Autoiluketju

  • 3 225 350
  • 18 599

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Ja - kuten tässäkin ketjussa on taidettu moneen otteeseen todeta - Octavia Combi ja Golf Variant ovat käytännössä sama auto normi-Ocu sitten taas käytännössä VW Jetta. Kuvitelma suuremmasta syntyy oikeastaan siitä, ettei Octaviasta vaan ole ns. normaalia viistoperä-Golfia vaan vain sedan ja farkku. Peränylitys Ocussa suurempi, sisätilat koko lailla yksi yhteen, sama pohjalevy jne.
 

BigBadReddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Melkoisen viihdyttävä tämä VAG vääntö. Pirkka-autot head to head. :D

Itselläni ei omistuskokemusta skodasta ole, mutta veljelläni itäeuroopan-ihme oli. Saattaa olla, että kyseessä oli maanantaikappale, mutta kaikenlaista pikkuvikaa pitkin matkaa tuli sietorajaan asti: Sähköiset lasinnostimet, ajovalojen umpiot (huurussa kuin saunan ovi) ja älytön öljyn kulutus (jolle ei vikaa koskaan löytynyt ja auto söi sitä kuin bensaa). Takuuseen nuo menivät tietysti, mutta b-luokan sijaisauto alkoi syömään ainakin tuota Octavian omistajaa.

Hänkin sanoi alkuun, että auto on käytännössä volkkari - kuitenkin nykyinen kulkine on ehta Passat.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Uusin VW Jetta ei ole edes enää Golfia mukaileva, vaan on lähempänä Passattia tai oikeastaan jo edellinen malli oli Passatin pikkuveli. Eikä Jettaa ole edes suunnattu pääsääntöisesti Euroopan markkinoille, vaan Yhdysvaltoihin. Autot valmistetaan Meksikossa ja Jenkeissä.

Tuo öljynkulutus on itseasiassa joissakin VAG-konsernin autoissa ominaisuus. On ollut sellaisiakin yksilöitä, siis aivan uusia, jotka ovat syöneet öljyä niin paljon, että jopa 1000km:n välein on joutunut lisäämään. Nämä siis yleisesti automerkeissä, joissa on VAG-konsernin moottorit. Eikä ole ollut merkitystä, mikä automalli on ollut kyseessä. Tällaiset viat johtuvat massatuotannosta, alkaa niitä maanantaikappaleita pesiytyä joukkoon normaalia enemmän...
 
Viimeksi muokattu:

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Tällaista tietoa en ole kyllä mistään kuullut tai lukenut eikä googlettelukaan antanut tukea asialle. Mistä moinen tieto?

Uusin Jetta ei sitä ole, mutta 2009-2010 oli vielä. Niitä vuosimalleja kai tuossa äsken kelattiin. Referenssejä löydät vaikka millä mitalla ihan sillä googlellakin.

(On kaiketi odotettavissa, että samat liftaukset tulevat niin Octaviaan, Golfiin kuin muihinkin jatkossa, ainakin Golf tuntuu olevan uusiutumassa, mutta varmuutta siitä uusiutumisesta ei vielä ole - mutta se on spekulointia).
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Uusin Jetta ei sitä ole, mutta 2009-2010 oli vielä. Niitä vuosimalleja kai tuossa äsken kelattiin. Referenssejä löydät vaikka millä mitalla ihan sillä googlellakin.
Tapasi mukaan heittelet taas ylimalkaisia heittoja välittämättä siitä oletko oikeassa tai väärässä.

No, vanha Jettahan oli Golf porrasperällä.
Samalle alustalle rakennettiin siis Golf, Jetta ja Octavia.
Voin pitää googlen pikaperehdytyksen jos haluat.
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
2007-vuosimallin Golfissa ei ollut todellakaan sama moottori, jota käytetään 2009-vuosimallin Octaviassa.

Jopas. Meika on ollut ihan siina kasityksessa etta samaa moottoria kayttaa myos Golf mk5, mutta voin toki olla vaarassa. Nopea googletus tosin kertoo etta niin Octavia Mk2 type 1z seka Golf Mk5 olisi 1.4 TSI 1390cc 4cyl 16v 122bhp @5000 rpm 200 N·m @ 1500−4000 rpm - spekseilla oleva moottori. En sitten tieda mita taulukkoa olet itse katsonut? Vai katsonko tata nyt aivan pain helvettia silla nayttaisi kovin ettei Octaviassa ole edes 140bhp moottoria edes saatavilla?

Wiki: Octavia & Golf mk5
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Jopas. Meika on ollut ihan siina kasityksessa etta samaa moottoria kayttaa myos Golf mk5, mutta voin toki olla vaarassa. Nopea googletus tosin kertoo etta niin Octavia Mk2 type 1z seka Golf Mk5 olisi 1.4 TSI 1390cc 4cyl 16v 122bhp @5000 rpm 200 N·m @ 1500−4000 rpm - spekseilla oleva moottori. En sitten tieda mita taulukkoa olet itse katsonut? Vai katsonko tata nyt aivan pain helvettia silla nayttaisi kovin ettei Octaviassa ole edes 140bhp moottoria edes saatavilla?

Niin, siis tuota 2007 vuosimallin Golfissa olevaa kaksoisahtimella pauhaavaa 140 hevosvoimaista moottoria ei ole ikinä ollut Skodalla käytössä missään malleissa, se oli meikäläisen pointti. Sama moottorimalli on kyllä nykyään käytössä, siitä oli jo puhetta tuolla aikaisemmin. Vasta tuohon 2009 vuosimallin Octaviaan otettiin käyttöön tämä vähemmän harmeja aiheuttava 122 hevosvoimainen 1.4 TSI. TSI moottorit tulivat Skodalla käyttöön vasta 2009 vuosimallin Octavian mukana. Volkkarilla on sitten käytössä tuosta vielä kaksoisahdin versio, joka tuottaa 160 heppaa. Skodalla taas on käytössä 1.8 litrainen, joka tuottaa saman verran tehoa.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Tapasi mukaan heittelet taas ylimalkaisia heittoja välittämättä siitä oletko oikeassa tai väärässä.

No, vanha Jettahan oli Golf porrasperällä.
Samalle alustalle rakennettiin siis Golf, Jetta ja Octavia.
Voin pitää googlen pikaperehdytyksen jos haluat.

Eli olin täsmälleen oikeassa. Mutta se tästä - sama auto siis eri logoilla ja korin muodoilla, toisella samanniminen, toisella kaksi eri mallinimeä.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Diesel kone, vääntöä paljon ja tehojakin tietty. Ohituskiihtyvyys loistava, farmari tai sedan, automaatti, ilmastointi, iso tavaratila, vuosimalli 2009-2012, hinta 18000-30 000€, ajettu max. 70 000km.


Mikä auto? Ehdotuksia otetaan vastaan. Kiitos.
 

rpeez

Jäsen
Diesel kone, vääntöä paljon ja tehojakin tietty. Ohituskiihtyvyys loistava, farmari tai sedan, automaatti, ilmastointi, iso tavaratila, vuosimalli 2009-2012, hinta 18000-30 000€, ajettu max. 70 000km.

Mikä auto? Ehdotuksia otetaan vastaan. Kiitos.

Näpyttelin ehtosi (+ tehoehdot soveltaen 120kW alaraja ja kiihtyvyys alle 8,5 s/100km) autotalli.comiin

Valinta onkin helppo, vain yksi auto löytyi, tämä RS Octavia.
Tuli jo etukäteenkin mieleen että RäSä Ocu on aika lähellä noita kriteerejä.
 

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Näpyttelin ehtosi (+ tehoehdot soveltaen 120kW alaraja ja kiihtyvyys alle 8,5 s/100km) autotalli.comiin

Valinta onkin helppo, vain yksi auto löytyi, tämä RS Octavia.
Tuli jo etukäteenkin mieleen että RäSä Ocu on aika lähellä noita kriteerejä.

Luulisi, että esim. 320 Bemareita löytyisi noihin ehtoihin. Olisi varmasti kaikin puolin (ehkä takaveto talvella poislukien) Skodaa mukavampi auto.
 

rpeez

Jäsen
Luulisi, että esim. 320 Bemareita löytyisi noihin ehtoihin. Olisi varmasti kaikin puolin (ehkä takaveto talvella poislukien) Skodaa mukavampi auto.

Luulla aina voi mutta ei löydy, ainakaan autotalli.com:sta ja katsomallini ajan hetkellä. Ota nyt huomioon hintaraja ja pitää olla 2009 tai uudempi. BMW3-sarjalaisen takaluukkukaan ei täytä kysyjän iso tavaratilaa toivetta.

Nuo käyttämäni teho&kiihtyvyys arvot oli siis minun arvioita tehokkaasta autosta, jos kysyjä tarkoittaa miedompia, niin varmaan muitakin löytyy.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Luulla aina voi mutta ei löydy, ainakaan autotalli.com:sta ja katsomallini ajan hetkellä. Ota nyt huomioon hintaraja ja pitää olla 2009 tai uudempi. BMW3-sarjalaisen takaluukkukaan ei täytä kysyjän iso tavaratilaa toivetta.

Nuo käyttämäni teho&kiihtyvyys arvot oli siis minun arvioita tehokkaasta autosta, jos kysyjä tarkoittaa miedompia, niin varmaan muitakin löytyy.

Juu kyllähän noita bemmejä saa varmasti löydettyä mutta ei noin uutta.

Rs octavia dieselinä on hieno valinta, upea ajettavuus, tehoa löytyy juuri sopivasti eikä jää jalkoihin helpolla. DSG-laatikko upea ja itse tykkäilen kovasti rs octaviasta sinisenä. Pitkään harkittiin itse tuota autoa mutta vähän kalliimpaan päädyttiin. Tulevaisuudessa varmasti hankin Octavian vielä.

Suosittelen suuresti!
 

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Enpä jaksa alkaa selailemaan, mutta ei ne Bemarit voi kovin kauas jäädä. Kaveri osti vajaat puoli vuotta sitten 2008-vuosimallisen 320 farkun suurin piirtein kaikilla herkuilla hintaan 29teur. Kannattaa muistaa, ettei pyyntihinta ole sama kuin myyntihinta. Etsimällä voi hyvinkin löytyä Wrighterin ehdot täyttävä BMW, jos vain farkun tavaratila riittää. Edelleen mielestäni helvetisti parempi vaihtoehto kuin Skoda.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Enpä jaksa alkaa selailemaan, mutta ei ne Bemarit voi kovin kauas jäädä. Kaveri osti vajaat puoli vuotta sitten 2008-vuosimallisen 320 farkun suurin piirtein kaikilla herkuilla hintaan 29teur. Kannattaa muistaa, ettei pyyntihinta ole sama kuin myyntihinta. Etsimällä voi hyvinkin löytyä Wrighterin ehdot täyttävä BMW, jos vain farkun tavaratila riittää. Edelleen mielestäni helvetisti parempi vaihtoehto kuin Skoda.

Autokauppa on taitolaji plus kun lähtee liikkeistä kyselemään niin varmasti löytää helmiä "tiskin takaa".

Tietenkin jos pitää valita bmw vs skoda niin kyllä se bmw vie voiton selvästi monen papereilla, toisaalta en kyl tiedä omalta kantiltani. Fiilis vie Skodan rattiin ja ylpeys BMW:n rattiin. Fiilis voittanee.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Diesel kone, vääntöä paljon ja tehojakin tietty. Ohituskiihtyvyys loistava, farmari tai sedan, automaatti, ilmastointi, iso tavaratila, vuosimalli 2009-2012, hinta 18000-30 000€, ajettu max. 70 000km.

Eiköhän mikä tahansa ylemmän keskiluokan farmari täytä nuo ehdot, jos vaan dieseliä saa automaatin kanssa. Tällä hetkellä tarjontaa on käsittääkseni enemmän kuin muutama vuosi sitten. Tehojen ja ohituskiihtyvyyden kanssa on tietysti makuasia, mitä pitää suurena ja loistavana. Oliko autolla tarkoitus kuljettaa myös matkustajia? Jos oli, niin minkä koko-/ikäluokan porukkaa ja kuinka paljon.

3-sarjan Bemaria tarjoillaan siis isoa tavaratilaa haluavalle? Eikös tuo nyt kuitenkin ole aikamoinen pikkukippo eikä tämä muutenkaan ole mikään muropaketin lastentarha. Toki muron puolella oltaisiin ehdotettu kaikkein parasta autoa, joka sopii aivan kaikkeen käyttään eli 90-luvun 5-sarjalaista. ;)

Edit. Niin ja ehdotellaan nyt sitten muutamia. En osaa sanoa meneekö jokainen hintahaarukkaan.

Ford Mondeo (dieselautomaateista ei tietoa)
Opel Insignia (dieselautomaateista ei tietoa)
Toyota Avensis (automaatilla ei saa tehokkainta dieseliä)
Volvo V70 (automaatin taitaa saada kaikkiin malleihin)
Volkswagen Passat (dieselautomaateista ei tietoa)

Edit 2. Voi olla himpun verran hankalaa löytää Suomesta autoa noilla spekseillä. Varsinkin tuo vaatimus pienistä kilometreistä rajaa ison osan mahdollisia vaihtoehtoja ulos. Toisaalta taas tuon kilometrimäärän uskaltaa kyllä huoletta tuplatakin, jos valitsee toimivan ja kestävän auton.
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Menkää Saksaan hakemaan, sieltä saa valita juuri haluamansa pelin ja varustelutkin ovat keskimäärin paljon paremmat. Suomessa voi sitten asennuttaa talvivarusteita sen verran kun niitä tarvitsee.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Suomessa voi sitten asennuttaa talvivarusteita sen verran kun niitä tarvitsee.

"Nordic spec":n mukainen lämmityslaite (sis. talveen sopivan lämm.laitt.kennon) maksanee nelinumeroisen summan, tehokkaampi laturi ja akku, pesunestesäiliö johon mahtuu enemmän kuin kahvikupillinen, jne.jne. => ei ihan pelkkä Defan lämpöpaketti riitä...
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Saksan tuliaisiakin on jo mietitty.

Bemarin 3-sarjaa on tullut itsekin katottua ja tuo Skodan Octavia RS kiipesi juuri mielenkiintoisten listalle. Pitäis käydä ajamassa. Golfin farkku on myös mielenkiintoinen.

Audi voisi olla myös mutta pitäisi olla hieman vanhempi samoin kuin myös Bemarin. 2008 ja alle 130 000 ajettuja on jo hyvin tarjolla.

Lähinnä tuo tilava takakontti on mulle sellainen 450l. Auton ei myöskään tarvi olla farmari. Sedankin käy loistavasti. Tavaratilaa ei oo ihan niin paljoa mutta ei me nyt perheen kanssa älyttömän usein mitään viikon reissuja tehdä.

Hyvä ohituskiihtyvyys mulle tarkoittaa sitä, että uskaltaa lähteä jopa rekan ohi autolla niin, että tuntee sen turvalliseksi.

Melkein voisin sanoa, ett tilanne painii tällä hetkellä noiden edellä mainittuje autojen välillä. Avensis on ruma, Fordia en ostaisi edes kännissä, Opelin Insignia taas on mielenkiintoinen myös. Volkkareista Golf, Passat ja Jetta on listoilla.
 

Veijari

Jäsen
Diesel kone, vääntöä paljon ja tehojakin tietty. Ohituskiihtyvyys loistava, farmari tai sedan, automaatti, ilmastointi, iso tavaratila, vuosimalli 2009-2012, hinta 18000-30 000€, ajettu max. 70 000km.


Mikä auto? Ehdotuksia otetaan vastaan. Kiitos.

Toisen mielestä 120 hv:n auto on jo suorituskykyinen, toisen mielestä raja menee 200 hv:ssa. Paas sanoen mikä on mielestäsi ehdoton tehomäärä ja mikä sinun mielestäsi on "iso" tavaratila, niin saa noita automallien vaihtoehtoja rajattua ehkä jo alle sadan.

edit. tulihan niitä tarkennuksia jo vähäsen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Melkein voisin sanoa, ett tilanne painii tällä hetkellä noiden edellä mainittuje autojen välillä. Avensis on ruma, Fordia en ostaisi edes kännissä, Opelin Insignia taas on mielenkiintoinen myös. Volkkareista Golf, Passat ja Jetta on listoilla.

Kyllähän noihin kriteereihin hyvinkin menee myös 9-3 Saab vaikka sillä 180hv diesel-koneella, eli joku tommoinen:
Saab 9-3 Sport Sedan 180Hv 1,9TTiD PF Vector Active Automatic Porrasperä 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto
Saab 9-3 SportCombi 1,9TTiD 132kw Diesel Aut. Aero Farmari 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto
 

julle-jr

Jäsen
Tässä on muuten automalli, jossa erot sedanissa ja farmarissa ovat ulkonäöllisesti ennätyssuuret. Nimittäin tuo sedan on erittäin tyylikäs, mutta farmari taas erittäin ruma. Hyvä auto varmasti joka tapauksessa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
"Nordic spec":n mukainen lämmityslaite (sis. talveen sopivan lämm.laitt.kennon) maksanee nelinumeroisen summan, tehokkaampi laturi ja akku, pesunestesäiliö johon mahtuu enemmän kuin kahvikupillinen, jne.jne. => ei ihan pelkkä Defan lämpöpaketti riitä...

Niin, jokainen tyylillään ja tarpeen mukaan. Se kuinka paljon noista oikeasti tarvitsee Suomessa verrattuna standardi Saksan varusteisiin (talvi se on sielläkin) pitää jokaisen harkita.

Itsellä on ollut pari Saksan tuontia ja mitään ihmeellistä niille ei ole tehty (nesteet toki vaihdettu), hyvin ovat pelanneet myös viimeiset himotalvet Helsingin seudulla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös