Täytyy kommentoida koska itsellä on ollut GTsport Golf 103kw moottorilla ja ei mitään vikaa. Vaan päinvastoin, paras auto tuossa hintaluokassa mitä olen ajanut. Vaikka tätä nykyä ajelen 3.0 diiselillä niin tuon kaksoisahdetun mekaanisenahtimen vääntöä jopa hiukan kaipaa, sen toiminta oli niin sulavaa jo alakierroksilta eteenpäin.
Tiedän kyllä ultimatevw-sivuston ja ne muutamat murheenkryynit sieltä mutta yksittäistapauksia ne ovat ja mikä tärkeintä autoliikkeet pitävät näitä arvossaan, tarkoitan jälleenmyyntiarvoa. Jos näitä koneita hajoaisi alvariinsa niin kyllä se näkyisi jälleenmyyntiarvossakin.
Juuri myin yli 3 vuotta vanhan GTsport Golfin liikkeeseen ja maksoivat 70% vielä auton ovh hinnasta. Ja vielä tuon lisäksi erikseen tingittiin uuden auton hintaa alaspäin 10%. Hyvän jälleenmyyntiarvon lisäksi 1.4TSI 103kw:ssä on halvat vakuutukset ja pienikulutus(meillä oli pk-seudulla 6.2litr/100km). Suorituskyvyssä vastaa 2000-luvun vaihteen Golf GTI:tä, ohituskiihtyvyyksissä on nopeampi.
Erittäin hyvät tilat isollekin miehelle. GT varustelu tekee autosta sopivan jämäkän 15mm madalletuin alustoin ja GT penkit tukevat sopivasti.
Itse suosittelen.
_
Itselläni tuo vaihtoehto tipahti harkinnasta juuri luettuani noita Ultimatevw-sivuja. Olen itse kiinnittänyt huomiota siihen, että noilla sivuilla muutama henkilö on ensin todennut siinä moottoreita käsittelevässä ketjussa, että ajettu xx kilometriä eikä mitään ongelmia.
Sitten tulee yleensä useiden kuukausien jälkeen uusi kirjoitus tai päivitys, jossa kerrotaan, että auton moottoriin tuli se ja se vika ja se hyytyi tien poskeen. Eli juurikin se vika sitten iski, mistä ketjussa keskustellaan. No, varmasti on niitä toimiviakin yksilöitä. Mutta liian suuri riski otettavaksi, jos kerran noita ongelmia selkeästi näyttää olevan.
Itselle on sen sijaan jäänyt nyt todella pahasti autokuumeilemaan saman auton ja mallin 2.0 tdi 170 hp GT diesel-malli. Näyttäisi noissa 2008 vuoden loppupuolen malleissa olevan vielä aika hyvin varusteita. Saksasta näyttäisi löytyvän ihan kohtuullisilla kilometreillä ajettuja.
Toinen ja huomattavasti sitten kalliimpi vaihtoehto olisi 2010 vuoden GTD. Mutta se taitaisi jo olla liian suuri taloudellinen uhraus. Toisaalta, kunhan tuon koeajon käy suorittamassa, niin voinee olla vaikea luopua tuosta haaveesta.