Autoiluketju

  • 3 310 828
  • 18 989

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Noni.

Puol vuotta vanha Nissan Qashqai sai tehdä autokatoksessa tilaa vuoden 2008 BMW 320 d A Touringille. Nissan oli huippupeli muuten mutta ikävä kyllä siitä puuttui noin 100 hevosvoimaa pellin alta ja automaattivaihteet. Kun ei kiihdy eikä ohittaa uskalla, niin se on ikävää ajoa se. Kaupunkiajossa jäin kaipaamaan automaattivaihteita.

Ei tuo diesel-Bemarikaan nyt mikään maailman tykein vehje ole mutta aivan eri planeetalta kuin Nissan oli.

Bemarissa on nyt sitten melkein kaikki herkut mitä voi toivoa. Vakionopeuden säädin puuttuu mutta kyllä tuota Luvian ja Porin väliä suhaa ilmankin.

Taas olen tyytyväinen, kuten olin puoli vuotta sittenkin. Kattellaan etiä päin miten mieli muuttuu. Vai muuttuuko?
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Kiitoksia näkemyksistä, akku oli minulle uutta tuossa Accordissa.

Joku mainitsi Octavian; merkki kyllä käy - tämän kokoisen koiran kanssa pitää nyt vaan ajatella käytännöllisyyttä - mutta en ole kyllä ihan varma siitä riittääkö. Litrat kyllä riittää, mutta ongelma tuppaa Octaviassakin (ainakin mutulla) olemaan se, että peräpää on muotoiltu ja laskee siellä lopussa aika nopeasti. Tämä on haaste 75cm säkäkorkealle koiralle vaikka lattiapintaa löytyisikin. Sen takia tuollaiset veitsellä leikatut farmarit (Vectra ja Accordin edellinen) toimivat paremmin. V70 myös ihan ok, mutta yllättäen siinä oli mitatessa kontin korkeus "suuaukossa" vain n. 70cm (Accordissa lähes 90cm). Silti V70 voisi mennä vielä nippa nappa.

E-sarjan Mersu varmasti toimisi. Minut on vain opetettu ennakkoluuloiseksi tuontiautoihin, irrationaalistahan tuo (mm. veljellä 535 tuontibemari ja hyvin menee). Ehkä tulee siitä, että tietoa ei löydy. Samoin on tullut pohdittua tätä S-Maxia ja Mazda vitosta. Jotenkin ei ehkä sytytä tuollainen "paku" näin lapsettomalle.

No, ei tässä kiire ole. Täytyy koeajella erinäisiä vaihtoehtoja ja visioida.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Ei tuo diesel-Bemarikaan nyt mikään maailman tykein vehje ole mutta aivan eri planeetalta kuin Nissan oli.

Mutta, tuo 2litrainen diesel Bemari on järkiauto viimeisen päälle sellaiselle, joka haluaa hiukkasen parempaa, mutta kuitenkin taloudellisuutta. Ei ole kallis auto ylläpidettäväksi. Sitten jos haluaa vähän ripeyttä lisää, vaihtaa 330d:n, missä kulutus on edelleen hyvin taloudellisissa lukemissa.

Mulla on toinen 330d menossa. Mukava on matka-ajoa ajaa sellaisella 5+ litran kulutuksella + kahdellasadalla hepalla ja viidensadan väännöllä. Ennen näitä oli juurikin 320d, mutta vanhempaa korimallia. Tykkäsin kovasti, enkä niin taloudellista autoa ennen ollut ajanutkaan.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kiitoksia näkemyksistä, akku oli minulle uutta tuossa Accordissa.

Joku mainitsi Octavian; merkki kyllä käy - tämän kokoisen koiran kanssa pitää nyt vaan ajatella käytännöllisyyttä - mutta en ole kyllä ihan varma siitä riittääkö. Litrat kyllä riittää, mutta ongelma tuppaa Octaviassakin (ainakin mutulla) olemaan se, että peräpää on muotoiltu ja laskee siellä lopussa aika nopeasti.

En tiedä tuosta lastausaukon korkeudesta, mutta mutulla voisin väittää, että siinä 70cm +/- paikkeilla se on. Tuo perä hiukan hämää, koska Octaviassa on pitkä peränylitys, niin lattiapinta-ala tavaratilassa on kuitenkin suuri, varmaan metrin luokkaa syvyyssuunnassa (leveyssuunnassa se on metrin). Myös tavaratilassa oleva kynnys hämää, koska itse tavaratilan lattia on reilu 10cm alempana. Veljelläni on Labradorinnoutaja ja Hovawart, hyvin mahtuvat farkku Octaviaan, tosin kauheasti muuta ei sitten tarvitse tavaratilaan laittaakaan...

Tässä kuva vanha koppaisen Accordin tavaratilasta. Aika matalalta näyttää, kuvakulmakin saattaa hiukan hämätä...

Opel Vectran tavaratila tämä näyttää vaatimuksiisi nähden jo huomattavasti paremmalta, verrattuna Accordiin.

Tässä vielä Skoda Octavian tavaratila, ei kyllä paljoa eroa tuosta Vectrasta.

(linkit ovat kuvaotoksia nettiauton sivuilta)
 
Viimeksi muokattu:

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Mutta, tuo 2litrainen diesel Bemari on järkiauto viimeisen päälle sellaiselle, joka haluaa hiukkasen parempaa, mutta kuitenkin taloudellisuutta. Ei ole kallis auto ylläpidettäväksi. Sitten jos haluaa vähän ripeyttä lisää, vaihtaa 330d:n, missä kulutus on edelleen hyvin taloudellisissa lukemissa.

Mulla on toinen 330d menossa. Mukava on matka-ajoa ajaa sellaisella 5+ litran kulutuksella + kahdellasadalla hepalla ja viidensadan väännöllä. Ennen näitä oli juurikin 320d, mutta vanhempaa korimallia. Tykkäsin kovasti, enkä niin taloudellista autoa ennen ollut ajanutkaan.

Kulutus on kyllä melko vähäistä siihen verraatuna mihin olen tottunut. Tosin Bemarin kulutuksesta ei ole tietoa kuin noin 250 km matkalta.

Tuota 330.stä katselin myös mutta niitä oli sen verran harvakseltaan myynnissä siihen hintaluokkaan jota katselin. Ehkä seuraavaksi sitten, jos nykyinen osoittaa olevansa hintansa arvoinen. Ja miksei olisi. Tehoakin tuossa on se 177hv, niin kyllä sillä normaalilla ajolla pärjää. Ohitukset sujuvat todella sutjakkaasti.

Laitetaan nyt kysymyskin. Lohkolämppäriä ja sisätilan pistoketta ei ollut. Ne pitää laitattaa jossain. Mikä mahtaisi olla kustannus? Ja eräs kaveri puhui jotain huohotinputkesta. Pitääkö se eristää tms.? Ilmeisesti ettei jäädy mutta onko siihen kotikonsteja?
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Laitetaan nyt kysymyskin. Lohkolämppäriä ja sisätilan pistoketta ei ollut. Ne pitää laitattaa jossain. Mikä mahtaisi olla kustannus? Ja eräs kaveri puhui jotain huohotinputkesta. Pitääkö se eristää tms.? Ilmeisesti ettei jäädy mutta onko siihen kotikonsteja?

Sanoisin, että töineen tavaroineen noin 400EUR on varmaan aika lähellä.

Tuosta huohotinputkesta... En tiedä onko se niinkään noiden dieseleiden ongelma. Bensa ja dieselmallissa on pieni ero siinä rakenteessa, joka edesauttaa ainakin bensamallien jäätymistä. Mulla ei ole vielä yhdestäkään dieselistä pamahtanut tuo putki jäihin, vaikkei ole eristetty/lämmitetty ollut millään tapaa.

Kotikonsteinhan tuon kyllä saat hoidettua. Moni on siihen laittanut juurikin jonkin eristeen putken ympärille. Toinen asia, millä sitä voit yrittää ehkäistä on, että puhdistat sen putken ja suodattimen ennen talven tuloa.

Tosin jos on jäätyäkseen, niin ei välttämättä noistakaan mitään apua ole. Kaverilla oli 320 bensa, putkessa eriste + lämmitys ja puhdistettukin oli. Silti se pamahti jäihin.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Bemarissa on nyt sitten melkein kaikki herkut mitä voi toivoa. Vakionopeuden säädin puuttuu mutta kyllä tuota Luvian ja Porin väliä suhaa ilmankin.

Itse en osaa ajaa ilman säädintä kyllä yhtään pidempää matkaa. On oikeastaan se ykkös(lisä)varuste itselle, kun siihen on tottunut.

Isot pojat väittää, että bensakäyttöisissä tuontibemareissa huohotin saattaa jäätyä huonon eristyksen vuoksi. En tiedä päteekö näihin uudempiin versioihin ja dieseliin.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Itse en osaa ajaa ilman säädintä kyllä yhtään pidempää matkaa. On oikeastaan se ykkös(lisä)varuste itselle, kun siihen on tottunut.

Sama juttu. Ilmastointi toki ykkönen, mutta on yleesä jo kaikissa vehkeissä vakio oten vakkari on se tärkein varuste sen jälkeen. Luulisi, että bemarrinkin saa jälkiasennettua.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Laitetaas tänne autoiluketjuunkin tämä ihmettely ja mietiskely.

Valtateiden ohituskaistat.

Miksiköhän rakennetaan pääsääntöisesti yksi lisäkaista muutaman kilometrin välein. Maalaisjärjellä voisi kuvitella että kahden lisäkaistan rakentaminen samalle pätkälle tulisi huomattavasti edullisemmaksi kuin kahden erillisen projektin vetäminen. Harvoin se tilakysymyskään on. Kyllä siellä metsässä tilaa olisi.

Yksi selitys voisi olla että satasen nopeusrajoitusaluetta saa vanhalle valtatielle pidemmän matkan kun ohitusalueet ovat ripoteltu peräkkäin. Eli ehkä se ohittelu ei olekaan kaistojen ainoa tarkoitus vaan keskinopeuksien ja liikenteen sujuvuuden parantaminen.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Yksi selitys voisi olla että satasen nopeusrajoitusaluetta saa vanhalle valtatielle pidemmän matkan kun ohitusalueet ovat ripoteltu peräkkäin. Eli ehkä se ohittelu ei olekaan kaistojen ainoa tarkoitus vaan keskinopeuksien ja liikenteen sujuvuuden parantaminen.

No tässähän sinä annoit itsellesi juuri sen vastauksen, mitä noilla ohituskaistoilla pyritään tekemään. Esimerkiksi nelostiellä nuo ohituskaistat ovat sijoitettu pääsääntöisesti ylämäkiin, kun tuo raskasliikenne tuppaa hiukan hidastella niissä, ei sitten tarvitse jäädä henkilöautolla kykkimään taakse. Ruuhka-aikoina (esim. juhannuksena), nuo ohituskaistat saavat taas jotkut kilipäät sekoilemaan liikenteessä oikein urakalla ja silloin ne haittaavat liikennettä. Pääsääntöisestihän nuo edistävät liikenteen sujuvuutta ja ovat erittäin tervetulleita isommille valtateille.
 

Veijari

Jäsen
Vakionopeussäätimen jälkiasennus maksaa tuohon Wrighterin bemariin ehkä sellaisen 600-700 euroa asennettuna. Jos haluaa aktiivisen vakkarin niin sitten pitää vaihtaa koko mittaristo ja sitten puhutaankin jo tuhansista euroista.

Kannattaa tarkistaa onko tuossa koneessa läppiä imusarjassa. Jos on niin kannattaa poistaa.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sisko on ostamassa autoa 100km työmatkalleen. Yksinajoa pieniä teitä pitkin 80 ja 100 rajoituksella. Mukana usein tavaraa ison farkun tarpeiden verran.

Autoliikkeestä törmättiin Peugeot Partneriin.
Pakettiautoksi rekisteröity 1.9 diesel(ei turbo), vuosimalli 2001, ajettu 135 000km ja hintaa 6500 €.

Kellään kokemuksia tällaisesta? Plussana tuossa olisi pieni dieselvero (?) ja henkilöautomaisuus vrt. isommat pakettiautot.
 
Viimeksi muokattu:

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Sisko on ostamassa autoa 100km työmatkalleen. Yksinajoa pieniä teitä pitkin 80 ja 100 rajoituksella. Mukana usein tavaraa ison farkun tarpeiden verran.

Autoliikkeestä törmättiin Peugeot Partneriin.
Pakettiautoksi rekisteröity 1.9 diesel(ei turbo), vuosimalli 2001, ajettu 135 000km ja hintaa 6500 €.

Kellään kokemuksia tällaisesta? Plussana tuossa olisi pieni dieselvero (?) ja henkilöautomaisuus vrt. isommat pakettiautot.
Varmaan ihan kelpo peli. Tosin aika lusu tuolla koneella. Uudempaa HDi moottoria tai turbolla olevaa kannattaa katsastaa mikäli tuossa ei kulku riitä. Lisää käyttökokemuksia voit lukea täältä ja kysellä myös.

Peugeot Foorumi - Partner käyttökokemukset
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Noni.

Puol vuotta vanha Nissan Qashqai sai tehdä autokatoksessa tilaa vuoden 2008 BMW 320 d A Touringille. Nissan oli huippupeli muuten mutta ikävä kyllä siitä puuttui noin 100 hevosvoimaa pellin alta ja automaattivaihteet. Kun ei kiihdy eikä ohittaa uskalla, niin se on ikävää ajoa se. Kaupunkiajossa jäin kaipaamaan automaattivaihteita.

Ei tuo diesel-Bemarikaan nyt mikään maailman tykein vehje ole mutta aivan eri planeetalta kuin Nissan oli.

Bemarissa on nyt sitten melkein kaikki herkut mitä voi toivoa. Vakionopeuden säädin puuttuu mutta kyllä tuota Luvian ja Porin väliä suhaa ilmankin.
Hiukan jäi hymyilyttämään tuo logiikka, että ohi pitää päästä ja heti, mutta sitten taas ilman vakkaria kyllä pärjää, kun ajettava matka on vain Luvia-Pori (alle 20km?).
Meikä ei ilman vakkaria enää tule ykkösautoa hankkimaan. Ehdoton mukavuustekijä, suosittelen kaikille, varsinkin sille Almera-kuskille, jonka ohitin samalla reissulla moottoritiellä neljä kertaa (olen tainnut tämän täällä mainitakin).
 

Trekolmestar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Oikeasti tehokkaat autot kulkevat valvotuissa oloissa virallisten mittausten mukaan +75 km/h jokaista sylinteriä kohden.
Ihan mielenkiinnosta on kysyttävä nyt joitakin esimerkkejä tällaisista autoista. Mitkä olisivat siis viisi oikeasti tehokasta autoa, jos joku sattuisi moista tarvitsemaan?
Olihan tosiaan melkoinen määritelmä tehokkaalle autolle. Ehdot täyttäviä on vaikea löytää, koska nelisylinterisellekin vaaditaan vähintään 300 km/h huippunopeus ja sellaisia ei taida ihan helposti löytyä. Voi niitä olla, en tunne automaailmaa tarpeeksi hyvin. Onnistuin kuitenkin löytämään kriteerit täyttävän kulkineen googlaamalla. Oikeasti tehokas auto on uusi Fiat 500 kaksisylinterisellä 875 cm3 TwinAir-moottorilla. Huippunopeus on 173 km/h, joten se jopa ylittää vaatimuksen reippaasti. Vastaavasti esim. Bugatti Veyron on yli 400 km/h huippunopeudestaan huolimatta pelkkä nuhapumppu, koska 16-sylinterisenä huippunopeutta ei kerry pyttyä kohden kuin hieman päälle 25 km/h.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Hiukan jäi hymyilyttämään tuo logiikka, että ohi pitää päästä ja heti, mutta sitten taas ilman vakkaria kyllä pärjää, kun ajettava matka on vain Luvia-Pori (alle 20km?).
Meikä ei ilman vakkaria enää tule ykkösautoa hankkimaan.

Itse asiassa vakkari on täysin turha kapistus, jos 8-tiellä Rauman ja Porin välillä ajelee. Eihän kyseisellä pätkällä pysty koskaan ajamaan tasaista nopeutta. Toki jos kaikilla moinen olisi ja sitä vielä käyttäisivät, olisi asia sitten aivan toinen.

Vastaavasti esim. Bugatti Veyron on yli 400 km/h huippunopeudestaan huolimatta pelkkä nuhapumppu, koska 16-sylinterisenä huippunopeutta ei kerry pyttyä kohden kuin hieman päälle 25 km/h.

Ja samaa paskaa ovat myös kaikki Ferrarit ja Lamborghinit. Onneksi sentään superautoistaan tunnetut ruotsin ihmeet Saab ja Volvo ovat oikeasti tehokkaita. Varmaan ihan julmetun kestävä tuollainen nelipyttyinen turbo, jolla pääsee 300 km/h. Siis jos niitä tehoja useinkin käytetään...
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse asiassa vakkari on täysin turha kapistus, jos 8-tiellä Rauman ja Porin välillä ajelee. Eihän kyseisellä pätkällä pysty koskaan ajamaan tasaista nopeutta. Toki jos kaikilla moinen olisi ja sitä vielä käyttäisivät, olisi asia sitten aivan toinen.
Ihan yhtä turha kapistus on ne 100 lisähevosvoimaa, kun about seuraavasta risteyksestä on jo itse kääntymässä. Minuutin menettää, jos koko matkan ajaa 10 km/h alle suurimman sallitun ajavan perässä. Tuota hitaammasta pääsee sitten jo tuhnummallakin Datsunilla ohi. Tämän ei ole tarkoitus olla mikään hyökkäys Wrighteriä tai ketään muutakaan vastaan, kunhan hymyilytti autonhankinnassa käytettävä logiikka (myös omalla kohdalla).

Ja samaa paskaa ovat myös kaikki Ferrarit ja Lamborghinit. Onneksi sentään superautoistaan tunnetut ruotsin ihmeet Saab ja Volvo ovat oikeasti tehokkaita. Varmaan ihan julmetun kestävä tuollainen nelipyttyinen turbo, jolla pääsee 300 km/h. Siis jos niitä tehoja useinkin käytetään...
Missä ketjussa tätä keskustelua käydään? Minä huusin Veyron eka!
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Bemarissa on nyt sitten melkein kaikki herkut mitä voi toivoa. Vakionopeuden säädin puuttuu mutta kyllä tuota Luvian ja Porin väliä suhaa ilmankin.
?

Tuo on kyllä käsittämätöntä, ettei 2008 vm. bemariin voida asentaa vakkaria vakiona. Itse käytän sitä aina kuin mahdollista. Jäisi kyllä sellainen auto ostamatta, missä tuota kapistusta ei olisi. Toinen mitä vaadin myös tulevalta autolta on automaattinen ilmastointi. Puolison Polossa on manuaalinen ja kyllä sitä sit saa veivailla helteillä. Oman Audin ilmastointia ei tarvitse säädellä oikeastaan koskaan.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Sanoisin, että töineen tavaroineen noin 400EUR on varmaan aika lähellä.

Tuosta huohotinputkesta... En tiedä onko se niinkään noiden dieseleiden ongelma. Bensa ja dieselmallissa on pieni ero siinä rakenteessa, joka edesauttaa ainakin bensamallien jäätymistä. Mulla ei ole vielä yhdestäkään dieselistä pamahtanut tuo putki jäihin, vaikkei ole eristetty/lämmitetty ollut millään tapaa.

Kiitoksia tästä. Enköhän mä ton putken jotenkin eristä. Vaikka sitten varmuuden vuoksi. Kustannuksia siitä ei kuitenkaan koidu juuri yhtään, joten miksei sitä sitten tekisi. Tuo 400€ oli mullakin mielessä kun tuota mietin.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Vakionopeussäätimen jälkiasennus maksaa tuohon Wrighterin bemariin ehkä sellaisen 600-700 euroa asennettuna. Jos haluaa aktiivisen vakkarin niin sitten pitää vaihtaa koko mittaristo ja sitten puhutaankin jo tuhansista euroista.

Kannattaa tarkistaa onko tuossa koneessa läppiä imusarjassa. Jos on niin kannattaa poistaa.

No en tuota vakkaria ole kyllä asentamassa jälkeen päin. Liian kallista ja ei se mun ajamista haittaa kyllä yhtään. Tuhannen kilometriä on jo tullut ajettua tuolla autolla ja en oo edes vakkaria kaivannut. Ihme kyllä.

Ja miksi läpät kannattaa poistaa, jos niitä on? Menis jopa ihmettelyketjuun.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Vakkarin perään monet kovasti huutelevat, mutta ainakin meikäläisen kohdalla tuo on jäänyt todella pienelle käytölle. Joskus harvoin kun motarilla ajaa, niin silloin sitä käytän. Lähes aina muulloin tuo on aivan turha kapistus. Kyseessä siis ihan tuollainen perinteinen vakkari vailla mitään sen suurempaa älyä.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Hiukan jäi hymyilyttämään tuo logiikka, että ohi pitää päästä ja heti, mutta sitten taas ilman vakkaria kyllä pärjää, kun ajettava matka on vain Luvia-Pori (alle 20km?).
Meikä ei ilman vakkaria enää tule ykkösautoa hankkimaan. Ehdoton mukavuustekijä, suosittelen kaikille, varsinkin sille Almera-kuskille, jonka ohitin samalla reissulla moottoritiellä neljä kertaa (olen tainnut tämän täällä mainitakin).

Eipä tuolla Luvia-Pori välillä nyt kovin montaa kertaa edes tule ohiteltua mutta jos hiukankin on pidempi matka esim. Pori-Rauma tai Luvia Rauma, niin silloiin ohituksia tulee jo useampia. Siellä kun on 80% kuskeista niitä, jotka ajaa sen 5-10 alle rajoitusten.

Myös pidemmillä matkoilla tulee ohiteltua juuri tuon takia. En minäkään mikään kaahopää ole liikenteessä mutta ajan mittarin mukaan sen 10 yli rajoitusten. Eli todellisuudessa melko lähelle rajoitusta.

Nyt torstai-perjantai ajelin välin Luvia-Pori-Helsinki-Tampere-Pori-Luvia ja vakkaria ei tosiaan tullut edes ikävä. Sen verran paljon oli ruuhkaa joka suunnassa ettei sitä vapaata tietä juuri ollut. Ainoa missä sitä olisi EHKÄ tarvinnut oli väli Helsinki-Tampere moottoritie. Siinäkin se olisi pitänyt säätää alle rekkojen nopeuden ettei sitä olisi tarvinnut räplätä koko aikaa.

Hienosti muuten kulki Bemari. Ajamisen nautintoa kerta kaikkiaan.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
No en tuota vakkaria ole kyllä asentamassa jälkeen päin. Liian kallista ja ei se mun ajamista haittaa kyllä yhtään. Tuhannen kilometriä on jo tullut ajettua tuolla autolla ja en oo edes vakkaria kaivannut. Ihme kyllä.

Ja miksi läpät kannattaa poistaa, jos niitä on? Menis jopa ihmettelyketjuun.

Se on enempi bemariasi edellisen korimallin ongelma. Muistaakseni vuoden 2005 jälkeen läpät joko poistettiin kokonaan tai ne vahvistettiin. Aiemmassa korimallissa karstan seurauksena läppä saattoi murtua ja särkeä konehuoneen useamman tuhannen euron edestä. Sinun ei niistä tartte huolehtia.

EDIT: Lisäystä hieman jälkikäteen... ja tuo läppäjuttu E46/E39 koreissa oli nimenomaan kolmilitraisten dieselien, ei kaksilitraisten ongelma :)
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös