Autoiluketju

  • 3 219 512
  • 18 565

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)

Onkos Viikin monitoimitalon parkkipaikka kiekkopaikkoja? Siinä ainakin kun me asuimme Viikissä jengi piti autojansa pitkään. Samoin muistelisin, että Maakaarella ei olisi pysäköintikieltoa, en mene tosin vannomaan.

Kuplahallin eteenkin varmaan auton voisi laittaa, mutta on sen verran syrjäinen paikka, että varmaan huokuttaa vandaaleita.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Onkos Viikin monitoimitalon parkkipaikka kiekkopaikkoja? Siinä ainakin kun me asuimme Viikissä jengi piti autojansa pitkään. Samoin muistelisin, että Maakaarella ei olisi pysäköintikieltoa, en mene tosin vannomaan.

Kuplahallin eteenkin varmaan auton voisi laittaa, mutta on sen verran syrjäinen paikka, että varmaan huokuttaa vandaaleita.
Oikeassa olet, monitoimihallin parkkis on ei-kiekollinen ja siellähän volkkari tälläkin hetkellä (toivottavasti) on kun olen suhannut nyt mp:llä. Myös tuonne asuntolan parkkikselle voi näköjään ajaa, matkaa sieltä alkaa vaan tulla jo tuollaiset puoli kilometriä kotiin, vaan mitäpä tuosta. Talonpojantiellä, siis. Eli tilanne ihan hallussa.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Honda Jazzin jälkeen pidän. Aivan käsittämätön paikka ja käsittämättömät suojat edessä. Meganessa sentään oli selkeä, pyöritettävä suojus lokasuojassa, mutta jumankauta tästä epelistä ei saanut ilman kiinnikkeiden murtumista edes näköyhteyttä. Lopulta viileässä kelissä näpit olivat niin pahasti vaarassa, että puolen tunnin kikkailun jälkeen päätin antaa periksi ja vien ensimmäistä kertaa auton polttimoiden vaihdon vuoksi pajalle. Uskomatonta.

Ranskalaisissa autoissa on usein erikoisia ratkaisuja, mutta ainakaan polttimoiden vaihdosta ei homma kertaakaan jäänyt kiinni. Edellisillä 307 ja 407 Pösöillä minuutti per puoli, eikä kädet juuri likautuneet. Keikenlaista. No, pitää samalla satsata Hondaan ja nakata sinne jotkin ufo-valot kehiin.
Mulla menee 307:ssa minuutti siihen, että saan sen pyöreän muovisuojan pois edestä. Auki sen saa, mutta pois ei meinaa saada millään. Polttimonkin vaihto meinaa olla hankalaa, kun kunnon näköyhteyttä (varsinkaan kuskinpuolella) ei kantaan saa.

Toisaalta kuuluu Asia joka avautui minulle -ketjuun, mutta laitan nyt tänne.
Vaihdoin samaiseen pösöön lauantaina öljyt ja öljyn-, ilman- ja raitisilmansuodattimet. Oli niin helppo homma etten varmasti enää vie autoani ainakaan noiden huoltojen takia liikkeeseen. Suodatin oli melko tiukkassa, mutta lähti loppujen lopuksi kahden ihmisen käsivoimilla auki. Uudet osat motonetistä n. 70€. Liikkeessä vastaavat huollot olisi varmaan maksanu kolminkertaisen hinnan, ainakin automaalla.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mulla menee 307:ssa minuutti siihen, että saan sen pyöreän muovisuojan pois edestä. Auki sen saa, mutta pois ei meinaa saada millään. Polttimonkin vaihto meinaa olla hankalaa, kun kunnon näköyhteyttä (varsinkaan kuskinpuolella) ei kantaan saa.
Mielenkiintoista. Mulla nimittäin ei Pösöjen kanssa tullut ongelmia, vaikka muistan kyllä, että en pelipaikalle aina kunnolla nähnyt. Ehkä mulla on vain ns. hyvä näppituntuma.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Saab ja BMW sopineet jonkinlaisen yhteistyösopimuksen, joka tuo Saabiin Bemarin moottoreita, kun GM ei niitä pysty toimittamaan ja ilmeisesti sitten Saab antaa teknistä tukea, jos ja kun BMW aikoo tehdä ykkössarjastaan etuvetoisen version.

Kyseessä ilmeisesti joku Bemarin pikkuinen bensakone, jota nyt aletaan iskemään Saabien keulalle.
 

Bulvaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pitäisi viettää ensi viikko Kittilän suunnalla. Onkohan turhaa varustaa vankkuri talvikumeilla? Ainakaan Forecan 10 päivän ennuste ei lupaa edes pakkasta...
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Mistähän mä saisin volkkariin asiallisen näköiset talvisuojat etumaskin päälle? Kyselin vähän täältä pääkaupunkiseudulta, mutta ei tunnu löytyvän. En millään viittisi talveksi virittää mitään pahvisysteemejä koska ovat niin helvetin rumia. Ja muutaman kerran olen nähnyt ihan asiallisia, VW:n logolla jopa.

Joku Pohjois-Suomen diesel-VW-autoilija, huhuu?
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Autoa ostamassa.

Seat Leon Cupra R täysin uutena vai käytetty BMW?

Tuntuu vain vaikealta päätökseltä että ostaako Seatin uutena vai kannattaako sitten ottaa hieman ajettu BMW.

Tehot on kivat Cuprassa ja vähän käytettyä BMW:tä samoilla tehoilla ei varmaankaan saa 35000-40000 hintahaarukassa.

Opastakaa hieman tyhmää, mikä on viisainta ja kuinka paljon käytetyllä autolla " saa" olla ajettu että on järkevä ostaa.
 

Outsider

Jäsen
Autoa ostamassa.

Seat Leon Cupra R täysin uutena vai käytetty BMW?

Tuntuu vain vaikealta päätökseltä että ostaako Seatin uutena vai kannattaako sitten ottaa hieman ajettu BMW.

Tehot on kivat Cuprassa ja vähän käytettyä BMW:tä samoilla tehoilla ei varmaankaan saa 35000-40000 hintahaarukassa.

Opastakaa hieman tyhmää, mikä on viisainta ja kuinka paljon käytetyllä autolla " saa" olla ajettu että on järkevä ostaa.

Uusi on aina uusi ja uudessa on uuden takuu, mutta toisaalta myös arvo tippuu silmissä parin ekan vuoden aikana. Sen verran erilaiset vaihtoehdot kuitenkin kyseessä, että ihan ensimmäiseks kannattais mennä koeajamaan Seat ja se BMW malli mikä kiinnostaa.

BMW:ltä osuu käytettynä tohon budjettiin 130i, tosin tarjonta on Suomen rajojen sisällä aika heikkoa. Tehot ja suorituskyky on molemmissa aika samat, mutta muuten on sen verran eroja, että mieleisemmän valinnan ei luulis olevan vaikeaa.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Uusi on aina uusi ja uudessa on uuden takuu, mutta toisaalta myös arvo tippuu silmissä parin ekan vuoden aikana. Sen verran erilaiset vaihtoehdot kuitenkin kyseessä, että ihan ensimmäiseks kannattais mennä koeajamaan Seat ja se BMW malli mikä kiinnostaa.

BMW:ltä osuu käytettynä tohon budjettiin 130i, tosin tarjonta on Suomen rajojen sisällä aika heikkoa. Tehot ja suorituskyky on molemmissa aika samat, mutta muuten on sen verran eroja, että mieleisemmän valinnan ei luulis olevan vaikeaa.

Tuo 130i vaikuttaa ennakkoon loistavalta.

Seatin Cupraa on tullut ajeltua pariin otteeseen jo ja ei mitään pahaa sanottavaa, ainoa on vain se kun kaikki pelottelee "hinta tippuu, se on seat" plaa plaa niin sen takia tässä on tullut skeptiseksi.

BMW kiinnostaa enemmän mutta esim tuo 130i, niin mistä hemmetistä sen löytää. Tää on vaikeeta tää auton ostelu.
 

Blackorange

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Mestis
BMW kiinnostaa enemmän mutta esim tuo 130i, niin mistä hemmetistä sen löytää. Tää on vaikeeta tää auton ostelu.

Olen ymmärtänyt että tuo 3.0 bensa on loistava moottori, melkein samat tehot kuin 4.4 V8:ssa ja muutaman litran pienemmällä kulutuksella. Iltasanomien juttu autosta kertoo tarpeeksi: "Pikku-Bemari ja kolmen litran moottori ovat turhan ripeä yhdistelmä." Coupe on aika näyttävä..

Ei muuta kun autoista tietävä ja hieman saksaa osaava kaveri mukaan ja Ryanairilla Frankfurtiin. Läppäri mukaan ja mobile.de ja autoscout jne auki ja sieltä etsimään ja koeajolle. Varmaan joltain autofoorumilta saa myös kaverin mukaan jos maksaa kulukorvauksia ja illan Reeperbahnilla..

Erikoisemmat autot, varsinkin lähes uudet, kannattaa hakea meren takaa, ku täällä ei ole valikoimaa ja siten hintakilpailuakaan. Ostaa vaan kunnon myyjältä/liikkeestä eikä mistään kanaverkkopihalta halvinta koppia, jossa eriväriset ovet.

P.S. Uusi auto on uusi vain hetken. Kohta sekin on likainen ja tylsä.
 
Viimeksi muokattu:

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Autoa ostamassa.

Seat Leon Cupra R täysin uutena vai käytetty BMW?

Eriköiset vaihtoehdot kyllä. Tai no molemmat ovat mielestäni loistavia vaihtoehtoja, mutta niin eri maailmasta. Jotenkin 240 kaakkia ja etuvetoinen pystyperä vaan kuulostaa jotenkin rajulle. Kaverilla on -05 Saab 9-5 Aero, jossa myöskin etuveto ja 250hv, ja tuntuu olevan melekosen hurja varsinkin sateisella kelillä, luultavasti myös talvella. Miksei vaikka tämä? Vähän ajettu pari vuotta vanha yksilö, jossa kulkupuoli ei jää montaa kaakkia Cupralle. 1-sarjan bemari tuntui miellyttävän, mutta ei 300-sarjalainen ole vielä iso auto. Jos taas dieselvoima houkuttelisi, voisi vaikka tämä yli 300-heppainen vitosbemari olla käypänen kulkine. Lisävarustelistakin näyttää olevan eriä kuin perinteisissä suomalaisen miehen Laakkoselta ostamassa hinnat alkaen-baijerilaisissa, ajettu vain rapiat 100 000, ulkonäkö on isoista tiloista huolimatta sporttinen jne. Vaihtoehtoja on monia tuohon hintahaarukkaan.



(Linkeissä nettiauton myynti-ilmoituksia isoista ja pienistä Bemareista)
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Kiitoksia vinkeistä, kyllä tässä nyt soiteltua Laakkoselle ja hieman udeltua asioista niin päädyn BMW puolelle.

http://www.auto1.fi/bmw/125/423893

Tuossa on aikalailla juuri se mitä haen.

Tässä on tullut nyt vatvottua näitä autoja kohta jo puolisen vuotta ja vihdoin rupeaa helpottamaan.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Kiitoksia vinkeistä, kyllä tässä nyt soiteltua Laakkoselle ja hieman udeltua asioista niin päädyn BMW puolelle.

http://www.auto1.fi/bmw/125/423893

Tuossa on aikalailla juuri se mitä haen.

Tässä on tullut nyt vatvottua näitä autoja kohta jo puolisen vuotta ja vihdoin rupeaa helpottamaan.

Loistava auto ja ennenkaikkea hienon näköinen. Jos ei meinaa Suomesta löytyä, niin Saksasta varmasti löytyy. Itse olen omat autoni käynyt Saksasta hakemassa, enkä todellakaan aio Suomesta enää niitä ostaa. Samalla tulee vähän reissattua ja maisteltua Saksalaista laatu-olutta.
 

Hrustsovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Phoenix Coyotes
Gudaa. Onko kenelläkään näkemystä Finntakuun toiminnasta? Itselläni se tuli nykyisen auton oston kylkiäisenä. Sehän käytännössä korvaa sähkövikoja ja kuluvia osia lukuunottamatta kaiken ja sekin tuli todistettua viime keväänä kun egr-venttiili tuli tiensä päähän. Nyt kuitenkin kävi niin, että edellisenä torstaina määräaikaishuollettu auto rupesi kaksi päivää myöhemmin lauantaina vilkuttamaan moottorin vikavaloa. Luonnollisesti Finntakuu oli katkennut perjantaina. Soittelin sitten viime viikolla pääkallonpaikalle, jossa vahinkotarkastaja ilmoitti ykskantaan, että takuu on mennyt umpeen ja voivoi. Onko mitään saumaa saada jollain ihmeen vippaskonstilla sitä kuitenkin ympättyä takuu piikkiin, vai onko tässä nieltävä tappio ja maksettava lauennut mikälie omasta kukkarosta? Onko vinkkejä miten toimia?

Edit: Ja nimimerkille -Niks- oma mielipiteeni, että noista vaihtoehdoista ehdottomastoi bimmeri. Parempi ajettava ja varmasti säilyttää arvonsa (käytetty vs uusi) paremmin. Seatihan on sinänsä parantanut laatuaan kuin sika juoksua.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitoksia vinkeistä, kyllä tässä nyt soiteltua Laakkoselle ja hieman udeltua asioista niin päädyn BMW puolelle.

http://www.auto1.fi/bmw/125/423893

Tuossa on aikalailla juuri se mitä haen.

Tässä on tullut nyt vatvottua näitä autoja kohta jo puolisen vuotta ja vihdoin rupeaa helpottamaan.

Hyvä valinta ja helvetin hieno auto! Tuollaisen kun ostat niin ei tarvitse enää täällä kysellä vinkkejä seuraavan automerkin valintaan. Kerran kun omistat BMW:n niin ei tee enää mieli muuta ostaakaan.
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Hyvä valinta ja helvetin hieno auto! Tuollaisen kun ostat niin ei tarvitse enää täällä kysellä vinkkejä seuraavan automerkin valintaan. Kerran kun omistat BMW:n niin ei tee enää mieli muuta ostaakaan.

On se vaan niin etten ymmarra miten Suomessa on hintataso autoissa tuolla tasolla. Tuolla rahalla tasta maasta olisi saanut uuden 3- ja 5-sarjalaisen bemarin tai C- ja E-sarjan Mersun. Vahan kun olisi laittanut rahaa lisaa niin olisi RS4 tai karvalakki M3 irronnut. No, ehka kaikki on suhteellista..

Frendi osti tuon auton viime vuonna ja kieltamatta tuo on aika nappara ajokki. Kun tuo malli tuli markkinoille, odotin siita pienta M3:sen pikkuveljea mutta sellaiseksi se ei ihan osoittautunutkaan. Kuitenkin hyva ajattavuus ja edullinen hinta seka BMW:n laatutae ovat kieltamatta hyva yhtalo.

Toki tassa perheessa ollaan kierretty BMW toistaiseksi kaukaa ja pidattaydytty MB:ssa seka Audissa. Periaatteena on etta ensimmainen BWM olkoon M3 sitten tulevaisuudessa.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
On se vaan niin etten ymmarra miten Suomessa on hintataso autoissa tuolla tasolla.
Vero, vero ja vero. Kun verot pyyhitään pois, niin Suomessa taitaa olla Euroopan halvimmat autot. Ero Euroopan keskiarvohintoihin on n. 7% Suomen hyväksi. Siksi esim. uusi muuttoauto kannattaa ostaa jo lähtiessä Suomesta, eikä vaikka Saksasta. USA tietysti aivan oma tarinansa.
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Vero, vero ja vero. Kun verot pyyhitään pois, niin Suomessa taitaa olla Euroopan halvimmat autot. Ero Euroopan keskiarvohintoihin on n. 7% Suomen hyväksi. Siksi esim. uusi muuttoauto kannattaa ostaa jo lähtiessä Suomesta, eikä vaikka Saksasta. USA tietysti aivan oma tarinansa.

Niin, Suomessa myydyn 2010 M3:sen autoveroton hinta taisi olla 20 000€ enemman mita taalla verojen kanssa ja oma 2010 MB C300 oli 18000€ halvempi kuin autoveroton hinta Suomessa.

Joten en ihan usko etta olisi ihan pelkastaan verotusteknillinen asia tuo. Toki on paha sanoa kun Jenkeissa autot nyt ovat halvempia kuin Suomessa leipa, kuten asian jo mainitsitkin. Mutta kylla se silti ihmetyttaa miten helvetissa on pokkaa pyytaa tuollaisia hintoja..
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kerran kun omistat BMW:n niin ei tee enää mieli muuta ostaakaan.

Pitäkääpäs nyt pieni mainospuhe ketkä kumartavat takavetoisten BMW:n suuntaan. Itsekin olen sellaista ajatellut, ihan 3-sarjan touringia mutta vähän epäilyttää takavetoisuus, rinnetontti ja viime talven kaltaiset kelit. Oli etuvetoisellakin vaikea päästä eteenpäin mäessä jossa ei ole kunnossapitoa.

Onko luistonestot kehittynyt kymmenessä vuodessa ja kuinka paljon?

Oletteko rehellisesti sanottuna tormanneet ongelmiin takavetoisuuden vuoksi?

3-sarjan nelivedot maksaa sitten jo liikaa.

Kuivien kelien ajoja ei tarvitse hehkuttaa, uskon kyllä ja siksi halajankin takatuupparia.



_
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oletteko rehellisesti sanottuna tormanneet ongelmiin takavetoisuuden vuoksi?

Se ajamisen hauskuus talvella voittaa kaikki haittapuolet...

Kyllähän se etenemiskyky on vähän huonompi juuri tuollaisissa ylämäissä mihin ei saa otettua kunnolla vauhtia ja esim. liikkeellelähdöt liukkaista/pöperölumisista risteyksistä on vähän tuskaisia välillä, mutta kyllähän tuolla takavetoisella on loppujen lopuksi pärjännyt ihan yhtä hyvin kuin etuvetoisellakin - eikä ole käytössä mitään nykyaikaista luistonestoa vaan pelkkää 80-luvun tekniikkaa (ASD-lukkoperä).
 

Waky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pitäkääpäs nyt pieni mainospuhe ketkä kumartavat takavetoisten BMW:n suuntaan. Itsekin olen sellaista ajatellut, ihan 3-sarjan touringia mutta vähän epäilyttää takavetoisuus, rinnetontti ja viime talven kaltaiset kelit. Oli etuvetoisellakin vaikea päästä eteenpäin mäessä jossa ei ole kunnossapitoa.

Onko luistonestot kehittynyt kymmenessä vuodessa ja kuinka paljon?

Oletteko rehellisesti sanottuna tormanneet ongelmiin takavetoisuuden vuoksi?

Itsellä oli vm. 2009 320iA alla tuossa vuoden ja en nyt muista mitään ongelmaa talvelta. Luistonesto ja TDC oli jopa vähän turhankin avuliaita kun pito heikkeni. Veto ja jarrut säätyi aika lailla kelin mukaan. Toki se kannattaa muistaa että mutkassa etuvedon viimeinen keino eli lisää vetoa ei toimi takavedolla auton puskiessa :) Auton mainostettu painosuhde ja se että ihmiset tykkää kiillottaa eturenkaiden paikat valoissa antoi mukavasti pitoa valoissa.
 
Nyt on syytä sanoa jo, että vitun vittu ja saatanan perse!

Oman bemarini (E46/2000) akku on tällä hetkellä sökönä tai ainakin jossain mättää. Iskettiin sunnuntaina kiinni uudet stereosysteemit ja ilmeisesti teimme pienen virheen johtojen kanssa, jolloin siis vahvistin oli kiinni jatkuvassa virrassa ja näin vaikka auto oli sammutettu vahvistin imi virtaa akusta.

.. Noh ylläripylläri aamulla töihin lähdettäessä ei auto lähtenyt käyntiin. Sainpa kuitenkin apukäynnistäjän itselleni, mutta ei siitäkään ollut hyötyä vaan auto jatkoi samaa tikitystään. Asiasta oudon tekee sen, että mankka ja valot toimivat normaalisti. Käynnistäessä kuitenkin startin solenoidi vain nakuttaa ja valot välkkyvät. En tiedä sitten saatana jos antaisi apuvirtaa vaikkapa puolen tunnin ajan olisiko asialla merkitystä. Kai se on lähdettävä akkukauppaan.

Ensin kuitenkin koitetaan vielä työntää autoa käyntiin tai tehdä jonkin sortin kippaskonsteja, mutta pahalta näyttää ja vituttaa!
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitäkääpäs nyt pieni mainospuhe ketkä kumartavat takavetoisten BMW:n suuntaan. Itsekin olen sellaista ajatellut, ihan 3-sarjan touringia mutta vähän epäilyttää takavetoisuus, rinnetontti ja viime talven kaltaiset kelit. Oli etuvetoisellakin vaikea päästä eteenpäin mäessä jossa ei ole kunnossapitoa.

Onko luistonestot kehittynyt kymmenessä vuodessa ja kuinka paljon?

Oletteko rehellisesti sanottuna tormanneet ongelmiin takavetoisuuden vuoksi?

Kyllähän takavetoisella Bemarilla on runsaslumisena talvena pulassa mäessä, jossa ei ole kunnossapitoa (tämä tuli huomattua viime talvena useaan otteeseen, etuvetoisella pääsi tietysti vähän paremmin perille). Ja siihen ei luistonesto auta mitään, päinvastoin. Eli hyvä alkuvauhti ja luistonesto pois päältä, niin mahdollisuudet tietysti paranevat. Mutta jos haluat varmasti päästä tontillesi, niin hanki neliveto.
 
Niin vain kävi, että auto otti ja hajosi. Nyt ois kaks potentiaalista vaihtoehtoo, mutta kun ei ole mitään käryä autoista sen enempää, niin kaikki näkemykset on tervetulleita.

a) '97 Renault Clio, 127tkm, hyvin pidetty, 1.4 kone, vajaa pari tonnia olis hinta liikkeestä

b) '02 Fiat Punto, 127tkm, 1.2 kone, parilla tonnilla lähtis kaverilta.

Molemmissa kahet renkaat ja ohjaustehostinta jne. Käyttö on siis hyvin vähäistä, ehkä pari kertaa viikossa reeneihin jne. Siks ei viitti enempää rahaa laittaa kiinni. Sinänsä kinkkinen tilanne, että oon menossa Clioo koeajaan huomenna, ja sit pitäs melkein jo päättää, et otanko vai en.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös