Autoiluketju

  • 3 208 708
  • 18 538

Tsorro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wings
Hoi!

Mikä auto teidän mielestänne täyttää seuraavat kriteerit? Diesel, tehokas, taloudellinen, hyvä (jämäkkä alusta) ajettava, koiralle tilaa ja tietenkin hieno. Hintaa saa olla maksimissaan 14k.
Kas tässä pulma...

Vituttaa kun joutuu autoa vaihtamaan kun kalsareita mutta minkäs teet.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Mikä auto teidän mielestänne täyttää seuraavat kriteerit? Diesel, tehokas, taloudellinen, hyvä (jämäkkä alusta) ajettava, koiralle tilaa ja tietenkin hieno. Hintaa saa olla maksimissaan 14k.
Kas tässä pulma....
Katso tämä ellei Skoda merkkinä ahdista
OK, aika paljon kilsoja, mutta vastineeksi löytyykin kaikkea kivaa, ajonvakautukset, DSG (mulla on itellä ja on ihan ylivoimainen), melko tehokas, ihan hyvin tilaa jne. Ja käsittääkseni Octaviat ovat olleet vähävikaisia, eivätkä kovin alttiita ruosteelle.
 

Tsorro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wings
Katso tämä ellei Skoda merkkinä ahdista
OK, aika paljon kilsoja, mutta vastineeksi löytyykin kaikkea kivaa, ajonvakautukset, DSG (mulla on itellä ja on ihan ylivoimainen), melko tehokas, ihan hyvin tilaa jne. Ja käsittääkseni Octaviat ovat olleet vähävikaisia, eivätkä kovin alttiita ruosteelle.

Ei merkkinä Skoda ahdista. Tosin minulla ei ole minkäänlaista kokemusta Skodista. Kilometrejä kieltämättä hieman liikaa tuossa yksilössä, myös automaatti hieman hiertää koska auto matkaisi lähinnä moottoritiellä.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Autoilijat kaiken maksajana

Harmittaa, että suomalaiset autoilijat saavat olla maksumiehinä, kun ihmisten ympäristöomatunto on herännyt. Sinällään on positiivista, että luontoa suojellaan, ja esim. korkealla polttoaineen hinnalla ohjataan kulutusta ympäristöystävällisempään suuntaan. Kuitenkin koko ajan suunnitellaan uusia päästöveroja ja samaan aikaan maailman suurimmat saastuttajat Kiina ja Yhdysvallat vaan työntävät saastetta ilmaan entiseen malliin ja Kiinan tapauksessa vain kiihtyvällä vauhdilla. Ei ole maailmassa mitään oikeudenmukaisuutta!

Olenko ainoa, jonka mielestä ei ole ihan oikein maksaa päättäjien ekologista pahoinvointia tavallisen ihmisen lompakosta? Tahdon toki itsekin jättää lapsilleni puhtaan maailman, mutta ehkä huomion voisi pikkuhiljaa kohdistaa suurimpien päästöjen lähteille, Kiinaan ja Yhdysvaltoihin. Kannan toki korteni kekoon, ja voinhan vaikka vaihtaa autoni hybridiin (ja maksaa taas itseni kipeäksi), mutta mitä sillä on vaikutusta, jos Kiina vain lisää päästöjä? Miksi ympäristöjärjestöjen nimenkerääjät ovat täällä, eivätkä Kiinassa?

Suojelupaine autoilijan kukkarosta Kiinan ja Yhdysvaltojen suuntaan, kiitos!
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Suojelupaine autoilijan kukkarosta Kiinan ja Yhdysvaltojen suuntaan, kiitos!

Tsekkaa paljonko Kiina rakentaa hiilivoimaa. Tulet yllättymään. Suomen autoilulla ei ole mitään merkitystä mihinkään mutta törkeä syyllistäminen päällä koko ajan. Jos Laakamadosta tulee Maailman Presidentti, kaikki yli 7 litraiset bensakasit saa ostaa verovapaata bensaa heti! J0s tuo kasi on tehty ennen vuotta 1970, omistajalle annetaan vielä oikeus ajaa justiinsa niin lujaa kuin haluaa kaikkialla paitsi taajamassa. Loppuu oikeiden asioiden harrastajien kiusaaminen!
Kansaa kusetetaan tässäkin asiassa, oikeisiin ongelmiin ei uskalleta puuttua sillä vastuullisia on tuota vesileimattua paperia taskussa tonni jos toinenkin...
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tämä oli mennyt itseltä ohi, mutta vastataan nyt hieman viiveellä.
Et hirveästi perustellut miksi oli huono? Mikä kone, mikä vaihteisto? Käys ajaa 2.0l bensa multidrivena. Ei nyvi vaihtaessa ja käytännössä momentinmuuntajalla (cvt) maksimivääntö käytettävissä koko ajan, sama kuin ajaisi dieselillä. Tosin ei ne mitään "turbo" raketteja ole.
Moottori taisi juurikin olla 2.0 (en mene vannomaan) ja manuaalina. Oli ehkä huonosti sanottu, että yllättävän huono. Olisi pitänyt sanoa että pettymys, kun parissa testissähän tuota Avensista on kehuttu. Myöskin myyjä oli "liekeissä" tuosta autosta. Lähinnä tuo moottorin suorituskyky ei ollut odotetunlainen. Tosin täytyy tunnustaa että vertailupohjaa ei ole paljon, mutta ajoin muutamaa viikkoa aiemmin kaverin 1.8 litraisella Passatilla ja kyllä se oli kuin eri puusta veistetty. Myöskin alusta miellytti itseäni enemmän Passatissa. En tiedä miten paljon tuo kehumasi vaihteisto ja kokoaikaiset maksimiväännöt vaikuttaisi vääntöihin, mutta ajamani versio ei kyllä yhtään vakuuttanut dieselin ystävää.
Kyllä niitä suosikkijoukkueesi kotikaupungin Toyotalla on monella eri dieselillä koe-ajettavana, myös automaatti-dieselinä. Kannattaa käydä koettamassa.
Eipä ole vielä auton vaihto ajankohtaista. Tuo miksi ajoin tuon Avensiksen oli vähän sattumien summa, kun tapoin aikaa Kajaanilaisissa autoliikkeissä ja sitten Toyotalla myyjä käytännössä laittoi turvavyönkin paikalleen ja "pakotti" koeajolle. Ja olisi sielläkin ollut mahdollista koeajaa dieseliä, kun olisi odottanut että tulevat koeajolta.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Ei merkkinä Skoda ahdista. Tosin minulla ei ole minkäänlaista kokemusta Skodista. Kilometrejä kieltämättä hieman liikaa tuossa yksilössä, myös automaatti hieman hiertää koska auto matkaisi lähinnä moottoritiellä.
Entäs Matu? Mazda 6
Mä rullasin tuommoisella 180 000 tkm. Siinä yksilössä oli vikansa, mutta talossa oli varmaan reilu 50 tuommoista eikä muissa ollut mitään samanlaista (kadotti öljynsä, ilmeisesti pakosarjaan meni.) Tuokin vika sitten takuussa korjattiin.
Jos tuohon on vaan takuuna tehty helmojen ja takaovien ruosteenpoisto & uudelleensuojaus niin harkitse. Hyvä auto ajaa, mukavasti ruutia ja aika pieniruokainen. Tavaratila ei ihan niin suuri ole kuin Octaviassa, mutta tollanen Golfin kokoinen kuitenkin.

Joo, näköjään on ruosteenestohommat tehty kun tarkemmin katsoin tietoja. Toi on just sun auto.

Vähäruokainen ja siisti hopean harmaa (metalliv.) Elegance Wagon Diesel farmari. Hyvä ajettava, erittäin siisti ja huollettu. ABS+ESP, autom.ilmast., sähköikkunat x4, penkinlämm. RUOSTEENESTO-06, keskuslukitus kauko-ohjauksella, ajotietokone, 2x renkaat, lohko+sisäp, monitoimiohjauspyörä (vakionp. + radio), CD-stereot (nopeuden mukaan säätyvä volyymi), penkinlämmittimet, polttoainekäyttöinen lisälämmitin, tihkukytkin (nopeuden mukaan säätyvä), lämmitettävät sähköpeilit yms.

Mukaan myös taakkateline ja "kalterit" (koiraverkko) - ei ole ollut koiria autossa. Erittäin siisti! SUOMI AUTO.
 

Tsorro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wings
Entäs Matu? Mazda 6
Mä rullasin tuommoisella 180 000 tkm. Siinä yksilössä oli vikansa, mutta talossa oli varmaan reilu 50 tuommoista eikä muissa ollut mitään samanlaista (kadotti öljynsä, ilmeisesti pakosarjaan meni.) Tuokin vika sitten takuussa korjattiin.
Jos tuohon on vaan takuuna tehty helmojen ja takaovien ruosteenpoisto & uudelleensuojaus niin harkitse. Hyvä auto ajaa, mukavasti ruutia ja aika pieniruokainen. Tavaratila ei ihan niin suuri ole kuin Octaviassa, mutta tollanen Golfin kokoinen kuitenkin.

Joo, näköjään on ruosteenestohommat tehty kun tarkemmin katsoin tietoja. Toi on just sun auto.

Mazda ei kyllä väräytä viisaria yhtään.
Mites tää? Baijerilainen! http://www.nettiauto.com/bmw/330/2598374
 

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Iski kuumetta pintaan, ku vahingossa eksyin kotimaisille autosivustoille.

Alfa Romeo MiTo

Noita näki viikko sitten Roomassa useampiakin, mut eipä ole Suomessa viel noita ehtinyt paljon nähdä. 155 hevosvoimainen 1.4 T-jet irtoaa alle 20k euron :O Onhan se hieno, klassista Alfaa. Jotkut tykkää, jotkut ei.

Alkoi jo kiinnostamaan, mutta näköjään automaattia ei saa minkään moottorin jatkeeksi. Se siitä sitten.
 
Suosikkijoukkue
KalPa

Toyotissa on vielä yksi "huono" asia, edelleenkään en halua puolustella tällä mitään mutta pakko sanoa. Liikkeen uudet autot eivät anna täyttä kuvaa suorituskyvystä, koska Tojot rupeat oikeasti kulkemaan vasta n. 15tkm tienoilla. Sitä ennen ajelleen "service modessa". Tämän jälkeen tehot ja väännöt ovat vasta luvattuja. Liekkö tästä johtuu että sisäänajot suoritetaan ilman max tehoja, eikä vikoja sitten ilmeenny enää niin paljoin kuin joillekin toisille merkeille...

Mut uusii 2.0 valvematic on aika lussu kyllä, kuluttaa toki luokassaan käsittääkeni vähiten (ilman turboja olevat). Mutta kannattaa todellakin ajaa se vielä multidrivena...täysin eri auto kyseessä vaikka sama motukka. Niinkuin sanoin, lähes dieselmäinen.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Tullut tässä katseltua noita uudempia autoja, ja kun kolme ehdotonta vaatimusta itsellä auton suhteen on, niin näemmä vain kaksi täyttää ne, Chrysler 300C ja Cadillac STS. nuo taitavat siis tosiaan olla ainoat uudemmat takavetoiset, nelioviset, jenkkivalmisteiset autot, onkos jatkoaikalaisilla kokemuksia kummastakaan edellämainitusta kulkuneuvosta?
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Iski kuumetta pintaan, ku vahingossa eksyin kotimaisille autosivustoille.

Alfa Romeo MiTo

Noita näki viikko sitten Roomassa useampiakin, mut eipä ole Suomessa viel noita ehtinyt paljon nähdä. 155 hevosvoimainen 1.4 T-jet irtoaa alle 20k euron :O Onhan se hieno, klassista Alfaa. Jotkut tykkää, jotkut ei.

Alkoi jo kiinnostamaan, mutta näköjään automaattia ei saa minkään moottorin jatkeeksi. Se siitä sitten.

Itsekkin olen "kuolannut" tuon perään. Näyttävän näköinen pikkusportti, mutta taitaa olla kyllä vähän liian pieni. Itsellä on 207 pösö ja tuo Mito on kyllä ainakin kuvien perusteella pienempi.
Hinta on kyllä ihan passeli, mutta todellinen hinta tulisi olemaan siellä n.22k paikkeilla sillä muutamia lisävarusteita pitäisi hankkia.
Uusimmassa Tekniikan Maailmassa on koeajettu tuo Mito joten kiinnostuneet varmasti hankkii tuon lehden käsiinsä.
 

Tuamas

Jäsen
Tullut tässä katseltua noita uudempia autoja, ja kun kolme ehdotonta vaatimusta itsellä auton suhteen on, niin näemmä vain kaksi täyttää ne, Chrysler 300C ja Cadillac STS. nuo taitavat siis tosiaan olla ainoat uudemmat takavetoiset, nelioviset, jenkkivalmisteiset autot, onkos jatkoaikalaisilla kokemuksia kummastakaan edellämainitusta kulkuneuvosta?

Tuo 300C oli vaihtoehtona isäukolla kun hän autoaan viimeksi vaihtoi, huono ajettavuus, hieman muovinen ulkoasu sisustassa ja lepsusti toteutettu viimeistely käänsivät vaa-an Audiin. Lisäksi tuossa alusta ja jarrut eivät vastaa sitä mitä tuon kokoisessa ja tuollaisilla tehoilla varustetussa autossa pitäisi olla.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Tuo 300C oli vaihtoehtona isäukolla kun hän autoaan viimeksi vaihtoi, huono ajettavuus, hieman muovinen ulkoasu sisustassa ja lepsusti toteutettu viimeistely käänsivät vaa-an Audiin. Lisäksi tuossa alusta ja jarrut eivät vastaa sitä mitä tuon kokoisessa ja tuollaisilla tehoilla varustetussa autossa pitäisi olla.

Vähän saman suuntaisia moitteita on muualtakin "sysleristä" kuulunut, joten vaaka kallistuisi STS:ään, tai sitten johonkin vähän ajettuun vanhempaan amerikkalaiseen.
 

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
Perheestä löytyy 300C Hemin koneella ja A6 2,4 multitronicilla. Kieltämättä kraisleri on lievästi halvan oloinen sisältä, mutta kyllähän se päitä kääntää varsinkin Bentleyn säleiköllä varustettuna ja isolla koneella liikahtaakin kivasti. Pienemmillä koneilla olen kuullut löysästä alustasta ja yleisestä laiskuudesta valituksia. Ei mikään optimaali auto kaupunkiin suurien kuolleiden kulmiensa kanssa. Melkein on emännän olympiavolkkari mukavampi ajella vaikka ehdottomasti tykkäänkin takavetoisesta voimanpesästä. Isukilla oli aikoinaan edellisen korimallin STS Caddy ja kovasti tykkäsi. Laatuvaikutelmaltaan selkeästi Chrysleriä edellä.

Edit: Niin ja takapenkillä tuppaa meikäläisen pituisella (186cm) osumaan kuuppa kattoon.
 
Viimeksi muokattu:

Tsorro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wings
Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta Bmw 330d touringista? Kannattaako edes harkita Saksasta tuotua missä on mittarissa 250tkm? TÄ?
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Nyt on siis aiesopimus Koenigseggin ja GM:n välillä tehty ja näillä näkymin Saab siirtyy Koenigseggin hellään huomaan. Linkki Hesarin uutiseen.

Mitenhän 45 henkilöä työllistävä yhtiö saa pidettyä moninkertaisen henkilöstön ja valmistusmäärän omaavan Saabin aisoissa? Tosin turboahdetulle automerkille tämä lienee paras mahdollinen uusi omistaja. Meneepä Saab ainakin takaisin Ruotsiin.
 

12961

Jäsen
Nyt on siis aiesopimus Koenigseggin ja GM:n välillä tehty ja näillä näkymin Saab siirtyy Koenigseggin hellään huomaan. Linkki Hesarin uutiseen.

Mitenhän 45 henkilöä työllistävä yhtiö saa pidettyä moninkertaisen henkilöstön ja valmistusmäärän omaavan Saabin aisoissa? Tosin turboahdetulle automerkille tämä lienee paras mahdollinen uusi omistaja. Meneepä Saab ainakin takaisin Ruotsiin.

Ehdottomasti mielenkiintoisin ostaja saabille.

Tästähän annettiin koenigseggin puolelta jo haastattelu, jossa vihjailtiin suuntalinjoja tulevaisuudelle. Supistetaan tuotantokapasiteetti 120t --> 70t autoon vuodessa ja keskitytään hiukan erikoisempiin ja persoonallisempiin ratkaisuihin. Jospa se GM:n lähes täysin tuhoama, "opelistettu" saabin sydän sieltä taas löytyisi.

Tähän pystyy saabin nykyinen (ruotsalainen) paikallinen johto, joka varmasti jatkaa toimessaan kuten ennenkin, suuremmin vapauksin.

Kaiken kaikkiaan, mielenkiintoiset vuodet edessäpäin. Onhan noita erikoisempia ratkaisuja ammuttu jatkuvasti GM:n toimesta alas vaikka konsepteissa on väläytelty että mitä voitaisiin tehdä ilman talutusnuoraa. Olihan tuossa taannoin esitteillä tuotantovalmis 9-5 2-litraisella 300 hevosvoimaisella E85-etanolimyllyllä. Myös 9-3:sta vuodettiin aikanaan tietoa yli 350 heppaisesta White turbo-etanolimallista, mutta GM ilmoitti että konsernin moottorit ovat käytettävissä, johon nämä kehitykset sitten tyssäsivät.

Saabilla on muuten edellleen oikeudet aikanaan kehitettyyn muuttuvapuristesuhteiseen moottoriin, saab SVC:n, josta povattiin tuotantovalmista moottoria jo vuosituhannen vaihteeseen. GM ampui aikanaan tämänkin alas, olihan moottorikehitys turhaa kun V8-SUVeilla meni vielä lujaa.

Niin, ja olisikohan Aero X:lla nyt tulevaisuutta vaikkapa koenigsegg CCX:n uudelleenmuotoiltuna versiona, vaikka aidolla saabin 2.3-motilla ~300 hp tehoilla?

Tästä koko median leipomasta vahingonilon kakusta puuttuu enää uutinen "volvo myyty kiinalaiselle pling plong motor corporationille".
 
Viimeksi muokattu:

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Itsekkin olen "kuolannut" tuon perään. Näyttävän näköinen pikkusportti, mutta taitaa olla kyllä vähän liian pieni. Itsellä on 207 pösö ja tuo Mito on kyllä ainakin kuvien perusteella pienempi.
Hinta on kyllä ihan passeli, mutta todellinen hinta tulisi olemaan siellä n.22k paikkeilla sillä muutamia lisävarusteita pitäisi hankkia.
Uusimmassa Tekniikan Maailmassa on koeajettu tuo Mito joten kiinnostuneet varmasti hankkii tuon lehden käsiinsä.
Minä tässä viikonlopusta lähtien tätä pähkäilin ja tänään soitto Delta Autoon sitten paljasti että toimitusaika 5 kuukautta. Jäi sitten tilaamatta toistaiseksi.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Minä tässä viikonlopusta lähtien tätä pähkäilin ja tänään soitto Delta Autoon sitten paljasti että toimitusaika 5 kuukautta. Jäi sitten tilaamatta toistaiseksi.

Eihän siitä välitetä, jos auton haluaa. 4kk on muutenkin tänä päivänä aika normi toimitusaika. Joten ei tuo sinällään yllätä, koska on kuitenkin luokassaan aika halpa auto. Varsinkin kun vertaa kilpailijoihin, jotka on lähinnä Mini, 1-sarja jne.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös