on sitä jo.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuossa pari sivua sitten oli pelottelua TSI-koneiden vioista, joten kysynpä nyt silmät suurina, notta haukkaanko ns. kakkaa, jos ihastun liikaa tuohon pikku-Seatin pikku-TSI:hin

Parin autokorjaamoyrittäjänä työskentelevän kaverini kanssa olen noista muutamaan otteeseen jutellut ja molemmat on olleet aika pitkälti samaa mieltä siitä että uutena nuo vielä menee, jos autoa on tarkoitus pitää vain se joku 3-4 vuotta ja vaihtaa sitten uudempaan, mutta käytetyistä muutaman vuoden ikäisistä TSI-autoista kannattaa pysyä helvetin kaukana. Toinen jopa nimesi nämä TSI:t "kertakäyttömoottoreiksi". Minulla ei ole noista itse mitään kokemusta mutta en kyllä lähde enemmälti epäilemäänkään näiden kavereiden sanoja, sen verran kokeneita kavereita ovat alallaan. Ja mitään Volkkari-antipatioitakaan ei pitäisi kummallakaan tietääkseni olla että sekään vääristäisi mielipiteitä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Joo, olen tuossa muutaman jorinan nyt lueskellut, ja nuo TSI-tarinat yhdistettynä DSG-lootaan vaikuttavat aika mielenkiintoiselta, kun tuo yhdistelmä olisi muakin kiinnostanut. No, ans kattoo. Jos joku vielä ehdottomasti varoittelee, pitää kai harkita, meneekö kiusaamaan itseään ollenkaan tuonne myymälään. Menen kuitenkin.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Ei, koska et osta sitä kuitenkaan. Jukolauta, jätkä linkittää kuukauden välein tänne jonkun erilaisen auton ja aina olet tekemässä kauppaa kyseisestä kiesistä. Jonkinlainen ihmeellinen fetissi täytyy olla taustalla, ei tuossa muuten ole mitään järkeä. Tai käy edes räppäämässä pihamaaltasi kuva, että siellä todella on noita autoja, jotka olet viestiesi perusteella hankkinut.

Eli aina kun tänne laittaa kysymyksen niin se automaattisesti koskee juuri minua? Tai siis näköjään on pakko koskea se on vaan että jos minulta kysytään jostain asiasta mistä en tiedä niin varmasti tulen kysymään esim tästä ketjusta autoon liittyviä faktoja tai mitä vaan kun täällä on ihan hyvää tietoa monestikkin.

Itse etsin autoa pitkään ja täällä sitä jahkasin liian pitkään, sen jälkeen olen kysellyt muiden puolesta. Itse en tiedä autoista paljoa ja sama pätee aika moniin kavereihinkin ja ikävä kyllä autot on yleinen puheenaihe aina joka puolella. Väärin tehty taas kerran.

FETISSI?!?! Viestieni perusteella hankkinut?!?! Viimeksi pyörittelin aikoja sitten vääntöä oman hankinnan suhteen audin, seatin ja bemarin välillä. Jopa skoda mahtui joukkoon ja tästä on jo aikaa.

Eikä mulla itsellä riitä raha kuin yhteen autoon ikävä kyllä, jos olisi rahaa niin varmasti löytyisi monta autoa pihasta. Autoihin löytyy fetissi mutta ei penkkien haistelun suhteen, edelleen käyn koeajamassa autoja ja ihan siinäkin mielessä että haluan oppia tietämään eri autoista enemmän. Joten anteeksi parahin messias jos olen pikku nuhaa aiheuttanut auto kyselyilläni, ignore namiskuukkeli myös löytyy täältä vissiin joten se käyttöön?

Edit: Enkä nyt pahalla mitään meinannut, ärsyttää vain. Täytyy tästä lähin selvemmin kirjoittaa mihin tarkoitukseen kyselen.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Saman on sanonut oma autokorjaamoyrittäjänä toimiva kaverini. Ylipäätäänkään ei ole ylistänyt VAG -konsernin laatua.

Joo, vähän samanlaisen "kertakäyttömoottorin" tuomion antoivat nämä kaverit myös näille VAG:n uusille BlueMotion dieseleille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös