Toyota Avensis: 543l
Penkit kaadettuina 1609 l. (Valmistajan esitteestä)
Volvo V70 555 l / 1580 l. (Autowikin mukaan)
Toyota Avensis: 543l
Ei tuo diesel-Bemarikaan nyt mikään maailman tykein vehje ole mutta aivan eri planeetalta kuin Nissan oli.
Kiitoksia näkemyksistä, akku oli minulle uutta tuossa Accordissa.
Joku mainitsi Octavian; merkki kyllä käy - tämän kokoisen koiran kanssa pitää nyt vaan ajatella käytännöllisyyttä - mutta en ole kyllä ihan varma siitä riittääkö. Litrat kyllä riittää, mutta ongelma tuppaa Octaviassakin (ainakin mutulla) olemaan se, että peräpää on muotoiltu ja laskee siellä lopussa aika nopeasti.
Mutta, tuo 2litrainen diesel Bemari on järkiauto viimeisen päälle sellaiselle, joka haluaa hiukkasen parempaa, mutta kuitenkin taloudellisuutta. Ei ole kallis auto ylläpidettäväksi. Sitten jos haluaa vähän ripeyttä lisää, vaihtaa 330d:n, missä kulutus on edelleen hyvin taloudellisissa lukemissa.
Mulla on toinen 330d menossa. Mukava on matka-ajoa ajaa sellaisella 5+ litran kulutuksella + kahdellasadalla hepalla ja viidensadan väännöllä. Ennen näitä oli juurikin 320d, mutta vanhempaa korimallia. Tykkäsin kovasti, enkä niin taloudellista autoa ennen ollut ajanutkaan.
Laitetaan nyt kysymyskin. Lohkolämppäriä ja sisätilan pistoketta ei ollut. Ne pitää laitattaa jossain. Mikä mahtaisi olla kustannus? Ja eräs kaveri puhui jotain huohotinputkesta. Pitääkö se eristää tms.? Ilmeisesti ettei jäädy mutta onko siihen kotikonsteja?
Bemarissa on nyt sitten melkein kaikki herkut mitä voi toivoa. Vakionopeuden säädin puuttuu mutta kyllä tuota Luvian ja Porin väliä suhaa ilmankin.
Itse en osaa ajaa ilman säädintä kyllä yhtään pidempää matkaa. On oikeastaan se ykkös(lisä)varuste itselle, kun siihen on tottunut.
Yksi selitys voisi olla että satasen nopeusrajoitusaluetta saa vanhalle valtatielle pidemmän matkan kun ohitusalueet ovat ripoteltu peräkkäin. Eli ehkä se ohittelu ei olekaan kaistojen ainoa tarkoitus vaan keskinopeuksien ja liikenteen sujuvuuden parantaminen.
Varmaan ihan kelpo peli. Tosin aika lusu tuolla koneella. Uudempaa HDi moottoria tai turbolla olevaa kannattaa katsastaa mikäli tuossa ei kulku riitä. Lisää käyttökokemuksia voit lukea täältä ja kysellä myös.Sisko on ostamassa autoa 100km työmatkalleen. Yksinajoa pieniä teitä pitkin 80 ja 100 rajoituksella. Mukana usein tavaraa ison farkun tarpeiden verran.
Autoliikkeestä törmättiin Peugeot Partneriin.
Pakettiautoksi rekisteröity 1.9 diesel(ei turbo), vuosimalli 2001, ajettu 135 000km ja hintaa 6500 €.
Kellään kokemuksia tällaisesta? Plussana tuossa olisi pieni dieselvero (?) ja henkilöautomaisuus vrt. isommat pakettiautot.
Hiukan jäi hymyilyttämään tuo logiikka, että ohi pitää päästä ja heti, mutta sitten taas ilman vakkaria kyllä pärjää, kun ajettava matka on vain Luvia-Pori (alle 20km?).Noni.
Puol vuotta vanha Nissan Qashqai sai tehdä autokatoksessa tilaa vuoden 2008 BMW 320 d A Touringille. Nissan oli huippupeli muuten mutta ikävä kyllä siitä puuttui noin 100 hevosvoimaa pellin alta ja automaattivaihteet. Kun ei kiihdy eikä ohittaa uskalla, niin se on ikävää ajoa se. Kaupunkiajossa jäin kaipaamaan automaattivaihteita.
Ei tuo diesel-Bemarikaan nyt mikään maailman tykein vehje ole mutta aivan eri planeetalta kuin Nissan oli.
Bemarissa on nyt sitten melkein kaikki herkut mitä voi toivoa. Vakionopeuden säädin puuttuu mutta kyllä tuota Luvian ja Porin väliä suhaa ilmankin.
Olihan tosiaan melkoinen määritelmä tehokkaalle autolle. Ehdot täyttäviä on vaikea löytää, koska nelisylinterisellekin vaaditaan vähintään 300 km/h huippunopeus ja sellaisia ei taida ihan helposti löytyä. Voi niitä olla, en tunne automaailmaa tarpeeksi hyvin. Onnistuin kuitenkin löytämään kriteerit täyttävän kulkineen googlaamalla. Oikeasti tehokas auto on uusi Fiat 500 kaksisylinterisellä 875 cm3 TwinAir-moottorilla. Huippunopeus on 173 km/h, joten se jopa ylittää vaatimuksen reippaasti. Vastaavasti esim. Bugatti Veyron on yli 400 km/h huippunopeudestaan huolimatta pelkkä nuhapumppu, koska 16-sylinterisenä huippunopeutta ei kerry pyttyä kohden kuin hieman päälle 25 km/h.Oikeasti tehokkaat autot kulkevat valvotuissa oloissa virallisten mittausten mukaan +75 km/h jokaista sylinteriä kohden.Ihan mielenkiinnosta on kysyttävä nyt joitakin esimerkkejä tällaisista autoista. Mitkä olisivat siis viisi oikeasti tehokasta autoa, jos joku sattuisi moista tarvitsemaan?
Hiukan jäi hymyilyttämään tuo logiikka, että ohi pitää päästä ja heti, mutta sitten taas ilman vakkaria kyllä pärjää, kun ajettava matka on vain Luvia-Pori (alle 20km?).
Meikä ei ilman vakkaria enää tule ykkösautoa hankkimaan.
Vastaavasti esim. Bugatti Veyron on yli 400 km/h huippunopeudestaan huolimatta pelkkä nuhapumppu, koska 16-sylinterisenä huippunopeutta ei kerry pyttyä kohden kuin hieman päälle 25 km/h.
Ihan yhtä turha kapistus on ne 100 lisähevosvoimaa, kun about seuraavasta risteyksestä on jo itse kääntymässä. Minuutin menettää, jos koko matkan ajaa 10 km/h alle suurimman sallitun ajavan perässä. Tuota hitaammasta pääsee sitten jo tuhnummallakin Datsunilla ohi. Tämän ei ole tarkoitus olla mikään hyökkäys Wrighteriä tai ketään muutakaan vastaan, kunhan hymyilytti autonhankinnassa käytettävä logiikka (myös omalla kohdalla).Itse asiassa vakkari on täysin turha kapistus, jos 8-tiellä Rauman ja Porin välillä ajelee. Eihän kyseisellä pätkällä pysty koskaan ajamaan tasaista nopeutta. Toki jos kaikilla moinen olisi ja sitä vielä käyttäisivät, olisi asia sitten aivan toinen.
Missä ketjussa tätä keskustelua käydään? Minä huusin Veyron eka!Ja samaa paskaa ovat myös kaikki Ferrarit ja Lamborghinit. Onneksi sentään superautoistaan tunnetut ruotsin ihmeet Saab ja Volvo ovat oikeasti tehokkaita. Varmaan ihan julmetun kestävä tuollainen nelipyttyinen turbo, jolla pääsee 300 km/h. Siis jos niitä tehoja useinkin käytetään...
Missä ketjussa tätä keskustelua käydään? Minä huusin Veyron eka!
Bemarissa on nyt sitten melkein kaikki herkut mitä voi toivoa. Vakionopeuden säädin puuttuu mutta kyllä tuota Luvian ja Porin väliä suhaa ilmankin.
?
Sanoisin, että töineen tavaroineen noin 400EUR on varmaan aika lähellä.
Tuosta huohotinputkesta... En tiedä onko se niinkään noiden dieseleiden ongelma. Bensa ja dieselmallissa on pieni ero siinä rakenteessa, joka edesauttaa ainakin bensamallien jäätymistä. Mulla ei ole vielä yhdestäkään dieselistä pamahtanut tuo putki jäihin, vaikkei ole eristetty/lämmitetty ollut millään tapaa.
Vakionopeussäätimen jälkiasennus maksaa tuohon Wrighterin bemariin ehkä sellaisen 600-700 euroa asennettuna. Jos haluaa aktiivisen vakkarin niin sitten pitää vaihtaa koko mittaristo ja sitten puhutaankin jo tuhansista euroista.
Kannattaa tarkistaa onko tuossa koneessa läppiä imusarjassa. Jos on niin kannattaa poistaa.
Hiukan jäi hymyilyttämään tuo logiikka, että ohi pitää päästä ja heti, mutta sitten taas ilman vakkaria kyllä pärjää, kun ajettava matka on vain Luvia-Pori (alle 20km?).
Meikä ei ilman vakkaria enää tule ykkösautoa hankkimaan. Ehdoton mukavuustekijä, suosittelen kaikille, varsinkin sille Almera-kuskille, jonka ohitin samalla reissulla moottoritiellä neljä kertaa (olen tainnut tämän täällä mainitakin).
No en tuota vakkaria ole kyllä asentamassa jälkeen päin. Liian kallista ja ei se mun ajamista haittaa kyllä yhtään. Tuhannen kilometriä on jo tullut ajettua tuolla autolla ja en oo edes vakkaria kaivannut. Ihme kyllä.
Ja miksi läpät kannattaa poistaa, jos niitä on? Menis jopa ihmettelyketjuun.