Autoiluketju

  • 3 310 828
  • 18 989

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Veikkaisin, että tuttu kuljetusyrittäjäsi on ajanut ilman korttia tällaisessa tapauksessa ja sepittänyt kauniin tarinan siitä kuinka kortin sai pitää painavan syyn varjolla. Kyllä minun tietämissäni tapauksissa on viesti ollut se, että jos olet ainoa kuljettaja, hanki jostain lisää. Näitä tapauksia on tiedossani enemmän kuin yksi.

Kyllä se ihan oikeasti sai sen korttinsa takaisin. Varmaan tuossa jonkin verran on silläkin merkitystä miten vakava se rikkomus on ollut. Tässä taisi olla kysymys siitä että oli tullut monta pientä rikkomusta vuoden sisään, ei siis mitään massiivista ylinopeutta. Mutta en minä näistä sen paremmin tiedä, tämän yhden tapauksen vaan muistan kun tämä kaveri tuskaili että miten firman käy jos ei pääse ajamaan ja kuinka helpottunut oli kun saikin ajokiellon ehdollisena.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Vielä pari kuukautta sitten en olisi uskonut ehdollisiin ajokieltoihin, mutta yksi ystäväni ylitti kortin menettämiseen oikeuttavan rajan tuossa Ulvilan Hansan kohdalla, ja ajokielto tuli ehdollisena. Kyllä sitä lappua tuli tavattua muutaman kerran.

Ehdollisesta ajokiellosta pari linkkiä:
Laki24

Rahtarit-lehti


Löytyipä tuolta googlella muutakin mielenkiintoista, mm. ammattiautoilija joka oli kärähtänyt ratista, ja koventavana perusteena syyllistynyt törkeään rattijuopumuksen kaksi kertaa viimeisen viiden vuoden aikana, sai ehdollisen ajokiellon. Hovi sitten vähän oikaisi päätöstä.

Ja vielä nainen, joka ajoi lapsi kyydissään humalassa, sai ehdollisen ajokiellon.
 
Viimeksi muokattu:

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Eiköhän tosiaan vain tuo sama tieosuus päde. Eli 120km/h:sta ei siis voi pudottaa merkillä esim tietyöalueella 80km/h:iin. Täytyykin katsella seuraavan kerran esim kakkostietä ajaessa, onko siellä huntin alueilla joku pikkutien (oletuksena nopeusrajoitus 50 km/h) risteys, jonka kohdalla ei pudoteta rajoitusta 80km/h:iin. Tällaista käsittääkseni tuolla tarkoitit ja niitä tuolla kakkostielläkin aivan hyvin voi olla, vaikka aika usein tuollakin risteysalueelle päätien nopeusrajoitus putoaa.
En tarkoittanut ihan tuollaista, vaan esim. Hämeenlinnan motarilta etelään päin ajaessa ja Tuusulan suuntaan poistuessa rajoitus putoaa suoraan 120->80, tai putosi ainakin viimeksi kun asiaan enemmän kiinnitin huomiota. Tuossakin siis kuitenkin tieosuus vaihtuu. Useimmiten liittymissä on toki risteys, jolloin nopeutta on pakkokin pudottaa, mutta tuossa liittymässä voisi periaatteessa jatkaa samalla vauhdilla Tuusulan suuntaan.
Pitää tosin vielä seuraavalla ajokerralla tarkistaa, onko tilanne edelleen tuo.
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lähes kymmeneen vuoteen en ole autoa omistanut, mutta vähitellen on alkanut tuntua siltä, että auton ostaminen saattaa olla edessä. Eli hakusessa olisi viitisen vuotta vanha käytetty aito noin 5000-6000 euron hintaluokasta. En ole seurannut autopuolen asioita ollenkaan 2000-luvun alun jälkeen, joten kaipaisin vinkkejä autoista, jotka voisivat sopia tarpeisiini.

Mitään luksusta en ole etsimässä enkä järin tehokasta moottoria tms., joku 1.6-litrainen moottori riittää hyvin. Tilaa pitäisi olla suht hyvin, joten 5-ovinen viistoperä tuntuu parhaalta ratkaisulta. Tärkeintä olisi, että auto toimii luotettavasti, koska ajan suhteessa paljon öisin ja silloin on erityisen ikävä jäädä tielle. Ja ajoa tulisi vajaat 10 000 km vuodessa, joten dieselit ovat pois laskuista. Varustetason ja muiden ei tarvitse olla erikoisia, en mielelläni käytä autoon rahaa juuri enempää kuin on pakko.

Nettiautosta olen vähän katsellut autoja, ja kriteerit täyttäviä autoja ovat muun muassa Renault Megane ja Ford Focus. Onko joitain muita malleja, mitä kannattaisi pitää silmällä? Entä onko vuoden 2005 tienoilla valmistetuissa Meganeissa jotain epäilyttävää, kun niitä näkyy olevan kaupan poikkeuksellisen paljon?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Nettiautosta olen vähän katsellut autoja, ja kriteerit täyttäviä autoja ovat muun muassa Renault Megane ja Ford Focus. Onko joitain muita malleja, mitä kannattaisi pitää silmällä? Entä onko vuoden 2005 tienoilla valmistetuissa Meganeissa jotain epäilyttävää, kun niitä näkyy olevan kaupan poikkeuksellisen paljon?

En ottaisi Rellua, ainakaan tuosta ikäluokasta. Siinä on sellaisia kivoja ylläreitä kuten esim. hajoilevat lasinnostimet (ikkuna pamahtaa alas, varsin kiva talvella) jotka maksavat karsean paljon korjata (ainakin 500€ per ikkuna).

Rellujen hinta on halpa koska 2000-luvun alkupuoliskolla laatu oli aika sekundaa (Laguna II ja Megane II ainakin), ainakin noin yleisen keskustelun perusteella.
 

Fordél

Jäsen
Mitään luksusta en ole etsimässä enkä järin tehokasta moottoria tms., joku 1.6-litrainen moottori riittää hyvin. Tilaa pitäisi olla suht hyvin, joten 5-ovinen viistoperä tuntuu parhaalta ratkaisulta. Tärkeintä olisi, että auto toimii luotettavasti, koska ajan suhteessa paljon öisin ja silloin on erityisen ikävä jäädä tielle. Ja ajoa tulisi vajaat 10 000 km vuodessa, joten dieselit ovat pois laskuista. Varustetason ja muiden ei tarvitse olla erikoisia, en mielelläni käytä autoon rahaa juuri enempää kuin on pakko.

Nettiautosta olen vähän katsellut autoja, ja kriteerit täyttäviä autoja ovat muun muassa Renault Megane ja Ford Focus. Onko joitain muita malleja, mitä kannattaisi pitää silmällä? Entä onko vuoden 2005 tienoilla valmistetuissa Meganeissa jotain epäilyttävää, kun niitä näkyy olevan kaupan poikkeuksellisen paljon?

Jättäisin suosiolla pois ranskalaiset. Jos ei ole pakko ostaa eikä käsittämättömän halvalla saa niin en näe järkeä lähteä Rellun, Citikan tai Pösön leiriin.

Itse suuntaisin katseen juuri Ford Focukseen, jonka 2000-luvun alkupuoliskon yksilöt irtoavat tuohon hintaan ja kilsoja olisi mittarissa alle 150tkm. Tuosta autosta on itsellä hyvät kokemukset. Ei ollut juurikaan vikoja (mitä nyt pikkasen alkoi pelti ruostua takaluukusta) ja on oikeasti hyvä ajaa. Parempi ajaa kuin uudempi versio. Näyttää myös mun silmään hyvältä. Lisäksi tuntuvat olevan järjestään hyvässä kunnossa. Tarjontaa on myös paljon, joten huonot yksilöt voi jättää suosiolla väliin. Jos jotain miinuksia haluaa sanoa niin kova ääni ja varsinkin suurissa nopeuksissa.

Toinen vaihtoehto voisi olla Scoda Octavia, joka on hyvä perusauto. On toki Focusta isompi ja porrasperäinen (tai farkku), mutta pyörii samoissa hinnoissa eli tuollainen 2000-luvun alkupuoliskon yksilö irtoaa alle 6000 euron.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eli hakusessa olisi viitisen vuotta vanha käytetty aito noin 5000-6000 euron hintaluokasta.
Noin uusi ja noin halpa, niin eurooppalaisista joutunee tyytymään joko hyvin pieniin autoihin (esim. Ford Fiesta) tai erittäin paljon ajettuihin keskikoisiin (Focus). Sen sijaan korealaisista voi löytyä vähän realistisemmin keskikokoisiakin noilla ehdoilla. Ei ehkä uusimpia malleja kuten Kia Cee'd tai Hyundai i30, vaan esim. Kia Cerato tai Hyundai Elantra. Eiväthän nuo mitään varsinaisia "ajomiehen autoja" ole, mutta jos halua huoletonta kulkuneuvoa, niin siihen tarkoitukseen kyllä...
 

rpeez

Jäsen
Nettiautosta olen vähän katsellut autoja, ja kriteerit täyttäviä autoja ovat muun muassa Renault Megane ja Ford Focus. Onko joitain muita malleja, mitä kannattaisi pitää silmällä? Entä onko vuoden 2005 tienoilla valmistetuissa Meganeissa jotain epäilyttävää, kun niitä näkyy olevan kaupan poikkeuksellisen paljon?

Ford Focus on kohtuullinen idea, mutta etsisin yksilö joka on ruostesuojattu, tai ainakin tsekkaa alusta ja ovien liimasaumat tarkkaan ruosteen varalta.
Focus on myös meluisa.

Nostaisin esiin myös Citroen Xsaran, esim tässä aika hyvä esimerkki. Se on hiljainen ja mukava ajaa, olen sellaisella ajanut 40tkm aikanaan. Xsara on perustekniikkaa (esim rautajouset), eikä sisällä mitään outoja sitikkamaisuuksia.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eiväthän nuo mitään varsinaisia "ajomiehen autoja" ole, mutta jos halua huoletonta kulkuneuvoa, niin siihen tarkoitukseen kyllä...

Tämä on ihan totta. Ei mitään superlaadukkaan näköisiä eikä erityisen hyviä ajaa mutta perusvarmoja autoja joiden kanssa ei mitään isoja ongelmia ole. Jos tilaa kerran pitäisi olla hyvin niin yksi vaihtoehto on Hyundai Matrix. On kyllä kerta kaikkiaan vittumaisen näköinen kapistus noin ulkoisesti mutta ihan jumalattoman isot sisätilat tuossa on kokoisekseen autoksi. Ja on kyllä osoittautunut viimeisen päälle luotettavaksi autoksi. Tuota Matrixia saa tuohon hintaluokkaan todella pienillä kilometreillä, jopa alle sadan tonnin ajettuna.

Jos luotettavuus on ykkösasia niin silloinhan paras vaihtoehto on aina varmaankin Toyota Corolla. Mutta tuohon 5-6000 euron hintaluokkaan ei taida saada järkevillä kilometreillä kuin sitä vanhempaa "mulkosilmäcorollan" facelift-mallia joka ei kyllä ainakaan minusta mikään ajoelämys ole sekään, eikä kyllä voi erityisen tilavaksikaan sanoa. Mutta luotettava se kyllä on.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Kysyisinkin palstalaisilta, onko jollakin keinoja/vinkkejä, kuinka tuota ajokieltoa voisi saada lyhennettyä? Itse olin aiemmin siinä uskossa, että kortin saisi nopeastikin takaisin, jos on painavat syyt. Näin ei kuitenkaan ylikonstaapelin mukaan ole. Apuva!

Pentu on rekkakuski, otatti itsestään kolme valokuvaa vuoden sisään tien päällä. Hän onnistui poliisin kanssa neuvottelemaan ajokieltonsa kesälomaksi, ei kuitenkaan pystynyt siitä kokonaan luistamaan. Nuo olivat käsittääkseni kuitenkin kaikki rikesakkorajan alla, joten mitään erityisen törkeää rikettä niihin ei kuulunut.

Mulla oli kortti kuivumassa ~viisi kk kunnon hölmöilyllä, tosin varsinaista vaaratilannetta tuossa ei ollut. Ohituskaista ja lumiaura edessä, talvirajoitukset: Ajattelin, että ohitanpa tuon auran vielä tässä. Vauhtia 115km/h 80km/h alueella (talvirajoitus), autolla jolla ei saa ajaa kuin 80km/h. Ohituskaistan suoja-alueen keltaista viivaa tuli samalla ylitettyä.

"Hirtettävä munista" -tuomiota palstalla odotellessa, vetoan lieventäviin asianhaaroihin. Auto on rekisteröity matkailuautoksi, WV-Caravellen pikkubussi, jolle saisi 120km/h oikeuden vain käymällä katsastuskonttorilla ja rekisteröimällä sen henkilöautoksi (ja maksamalla rahaa), eli auton ajo-ominaisuuksista ei homma ollut kiinni. Tie oli myös sula ja kuiva, kesällä rajoitus samalla pätkällä olisi ollut 100km/h. Keltaisen viivan aluekin oli ohituskaistan lopun suoja-aluetta, eli tilaa oli, samoin siinä oli näkyvyyttä vastaan tulevien suuntaan.

Tyhmyydestä sakotetaan, tässä tapauksessa n. 900€ ja tuo ajokielto. Pidin tuomiota tosin kohtuuttomana, joskin pykälien mukainenhan se oli, mutta eipä sitä valtiota vastaan pullikoimaankaan kannata keskimäärin lähteä.

Suomalaista verotuskäytäntöä tämäkin. Sama auto: matkailuautona 80km/h, pakettiautona 100km/h, henkilöautona 120km/h. Liikenneturvallisuus, missä pelaa.

t. hanu
 

12961

Jäsen
Veikkaisin, että tuttu kuljetusyrittäjäsi on ajanut ilman korttia tällaisessa tapauksessa ja sepittänyt kauniin tarinan siitä kuinka kortin sai pitää painavan syyn varjolla. Kyllä minun tietämissäni tapauksissa on viesti ollut se, että jos olet ainoa kuljettaja, hanki jostain lisää. Näitä tapauksia on tiedossani enemmän kuin yksi.

Mullahan oli ehdollinen ajokielto, vaikka en ole kuljetusalalla, yrittäjä kylläkin.

Se, miten noita tulee riippuu ihan poliisipiiristä ja tapauksesta, meillä ajokielto olisi käytännössä tarkoittanut lomautuksia, taloudellisia seuraamuksia olisi 100% varmasti ollut jossain muodossa myös muille kuin minulle. Tapausten arviointi on toki hankalaa, mutta onko oikein myöskään se, että ajokielto aiheuttaa mahdollisen työpaikan menetyksen/kovia taloudellisia menetyksiä asiassa täysin ulkopuolisille, esim. yrityksen sopimuskumppaneille?

Ehdollinen ajokielto ei ole mitään herkkua. Yleisesti "koeaika" on vuoden-kahden mittainen, jona aikana ei saa syntyä rikkeen rikettä. Mikäli rike syntyy, määrätään ajokielto voimaan tuplamittaisena siitä, mikä normaalin ajokiellon mitta olisi vastavassa tapauksessa alunperin ollut.

6vko ilman korttia saattaa useimmiten olla helpompi nakki kuin vuoden jatkuva nopeusmittarin tuijottelu. Ajaessa saa koko ajan olla pelko perseessä siitä, että ajaa vahingossa vaikkapa sen 10km/h ylityksen tutkaan ja napauttaa sinänsä pienellä rikkeellä itsellensä pitkän ajokiellon.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Olisi tarkoitus ostaa toiseksi autoksi jokin massiivisen takaluukun omaava farmariajoneuvo, hintaluokka sellainen että enempää kuin 15K en viitsisi tästä ryhtyä maksamaan. Massiivinen takaluukku tarkoittaa siis nimenomaan massiivista takaluukkua. Meikäläisen koira on siinä määrin iso jytky sekä korkeus, että pituussuuntaan (leveyttä sitten vähemmän) notta pitää aidosti olla luokkansa suurin kontti.

Onko kokemuksia tuosta ruumisauton näköisestä, edellisestä Honda Accordin mallista? Hondissa käsittääkseni tekniikka pelaa aika mukavasti. Takaluukkuhan tuossa on mitä mittavin ja sopisi siinä mielessä hyvin kuvioihin. Yksi 2006 vuoden yksilö olisi vähän tarkemmassa katselmuksessa, reippaamilla varusteilla.

Kilometrejä ei tarttis olla volvomaisia 300 000, mielellään mentäisiin siinä alle 160k. Toinen mitä olen pohtinut on uusin Opel Vectra, mutta Opel vähän jännittää. Ilmeisesti kuitenkin nämä uudemmat ovat taas ihan laadukkaita vehkeitä?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toinen mitä olen pohtinut on uusin Opel Vectra, mutta Opel vähän jännittää. Ilmeisesti kuitenkin nämä uudemmat ovat taas ihan laadukkaita vehkeitä?

On. Nämä uudemmat Opelit ovat selvästi mainettaan parempia, kärsivät siitä kun Opel ehti saavuttaa varsin huonon maineen tuossa 90-luvulla. Olen aikaisemminkin kirjoittanut näistä parin kaverin Vectroista että on osoittautunut ihan hyväksi autoksi jossa ei mitään isompia murheita ole ollut. Tilaa tuossa on ainakin ihan joka suuntaan, ja hyvä ajaakin. Varmasti aika ihanteellinen auto koiran omistajalle.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Olisi tarkoitus ostaa toiseksi autoksi jokin massiivisen takaluukun omaava farmariajoneuvo, hintaluokka sellainen että enempää kuin 15K en viitsisi tästä ryhtyä maksamaan. Massiivinen takaluukku tarkoittaa siis nimenomaan massiivista takaluukkua. Meikäläisen koira on siinä määrin iso jytky sekä korkeus, että pituussuuntaan (leveyttä sitten vähemmän) notta pitää aidosti olla luokkansa suurin kontti.

Skoda Octavia, jos merkki vain kelpaa? Siinä on suuri tavaratila ja soveltuu koirien kuljetukseen loistavasti ja varmasti löydät tuolla rahasummalla alle 160 000 kilometriä ajetun menopelin.

Tässä hiukan osviittaa uusimpien automallien tavaratilojen tilavuuksista:

Skoda Octavia: 585l (1455l)
VW Golf: 505l (1495l)
Volvo V50: 417l
Ford Focus: 490l (1502l)
Seat Exeo: 442l (1354l)
Audi A4: 442l (1188l)
BMW 300-sarja: 460l (1385l)
Saab 9-3: 477l
Opel Astra: 500l (1550l)

-suluissa tilavuus takapenkit kaadettuna.

Ford Mondeo: 494l (1745l)
Opel Insignia: 540l (1530l), Vectrassa oletettavasti suurempi?
Toyota Avensis: 543l (1609l)
Citroën C5 mk2: 533 (1490) (+ kuormauskorkeuden säätö)
BMW 5-sarja: 560l (1670l)
Audi A6 Avant 565l (1660l)
Volvo V70 555 l / (1580l)
Honda Accord 406l+53l (lattiaan upotettu säilytystila)
VW Passat 603l (1731l) (2001-05 mallissa 495l ja 1500l)

edit. osa tiedoista lainattu muiden tekstistä. Helpottaa lukemista, kun kaikki tiedot samassa paikassa.
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Uudemman vectran haittapuoli on se aivan jumalaton rengasmelu joka lienee farmarissa vieläkin pahempi. Sedan oli karmea tässä suhteessa, toki renkaatkin vaikuttavat asiaan.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Esson paarissa kuulin juttua, että noissa Accordeissa on vakiona liian pieni akku Suomen oloihin. Omakohtaista kokemusta tästä on sen verran, että lankomiehen faijan 2.4 litraista bensa-Accordia joka talvi tuossa pihalla pari kertaa kaapeleilla käynnisteltiin. Viime talvena se taisi sitten hankkia siihen isomman akun.
 
Viimeksi muokattu:

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Skoda Octavia: 585l (1455l)
Ford Mondeo: 494l (1745l)
Opel Insignia: 540l (1530l), Vectrassa oletettavasti suurempi?
Tähän voisi jatkaa vielä että BMW 5-sarja: 560l (1670l), Audi A6 Avant 565l (1660l), ja Volvo V70 575l. Volvon tavaratilan kokoa penkit kaadettuna en löytäyt ja tuosta Audin tietojen ajantasaisuudesta en ole aivan varma, mutta joka tapauksessa tuosta näkee, että Octavia päihittää nämä ns. kartanoautot tuossa tavaratilan koossa luokkaa pienempänä autona. Tosin E-Mersua se ei enää sentään päihitä, siinä tavaratila on lähemmäs 700 litraa.
 

Mapo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pool, Blackhawks
Olisi tarkoitus ostaa toiseksi autoksi jokin massiivisen takaluukun omaava farmariajoneuvo, hintaluokka sellainen että enempää kuin 15K en viitsisi tästä ryhtyä maksamaan. Massiivinen takaluukku tarkoittaa siis nimenomaan massiivista takaluukkua. Meikäläisen koira on siinä määrin iso jytky sekä korkeus, että pituussuuntaan (leveyttä sitten vähemmän) notta pitää aidosti olla luokkansa suurin kontti.

Meidän irlistä roudataan S-maxilla. Hyvin mahtuu ja matalan kuormauskynnyksen ansiosta hurtta pääsee vaivattomasti kulkemaan. Tilojen puolesta voi suositella.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Olisi tarkoitus ostaa toiseksi autoksi jokin massiivisen takaluukun omaava farmariajoneuvo, hintaluokka sellainen että enempää kuin 15K en viitsisi tästä ryhtyä maksamaan. Massiivinen takaluukku tarkoittaa siis nimenomaan massiivista takaluukkua. Meikäläisen koira on siinä määrin iso jytky sekä korkeus, että pituussuuntaan (leveyttä sitten vähemmän) notta pitää aidosti olla luokkansa suurin kontti.

Moni tuo Saksasta tuohon tarkoitukseen noin 10v vanhoja E-sarjan Mersu-farkkuja, enempää en niistä tiedä mutta hyvin moni päätyy sellaiseen ja diisel-myllyllä tottakai.

Edelliskoppainen Accord-farkku on saanut kehuja runsaasti tiloistaan. Moottorit lienee jääneet vähän kehityksestä jälkeen ja ovat janoisia.

Noita tilavuuslitroja listattaessa on syytä ottaa huomioon auton muoto. En laita päätäni pantiksi, mutta kuulin juuri yhdeltä frendiltä joka näitä vertaili ja päätyi uuteen Focukseen että litramitoissa ei oteta huomioon auton virtaviivaista muotoilua, toisinsanoen laskevaa katon takaosaa. Tiedä sitten mutta näin väitti.

Farkuissa on myös tärkeää iso lastausaukko, hyvin moni isokin tavaratila on varustettu ihmeen pienellä lastausaukolla syystä tai toisesta. Ja silloin hankaloituu koko tilan hyödyntäminen.


_
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Skoda Octavia: 585l (1455l)
VW Golf: 505l (1495l)
Volvo V50: 417l
Ford Focus: 490l (1502l)
Seat Exeo: 442l (1354l)
Audi A4: 442l (1188l)
BMW 300-sarja: 460l (1385l)
Saab 9-3: 477l
Opel Astra: 500l (1550l)
Ford Mondeo: 494l (1745l)
Opel Insignia: 540l (1530l), Vectrassa oletettavasti suurempi?

Citroën C5 mk2: 533 (1490) (+ kuormauskorkeuden säätö)
 

Johan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Edelliskoppainen Accord-farkku on saanut kehuja runsaasti tiloistaan. Moottorit lienee jääneet vähän kehityksestä jälkeen ja ovat janoisia._
Tilaa on etenkin tavaratilassa, mutta takapenkki on huonosti muotoiltu. Kolmea turvaistuinta on hankala sovittaa edellismallin Accordin takapenkille, jos sille tarvetta siattuisi olemaan. Ajaessa yli 300 km putkea puutui takareisi.

Dieselmoottorisena kulutus on n. 6l/100km ja moottori on erittäin vääntävä tuohon hintaluokkaan. Puutteena voi pitää myös automaattilaatikon puutetta ja suht kovaa rengasmelua.

Ajo-ominaisuuksiltaan Accord on minun mielestäni hyvä, tuntuma on napakka, jos sitä vertaa vaikkapa avensukseen tai C5:een.

Ajelin itse ko. autolla rapiat 150.000 km:a.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Edellisen kopan farkku-Accordilla tuli päästeltyä 100tkm+. Akkuprobleema olikin jo mainittu, vakiokoko kestää n. kaksi talvea (itse ei kyllä apuvirta-asteelle ikinä jouduttu). Ajoltaan auto on "japanilainen" esim. euroautoihin tottuneelle rattituntuma voi olla melko hassu. 2.4-koneinen manuaali kaupunkiliikenteessä ärsyttävä, maantiellä menettelee, kutoselta-kolmoselle vaihdot tulevat kuitenkin tutuksi ahtaimmissa tiloissa.

Plussaa varsinkin X-version täysnahkasisustuksesta, navista, hyvästä audiosta sekä sähköisestä peräluukusta (jonka maahantuoja korjasi takuuseen 6 vuotta vanhasta autosta...).

Miinusta annan ajo/perstuntumasta, taloudellisuudesta, paikallisen Honda-huollon nihkeydestä ja kuluvien osien hinnoittelusta.
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Nostaisin esiin myös Citroen Xsaran, esim tässä aika hyvä esimerkki. Se on hiljainen ja mukava ajaa, olen sellaisella ajanut 40tkm aikanaan. Xsara on perustekniikkaa (esim rautajouset), eikä sisällä mitään outoja sitikkamaisuuksia.

Itselläni on vastaavanlainen, samanikäinen peli, tosin 2.0 HDi koneella, ajettu 171tkm. Loistava ajaa eikä tunnu ainakaan minun korvaan millään tavalla meluisaltakaan. Ainoa miinuspuoli on johdotukset, talvella voi tulla keskuslukituksen ja takakontin lukon kanssa ongelmaa, koska johdot jäykistyy pakkasella niin että voivat napsahtaa poikki. Ongelmakohtia ovat ovissa kulkevat johdot sekä takakontin yläkulmassa kulkevat johdot. Jos viitsii nähdä vaivaa, niin näiden vaihtaminen silikonijohtoihin auttaisi ongelmaan kummasti :)HDi kone on kestävä, ainoastaan kampiakselin päässä oleva apulaitehihnapyörä jos alkaa ääntämään, niin äkkiä vaihtoon. Siitä jos irtoaa massa, niin se menee yleensä jakopään väliin hajottaen sen. Pyörän kestoikä on noin 140-160tkm.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Kokemusta myös tuosta Accordista.

Akku on paska, kuten sanottua. Vaihtoon meni aika nopeasti.

Dieselkone on helvetin laiska, mutta vääntää kyllä ok. Kulutus kesättalvet aika tarkkaan sen kuusi litraa.

Korisarjallinen on ihan hyvän näköinen.

Penkit todella puuduttavat (kokemusta vain kuskinpenkistä). Itselläni puutuu jalat siinä todella nopeasti. Ohjaus on ontto.

Matkanopeuksissa aika hiljainen kiesi.

Takakontti on älyttömän iso. Riittää varmasti. Myös hyvänmuotoinen, joten lastattavissa hyvin täyteen. Myös koira tykännee koko kontin ollessa "tasakorkea".

Aika perusauto, hyvillä tiloilla. Tylsähkö.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Minulla oli tuollainen Xsara myös. Mielestäni aika surkea ohjaustuntuma. Muuten ei juuri valittamista. Hohdokkuutta ei pahemmin löydy, mutta ei pahempia puutteitakaan.

Kerran tosin vilkku alkoi temppuilemaan ja vulkutteli omia aikojaan. Asia korjaantui kun viiksen irrotti ja putsasi viiksen juuresta metallipölyn joka oli irronnut toisiaan hankaavista metalliosista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös