Asia, joka ”avautui” minulle

• 6 987 185
  • 34 945

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA
Reilu puolitoista vuotta asunut nyt Tampereella ja voi kyllä sanoa, että helposti tässä kaupungissa eniten jääkiekko pinnalla kuin missään muualla missä olen asunut. Siis Ilves ja Tappara näkyy ihan kaikkialla koko ajan.
Jossain mielin samaa mieltä että näkyy, mutta mielestäni Hakamettän aikana näkyi paremmin juurikin siellä missä pelataan toisinkuin nyttemmin Ratamettän aikana. Olen siis ihmetellyt Arenan lähettyvillä olevan mainonnan vähyyttä.
No olihan siellä toki männä viikolla porkkanan värinen jäteauto raiteilla eli muutosten tuuliako lie.

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Ei ne ainakaan ole tainneet olla samalla valmistajalla koskaan? Enkä ainakaan muista, että niitä olisi Lauantaipussissa ollut. Mikä lie nykyään niiden kokoonpano, mutta ainakin Ritari Ässän autoja ja Lätkäliigoja niissä taisi olla.
Jeps. Meinasinkin kirjoittaa tuon "ritariässä auton" vaihtoehdoksi, mutta silti omissa mielikuvissa on se kun naapurin täti vetelee heimlechin otetta koska "merkkari" kurkussa.

Oikeastaan kun tätä viestiä kirjoittelin niin tuli mieleen myös olisiko kyseessä voinut olla oikeasti se tinapaperiin kääritty kolikkopurkka? Niitäkin saatanoita silloin lauantaipussissa oli. Helvetin vaarallinen väline tuo Lauantainpussi silloin 80-luvulla joka tapauksessa oli!

(1)
  • Tykkää
Reactions: Moto

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Pystyyköhän merkkareista tekemään salmaria?
Tässä on näitä tjsp ->
Ei ikinä sula, viinaa tuossa putelissa oli joku 1kk tjsp. Nykyään jo fairya ja vettä.

Liitteet

• IMG_20250325_200311.jpg
    IMG_20250325_200311.jpg
    1,8 MB · kertaa luettu: 67

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Dracula-pillerit on ainoa oikea valinta, mikäli meinaa salmaria tehdä.
Mä tein joskus turkinpippureista, kaikista eri väreistä omaa juomaa ja lisäksi sekoitusta. Murskasin karkit ensin ja ravistelin sitten pulloja pitkin päivää. Noin vuorokausi niin olivat täysin sulaneet. Erittäin hyvän makuisia kaikki värit.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Mä tein joskus turkinpippureista, kaikista eri väreistä omaa juomaa ja lisäksi sekoitusta. Murskasin karkit ensin ja ravistelin sitten pulloja pitkin päivää. Noin vuorokausi niin olivat täysin sulaneet. Erittäin hyvän makuisia kaikki värit.

Eikös tämä ollut legendan mukaan Jari Sillanpään keksintö alunperin? Hän työskenteli aikoinaan laivalla baarimikkona tms.

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU

Itse tein perinteisistä Turkin pippureista, koko pussillinen murskattuina 0,75l viinipullon pohjalle, päälle pullo Koskenkorvaa, ravistus ja koko komeus astianpesukoneeseen ylähyllylle muun tiskin joukkoon ja tunnin päästä oli valmista ainetta odottamassa jäähdytystä.

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eikös tämä ollut legendan mukaan Jari Sillanpään keksintö alunperin? Hän työskenteli aikoinaan laivalla baarimikkona tms.
Legendan mukaan joo, en tiiä miten totta on. Ja Jartsan baarimikkoaikoina ei ollut kuin mustia turkkareita, ja olikohan niitä ruskeitakin. Mutta ei noita värillisiä paskoja joista oikeastaan vain punaiset on siedettäviä, siniset on ihan sontaa ja oranssit menettelee jos muita ei oo. Ruskeat on itse asiassa parhaita, mustiakin parempia. Niitä onneksi nykyään saa jostain ihan omana pussinaan, niin ei tarvii jostain irtokarkkilaarista plokata pelkkiä ruskeita. Jos ruskeiden mukana kauhaan tulee punaisia tai oransseja niin tulkoon, siniset ravistelen kauhasta takaisin laariin säälimättä.

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jo varmaan viis vuotta ollut noi jouluvalot tossa pöydällä paketissa. Ei kait niitä enää nytkään kannata ikkunaan tai mihinkään pistää kun joulu meni jo. Antaa odottaa ens joulua.

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jo varmaan viis vuotta ollut noi jouluvalot tossa pöydällä paketissa. Ei kait niitä enää nytkään kannata ikkunaan tai mihinkään pistää kun joulu meni jo. Antaa odottaa ens joulua.
Täällä puhutaan kossusta ja jätkä horisee jouluvaloista. Skarppia nyt.

Suosikkijoukkue
1992-1993 JyP HT, no smoking team
Terveiset täältä Eestistä, muuten kyllä kiva maa ja hyvää kansaa mutta mistään et oikein löydä salmiakkia.
Jo pelkästään siitä syystä Viro ei ole, eikä koskaan tule olemaan pohjoismaa.

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Mä tein joskus turkinpippureista, kaikista eri väreistä omaa juomaa
Eli lököä?

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA

Ite tein taannoin kanssa, mutta ihan kokonaisina laitoin joten aikaahan tuo otti, en tosin muista kauanko, mutta erittäin suunmakuista snapsia kylläkin tuli.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy