Äläs nyt. Onhan se ihan yhtä hauskaa naureskella automerkkiuskovaisille kuin muillekin uskovaisille ja fanaatikoille. Yksi uskoo
Kävinpäs oikein miettimään omaa merkkiuskollisuuttani tämän viestin luettuani, ja totesin yllätyksekseni että minulla ei ole koskaan ollut kahta samanmerkkistä autoa omistuksessani. On ollut Nissan, Mazda, Volkkari, Skoda, Mersu, Volvo... mutta ei tosiaan kahta samanmerkkistä. Että ilmeisesti minä en kovinkaan fanaattinen ole minkään merkin suhteen. Sellainen "ennakkoluulo" tosin on että Ranskalaista autoa en ihan vähässä kummassa tule hankkimaan, on tullut sen verran nähtyä/kuultua huonoja esimerkkejä noista. Seuraava auto saattaisi hyvinkin olla joku Amerikkalainen, sellainen on vielä omassa käytössä kokeilematta vaikka muuten jenkeillä on tullutkin jonkin verran ajeltua.
Sellaisenkin havainnon olen muuten tehnyt tästä merkkiuskollisuudesta, että se näyttäisi olevan periytyvää. Esim. omat vanhempani ei olleet mitenkään merkkiuskollisia vaan kokeilivat hyvinkin paljon eri merkkejä, joten eipä ole minustakaan sitten mitään merkkifanaatikkoa tullut. Sitten tunnen taas näitä tyyppejä jossa esim. joku Ford-uskollisuus on periytynyt jo usean sukupolven ajan ja tällaisten perheiden jälkikasvut eivät sitten muuta osaa edes harkita kuin sitä merkkiä jolla jo isoisoisät on ajaneet.