Täällä valitaan jo väriä ja kysyisinkin onko mielestänne tuo esittelyauto Alfa punainen vai Giulietta punainen?
Kyllä tuo minusta Alfa-punainen on.
Täällä valitaan jo väriä ja kysyisinkin onko mielestänne tuo esittelyauto Alfa punainen vai Giulietta punainen?
Katso tämä ellei Skoda merkkinä ahdistaMikä auto teidän mielestänne täyttää seuraavat kriteerit? Diesel, tehokas, taloudellinen, hyvä (jämäkkä alusta) ajettava, koiralle tilaa ja tietenkin hieno. Hintaa saa olla maksimissaan 14k.
Kas tässä pulma....
Katso tämä ellei Skoda merkkinä ahdista
OK, aika paljon kilsoja, mutta vastineeksi löytyykin kaikkea kivaa, ajonvakautukset, DSG (mulla on itellä ja on ihan ylivoimainen), melko tehokas, ihan hyvin tilaa jne. Ja käsittääkseni Octaviat ovat olleet vähävikaisia, eivätkä kovin alttiita ruosteelle.
Suojelupaine autoilijan kukkarosta Kiinan ja Yhdysvaltojen suuntaan, kiitos!
Moottori taisi juurikin olla 2.0 (en mene vannomaan) ja manuaalina. Oli ehkä huonosti sanottu, että yllättävän huono. Olisi pitänyt sanoa että pettymys, kun parissa testissähän tuota Avensista on kehuttu. Myöskin myyjä oli "liekeissä" tuosta autosta. Lähinnä tuo moottorin suorituskyky ei ollut odotetunlainen. Tosin täytyy tunnustaa että vertailupohjaa ei ole paljon, mutta ajoin muutamaa viikkoa aiemmin kaverin 1.8 litraisella Passatilla ja kyllä se oli kuin eri puusta veistetty. Myöskin alusta miellytti itseäni enemmän Passatissa. En tiedä miten paljon tuo kehumasi vaihteisto ja kokoaikaiset maksimiväännöt vaikuttaisi vääntöihin, mutta ajamani versio ei kyllä yhtään vakuuttanut dieselin ystävää.Et hirveästi perustellut miksi oli huono? Mikä kone, mikä vaihteisto? Käys ajaa 2.0l bensa multidrivena. Ei nyvi vaihtaessa ja käytännössä momentinmuuntajalla (cvt) maksimivääntö käytettävissä koko ajan, sama kuin ajaisi dieselillä. Tosin ei ne mitään "turbo" raketteja ole.
Eipä ole vielä auton vaihto ajankohtaista. Tuo miksi ajoin tuon Avensiksen oli vähän sattumien summa, kun tapoin aikaa Kajaanilaisissa autoliikkeissä ja sitten Toyotalla myyjä käytännössä laittoi turvavyönkin paikalleen ja "pakotti" koeajolle. Ja olisi sielläkin ollut mahdollista koeajaa dieseliä, kun olisi odottanut että tulevat koeajolta.Kyllä niitä suosikkijoukkueesi kotikaupungin Toyotalla on monella eri dieselillä koe-ajettavana, myös automaatti-dieselinä. Kannattaa käydä koettamassa.
Entäs Matu? Mazda 6Ei merkkinä Skoda ahdista. Tosin minulla ei ole minkäänlaista kokemusta Skodista. Kilometrejä kieltämättä hieman liikaa tuossa yksilössä, myös automaatti hieman hiertää koska auto matkaisi lähinnä moottoritiellä.
Vähäruokainen ja siisti hopean harmaa (metalliv.) Elegance Wagon Diesel farmari. Hyvä ajettava, erittäin siisti ja huollettu. ABS+ESP, autom.ilmast., sähköikkunat x4, penkinlämm. RUOSTEENESTO-06, keskuslukitus kauko-ohjauksella, ajotietokone, 2x renkaat, lohko+sisäp, monitoimiohjauspyörä (vakionp. + radio), CD-stereot (nopeuden mukaan säätyvä volyymi), penkinlämmittimet, polttoainekäyttöinen lisälämmitin, tihkukytkin (nopeuden mukaan säätyvä), lämmitettävät sähköpeilit yms.
Mukaan myös taakkateline ja "kalterit" (koiraverkko) - ei ole ollut koiria autossa. Erittäin siisti! SUOMI AUTO.
Entäs Matu? Mazda 6
Mä rullasin tuommoisella 180 000 tkm. Siinä yksilössä oli vikansa, mutta talossa oli varmaan reilu 50 tuommoista eikä muissa ollut mitään samanlaista (kadotti öljynsä, ilmeisesti pakosarjaan meni.) Tuokin vika sitten takuussa korjattiin.
Jos tuohon on vaan takuuna tehty helmojen ja takaovien ruosteenpoisto & uudelleensuojaus niin harkitse. Hyvä auto ajaa, mukavasti ruutia ja aika pieniruokainen. Tavaratila ei ihan niin suuri ole kuin Octaviassa, mutta tollanen Golfin kokoinen kuitenkin.
Joo, näköjään on ruosteenestohommat tehty kun tarkemmin katsoin tietoja. Toi on just sun auto.
Ai näitä miehiä! Mähän hai sitte ihan erilaisia vaihtiksia...järkiautoja...;-)Mazda ei kyllä väräytä viisaria yhtään.
Mites tää? Baijerilainen! http://www.nettiauto.com/bmw/330/2598374
Iski kuumetta pintaan, ku vahingossa eksyin kotimaisille autosivustoille.
Alfa Romeo MiTo
Noita näki viikko sitten Roomassa useampiakin, mut eipä ole Suomessa viel noita ehtinyt paljon nähdä. 155 hevosvoimainen 1.4 T-jet irtoaa alle 20k euron :O Onhan se hieno, klassista Alfaa. Jotkut tykkää, jotkut ei.
Iski kuumetta pintaan, ku vahingossa eksyin kotimaisille autosivustoille.
Alfa Romeo MiTo
Noita näki viikko sitten Roomassa useampiakin, mut eipä ole Suomessa viel noita ehtinyt paljon nähdä. 155 hevosvoimainen 1.4 T-jet irtoaa alle 20k euron :O Onhan se hieno, klassista Alfaa. Jotkut tykkää, jotkut ei.
Alkoi jo kiinnostamaan, mutta näköjään automaattia ei saa minkään moottorin jatkeeksi. Se siitä sitten.
Tai entäs Audi: http://www.nettiauto.com/audi/a6/2564250Mazda ei kyllä väräytä viisaria yhtään.
Mites tää? Baijerilainen! http://www.nettiauto.com/bmw/330/2598374
Tai entäs Audi: http://www.nettiauto.com/audi/a6/2564250
Tullut tässä katseltua noita uudempia autoja, ja kun kolme ehdotonta vaatimusta itsellä auton suhteen on, niin näemmä vain kaksi täyttää ne, Chrysler 300C ja Cadillac STS. nuo taitavat siis tosiaan olla ainoat uudemmat takavetoiset, nelioviset, jenkkivalmisteiset autot, onkos jatkoaikalaisilla kokemuksia kummastakaan edellämainitusta kulkuneuvosta?
Tuo 300C oli vaihtoehtona isäukolla kun hän autoaan viimeksi vaihtoi, huono ajettavuus, hieman muovinen ulkoasu sisustassa ja lepsusti toteutettu viimeistely käänsivät vaa-an Audiin. Lisäksi tuossa alusta ja jarrut eivät vastaa sitä mitä tuon kokoisessa ja tuollaisilla tehoilla varustetussa autossa pitäisi olla.
Tai entäs Audi: http://www.nettiauto.com/audi/a6/2564250
Nyt on siis aiesopimus Koenigseggin ja GM:n välillä tehty ja näillä näkymin Saab siirtyy Koenigseggin hellään huomaan. Linkki Hesarin uutiseen.
Mitenhän 45 henkilöä työllistävä yhtiö saa pidettyä moninkertaisen henkilöstön ja valmistusmäärän omaavan Saabin aisoissa? Tosin turboahdetulle automerkille tämä lienee paras mahdollinen uusi omistaja. Meneepä Saab ainakin takaisin Ruotsiin.
Minä tässä viikonlopusta lähtien tätä pähkäilin ja tänään soitto Delta Autoon sitten paljasti että toimitusaika 5 kuukautta. Jäi sitten tilaamatta toistaiseksi.Itsekkin olen "kuolannut" tuon perään. Näyttävän näköinen pikkusportti, mutta taitaa olla kyllä vähän liian pieni. Itsellä on 207 pösö ja tuo Mito on kyllä ainakin kuvien perusteella pienempi.
Hinta on kyllä ihan passeli, mutta todellinen hinta tulisi olemaan siellä n.22k paikkeilla sillä muutamia lisävarusteita pitäisi hankkia.
Uusimmassa Tekniikan Maailmassa on koeajettu tuo Mito joten kiinnostuneet varmasti hankkii tuon lehden käsiinsä.
Minä tässä viikonlopusta lähtien tätä pähkäilin ja tänään soitto Delta Autoon sitten paljasti että toimitusaika 5 kuukautta. Jäi sitten tilaamatta toistaiseksi.