Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 237 852
  • 7 318

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK

Minulle ei avaudu miksi Jukka kertoo kokemuksestaan Iltalehdessä. Myöskään se ei avaudu miksi IL tällaista tauhkaa julkaisee.

Jukalla kävi huono tuuri ja sai paskaisen huoneen. Jukka meni respaan kertomaan asiasta ja Jukka sai toisen huoneen. Ongelma ratkaistu! Kerjääkö Jukka tällä jotain ilmaisia hotelliöitä vai miksi hän kommentoi asiaa julkisuudessa?
Se on tämä nykyajan herkästi loukkaantuva sukupolvi, joka nostattaa äläkän vaikka mistä ja joka on havainnut iltapäivälehtien sekä maikkarin olevan juuri se sopiva kanava sitä varten. Jukka olisi voinut vaan mennä hotellin respaan ja hoitaa asian tyylikkäästi sekä huomaamattomasti, mutta päättikin soittaa ensin Iltalehden toimitukseen, koska sehän se vasta auttaakin tuollaisessa tilanteessa.
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jukka olisi voinut vaan mennä hotellin respaan ja hoitaa asian tyylikkäästi sekä huomaamattomasti, mutta päättikin soittaa ensin Iltalehden toimitukseen, koska sehän se vasta auttaakin tuollaisessa tilanteessa.

Jukkahan meni respaan ja sai toisen huoneen. Jukka on ilmeisesti soitellut iltapuluun, kun hotellilta ei ole tullut vastausta reklamaatioon tai hyvitystä aiheutuneesta vaivasta ja mielipahasta.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niinpä. Kun olisi edes pahoiteltu. Käsittääkseni pahoiteltiin, mutta Jukka olisi ilmeisesti halunnut järkytyksestään jonkin korvauksen.
Kyllähän tuosta olisi voinut jonkun drinkkilipun antaa hyvitykseksi, jotta kaikki ovat tyytyväisiä ja asiakas saisi hyvän asiakaskokemuksen. Se ei toki tee Iltapuluun soittamisesta yhtään vähemmän junttia.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllähän tuosta olisi voinut jonkun drinkkilipun antaa hyvitykseksi, jotta kaikki ovat tyytyväisiä ja asiakas saisi hyvän asiakaskokemuksen. Se ei toki tee Iltapuluun soittamisesta yhtään vähemmän junttia.
Niinpä. Tuskin olisi tykännyt jos olisi saanut pussillisen purkkaa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Se on tämä nykyajan herkästi loukkaantuva sukupolvi, joka nostattaa äläkän vaikka mistä ja joka on havainnut iltapäivälehtien sekä maikkarin olevan juuri se sopiva kanava sitä varten. Jukka olisi voinut vaan mennä hotellin respaan ja hoitaa asian tyylikkäästi sekä huomaamattomasti, mutta päättikin soittaa ensin Iltalehden toimitukseen, koska sehän se vasta auttaakin tuollaisessa tilanteessa.
Siis mistä kävi ilmi minkä ikäinen tuo Jukka on? Voihan kyseessä olla vaikka 60-vuotias mies yhtä hyvin kuin kolmekymppinen. En lähtisi itse arvuuttelemaan herran ikää tai puhumaan herkästi loukkaantuvasta nyky sukupolvesta.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Eivät nuo useimmiten itse minnekään lehtiin soita. Tekevät somejulkaisun jota jaetaan paljon ja täten IL/IS ottaa yhteyttä ja kysyvät saako julkaista.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Naiset. Eilen puhetta että hän voisi tänään tulla tänne. No tuossa suuttui jostain mitä sanoin ja tuli vittuilua tänne päin ja 5min eteen päin soitti että hän voisikin tulla tänne.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Naiset. Eilen puhetta että hän voisi tänään tulla tänne. No tuossa suuttui jostain mitä sanoin ja tuli vittuilua tänne päin ja 5min eteen päin soitti että hän voisikin tulla tänne.
Tervetuloa kerhoon!
En nyt lähde mitenkään erittelemään asiaa sen enempää, ihan jo itsesuojeluvaistokin sen estää. Rakastan naisia, eritoten vaimoani, ja suon hänelle/heille mielihyvin niitä kaikkia kummallisuuksia ja epäjohdonmukaisuuksia, joita ilmeisesti vain naisena oleminen voi generoida ihmiseen.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Tuohon kyllä äskeiseen liittyvää on se etten ymmärrä lasteni äitiä enää. Ihan fiksu oli aikoinaan ja meillä on todella fiksut lapset yhdessä, mutta nykyään hurahtanut kaiken maailman korona ja 5g salaliittoihin.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Oon nyt seurannu viimesen viikon ajan aina välillä Twitchistä semmosta speedrun-tapahtumaa ku Summer Games Done Quick 2023.

Se mikä tästä ei minulle avaudu, on että tuolla tapahtumassa paikalla olijat, lähes poikkeuksetta, vetävät maski naamalla. Vuonna 2023.

Minä en oo käyttäny täällä Suomessa missään maskia yli vuoteen. Only in America.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tuohon kyllä äskeiseen liittyvää on se etten ymmärrä lasteni äitiä enää. Ihan fiksu oli aikoinaan ja meillä on todella fiksut lapset yhdessä, mutta nykyään hurahtanut kaiken maailman korona ja 5g salaliittoihin.
Minulla on kaveri, nimeltä mainitsematta Vesku, joka on ihan höynähtänyt näihin Trumppeihin ja uskoo että Hillary syö lapsia jossain pizzerian kellarissa. Ja se jätkä on perheenisä, yliopistokoulutettu maisteri. 30 vuotta olen tuntenut sen ja pitkään pidin ihan järkevänä. Nyt sitten tämmöistä. Mitä helevettiä tässä maailmassa tapahtuu.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Oon nyt seurannu viimesen viikon ajan aina välillä Twitchistä semmosta speedrun-tapahtumaa ku Summer Games Done Quick 2023.

Se mikä tästä ei minulle avaudu, on että tuolla tapahtumassa paikalla olijat, lähes poikkeuksetta, vetävät maski naamalla. Vuonna 2023.

Minä en oo käyttäny täällä Suomessa missään maskia yli vuoteen. Only in America.
Samaa kummastelin. Myös osa pelaajista (ja sohvalaisista) oli myös maskitettu. Todella tiukat karanteenimääräykset varmaan tuossa taustalla ja varmaan joku altistumisen aiheuttama maskipakko. Ei sentään kaikilla ollut enää maskeja.

Jos GDQ tapahtumista hakee avautumattomia asioita, niin tuon siirryttyä osittain etätapahtumaksi (nytkin osa ulkomaisista runittajista pelasi etänä) on luonnollisesti avautunut mahdollisuus huijaukseen. Toki täydellisen älyttömältä kuulostaakin että kukaan pikapelaaja osallistuisi kusetusmielellä hyväntekeväisyysmaratoniin jossa päätarkoituksena on hauskanpito, mutta kylläpä siellä oli pari vuotta sitten yksi (yllättäen venäläinen) pelaaja narahtanut siitä että oli leikkaa-liimannut ME aikaan menevän läpipeluuvideon jonka sitten oli pelaavinaan livenä. Aiheesta oli pitkä ja hyvin taustoitettu video youtubessa (en muista tubettajan nimeä, mutta australialainen kaveri kenen elämäntehtävä tuntuu olevan pelihuijareiden narauttelu ja on tuosta syystä melko kroonisessa oikeusjuttukierteessäkin jonkun usa:laisen tähtihuijarin toimesta) ja siinä käytiin ensin todisteiden kanssa läpi miten pelisuorituksen pystyy näkemään huijaukseksi ja sitten miten pelaajalle annettiin kaikki mahdollisuudet tunnustaa kusetuksensa mutta melko perivenäläiseen tyyliin väitti ensin usean päivää kivenkovaa että kyllä oli ihan oikeasti pelannut ja lopulta kun sille ilmoitettiin että jos ei tunnusta itse niin tapahtumajärjestäjä ilmoittaa tapauksesta, niin pisti julkisuuteen tiedotteen missä väitti että oli kyllä laittanut tuommoisen koostevideon, mutta ihan hyvässä tarkoituksessa osoittaa katsojille, millainen suoritus olisi mahdollinen ja kyllä hän mielestään antoi ymmärtää että kyseessä ei ole oikea pelisuoritus (joskin mm. esitti yllättynyttä kuullessaan "aikansa" ja alkoi juhlia maailmanennätystä) ja pahoitteli sitten lähinnä väärinymmärrystä.

Tuohon liittyen talvella nähdessäni livenä jonkun uuden pelin me:n GDQ:ssa, tuli ensimmäisenä mieleen että paljastuukohan tämäkin kusetukseksi. Harmi sinänsä kun noista olisi varmaankin aiemmin lähinnä tuntenut iloa pelaajien puolesta.

edit. osallistuisi siis huijatakseen, kyllä niitä osallistujia piisaa kiitettävästi tekemään hyvää
 
Viimeksi muokattu:

Torsti56

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stars, Blue Jackets
Aiheesta oli pitkä ja hyvin taustoitettu video youtubessa (en muista tubettajan nimeä, mutta australialainen kaveri kenen elämäntehtävä tuntuu olevan pelihuijareiden narauttelu ja on tuosta syystä melko kroonisessa oikeusjuttukierteessäkin jonkun usa:laisen tähtihuijarin toimesta) ja siinä käytiin ensin todisteiden kanssa läpi miten pelisuorituksen pystyy näkemään huijaukseksi ja sitten miten pelaajalle annettiin kaikki mahdollisuudet tunnustaa kusetuksensa mutta melko perivenäläiseen tyyliin väitti ensin usean päivää kivenkovaa että kyllä oli ihan oikeasti pelannut ja lopulta kun sille ilmoitettiin että jos ei tunnusta itse niin tapahtumajärjestäjä ilmoittaa tapauksesta, niin pisti julkisuuteen tiedotteen missä väitti että oli kyllä laittanut tuommoisen koostevideon, mutta ihan hyvässä tarkoituksessa osoittaa katsojille, millainen suoritus olisi mahdollinen ja kyllä hän mielestään antoi ymmärtää että kyseessä ei ole oikea pelisuoritus (joskin mm. esitti yllättynyttä kuullessaan "aikansa" ja alkoi juhlia maailmanennätystä) ja pahoitteli sitten lähinnä väärinymmärrystä.
Karl Jobst taitaa olla kyseisen videon tekijä. Katselin juuri kyseisen videon pari kuukautta takaperin. Videon nimeä en muista ja ei oikein puhelimella jaksa linkkailla mutta suosittelen kaikille katsomaan kyseisen videon.
 

Duke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Oulun Kärpät, ManU, AC Oulu
Vaatelaastari, joka on nyt pientä pöhinää aiheuttanut mammaleirissä. Ei avaudu se, mikä tuossa on nyt niin hienoa ja upeaa. Se taustatarinako tässä aiheuttaa nostetta, että kaksi perheenäitiä keksi bisnesidean? Mielestäni tuotteessa ei ole mitään ihmeellistä. Lähinnä kai tässä tuotteistus ja design on se tekijä(?). Vai eikö vain avaudu minulle.

Ei avaudu myöskään se, että kuinka paljon (tai vähän) riittää, että tekee olemassa olevaan ideaan tuotekehitystä, että voi sanoa itse keksineensä jotain uutta? Olihan noita silitettäviä paikkoja alkanut olla olemassa, kun itse räkänokkana rikoin viikon vanhojen housujen polvia metsässä rakkaan äidin ilahdukseksi. Muistelisin äidin touhuja seuranneena, että aika maltillisella silitysraudan lämmöllä niitä silloin silitettiin. Nyt ilmeisesti, silitysrautojen kadottua kodeista, joku on tehnyt adheesiin sen verran tuotekehitystä, että kädenlämmöllä silittäminen riittää liimautumiseen. Ja.. Heureka, olen keksinyt uutta!
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Oon nyt seurannu viimesen viikon ajan aina välillä Twitchistä semmosta speedrun-tapahtumaa ku Summer Games Done Quick 2023.

Se mikä tästä ei minulle avaudu, on että tuolla tapahtumassa paikalla olijat, lähes poikkeuksetta, vetävät maski naamalla. Vuonna 2023.

Minä en oo käyttäny täällä Suomessa missään maskia yli vuoteen. Only in America.
Miten tämä liittyy Summer Gamesiin?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Miten tämä liittyy Summer Gamesiin?

Daley Thompson Decathlon - siinä ei ainakaan parane pitää mitään kangasta tukkimassa hengitysteitä, kun naama punaisena vatkaa TAC-2:sta ja yrittää voittaa viimeisessä lajissa kilpakumppanin 1500 metrin juoksussa! Siinä sitä oikeaa ja konkreettista kilpailun mallia nykyiselle esports-sukupolvelle.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Daley Thompson Decathlon - siinä ei ainakaan parane pitää mitään kangasta tukkimassa hengitysteitä, kun naama punaisena vatkaa TAC-2:sta ja yrittää voittaa viimeisessä lajissa kilpakumppanin 1500 metrin juoksussa! Siinä sitä oikeaa ja konkreettista kilpailun mallia nykyiselle esports-sukupolvelle.
Decathlon ja kuinka monta Joystickia itellä mahtoi mennä siihen. Oi sitä aikaa!!



Edit: Tekis mieli ostaa joku joystick peeceelle ja kokeilla Decathlonia.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Daley Thompson Decathlon - siinä ei ainakaan parane pitää mitään kangasta tukkimassa hengitysteitä, kun naama punaisena vatkaa TAC-2:sta ja yrittää voittaa viimeisessä lajissa kilpakumppanin 1500 metrin juoksussa! Siinä sitä oikeaa ja konkreettista kilpailun mallia nykyiselle esports-sukupolvelle.
Isoveli viritti jonkun ihan kummallisen joystickin, jossa ei ollut mikrokytkimiä olleskaan. Tietysti voitti kaikissa vatkauslajeissa. Se joysticki oli niin herkkä, että ei sillä oikein muuta pystynyt pelaamaan, niin tottakai laittoi sen aina minulle sitten vielä johonkin Pitstoppiin ja Kikstartiin. Voitti nekin.
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Mulla on mielikuva että kun nappasi stickin pohjasta kiinni ja ravisti, sai kovia tuloksia. Satanen jotain 5,7 s
1500 m en muista paitsi että vitutti koko laji
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mulla on mielikuva että kun nappasi stickin pohjasta kiinni ja ravisti, sai kovia tuloksia. Satanen jotain 5,7 s
1500 m en muista paitsi että vitutti koko laji
Tämä oli ihan ässä, tosin ei toiminut kaikilla joystickeillä ja lyhensi niiden käyttöikää huomattavasti…:)
 

Descent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Miksi italialaisia nimenomaan pidetään jonain kahvin erityisasiantuntijoina? Ei espresso ole todellakaan mikään maailman kahdeksas ihme, jota ei joku tusina kioskin täti missä tahansa maailmaa keitä. Mistä siis tuo ihme arvostus heidän kahviosaamiseensa? Pelkkää markkinointiako vain tämäkin?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Miksi italialaisia nimenomaan pidetään jonain kahvin erityisasiantuntijoina? Ei espresso ole todellakaan mikään maailman kahdeksas ihme, jota ei joku tusina kioskin täti missä tahansa maailmaa keitä. Mistä siis tuo ihme arvostus heidän kahviosaamiseensa? Pelkkää markkinointiako vain tämäkin?
Tästä tuli mieleen, että minä en ymmärrä ranskaa ja ranskalaisia. Ranska on rakkauden kieli? Ja paskat. Se sorina ja lorina muistuttaa enemmän Lieksan kylähullua Kanasen Arttua kusemassa kaarisillalta alas. Baskeri päässä ja patonki kainalossa kuljetellaan Fifiä Seinen rannalla ja tehdään paskoja elokuvia joissa tuijotetaan enemmän kuin Ridge. Rockmusiikkia siellä ei ole tehty kun ei osata ja kirjallisuudenkin kanssa on vähän niin ja näin. Ja se kuuluisa ranskalainen keittiö on kaksi mautonta ruohonkortta lautasella ristissä. Vieraita kieliä ne ei puhu koska eivät osaa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Miksi italialaisia nimenomaan pidetään jonain kahvin erityisasiantuntijoina? Ei espresso ole todellakaan mikään maailman kahdeksas ihme, jota ei joku tusina kioskin täti missä tahansa maailmaa keitä. Mistä siis tuo ihme arvostus heidän kahviosaamiseensa? Pelkkää markkinointiako vain tämäkin?
Asiantuntemuksesta tai keittotaidosta osaa sanoa mitään, mutta kahvin (=papujen) laatuvaatimus lienee maailman ykkösluokkaa. Siksi on perusteltua sanoa, että Italiassa juodaan maailman parasta kahvia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös