Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 714 142
  • 33 933

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Homoa itsestään huolehtiminen tuskin on, mutta naiselliseksi piirteeksi se helposti tulkitaan...

Vähän riippuu tietysti siitä, että mitä tällä "itsestään huolehtimisella" tarkoitetaan, mutta mielestäni on äärimmäisen epämiehekästä, mikäli mies ei huolehdi ihostaan, hiuksistaan, hampaidenpesusta, hygieniasta ja säällisestä pukeutumisesta.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Vaikka tällä asialla hassuttelu on aidosti hauskaa, niin jää mietityttämään, että kuinka paljon Suomessa on väkeä, joiden mielestä vaikka todella tyylikkäästi ja ennen kaikkea laadukkaasti pukeutuva Carl Haglund on munanlutkuttajahomo.. siis koska pukeutuu hyvin?

Haglundista en tiedä, mutta siitä olen aika varma, että moni kokoomuslainen olisi järkyttynyt nähdessään, miten Allu Stubb pukeutuu vapaa-ajallaan. Enkä tarkoita liikuntatamineisiin pukeutumista.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Minulle avautui, että vaimo kulkee kerran kuussa rönttösissä.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Petterin mielestä kaikki on noloa, hinttiä, homoa tai nörttiä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Vaikka tällä asialla hassuttelu on aidosti hauskaa, niin jää mietityttämään, että kuinka paljon Suomessa on väkeä, joiden mielestä vaikka todella tyylikkäästi ja ennen kaikkea laadukkaasti pukeutuva Carl Haglund on munanlutkuttajahomo.. siis koska pukeutuu hyvin?

Minulle esim. punaiset (tai vaalean keltaiset, tai vihreät) housut ovat arkipäivää, esimerkiksi rapujuhlissa sun muissa tulee vedettyä niskaan. Ja kyllä mulla siis oikeasti oli vappuna tuo edeltämainittu setti päällä.

Ei toki ole mitään ongelmaa vetää välillä ruokakauppaan hupparissa ja verkkareissakaan.
Sinä varmaan myös olet äidinkieletäsi enemmänkin kaksikielinen, omistat volvon, asut jossain lounaisrannkolla ja sinulla on harrastuksena veneily, mieluiten purje sellainen, siellähän voi kannella esiintyä "vilisti ja fantsusti" pukeutuen. Näin niinkuin jos tuon tekstisi perusteella pitäisi mielikuvia vetää. Jokainen toki tyylillään. Homo! ;)
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Sinä varmaan myös olet äidinkieletäsi enemmänkin kaksikielinen, omistat volvon, asut jossain lounaisrannkolla ja sinulla on harrastuksena veneily, mieluiten purje sellainen, siellähän voi kannella esiintyä "vilisti ja fantsusti" pukeutuen. Näin niinkuin jos tuon tekstisi perusteella pitäisi mielikuvia vetää. Jokainen toki tyylillään. Homo! ;)

En ole suomenruotsalainen, mutta olen käynyt kyllä ruotsinkielisen armeijan, kun halusin saada itselleni kouluruotsia paremmat valmiudet toisella kotimaisella.

Mutta tämän keskustelun kannaltahan tämä tunnustus sinetöi kohtaloni munanlutkuttajana.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
. ;)
Miten muuten hetero-mies pukeutuu, siis oikeaoppisesti? Ettei varmasti epäillä homoksi tai joksikin muuksi pervoksi?

Vihreät maastohousut, Nokian saappaat joiden kärjessä hieman lehmänlantaa, musta ja vetoketjullinen huppari, punainen L&M pilkottaa taskusta. Paskaiset hiukset (jos sellaiset edes löytyy) ja parta. Joka toinen sana vittu ja joka kolmas homo. Armoton keltaisen rään räkiminen ja pyyhkiminen hupparin hihaan. Mitä kovempi ääni, sitä korkeampi auktoriteetti. Ruoka: sininen lenkki. Juoma: Olvi. Jos joku nirsoilee virheellisestä ruoan valmistustavasta valitaan joku näistä: a) lämpö tappaa bakteerit, syö siitä! b) kylmä tappaa bakteerit, syö! tai c) samana se ulos tulee, syö! Vaimoa kohdellaan kaltoin sekä henkisesti että fyysisesti, mutta silti tiukka perheidyyli säilyy. Mitä isompi pelto, sitä isompi muna. Hesalaiset ja svedut on homoja. Hipit on myös homoja. Mitä enemmän reikiä sukassa, sen parempi. Juhliin voidaan laittaa päälle siniset farkut, muuten verkkarit. Westerlundkin on homo, koska Jokerit on homoja ja Erkka on svedu = homo.
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minulle esim. punaiset (tai vaalean keltaiset, tai vihreät) housut ovat arkipäivää, esimerkiksi rapujuhlissa sun muissa tulee vedettyä niskaan. Ja kyllä mulla siis oikeasti oli vappuna tuo edeltämainittu setti päällä.

Ei toki ole mitään ongelmaa vetää välillä ruokakauppaan hupparissa ja verkkareissakaan.

Itse luotan työpaikalla mustaan, farkkujen kylkeen säistä riippuen t-paitaa, pitkähihaista paitaa, hupparia tai kauluspaitaa. Toki joitain teemoja saattaa toteuttaa värikkäämmin, kuten lätkän välierien aikaan sinikeltaista jne..

Vapaa-ajalla ja baarissa sitten voi jalkaan lyödä fiiliksen mukaan punaista, beigeä tai perusfarkkua, mielikuvitus vain rajana. Paitoja löytyy sitten kaikista väreistä poislukien oranssi, ruskea ja harmaa. Asuvalinnat toki kokonaisuuksina, että värit mätsää keskenään tai ovat hyvin kontrastissa keskenään. Jossain viestissä otettiin noita normimiehen paitavaihtoehtojakin esiin, mutta itse en siedä ruutupaitoja, oli ne sitten kaulus- tai flanellimallisia. Eivät sovi tässä tapauksessa kantajalleen.

Hiuksia laitellaan välillä vähän paremmin, mutta yleensä luotetaan out of bed -stailiin ja vain vähän korjaillaan. Kait tällaisella huolittelulla pääsee sit joidenkin mielessä punaiselle listalle, vaikka mielestäni setti on ihan normaalia. Itse en tykkää esiintyä verkkareissa julkisella paikalla kuin juoksuradalla, vaikka ei kait se paha asia ole, jos lähikaupassa käy maitopurkin kevyemmissä tamineissa hakemassa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Itse luotan työpaikalla mustaan, farkkujen kylkeen säistä riippuen t-paitaa, pitkähihaista paitaa, hupparia tai kauluspaitaa. Toki joitain teemoja saattaa toteuttaa värikkäämmin, kuten lätkän välierien aikaan sinikeltaista jne..

Vapaa-ajalla ja baarissa sitten voi jalkaan lyödä fiiliksen mukaan punaista, beigeä tai perusfarkkua, mielikuvitus vain rajana. Paitoja löytyy sitten kaikista väreistä poislukien oranssi, ruskea ja harmaa. Asuvalinnat toki kokonaisuuksina, että värit mätsää keskenään tai ovat hyvin kontrastissa keskenään. Jossain viestissä otettiin noita normimiehen paitavaihtoehtojakin esiin, mutta itse en siedä ruutupaitoja, oli ne sitten kaulus- tai flanellimallisia. Eivät sovi tässä tapauksessa kantajalleen.

Hiuksia laitellaan välillä vähän paremmin, mutta yleensä luotetaan out of bed -stailiin ja vain vähän korjaillaan. Kait tällaisella huolittelulla pääsee sit joidenkin mielessä punaiselle listalle, vaikka mielestäni setti on ihan normaalia. Itse en tykkää esiintyä verkkareissa julkisella paikalla kuin juoksuradalla, vaikka ei kait se paha asia ole, jos lähikaupassa käy maitopurkin kevyemmissä tamineissa hakemassa.
"Ja sit vähän ripsaria että näyttää paremmalle silmät ja jotain mattaa peiteväriä että naaman punasuus ei niin paha, saa myös finnit piiloon, kulmiikin voi vähän korostaa. Huuliin voi toki vähän joltain kosteuttavaa rasvalla, että näyttää sexyltä ja märältä, poskille kepeesti punaa niin mimmit...köh... tykkää? Olis kyl ihan karmee lähtee baariin jossain farkuis ja t-paidassa, ellei se oo vähintään hihaton ja tosi tiukka niin et mun lihakset näkyy läpi". No homo!

Mikä teitä miehiä oikeen vaivaa? Otetaan ne rytkyt mitä kaapista löytyy, jos nyt ei olla häihin tai hautajaisiin menossa, omiin sitten paremmin ja vetästään niskaan. Jos ei kelpaa niin on kelpaamatta. Akkojen ja homojen hommaa tommonen oman minän korostelu, jollain vaatteilla tai hienostelemalla muuten. Mutta jokaisen oma asiahan tuo on, menikös tämä nyt "asia joka ei avautunut minulle " otsikon alle?
 
Viimeksi muokattu:

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Jos vakavammin puhutaan aiheesta, jokaisen kannattaisi pitää vaatteita, joissa viihtyy parhaiten. Minä en ainakaan keksi osuvampaa määrittelyä. Viihtymiskysymys eri tilanteissa puolestaan riippuu kunkin perversioista. Toisen pukeutumisen arvostelu on siten aika hedelmätöntä ja typerää.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Tätä vähän pelkäsinkin, eli ollaan luultu DTM:n olevan iltani päätepiste...tosin minun mielestäni geeli ei varsinaisesti ole homoa, vaikkei kyllä missään nimessä tyylikästäkään.

Höh, DTM on kuulemma heteroystävällinen homoravintola. Kerran olen itse eksynyt siitä ovesta sisään. Tosin se oli erinomaisen erikoinen ilta muutenkin. Olin homon ystäväni kanssa viettämässä iltaa ja juotuaan muutaman tuopin piti päästä kaikkiin alan paikkoihin.
Mikäpä siinä, jurrit silloinkin sai aikaan, pääsin yksin kotiin ja perseenkiin liikenne noudatti vielä yksisuuntaisuutta.
 

rytky

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers
... pidemmällä voi vetää "prinssidanielit" eli taaksepäin koko tukan. Tosin tähän jälkimmäiseen moni tarvitseekin jo tanakampia aineita.

Kerro heti mikä tähän on hyvä aine! Geelillä tukka näyttää kökköiseltä ja limaiselta, vahalla tukka on siistimmän näköinen, monet vahat ovatkin ihan kyllä hyviä ensimmäisen about tunnin, mutta sitten se tukka räjähtääkin. Minullakin on niin perinteinen suomalainen hiusmalli, ohut ja kaljuunnun ohimoilta, niin heti ensimmäisessä tuulenpuuskassa minun hienosti mallaamani "prinssidaniel" leviää kuin ankan paska. Sitten sitä pitää olla sutimassa taakse koko ajan.

Minulle on ihan sama vaikka joku minua pitäisi hinttinä pukeutumiseni takia (kukaan ei pidä), minulla on helvetin kuuma muija ja näytän huonotukkaiselta Ryan Goslingilta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kerro heti mikä tähän on hyvä aine! Geelillä tukka näyttää kökköiseltä ja limaiselta, vahalla tukka on siistimmän näköinen, monet vahat ovatkin ihan kyllä hyviä ensimmäisen about tunnin, mutta sitten se tukka räjähtääkin...

No ihan ensimmäinen askel oikeaoppiseen prinssidanieliin on se, että tukan antaa kasvaa tarpeeksi pitkäksi JA sitä käy muokkaamassa säännöllisin väliajoin (about 3 viikkoa minimi) parturilla. Jos tukka on liian lyhyt edestä tai huonosti muotoiltu, voi mömmöjen käytön unohtaa turhana, sillä tukka näyttää joka tapauksessa räjähtäneeltä.

Hiuslaadulla on iso merkitys, kuvailustasi päätellen sulla on juuri sellainen klassinen suomalaisen miehen hiuslaatu, eli vähän kankea ja helposti sekaisin :)

Mielestäni paras yhdistelmä tulee siitä, että käyttää jotain itse sopivaksi katsomaansa vahaa/ei-niin-rasvaisen-näköistä-geeliä ja antaa tukan hetken asettua. Tämän jälkeen, ennen lähtöä vähän hiuslakkaa päälle, HUOM, ei mitään kiiltelevää tököttiä, vaan sellaista "mattaa" joka ei erotu, vaan antaa vahvan pidon.

Geelinä suosin Wella Shockwawesia (pieni punainen purkki, ei tarvitse laittaa paljoa), mutta erityisesti lyhyemmällä tukalla joka mulla nyt on, niin monien kokeilujen jälkeen ihan Lorealin perus "Remix Fibre Paste"-vaha tuntuu parhaimmalta. Siinä on vähän sitä ongelmaa, ettei kestä niin hyvin, mutta koostumus on hyvä ja kiilto lähellä nollaa.

Lakkana Wella Shockwawesin hairspray on aika hyvä, ei tosin paras mahdollinen, vielä vähemmän kiiltäviä löytyy. Vähän tuo prinssidaniel kuitenkin saa mielestäni kiiltääkin, pieni kiilto ei ole sama, kuin rasvainen ulkonäkö.

Tällä hetkellä mulla on tosin lyhyempi tukka, edestä vähän jakaukselle ja vähän pöyhimistä ja muotoilua. Ruotsissa kun katselin - ja jos ollaan rehellisiä, niin sieltä nää suuntaukset tänne viiveellä saapuu, näin myös punaiset housut aikanaan - niin tukkamuoti on lyhenemään päin. Silti jakaus ja tukan siisti leikkuu on tosi tärkeä ja erottuva juttu.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ihanko tosissaan aikuiset, raavaat miehet täällä keskustelevat hiuslakoista, geeleistä ja muotoiluista? Näköjään naistenlehtien ja muotilehtien aivopesu tarpeettomasta puunaamisesta, muotoilusta ja meikkaamisesta alkaa tavoittamaan nykyisin myös sen sukupuolen, jolla on isomman kokoiset aivot ja sen myötä normaalisti järkeä olla välittämättä liiallisesta trendikeekoilusta. Vai syytänkö tästäkin David Beckhamia?

Vinkki: jos on ohut, kaljuuntuva suomalaisen miehen hiusmalli, niin ei kannata yrittääkään imitoida mitään prinssi Danielia ja sötköttää geeliä tukkaan, lopputulos näyttää vain halvalta bulgarialaiselta sutenööriltä. Ylipäätään geeli ja lakka miehen hiuksissa jättää lipevän ja epäluotettavan mielikuvan lähes automaattisesti. Aina ei mielikuva pidä paikkaansa, mutta ensivaikutelma monesti ratkaisee paljon.

Omat hiukset eivät onneksi ole ohuita ja kaljuuntuvia vielä 36 vuoden kypsässä iässäkään, muu ei mahdollistaisikaan pitkiä hiuksia. Heti kun alkaa "the Scorpions"-pälvikalju hiipiä, vedän kuontalon nurin. Toistaiseksi muu aine ei päähän ole levinnyt kuin shampoo, ja parturissa en ole käynyt sitten kesän 2006. Pari takkua olen joutunut aukomaan väkivalloin teräaseella ja kampaa sekä hiusharjaa käytän. Siinä se muotoilu ja puunaus sitten onkin ollut.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...Ylipäätään geeli ja lakka miehen hiuksissa jättää lipevän ja epäluotettavan mielikuvan lähes automaattisesti. Aina ei mielikuva pidä paikkaansa, mutta ensivaikutelma monesti ratkaisee paljon...

Njoo, tästä olen kyllä samaa mieltä, mutta on mielestäni vissi ero siinä, käyttääkö liikaa geeliä ja näyttää sutenööriltä, vai vähän laittaa vahaa ja näyttää huolitellulta.

Se on mulla ihan mahdoton ajatus, ettei parturissa kävisi, annetaanko niiden hiusten vain kasvaa ja sitten revitään välillä pisimmät pois? Kyllä tukassa pitää joku formu olla, muutenhan näyttäisimme Jukolan veljeksiltä koko porukka.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Onhan noita hipstereitä siinä missä junttejakin, molempia yhdistää tyylitajuttomuus. Ehkä sitten on myös tyylikkäästi ja istuvasti pukeutuvia.

Mun mielipide tästä aiheesta on, että on olemassa ihmisiä, joille jostain syystä sopivat esim. punaiset housut, osaavat ns. kantaa niitä oikein. On myös olemassa ihmisiä, joiden päällä punaiset housut näyttävät ihan helvetin tyhmältä.

Näinhän se on, tosin noita jälkimmäisiä taitaa olla aika paljon enemmän :) Näytä kuva miehestä, jolle punaiset housut sopii. Onhan noita ollut esim Maikkarin lätkästudion Teemu Niikolla eikä se nyt imo sovi ainakaan aikuiselle miehelle. Ehkä joku Mikko Leppilampi olisi oikea persoona käyttämään moisia, mutta ei ne kyllä monelle sovi.

Vaikka tällä asialla hassuttelu on aidosti hauskaa, niin jää mietityttämään, että kuinka paljon Suomessa on väkeä, joiden mielestä vaikka todella tyylikkäästi ja ennen kaikkea laadukkaasti pukeutuva Carl Haglund on munanlutkuttajahomo.. siis koska pukeutuu hyvin?

Kieltämättä siinä on erittäin siistin tyylikästä pukeutumista. Melkein yhtä komiaa kuin tuo yksi kuva rönttösestä.
 
Viimeksi muokattu:

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Se on mulla ihan mahdoton ajatus, ettei parturissa kävisi, annetaanko niiden hiusten vain kasvaa ja sitten revitään välillä pisimmät pois? Kyllä tukassa pitää joku formu olla, muutenhan näyttäisimme Jukolan veljeksiltä koko porukka.

Näinkin. Sehän on kiinni siitä, mimmoisen tukan haluaa. Ja onhan pidempikin malli "formu". Minä tykkään ku tukka on pidempi, ei mikään perseeseen asti roikkuva siimatukka kuitenkaan. Vaan joka kerta kun saan tukan noihin haluttuihin mittoihin, muistan että tuon tukan kanssa eläminen on ihan perseestä. Ja sitten leikkaan letin lyhyeksi, kunnes taas hoksaan että oispa kivempi kasvattaa pidempi tukka. Ja jälleen taas puolen vuoden päästä muistan kuinka perseestä pidempi tukka onkaan.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
"jos homoilu olisi syntiä, Jumala ei olisi tehnyt munasta niin herkullista" on yksi kommenti jonka olen kuullut.
Värikkäissä vaatteissa ym ei ole mitään homoa, tai junttia, mutta, iso mutta, vaatii kantajaltaan hyvää itsetuntoa ja kykyä pukeutua.
Oikea mies voi vetää sen vaaleanpunaisen paidan päälle, värilliset housut jalkaan ja näyttää silti miehekkäälle, mutta se taas tulee miehestä itsestään.
Normimiehen homofobiat vaan nousevat pintaan kun sovittaa päälleen sitä vaaleanpunaista paitaa (ja syvällä ehkä salaa toivoo ja pelkää että joku mies puristaa sitten baarissa perseestä).
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...Vaan joka kerta kun saan tukan noihin haluttuihin mittoihin, muistan että tuon tukan kanssa eläminen on ihan perseestä. Ja sitten leikkaan letin lyhyeksi, kunnes taas hoksaan että oispa kivempi kasvattaa pidempi tukka...

Heh, tuli tästä kohdasta mieleen, että nyt olisi aivan lois-ta-vaa, kun joku Naisasiat-ketjun säännöllisistä kirjoittajista tulisi kertomaan, että äiti leikkaa tukan, neljä kertaa vuodessa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
Normimiehen homofobiat vaan nousevat pintaan kun sovittaa päälleen sitä vaaleanpunaista paitaa...

Ei osoitettu SamSpadelle, mutta hänen viestistään tuli mieleen:


...tavallaan on todella surullista, etteivät kaikki ole vielä tästäkään päässeet yli. Muistan nuorena kundina, kun värilliset kauluspaidat tekivät kunnolla tuloaan Suomeen, tuossa 1990-luvun lopussa. Silloin muistan faijani ja parin työkaverinsa huumorilla heittäneen läppää tuosta väristä.

Noista jutuista on nyt 15 vuotta aikaa ja silti on olemassa jengiä, jonka mielestä vain "homomunamiespervo" alentuu käyttämään tuollaista paitaa? Suomalainen junttius istuu erittäin syvällä ja tukevasti...
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Höh, DTM on kuulemma heteroystävällinen homoravintola. Kerran olen itse eksynyt siitä ovesta sisään. Tosin se oli erinomaisen erikoinen ilta muutenkin. Olin homon ystäväni kanssa viettämässä iltaa ja juotuaan muutaman tuopin piti päästä kaikkiin alan paikkoihin.
Mikäpä siinä, jurrit silloinkin sai aikaan, pääsin yksin kotiin ja perseenkiin liikenne noudatti vielä yksisuuntaisuutta.

Eikös niitä kaikkia kutsuta aina heteroystävällisiksi paikoiksi?

Minäkin olen kerran käynyt Tampereella homobaarissa, kun porukan naisilla oli trendikkäästi homokavereita siellä kyseissä baarissa. Ei minulla varsinaisesti paikkaa vastaan mitään ollut. Oli jopa ihan hyvä olutvalikoima siellä. Ainoa mikä aiheutti vähän hämmennystä oli vessat, kun niissä ei ollut ovia lainkaan. Eli jos kävisi sellainen tilanne, että iskisi kunnon paskahätä baarissa, niin miten sen tuolla sitten toimitat? Rohkeasti vaan paskalle siihen pöntölle kaikkien halukkaiden nähtäville? Onneksi ei tullut paskahätää.

Pisti vain mietityttämään, että mikä tuohon ovettomuuteen on ajanut...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös