Autoiluketju

  • 3 219 444
  • 18 565

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Tässä on muuten automalli, jossa erot sedanissa ja farmarissa ovat ulkonäöllisesti ennätyssuuret. Nimittäin tuo sedan on erittäin tyylikäs, mutta farmari taas erittäin ruma. Hyvä auto varmasti joka tapauksessa.

Makuasioitahan nuo ovat. Mielestäni 9-3 on ihan nätti farmari, kun taas 9-5 on suoraan sedanin koriin rakennettu rumilus.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Makuasioitahan nuo ovat. Mielestäni 9-3 on ihan nätti farmari, kun taas 9-5 on suoraan sedanin koriin rakennettu rumilus.

Makuasioita todellakin, koska minusta taas vanha 9-5 on farmarina todellä hyvän näköinen, sedanina taas takapäästä hiukan liian "Vento -95". 9-3 taas ei ole tarpeeksi saabmainen miellyttääkseen minua. Uusi 9-5 on jälleen aivan saatanan kaunis sedaninakin.

Voi että kun saisi sellaisen monisivuisen taannoista pirkka-autoja vastaavan saabisti-väännön vaikka turvapuskurin historiasta tai NG900:n eroista OG9-3:een verrattuna.
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
"Nordic spec":n mukainen lämmityslaite (sis. talveen sopivan lämm.laitt.kennon) maksanee nelinumeroisen summan, tehokkaampi laturi ja akku, pesunestesäiliö johon mahtuu enemmän kuin kahvikupillinen, jne.jne. => ei ihan pelkkä Defan lämpöpaketti riitä...
Hä? Mitä ihmeen urbaanilegendaa tuo on? Kyllä täällä pohjois-saksassa on ihan oikea talvi ja käsittääkseni E-mersussa on kyllä ihan täsmälleen sama pesunestesäilö kuin Suomessakin. Käsittääksni myös vaimon autossa on ihan samat kilkkeet osanumeroitamyöten kuin olisi Suomessakin.

Tuo talvepakettihöpinä tuntuu olevan Suomen automyyjien omia tarinoita. Ehkä jos rahtaa auton jostain emiraateista ei siellä yleensä ole valittu istuinlämmittimiä lisävarustelistalta...
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Tuo talvepakettihöpinä tuntuu olevan Suomen automyyjien omia tarinoita. Ehkä jos rahtaa auton jostain emiraateista ei siellä yleensä ole valittu istuinlämmittimiä lisävarustelistalta...

No ainakin nuo huohotinputkien eristykset tuppaavat käsittääkseni puuttumaan useista Saksasta tuoduista autoista. On toki hyvinkin edullinen homma laittaa kuntoon, mutta putken jäätyessä saattaa olla edessä todella kallis remontti. Ainakin yhden Saksasta tuodun 500-sarjan BMW:n tiedän kohdanneen tuon ongelman. Toki noita jäätymisiä on tapahtunut myös alunperin Suomeen tuoduissa autoissa (ainakin Peugeot). Lämmityslaitteiden ja muiden varusteiden eroista en tiedä mitään.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Tuo talvepakettihöpinä tuntuu olevan Suomen automyyjien omia tarinoita.

Ihan vaan tiedoksi ja kohtuu pitkällä kokemuksella => eivät ole... Jos haluat jotain tarkempaa dadaa niin YV:llä!
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Hä? Mitä ihmeen urbaanilegendaa tuo on? Kyllä täällä pohjois-saksassa on ihan oikea talvi ja käsittääkseni E-mersussa on kyllä ihan täsmälleen sama pesunestesäilö kuin Suomessakin.

Mutta ilmeisesti siellä pohjois-Saksassa ei osata lukea. Taitaa liittyä siihen oikean käden nostohalukkuuteen?
Koko homma on käsitelty tässäkin ketjussa. On melkoista tyhmyyttä väittää, että auto ilman talvipakettia on identtinen talvipaketin kanssa. Mitä vielä? Kahvi on teetä?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Mutta ilmeisesti siellä pohjois-Saksassa ei osata lukea. Taitaa liittyä siihen oikean käden nostohalukkuuteen?
Koko homma on käsitelty tässäkin ketjussa. On melkoista tyhmyyttä väittää, että auto ilman talvipakettia on identtinen talvipaketin kanssa. Mitä vielä? Kahvi on teetä?

Niin kyse olikin siitä mitä kaikkea talvivarustetta Saksan tuonneissa on/ei ole verrattuna Soomi-autoihin ja mitä kaikkea niistä oikeasti tarvitsee ja mitä niiden jälkiasennus maksaa.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Niin kyse olikin siitä mitä kaikkea talvivarustetta Saksan tuonneissa on/ei ole verrattuna Soomi-autoihin ja mitä kaikkea niistä oikeasti tarvitsee ja mitä niiden jälkiasennus maksaa.

Laitetaan nyt vielä tuo Halmelan mielestäni ihan fiksulta kuulostava lista tuolta kuukauden takaa. Taisi koskea siis VAG:in tuotteita.

En nyt pääse katsomaan sitä listaa, mutta muistan muutamat asiat:
- isompi laturi
- isompi akku
- erilainen johtosarja (mikälie)
- erilaiset eristeet
- isompi ilmastointilaitteen kosteudenpoisto
- lämmitettävät lasinpesusuuttimet
- ajonvalopesimet
- lämmitettävät etuistuimet
- lämmitettävät ulkopeilit

Oli siinä muitakin, täytyy palata asiaan kun jaksaa/muistaa ja on se paperi taas käsillä.

Oletko jo Halmela saanut paperia käsiisi tai muuten muistunut mieleesi muita varusteita?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Laitetaan nyt vielä tuo Halmelan mielestäni ihan fiksulta kuulostava lista tuolta kuukauden takaa. Taisi koskea siis VAG:in tuotteita

Niin, tuosta listasta osa löytyy Saksan autoistakin, osaa ei tarvitse ja osan voi laittaa jälkikäteen kohtuuhinnalla.

Mutta jos haluaa aidon Suomi-auton niin mikäs siinä.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Juu kyllä ainakin Volkswagen AG:n autoissa tehdasvarustekoodeja avatessa tulee yleenä kohta jossa lokee "Nordic pack" tai "Finland" ja tuo pitää sisällä noita Halmelan luettelemia varusteita.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Mikä on aito Suomi-auto? En oo tähän päivään mennessä nähnyt vielä yhtään suomessa tehtyä Bemaria, Mersua, Audia, Pösöä, Toyotaa, Nissania tai oikeastaan muutakaan. Tehtiin täällä Saabeja ja jotain Porschejakin. Juu näi o.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Mikä on aito Suomi-auto? En oo tähän päivään mennessä nähnyt vielä yhtään suomessa tehtyä Bemaria, Mersua, Audia, Pösöä, Toyotaa, Nissania tai oikeastaan muutakaan. Tehtiin täällä Saabeja ja jotain Porschejakin. Juu näi o.

Suomi-auto on sellainen loskassa lillunut paskasti varusteltu karvalakkiversio jolla on ajettu aivan helvetisti ja kun autoliike sitä myy niin ensimmäiseksi laitetaan "aito Suomi-auto" ilmoitukseen. Ja sitten juntit ihan fiiliksissä hehkuttaa "ei oo mikään gyntherin ruuvaama Saksan tuonti, tää on pakko saada!".
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Mikä on aito Suomi-auto? En oo tähän päivään mennessä nähnyt vielä yhtään suomessa tehtyä Bemaria, Mersua, Audia, Pösöä, Toyotaa, Nissania tai oikeastaan muutakaan. Tehtiin täällä Saabeja ja jotain Porschejakin. Juu näi o.
Onko tämä joku miina?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Onko tämä joku miina?

Miinasta en tiedä mutta suurin osa saksan tuonneista on pommeja, ainakin jos kysyy suomalaiselta autokauppiaalta. Toki he tuovat itsekkin niitä käytettyjä Saksasta mutta ne ovat niitä ei-pommeja.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eräs käytettyjä autoja maahantuova ja myyvä sanoi, että autot ostetaan hankintamaasta n 5 auton erissä, ja lähes järjestään yksi autoista on ihan täys romu. En tunne hankintaketjua sen tarkemmin, mutta pihassa seisoi esimerkiksi auto, jossa ei ollut laivasta purettaessa ollut jäähdytysnesteitä ollenkaan. Kai silläkin nyt joku ajelee.

Suurin osa kaikista käytetyistä autoista on pommeja. Ehkä saksantuonneissa epävarmuus-&kusetustekijöitä on enemmän, että pommiosuus on korkeampi, ken tietää.
Pommi pitäisi tietysti määritellä, olisiko se esimerkiksi: Käytetty auto, jossa on myyntihetkellä ollut kehittyvä tai olemassaoleva vika tai vaurio, josta ostaja ei ole ollut tietoinen, ja joka tiedossa ollessaan olisi alentanut merkittävästi (yli 10%?) kauppahintaa tai ollut esteenä kaupan syntymiselle.

Eiköhän suomi-autoista saabeissa kotimaisuusaste ole korkein? Jos ei tätä huomioida: http://fi.wikipedia.org/wiki/Korvensuu
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ainoa oikea ja samalla aito Suomi-auto on Talbot Horizon.

Saab 900:n avomalli ja pidennetty CD-malli ovat vieläkin aidompia Suomi-autoja kun niiden muutostyöt on taidettu hyvin pitkälti suunnitellakin Suomessa valmistuksen lisäksi. Ja onhan noita Uudessakaupungissa valmistettuja autoja muitakin, mm. Porsche Boxster jos kerran tälle linjalle lähdetään.

EDIT: Tai itse asiassa, mikä voisi olla enää aidompi Suomi-auto kuin Horizonin ja Saabin petroli-mallit jotka olivat myös Suomessa suunniteltuja ja tehtyjä.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Juuri viikko sitten toin neljännen Bemarin Saksasta ja täytyy sanoa, että en edelleenkään edes harkitse "suomi-autoja".

Auto on kuitenkin melkein 10vuotta vanha, mutta sisusta on kuin uusi, eikä ulkoakaan käytön jälkiä paljoa näy. Hintakin sattui oikein mukavasti kohdalleen.
Varusteitakin tässä on useamman tonnin edestä.

Toki Saksastakin saa paskaa jos ei osaa/viitsi silmäillä ja kysellä autosta, mutta pienellä vaivalla ne osaa erotella pois.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Toki Saksastakin saa paskaa jos ei osaa/viitsi silmäillä ja kysellä autosta, mutta pienellä vaivalla ne osaa erotella pois.

Joo, tuo tuntuu olevan muutamalla palstan oikeistopopulismin uhrilla vaikea ymmärtää. Joka maasta saa ostaa joko paskan tai hyvän auton, ja ihan niillä varusteilla kuin haluaa. Sama valinnanvara on kaikkialla. Se, että auton ostomaa tekisi autosta automaattisesti paremman, on vain itsensä pettämistä ja sellaisia ihmisiähän siellä Saksassakin kusetetaan.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Juuri viikko sitten toin neljännen Bemarin Saksasta ja täytyy sanoa, että en edelleenkään edes harkitse "suomi-autoja".

Auto on kuitenkin melkein 10vuotta vanha, mutta sisusta on kuin uusi, eikä ulkoakaan käytön jälkiä paljoa näy. Hintakin sattui oikein mukavasti kohdalleen.
Varusteitakin tässä on useamman tonnin edestä.

Toki Saksastakin saa paskaa jos ei osaa/viitsi silmäillä ja kysellä autosta, mutta pienellä vaivalla ne osaa erotella pois.

Niin, on eri asia tuoda auto itse, kuin ostaa Suomessa Saksasta tuotu auto. Jos vierekkäin on suomauto ja Saksan tuonti, kyllä valitsen suomiauton. Kuitenkn pienemmällä todennäköisyydellä ruuvattu ja huoltohistoria helpompi todeta luotettavaksi.

Sen sijaan jos itse Saksasta hakee, niin ei siinä ole mitään muuta eroa suomiautoihin kuin hinta. Ja tietty joissain tapauksissa talvivarustelu.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Sen sijaan jos itse Saksasta hakee, niin ei siinä ole mitään muuta eroa suomiautoihin kuin hinta. Ja tietty joissain tapauksissa talvivarustelu.

Ei ihan noinkaan. JOS autosta hajoaa jotain isompaa nopeasti oston jälkeen on ainakin isot autoliikkeet mukana jakamassa kustannuksia. Tuontiautossa olen käytännössä aina omillasi. Ihan eri juttu tosin jos ostat esim. Porsche Zentrumista jatkotakuun alaisen auton.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sen sijaan jos itse Saksasta hakee, niin ei siinä ole mitään muuta eroa suomiautoihin kuin hinta. Ja tietty joissain tapauksissa talvivarustelu.

On siinä sellainen isokin ero että Saksasta tuotujen autojen korit on ihan järjestään todella paljon paremmassa kunnossa kuin Suomen paskateillä suolan seassa uitetut, vaikka olisikin kyseessä sellainen tuontiauto jonka mittaria on ruuvattu ja todellisuudessa ajettu paljon enemmän kuin sillä Suomi-autolla.

Mutta tosiaan noissa Saksan-tuonneissa on aina isompi se riski että mittaria on ruuvattu ja niitä kuluneimpia osia (esim. sisustuksen osat) vaihdeltu uudempiin. Mutta jos yhtään osaa katsella autoja vähän tarkemmin niin kyllä ne todelliset kilometrit monesti paljastuu tarkemmin tutkimalla. Vähän kannattaa viitsiä ottaa selvää etukäteen esim. merkkikerhojen sivuilta jne. vinkkejä mitä kohtia kannattaa katsella "sillä silmällä".

Minä en kyllä pelkää näitä tuontiautoja, kaksi viimeisintä kapistusta on nyt olleet tuontiautoja eikä noissa mitään isompia matoja ole ollut. Edellinen tosin oli Ruotsista tuotu ja tästä johtuen kori on nyt ihan yhtä huonossa kunnossa kuin Suomi-autoissakin.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ei ihan noinkaan. JOS autosta hajoaa jotain isompaa nopeasti oston jälkeen on ainakin isot autoliikkeet mukana jakamassa kustannuksia. Tuontiautossa olen käytännössä aina omillasi. Ihan eri juttu tosin jos ostat esim. Porsche Zentrumista jatkotakuun alaisen auton.

Jos ostat Suomessa käytetyn yksityiseltä niin olet aivan omillasi jos autosta hajoaa jotain päivä oston jälkeen.

Saksan tuonneissa on keskimäärin enemmän varusteita kuin Suomi-autoissa, kiitos Suomen autoveron joka ei hirveästi kannusta varustelemaan autoa.

Saksasta saa kyllä tuotua pommeja jos ei tajua ostaa autoa jossa on paperit kunnossa (huollot, katsastukset, omistushistoria jne) eikä tutki autoa ennen ostoa kunnolla.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Joo, tuo tuntuu olevan muutamalla palstan oikeistopopulismin uhrilla vaikea ymmärtää. Joka maasta saa ostaa joko paskan tai hyvän auton, ja ihan niillä varusteilla kuin haluaa. Sama valinnanvara on kaikkialla. Se, että auton ostomaa tekisi autosta automaattisesti paremman, on vain itsensä pettämistä ja sellaisia ihmisiähän siellä Saksassakin kusetetaan.

Vai että oikeistopopulismin uhreilla? Heh.

Suomessa on paljon vähemmän valinnanvaraa esim. värin ja varusteiden suhteen, se nyt on vain fakta kun autokanta täällä on murto-osa Saksan autokannan koosta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Saksan tuonneissa on keskimäärin enemmän varusteita kuin Suomi-autoissa, kiitos Suomen autoveron joka ei hirveästi kannusta varustelemaan autoa.

Tuo on ihan totta. Nämä Suomi-autot on monesti aika karuja esityksiä varusteiden suhteen, täällä autoilijan paratiisissa kun ei moni raski ottaa kuin ne välttämättömimmät varusteet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös