Autoiluketju

  • 3 315 617
  • 19 009

Tsorro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wings
Entäs Matu? Mazda 6
Mä rullasin tuommoisella 180 000 tkm. Siinä yksilössä oli vikansa, mutta talossa oli varmaan reilu 50 tuommoista eikä muissa ollut mitään samanlaista (kadotti öljynsä, ilmeisesti pakosarjaan meni.) Tuokin vika sitten takuussa korjattiin.
Jos tuohon on vaan takuuna tehty helmojen ja takaovien ruosteenpoisto & uudelleensuojaus niin harkitse. Hyvä auto ajaa, mukavasti ruutia ja aika pieniruokainen. Tavaratila ei ihan niin suuri ole kuin Octaviassa, mutta tollanen Golfin kokoinen kuitenkin.

Joo, näköjään on ruosteenestohommat tehty kun tarkemmin katsoin tietoja. Toi on just sun auto.

Mazda ei kyllä väräytä viisaria yhtään.
Mites tää? Baijerilainen! http://www.nettiauto.com/bmw/330/2598374
 

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Iski kuumetta pintaan, ku vahingossa eksyin kotimaisille autosivustoille.

Alfa Romeo MiTo

Noita näki viikko sitten Roomassa useampiakin, mut eipä ole Suomessa viel noita ehtinyt paljon nähdä. 155 hevosvoimainen 1.4 T-jet irtoaa alle 20k euron :O Onhan se hieno, klassista Alfaa. Jotkut tykkää, jotkut ei.

Alkoi jo kiinnostamaan, mutta näköjään automaattia ei saa minkään moottorin jatkeeksi. Se siitä sitten.
 
Suosikkijoukkue
KalPa

Toyotissa on vielä yksi "huono" asia, edelleenkään en halua puolustella tällä mitään mutta pakko sanoa. Liikkeen uudet autot eivät anna täyttä kuvaa suorituskyvystä, koska Tojot rupeat oikeasti kulkemaan vasta n. 15tkm tienoilla. Sitä ennen ajelleen "service modessa". Tämän jälkeen tehot ja väännöt ovat vasta luvattuja. Liekkö tästä johtuu että sisäänajot suoritetaan ilman max tehoja, eikä vikoja sitten ilmeenny enää niin paljoin kuin joillekin toisille merkeille...

Mut uusii 2.0 valvematic on aika lussu kyllä, kuluttaa toki luokassaan käsittääkeni vähiten (ilman turboja olevat). Mutta kannattaa todellakin ajaa se vielä multidrivena...täysin eri auto kyseessä vaikka sama motukka. Niinkuin sanoin, lähes dieselmäinen.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Tullut tässä katseltua noita uudempia autoja, ja kun kolme ehdotonta vaatimusta itsellä auton suhteen on, niin näemmä vain kaksi täyttää ne, Chrysler 300C ja Cadillac STS. nuo taitavat siis tosiaan olla ainoat uudemmat takavetoiset, nelioviset, jenkkivalmisteiset autot, onkos jatkoaikalaisilla kokemuksia kummastakaan edellämainitusta kulkuneuvosta?
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Iski kuumetta pintaan, ku vahingossa eksyin kotimaisille autosivustoille.

Alfa Romeo MiTo

Noita näki viikko sitten Roomassa useampiakin, mut eipä ole Suomessa viel noita ehtinyt paljon nähdä. 155 hevosvoimainen 1.4 T-jet irtoaa alle 20k euron :O Onhan se hieno, klassista Alfaa. Jotkut tykkää, jotkut ei.

Alkoi jo kiinnostamaan, mutta näköjään automaattia ei saa minkään moottorin jatkeeksi. Se siitä sitten.

Itsekkin olen "kuolannut" tuon perään. Näyttävän näköinen pikkusportti, mutta taitaa olla kyllä vähän liian pieni. Itsellä on 207 pösö ja tuo Mito on kyllä ainakin kuvien perusteella pienempi.
Hinta on kyllä ihan passeli, mutta todellinen hinta tulisi olemaan siellä n.22k paikkeilla sillä muutamia lisävarusteita pitäisi hankkia.
Uusimmassa Tekniikan Maailmassa on koeajettu tuo Mito joten kiinnostuneet varmasti hankkii tuon lehden käsiinsä.
 

Tuamas

Jäsen
Tullut tässä katseltua noita uudempia autoja, ja kun kolme ehdotonta vaatimusta itsellä auton suhteen on, niin näemmä vain kaksi täyttää ne, Chrysler 300C ja Cadillac STS. nuo taitavat siis tosiaan olla ainoat uudemmat takavetoiset, nelioviset, jenkkivalmisteiset autot, onkos jatkoaikalaisilla kokemuksia kummastakaan edellämainitusta kulkuneuvosta?

Tuo 300C oli vaihtoehtona isäukolla kun hän autoaan viimeksi vaihtoi, huono ajettavuus, hieman muovinen ulkoasu sisustassa ja lepsusti toteutettu viimeistely käänsivät vaa-an Audiin. Lisäksi tuossa alusta ja jarrut eivät vastaa sitä mitä tuon kokoisessa ja tuollaisilla tehoilla varustetussa autossa pitäisi olla.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Tuo 300C oli vaihtoehtona isäukolla kun hän autoaan viimeksi vaihtoi, huono ajettavuus, hieman muovinen ulkoasu sisustassa ja lepsusti toteutettu viimeistely käänsivät vaa-an Audiin. Lisäksi tuossa alusta ja jarrut eivät vastaa sitä mitä tuon kokoisessa ja tuollaisilla tehoilla varustetussa autossa pitäisi olla.

Vähän saman suuntaisia moitteita on muualtakin "sysleristä" kuulunut, joten vaaka kallistuisi STS:ään, tai sitten johonkin vähän ajettuun vanhempaan amerikkalaiseen.
 

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
Perheestä löytyy 300C Hemin koneella ja A6 2,4 multitronicilla. Kieltämättä kraisleri on lievästi halvan oloinen sisältä, mutta kyllähän se päitä kääntää varsinkin Bentleyn säleiköllä varustettuna ja isolla koneella liikahtaakin kivasti. Pienemmillä koneilla olen kuullut löysästä alustasta ja yleisestä laiskuudesta valituksia. Ei mikään optimaali auto kaupunkiin suurien kuolleiden kulmiensa kanssa. Melkein on emännän olympiavolkkari mukavampi ajella vaikka ehdottomasti tykkäänkin takavetoisesta voimanpesästä. Isukilla oli aikoinaan edellisen korimallin STS Caddy ja kovasti tykkäsi. Laatuvaikutelmaltaan selkeästi Chrysleriä edellä.

Edit: Niin ja takapenkillä tuppaa meikäläisen pituisella (186cm) osumaan kuuppa kattoon.
 
Viimeksi muokattu:

Tsorro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wings
Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta Bmw 330d touringista? Kannattaako edes harkita Saksasta tuotua missä on mittarissa 250tkm? TÄ?
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Nyt on siis aiesopimus Koenigseggin ja GM:n välillä tehty ja näillä näkymin Saab siirtyy Koenigseggin hellään huomaan. Linkki Hesarin uutiseen.

Mitenhän 45 henkilöä työllistävä yhtiö saa pidettyä moninkertaisen henkilöstön ja valmistusmäärän omaavan Saabin aisoissa? Tosin turboahdetulle automerkille tämä lienee paras mahdollinen uusi omistaja. Meneepä Saab ainakin takaisin Ruotsiin.
 

12961

Jäsen
Nyt on siis aiesopimus Koenigseggin ja GM:n välillä tehty ja näillä näkymin Saab siirtyy Koenigseggin hellään huomaan. Linkki Hesarin uutiseen.

Mitenhän 45 henkilöä työllistävä yhtiö saa pidettyä moninkertaisen henkilöstön ja valmistusmäärän omaavan Saabin aisoissa? Tosin turboahdetulle automerkille tämä lienee paras mahdollinen uusi omistaja. Meneepä Saab ainakin takaisin Ruotsiin.

Ehdottomasti mielenkiintoisin ostaja saabille.

Tästähän annettiin koenigseggin puolelta jo haastattelu, jossa vihjailtiin suuntalinjoja tulevaisuudelle. Supistetaan tuotantokapasiteetti 120t --> 70t autoon vuodessa ja keskitytään hiukan erikoisempiin ja persoonallisempiin ratkaisuihin. Jospa se GM:n lähes täysin tuhoama, "opelistettu" saabin sydän sieltä taas löytyisi.

Tähän pystyy saabin nykyinen (ruotsalainen) paikallinen johto, joka varmasti jatkaa toimessaan kuten ennenkin, suuremmin vapauksin.

Kaiken kaikkiaan, mielenkiintoiset vuodet edessäpäin. Onhan noita erikoisempia ratkaisuja ammuttu jatkuvasti GM:n toimesta alas vaikka konsepteissa on väläytelty että mitä voitaisiin tehdä ilman talutusnuoraa. Olihan tuossa taannoin esitteillä tuotantovalmis 9-5 2-litraisella 300 hevosvoimaisella E85-etanolimyllyllä. Myös 9-3:sta vuodettiin aikanaan tietoa yli 350 heppaisesta White turbo-etanolimallista, mutta GM ilmoitti että konsernin moottorit ovat käytettävissä, johon nämä kehitykset sitten tyssäsivät.

Saabilla on muuten edellleen oikeudet aikanaan kehitettyyn muuttuvapuristesuhteiseen moottoriin, saab SVC:n, josta povattiin tuotantovalmista moottoria jo vuosituhannen vaihteeseen. GM ampui aikanaan tämänkin alas, olihan moottorikehitys turhaa kun V8-SUVeilla meni vielä lujaa.

Niin, ja olisikohan Aero X:lla nyt tulevaisuutta vaikkapa koenigsegg CCX:n uudelleenmuotoiltuna versiona, vaikka aidolla saabin 2.3-motilla ~300 hp tehoilla?

Tästä koko median leipomasta vahingonilon kakusta puuttuu enää uutinen "volvo myyty kiinalaiselle pling plong motor corporationille".
 
Viimeksi muokattu:

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Itsekkin olen "kuolannut" tuon perään. Näyttävän näköinen pikkusportti, mutta taitaa olla kyllä vähän liian pieni. Itsellä on 207 pösö ja tuo Mito on kyllä ainakin kuvien perusteella pienempi.
Hinta on kyllä ihan passeli, mutta todellinen hinta tulisi olemaan siellä n.22k paikkeilla sillä muutamia lisävarusteita pitäisi hankkia.
Uusimmassa Tekniikan Maailmassa on koeajettu tuo Mito joten kiinnostuneet varmasti hankkii tuon lehden käsiinsä.
Minä tässä viikonlopusta lähtien tätä pähkäilin ja tänään soitto Delta Autoon sitten paljasti että toimitusaika 5 kuukautta. Jäi sitten tilaamatta toistaiseksi.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Minä tässä viikonlopusta lähtien tätä pähkäilin ja tänään soitto Delta Autoon sitten paljasti että toimitusaika 5 kuukautta. Jäi sitten tilaamatta toistaiseksi.

Eihän siitä välitetä, jos auton haluaa. 4kk on muutenkin tänä päivänä aika normi toimitusaika. Joten ei tuo sinällään yllätä, koska on kuitenkin luokassaan aika halpa auto. Varsinkin kun vertaa kilpailijoihin, jotka on lähinnä Mini, 1-sarja jne.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitenkähän muuten tuo Alfan laatu nykyisin? Joko se alkaa olla sillä tasolla että noita ihan oikeasti uskaltaisi muutkin ostaa kuin Alfa-fanaatikot jotka eivät välitä siitä että auto on vähän väliä pajalla? Ajettavuushan Alfoissa on ollut aina huippuluokkaa ja tuo MiTo nimittäin on ihan oikeasti hyvän näköinen auto jolle olisi helppo povata menestystä mikäli Alfan maine ei olisi niin huono.
 

Tuamas

Jäsen
Nyt on siis aiesopimus Koenigseggin ja GM:n välillä tehty ja näillä näkymin Saab siirtyy Koenigseggin hellään huomaan. Linkki Hesarin uutiseen.

Mitenhän 45 henkilöä työllistävä yhtiö saa pidettyä moninkertaisen henkilöstön ja valmistusmäärän omaavan Saabin aisoissa? Tosin turboahdetulle automerkille tämä lienee paras mahdollinen uusi omistaja. Meneepä Saab ainakin takaisin Ruotsiin.

Niin, tässä on mielestäni muutama aspekti jotka kannattaa ottaa huomioon. Ensinnäkin sen perusteella mitä Kauppalehdestä asiasta luin, niin Von Koenigsegg ja tämä Norjalainen muotoiluvelho ovat vain osaostajia/-rahoittajia ja mitä ilmeisimmin se todellinen taustavoima jolta suurin rahoitus tulee, on vielä julkistamatta. Eli muskelia pitäisi taustalta löytyä, vaikka julkisuuteen tämä onkin tuotu Koenigseggin yksin ajamana projektina.

Toinen aspekti on se, että onhan näistä pienempi ostaa isomman tapahtumista jo ennakkotapaus automaailmassa, kun Porche otti komennon VAG:issa.

Kolmantena aspektina on se, että tämä on juuri se ainoa mahdollisuus jolla Saab voi menestyä. Eli yhtiö palaa siihen minkä parhaiten osaa, eli tekee yksilöllisiä ja hieman ratkaisuiltaan erikoisia autoja sekä muutenkin vetäytyy hieman massamarkkinoilta ja siirtyy pienempien sarjojen erikoisempiin tuotteisiin, joista on sitten saatavissa parempaa katetta ja joiden kautta voi jackpotin iskiessä (joku erikoisempi malli lyö kunnolla läpi) löytää sen uuden kultasuonen.
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
Itsellä oli nuo saksalaiset listalla (Audi 2.0T myös vaihtoehtona), tosin Audista vain etuveto koska tuo Pro Business tarjous ei sisältänyt Quatro-malleja. Päädyin BMW:hen vaikka koneen suorituskyky ei, varsinkaan 2.0T pääse samalle tasolle. Takaveto vain vei mennessään kun kävin tuota koeajamassa. Alunperin Audi oli listalla selkeänä ykkösenä.

Noh, ainakin auto on vähän harvinaisempi tuolla teillä kun noita Audeja tuntuu vilisevän melkein Toyotan lailla :)
Eilen lähti tilaukseen sitten A4 2.0 TFSi, Pro bussines, multitronic, en vain pääse sitten tuosta Audi-viehätyksestäni mihinkään, nyt siis pienen hairahduksen jälkeen neljäs Audini kyseessä.
Lexus oli loistava, mutta tarjous oli vain niin perseestä, etten käytännössä loppupelissä voinut edes vakavasti harkitakaan ko. autoa.
 

scholl

Jäsen
Mitenkähän muuten tuo Alfan laatu nykyisin?

Itse en millään jaksa uskoa, että siinä nykyään pahemmin moittimista olisi. Asioita on tehty viime aikoina paremmin ja vaikkei niistä uudemmista malleista olekaan vielä infoa niin about kolme vuotta vanhat 156:t ja 147:t (vanhoja malleja) ovat sijoittuneet TÜV raporteissa hieman paremmin kuin Peugeotit, Citroënit tai Renaultit. Mini ja pari Mersun malliakin jäänyt taakse.

Tuo 1,6:n diesel vaikuttaa ihan pätevältä moottorilta. Ajoin vuokra-autolla, joka oli Fiat Bravo, jossa oli tuo moottori ja ehdottomasti MiToon ottaisin kyllä sen. Mielenkiintoista muuten, kun seuraavaksi tekevät hieman isomman mallin MiTon staililla, joka on sitten 147:n seuraaja. Itse sanoisin, että muotoilultaan ja fiilikseltään Fiat-konsernilta tulee tällä hetkellä ne mielenkiintoisimmat autot massaluokkaan.
 

Namupassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, Leijonat, NHL
Millaisia kokemuksia jatkoajan porukoilta löytyy Audi TT:stä. Sellainen kulkuneuvo olisi kiikarissa.. Alustavasti tullu kateltuu quattro, 165kw mallista. Siis nyt kyseessä "vanha" korimalli ei tämä uusi..
 

Veijari

Jäsen
Mitenkähän muuten tuo Alfan laatu nykyisin? Joko se alkaa olla sillä tasolla että noita ihan oikeasti uskaltaisi muutkin ostaa kuin Alfa-fanaatikot jotka eivät välitä siitä että auto on vähän väliä pajalla?

Eivät Alfa-fanaatikotkaan halua, että auto on koko ajan pajalla.

Omassa perheessä on ollut kaksi kuluvan vuosituhannen Alfa Romeota (ja lähipiirissä vielä jokunen lisää), eivätkä ne mitenkään erityisen ongelmallisia pelejä olleet. Huolto-ohjelmasta on pidettävä kiinni, eikä autoa muutenkaan ajeta ns. luistimet jalassa niinkuin jotain Hiacea. Huoltojen teettäminen merkkiliikkeessä on kallista, eikä laatukaan päätä juuri huimaa.

Itsekin olen toki käynyt MiTon koeponnistamassa ja olihan se juuri sellainen kuin pitääkin. Jopa sähköinen tehostus oli saatu yllättävän hyväksi - se oli tarkka ja tunnokas. Alusta oli sopivan jämäkkä ja ajotunnelma - kuten TM:ssäkin muistaakseni todettiin - mukavan mikroautomainen. Jonkin verran tuossa uudessa koeajoautossakin kojetaulu nitisi, mutta itse olisin kyllä valmis lyömään eurot tiskiin, jos tuon autoluokan peliä olisin vailla.

www.alfabbs.fi on muuten mainio forumi, jos lisätietoa kaipaat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös