Kerro heti mikä tähän on hyvä aine! Geelillä tukka näyttää kökköiseltä ja limaiselta, vahalla tukka on siistimmän näköinen, monet vahat ovatkin ihan kyllä hyviä ensimmäisen about tunnin, mutta sitten se tukka räjähtääkin...
No ihan ensimmäinen askel oikeaoppiseen prinssidanieliin on se, että tukan antaa kasvaa tarpeeksi pitkäksi JA sitä käy muokkaamassa säännöllisin väliajoin (about 3 viikkoa minimi) parturilla. Jos tukka on liian lyhyt edestä tai huonosti muotoiltu, voi mömmöjen käytön unohtaa turhana, sillä tukka näyttää joka tapauksessa räjähtäneeltä.
Hiuslaadulla on iso merkitys, kuvailustasi päätellen sulla on juuri sellainen klassinen suomalaisen miehen hiuslaatu, eli vähän kankea ja helposti sekaisin :)
Mielestäni paras yhdistelmä tulee siitä, että käyttää jotain itse sopivaksi katsomaansa vahaa/ei-niin-rasvaisen-näköistä-geeliä ja antaa tukan hetken asettua. Tämän jälkeen, ennen lähtöä vähän hiuslakkaa päälle, HUOM, ei mitään kiiltelevää tököttiä, vaan sellaista "mattaa" joka ei erotu, vaan antaa vahvan pidon.
Geelinä suosin Wella Shockwawesia (pieni punainen purkki, ei tarvitse laittaa paljoa), mutta erityisesti lyhyemmällä tukalla joka mulla nyt on, niin monien kokeilujen jälkeen ihan Lorealin perus "Remix Fibre Paste"-vaha tuntuu parhaimmalta. Siinä on vähän sitä ongelmaa, ettei kestä niin hyvin, mutta koostumus on hyvä ja kiilto lähellä nollaa.
Lakkana Wella Shockwawesin hairspray on aika hyvä, ei tosin paras mahdollinen, vielä vähemmän kiiltäviä löytyy. Vähän tuo prinssidaniel kuitenkin saa mielestäni kiiltääkin, pieni kiilto ei ole sama, kuin rasvainen ulkonäkö.
Tällä hetkellä mulla on tosin lyhyempi tukka, edestä vähän jakaukselle ja vähän pöyhimistä ja muotoilua. Ruotsissa kun katselin - ja jos ollaan rehellisiä, niin sieltä nää suuntaukset tänne viiveellä saapuu, näin myös punaiset housut aikanaan - niin tukkamuoti on lyhenemään päin. Silti jakaus ja tukan siisti leikkuu on tosi tärkeä ja erottuva juttu.