Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 730 904
  • 33 987

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Eihän kyse ollut siitä huolehtiiko vai ei pukeutumisesta, vaan siitä kun pukeutuu homomaisesti.

Eikä sekään välttämättä tarkoita että seksuaaliselta suuntautumiseltaan olisi mikään homppeli, vaikka siis pukeutuisikin siihen ns. fägärityyliin.

Mä en vaan kehtaa kun se on noloa.

Kertokaas minullekin, mitä tämä fägärityylinen pukeutuminen oikein pitää sisällään?

Valitettavan usein olen Suomessa törmännyt ajatteluun, että pukeutuminen huonosti on merkki siitä, että heteroja ollaan.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Joo ikinä en ole pitänyt shortseja ulkona. Tai no penskana piti joskus futisshortseja pitää kun pelattiin.

Ja sitä paitsi, Leviksen 501 ei koskaan poistu muodista. Kuumahan niillä tietenkin kesällä tulee, mutta minkäs mahdat.
En ihmettele vieläkään, että sun täytyy ostaa pillua.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kertokaas minullekin, mitä tämä fägärityylinen pukeutuminen oikein pitää sisällään?
Niitä tyyppejä näkee aika paljonkin tuolla katukuvassa.

Tietenkin monilla on oma tyyli ja hyvä niin. On vanhoissa samettikuteissa viihtyviä hippejä, farkkutakissa kulkevia rokkareita, lökäpöksyihin ja löysiin vaatteisiin pukeutuvia räppäreitä ja sitten on noita hinttimäisiin varrettomiin sukkiin yms. pukeutuvia fägäreitä. Ja niin edelleen.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Kertokaas minullekin, mitä tämä fägärityylinen pukeutuminen oikein pitää sisällään?

Värikkäitä paitoja (keltaisia, pinkkejä ym.), Björn Borgin olkalaukkuja jne.

Mitä itsellä on kokemuksia, niin J&J:n vaatteet on aikalailla hyvin leikattuja suomalaiselle ruumiinrakenteelle. Lähes kaikki housut on tullut ostettua viime vuosina sieltä.

Minulle avautui, että kaveripiirissäni on helvetisti hinttejä. Se, että pitää itsestään huolta julkisilla paikoilla liikkuessa, ei ole ollut käsittääkseni paha asia, mutta väärässä olin.

Mulla on kyllä täysin päinvastaiset kokemukset J&J:stä. En nyt ole enää siellä moneen vuoteen käynytkään, mutta ei sieltä ainakaan silloin joskus mitään hyvin sopivaa löytynyt. Olen toisaalta aina ollut melko isokokoinen ja aika usein noita J&J:n vaatteita näkee juuri vähän pienikokoisemmilla.

Tässä toisessa kohtaa meillä on nyt aika selkeä näkemysero. Mun mielestä on aika typerää laittautua pelkkää Citymarket-reissua varten. Ehkä mulla on sitten vaan niin hyvä itsetunto että voin mennä sinne lähes millä vaatteilla vaan eikä ylipäätään aina ulkona liikkuessa tarvitse olla ykkösiä päällä.

Eikä se hinttimäisyys nyt aina paha asia ole. Jos se on omaa tyyliä niin mikä kukaan on siihen sitten sanomaan. Mutta hinttimäistä se silti on.

Tämä hintti-keskustelu on kyllä sitä perisyvimmäistä suomalaista juntteutta. Jos huolehdit pukeutumisestasi ja hiuksistasi, niin olet homo!

Homo ja hintti on ihan eri asia. Voit olla homo, vaikka et ole hintti ja päinvastoin. Hinttiä on mennä ykköset päällä joka paikkaan. Homoa on sitten ihan jotkut muut hommat.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ihmettele vieläkään, että sun täytyy ostaa pillua.

Mä olen nautiskelija. Mä haluan saada enemmän. Kyllähän pillua muutenkin saisi, mutta siinä on niin hirveästi huonoja puolia. Suostu juttelemaan tyhmiä juttuja, esitä että muka olisit kiinnostunut, miellytä, pussaile oikein, kehuskele sitä läskipersettä kauniiksi, palvele sitä, tarjoa drinkkejä ja leffalippuja, kuuntele lisää tyhmiä juttuja ja juttele itse, miellytä sitä seksissäkin ja tee niitä juttuja mistä se tykkää ja lopulta vielä suostu nukkumaan koko yö sen vieressä.

Rahalla saa paljon paremman suorituksen ilman niitä huonoja puolia.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mä olen nautiskelija. Mä haluan saada enemmän. Kyllähän pillua muutenkin saisi, mutta siinä on niin hirveästi huonoja puolia. Suostu juttelemaan tyhmiä juttuja, esitä että muka olisit kiinnostunut, miellytä, pussaile oikein, kehuskele sitä läskipersettä kauniiksi, palvele sitä, tarjoa drinkkejä ja leffalippuja, kuuntele lisää tyhmiä juttuja ja juttele itse, miellytä sitä seksissäkin ja tee niitä juttuja mistä se tykkää ja lopulta vielä suostu nukkumaan koko yö sen vieressä.

Rahalla saa paljon paremman suorituksen ilman niitä huonoja puolia.
Kun kerran kahdesta pukeutumistyylistä täytyy valita, näytän mieluummin homolta kuin ikineitsyeltä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mä ainakin diggaan lukea noita pettterin turinoita, ihan viihdyttävää. ;)

Miten muuten hetero-mies pukeutuu, siis oikeaoppisesti? Ettei varmasti epäillä homoksi tai joksikin muuksi pervoksi?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Värikkäitä paitoja (keltaisia, pinkkejä ym.), Björn Borgin olkalaukkuja jne...

Miten on pikkutakkien sun muiden laita?

Mulla oli vappuna päällä vähän värikkäämpi setti, eli laivastonsininen pikkutakki, punaiset housut, vaaleanpunainen paita ja toisiinsa mätsäävät (ja sävytetty tuohon kauluspaitaan) sininen solmio ja taskuliina, valkoisilla pilkuilla...

Onko ollut vaara, että on luultu homoksi ja kuinka laaja tämä luulo on saattanut olla?

Tarkennuksena: puhutaan siis Helsingistä ja keskusta-alueesta.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mä ainakin diggaan lukea noita pettterin turinoita, ihan viihdyttävää. ;)

Joo sama. Mulle muuten avautui jokin aika sitten, että jo sopimuksestaan vapautetun schollin ja pettterin tajunnanvirrat muistuttavat tiettyjä sanavalintoja myöden todella paljon toisiaan. No, scholl ei tänne enää kirjoittele, että vaikea lähteä tuoreeltaan vertaamaan, mutta onneksi pettter näyttää nykyään kirjoittavan sitäkin enemmän.
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Mä olen nautiskelija. Mä haluan saada enemmän. Kyllähän pillua muutenkin saisi, mutta siinä on niin hirveästi huonoja puolia. Suostu juttelemaan tyhmiä juttuja, esitä että muka olisit kiinnostunut, miellytä, pussaile oikein, kehuskele sitä läskipersettä kauniiksi, palvele sitä, tarjoa drinkkejä ja leffalippuja, kuuntele lisää tyhmiä juttuja ja juttele itse, miellytä sitä seksissäkin ja tee niitä juttuja mistä se tykkää ja lopulta vielä suostu nukkumaan koko yö sen vieressä.

Rahalla saa paljon paremman suorituksen ilman niitä huonoja puolia.

Niin, kenties sinä miestisseissäsi ulkonäköön piittaamattomana (nämä viestiestäsi bongattuja ominaisuuksia) joudut noita juttuja tekemään, mutta mitä jos olisit hyvässä kunnossa oleva hyvännäköinen mies? Ei sellaisen tarvitse tarjota juomia tai leffalippuja, ei edes kuunnella juttuja vaan lähinnä dominoida naista henkisesti miten haluaa ja sitten panna tätä. Nainen (kuten mieskin) kyllä aistii milloin on miestä alempiarvoinen/ylempiarvoinen ja käyttäytyy sen mukaan. Jos joudut olla alempiarvoisen statuksella niin ainoa tie tällöin on se leffalippujen tarjoaminen ja yksipuolinen toisen juttujen kuuntelu.

Tästä syystä pitäydyn mielellään itseäni alempiarvoisten naisten parissa, poislukien parisuhde johon vaadin omantasoiseni. Eipähän tarvitse tehdä mitään epämiellyttävää ja mäkkärissäkin minä olen se jolle tarjotaan. Toki haittapuolena se, ettei se pano ole niin hyvännäköinen mihin rahkeeni riittäisi.
 

dorka

Jäsen
Miten on pikkutakkien sun muiden laita?

Mulla oli vappuna päällä vähän värikkäämpi setti, eli laivastonsininen pikkutakki, punaiset housut, vaaleanpunainen paita ja toisiinsa mätsäävät (ja sävytetty tuohon kauluspaitaan) sininen solmio ja taskuliina, valkoisilla pilkuilla...

Onko ollut vaara, että on luultu homoksi ja kuinka laaja tämä luulo on saattanut olla?

Tarkennuksena: puhutaan siis Helsingistä ja keskusta-alueesta.

Keskiverto jatkoaikalainen varmasti kuvitteli sinun olevan matkalla johonkin homojuhliin, jossa te homot imisitte ilossa suin toistenne suonikkaita kyrpiä vapputunnelmissa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Miten on pikkutakkien sun muiden laita?

Mulla oli vappuna päällä vähän värikkäämpi setti, eli laivastonsininen pikkutakki, punaiset housut, vaaleanpunainen paita ja toisiinsa mätsäävät (ja sävytetty tuohon kauluspaitaan) sininen solmio ja taskuliina, valkoisilla pilkuilla...

Onko ollut vaara, että on luultu homoksi ja kuinka laaja tämä luulo on saattanut olla?

Tarkennuksena: puhutaan siis Helsingistä ja keskusta-alueesta.
No onhan nyt vaaleanpunainen paita ihan saamarin homoa, punaset housut on jo selkeesti homoa, samaten jossain vaiheessa muodissa olleet eripari sukat ja räikeet sellaset, niin selkeesti homo. Sitten kun vielä on geelillä vähän otsatukka pystyssä, jotain taskuliinaa jne. niin en ihmettele jos tulee miehet puristeleen pyllystä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No onhan nyt vaaleanpunainen paita ihan saamarin homoa

No just tätä mä yritin viime kesänä vaimolle selittää, että enhän mä nyt jumalauta vaaleanpunaisessa kauluspaidassa mene naimisiin. Vaan annoin sitten kuitenkin naiselle periksi, epäilemättä homoa sekin.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Keskiverto jatkoaikalainen varmasti kuvitteli sinun olevan matkalla johonkin homojuhliin, jossa te homot imisitte ilossa suin toistenne suonikkaita kyrpiä vapputunnelmissa.

No onhan nyt vaaleanpunainen paita ihan saamarin homoa, samaten josain vaiheessa muodissa ollut eripari sukat ja räikeet sellaset, niin selkeesti homo. Sitten kun vielä on geelillä vähän otsatukka pystyssä jne. niin en ihmettele jos tulee miehet puristeleen pyllystä.

Tätä vähän pelkäsinkin, eli ollaan luultu DTM:n olevan iltani päätepiste...tosin minun mielestäni geeli ei varsinaisesti ole homoa, vaikkei kyllä missään nimessä tyylikästäkään.

Hiusten pitää olla hyvin leikatut (väh. kolmen viikon välein leikkuu) ja puhtaat, pienellä vahamäärällä tukka viimeistellään. Lyhyellä tukalla pientä jakausta toiselle ohimolle, pidemmällä voi vetää "prinssidanielit" eli taaksepäin koko tukan. Tosin tähän jälkimmäiseen moni tarvitseekin jo tanakampia aineita.

Nyt tämän tunnustuksen jälkeen joku saattaa pitää minua vielä enemmän homona.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Mulla oli vappuna päällä vähän värikkäämpi setti, eli laivastonsininen pikkutakki, punaiset housut, vaaleanpunainen paita ja toisiinsa mätsäävät (ja sävytetty tuohon kauluspaitaan) sininen solmio ja taskuliina, valkoisilla pilkuilla...

Tää on jo niin homoa, että munan imeminen on tästä askel kohti heteroutta.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
It's dandy time!

Minulta on yritetty kahdesti vuoden aikana tulla ostamaan budia steissillä. Pitäisi ehkä lisätä vaaleanpunaisten paitojen käyttöä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Mulla oli vappuna päällä vähän värikkäämpi setti, eli laivastonsininen pikkutakki, punaiset housut, vaaleanpunainen paita ja toisiinsa mätsäävät (ja sävytetty tuohon kauluspaitaan) sininen solmio ja taskuliina, valkoisilla pilkuilla...

Kuulostaa kuin olisit kietoutunut HIFK:n tähtilippuun – ja tunnettuahan on, ettei Etelävaltioissa ole homoja, joten tosiheteromaiselta tuo minusta kuulostaa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tää on jo niin homoa, että munan imeminen on tästä askel kohti heteroutta.

Vaikka tällä asialla hassuttelu on aidosti hauskaa, niin jää mietityttämään, että kuinka paljon Suomessa on väkeä, joiden mielestä vaikka todella tyylikkäästi ja ennen kaikkea laadukkaasti pukeutuva Carl Haglund on munanlutkuttajahomo.. siis koska pukeutuu hyvin?

Minulle esim. punaiset (tai vaalean keltaiset, tai vihreät) housut ovat arkipäivää, esimerkiksi rapujuhlissa sun muissa tulee vedettyä niskaan. Ja kyllä mulla siis oikeasti oli vappuna tuo edeltämainittu setti päällä.

Ei toki ole mitään ongelmaa vetää välillä ruokakauppaan hupparissa ja verkkareissakaan.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minulle esim. punaiset (tai vaalean keltaiset, tai vihreät) housut ovat arkipäivää

Mun mielipide tästä aiheesta on, että on olemassa ihmisiä, joille jostain syystä sopivat esim. punaiset housut, osaavat ns. kantaa niitä oikein. On myös olemassa ihmisiä, joiden päällä punaiset housut näyttävät ihan helvetin tyhmältä. Ite en koskaan pukeutuisi mihinkään värikkäisiin housuihin, jalassa ovat säiden salliessa reisitaskushortsit, muuten farkut tai verkkarit, yksivärisiä kaikki. Paidoissa voikin sitten käyttää rohkeasti värejä ja olen jopa sitä mieltä, että värikkäät paidat (vaikka sitten se vaaleanpunainen) sopivat mulle. Haglundin Callen vaatevalintoja en ole seurannut, mutta muistini mukaan kyseessä on särmästi ja siististi pukeutuva kaveri.

Niinhän asia on ollut jo kauan, että jos edes yrität erottua pukeutumisellasi massasta, olet hintti. Jos vaatteet joilla yrittää erottua sattuvat olemaan laadukkaita, olet oikein superhintti. Itse asiassa huomion kiinnittäminen pukeutumiseen on hinttiä sekä pukeutujan, että arvostelijan osalta. Pusi pusi.
 
Viimeksi muokattu:

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
No onhan nyt vaaleanpunainen paita ihan saamarin homoa, punaset housut on jo selkeesti homoa, samaten jossain vaiheessa muodissa olleet eripari sukat ja räikeet sellaset, niin selkeesti homo. Sitten kun vielä on geelillä vähän otsatukka pystyssä, jotain taskuliinaa jne. niin en ihmettele jos tulee miehet puristeleen pyllystä.

Aivan kuten Tallink Siljan ohjeistus naisten alkoholinkäytön suhteen, niin onhan tässäkin järjenkäyttö sallittua. Elämä on valintoja täynnä. Ja niillä voi olla seurauksia.

En ymmärrä mitä "keskiverto-Jatkislainen" tai heteromiehen profilointi stereotypioiden perusteella, on. Kaikkihan me olemme ihmisiä. Mistä nää patoumat ja ennakkoluulot, kaikki viha, oikein tulee?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... Haglundin Callen vaatevalintoja en ole seurannut, mutta muistini mukaan kyseessä on särmästi ja siististi pukeutuva kaveri...

Tässä käsityksessä olen itsekin ollut pitkään, noin yleisesti ottaen.

Hesarin viime Kuukausiliitteen juttu Haglundista kuvineen Mannerheim-museosta (joka siis toimi kuvauspaikkana) sai minut kuitenkin toteamaan, että kyseessä voi hyvinkin olla Suomen parhaiten pukeutuva mies. Näin siis tuo lehti-/muotijuttukin julisti.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Noin välihuomiona tähän mielenkiintoiseen ja laadukkaaseen keskusteluun pukeutumisesta, ainakaan mun tuntemat homot ei juuri sen ihmeellisemmin pukeudu kuin heterotkaan. Farkkuja, t-paitoja ja huppareita nekin käyttää. Toki osa tykkää yhdistellä asusteita vähän normijamppaa enemmän kokonaisuuteensa, mutta eipä niitä pukeutumisen perusteella osaisi homoiksi sanoa.

Johonkin viisuvalvojaisiin toki voivat laittaa sitten jotain räväkämpää päälle, mutta se on sitten eri juttunsa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös