Ajokiellon lyhentäminen
Onko olemassa mitään mahdollisuutta lyhentää ajokiellon pituutta? Ajelin epähuomiossa aika reilusti tutkaan, ylitystä ollessa 43km/h. Poliisi otti kortin pois ja kertoi, että näillä päiväsakoilla ajokiellon pituus olisi 6 - 12 viikkoa. Kortti ei ole aiemmin lähtenyt, parit sakot on aiemmin saatu.
Olen yrittäjä ja tarvitsen yrityksen pyörittämiseen ehdottomasti ajokorttia. Voisi jopa sanoa, että ajokorttini vaikuttaa n. 25 henkilön toimeentuloon välillisesti. Näillä perusteilla soitin ajokiellosta päättävälle ylikonstaapelille, joka selitti käsiensä olevan sidotut noihin liukuma-aikoihin, mutta pystyy tulemaan vastaan määräämällä ehdottomanan miniminä 1kk:n ajokiellon. Päätöksestä pystyisi kuulemma valittamaan, olikohan johonkin hallinto-oikeuteen /vast.
Kysyisinkin palstalaisilta, onko jollakin keinoja/vinkkejä, kuinka tuota ajokieltoa voisi saada lyhennettyä? Itse olin aiemmin siinä uskossa, että kortin saisi nopeastikin takaisin, jos on painavat syyt. Näin ei kuitenkaan ylikonstaapelin mukaan ole. Apuva!