Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 766 728
  • 34 067

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Nyt kun näitä asioita pikkuhiljaa avautuu niin ihmettelen kyllä miten epäpäteviä köksän maikat on. Tämähän olisi muuten voinut avautua jo 22 vuotta sitten.

Erään palstagurun ajatusta (Kylmiä naisia ei ole olemassa, on vain taitamattomia miehiä!) mukaillen:

Huonoja köksämaikkoja ei ole olemassa, on vain avuttomia miehiä.

Itse aloittelin aktiivisen ruoanlaiton n. 16-vuotiaana, kun äiti kuoli. Aluksi tein yksinkertaisia safkoja aivan sen köksän open ohjeiden perusteella. Nykyisin hoituu jo sitten yhtä sun toista.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Soppaa voi kuulemma tehdä jostain kasvisseoksista. Niitä on ehkä sitten saatavilla supermercadojen vihannesosastoilla.

Toki keittoa voi tehdä valmiista aineksista. Hyvä että avautui tässä vaiheessa. Tekisitkö Korv Göranin Kebab-kastikkeen itse vai ostatko mielummin valmiina kaupasta?

Ihme jos Stockkalla ei noita valmiita kasvissekoituksia löydy.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Teemu Selänne

Se ettei "veteraani" Selänne ole vieläkään tehnyt päätöstä tulevan kauden suhteen. Tämä siis avautui minulle lukiessani tämän päivän Ilta-Sanomia, jossa oli juttua Selänteen,Sakicin ja Sundinin tilanteista. Se ei ole ihme,että Teemu vieläkin asiaa miettii. Muistuu vaan mieleen,että tänä kesänä asian piti varmistua "sata varmasti" kesäkuun alussa,kesäkuun lopussa,heinäkuun alussa,heinäkuun lopussa,elokuun alussa...ja nyt eletään elo-syykuun taitetta. Mitä ihmiset luulette Temen tekevän???
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Se ettei "veteraani" Selänne ole vieläkään tehnyt päätöstä tulevan kauden suhteen. Tämä siis avautui minulle lukiessani tämän päivän Ilta-Sanomia, jossa oli juttua Selänteen,Sakicin ja Sundinin tilanteista. Se ei ole ihme,että Teemu vieläkin asiaa miettii. Muistuu vaan mieleen,että tänä kesänä asian piti varmistua "sata varmasti" kesäkuun alussa,kesäkuun lopussa,heinäkuun alussa,heinäkuun lopussa,elokuun alussa...ja nyt eletään elo-syykuun taitetta. Mitä ihmiset luulette Temen tekevän???

Mietiskelevän että jaksaiskos sitä vielä pelata vaiko ei.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Slap Shotista on tulossa näköjään kolmaskin osa. Yllättäen suoraan DVD:lle menossa ja pitäisi ilmestyä aivan näinä päivinä. Kyseinen asia avautui minulle lukiessani Leslie Nielsenin sivua imdb.comissa. Pakko kai tuo on katsoa ihan vain alkuperäisen Slap Shotin ja Leslie Nielsenin vuoksi vaikka hirveää huttuahan sieltä on hyvin suurella todennäköisyydellä luvassa...

Toinen asia joka minulle avautui on, että Leslie Nielsen on jo 82-vuotias. Silti 2008 vuodellekin on merkitty kolme elokuvaa häneltä: Superhero Movie, David Zuckerin An American Carol ja sitten tämä Slap Shot. Eli setä se jaksaa heilua...
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Alapäävaroitus! Ei tarvitse lukea...

Tajusin ensimmäistä kertaa aamulla suihkussa, että karvoitukseni jatkuu haarovälistä molempiin isovarpaisiin. Hullua, mutta totta.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tossa alkuviikosta tulin Euroopan kierrokselta, ja tuli huomattua että Italia on äärimmäisen paska maa. Mikään ei siellä toiminut ja kaikki ihmisetkin oli kuin mustalaisia. Kyllähän jo jalkapallostakin voi päätellä millaisia italialaiset ovat, mutta oli jotenkin yllätys huomata että ne oikeasti on sellaisia äärimmäisen ärsyttäviä. Juna-aseman lippuluukullakin piti käydä viis kertaa ennen kuin sai liput.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tossa alkuviikosta tulin Euroopan kierrokselta, ja tuli huomattua että Italia on äärimmäisen paska maa. Mikään ei siellä toiminut ja kaikki ihmisetkin oli kuin mustalaisia. Kyllähän jo jalkapallostakin voi päätellä millaisia italialaiset ovat
Maailmanmestareita?
 

nikozwan

Jäsen
Asia joka avautui minulle.

Bostonin "More Than A Feeling"-biisin riffi kuulostaa ihan Nirvanan "Smells Like Teen Spirit":iltä. Tai siis toisin päin koska Bostonin biisi tehtiin tietenkin aiemmin.

Miten olisi muuten "Ihminen, joka avautui minulle"-ketju?
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Se ettei "veteraani" Selänne ole vieläkään tehnyt päätöstä tulevan kauden suhteen. Tämä siis avautui minulle lukiessani tämän päivän Ilta-Sanomia, jossa oli juttua Selänteen,Sakicin ja Sundinin tilanteista. Se ei ole ihme,että Teemu vieläkin asiaa miettii. Muistuu vaan mieleen,että tänä kesänä asian piti varmistua "sata varmasti" kesäkuun alussa,kesäkuun lopussa,heinäkuun alussa,heinäkuun lopussa,elokuun alussa...ja nyt eletään elo-syykuun taitetta. Mitä ihmiset luulette Temen tekevän???
Taisi Teemulle "avautua" tänään, että nyt on aika virallistaa päätös, kun ihmiset ovat näin näreissään Jatkoajassa.

http://www.mtv3.fi/urheilu/hockeynight/uutiset.shtml/arkistot/hockeynight/2008/08/694473
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Olen ihan helvetin väsynyt ja valvon kaverini kanssa jo toista yötä putkeen, ja nytten hyvin väsyneenä ja sokerihumalassa keksimme ajatuksen, että Joulupukki ja kaikki tontut ovat pedofiileja! Kuvitelkaa kun joulupukki sanoo tontuille että: "no niin, menkääs nyt kattelemaan niitä pikkulapsia sinne ikkhnoihin, mutta varokaa etteivät he näe teitä" Hyvin likaista sanon ma
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Olen ihan helvetin väsynyt ja valvon kaverini kanssa jo toista yötä putkeen, ja nytten hyvin väsyneenä ja sokerihumalassa keksimme ajatuksen, että Joulupukki ja kaikki tontut ovat pedofiileja! Kuvitelkaa kun joulupukki sanoo tontuille että: "no niin, menkääs nyt kattelemaan niitä pikkulapsia sinne ikkhnoihin, mutta varokaa etteivät he näe teitä" Hyvin likaista sanon ma

Mutta ainakaan tarinoiden mukaan tontut eivät harrasta onaniaa siinä ikkunan takana.
 

Erik Loka

Jäsen
Olen ihan helvetin väsynyt ja valvon kaverini kanssa jo toista yötä putkeen, ja nytten hyvin väsyneenä ja sokerihumalassa keksimme ajatuksen, että Joulupukki ja kaikki tontut ovat pedofiileja! Kuvitelkaa kun joulupukki sanoo tontuille että: "no niin, menkääs nyt kattelemaan niitä pikkulapsia sinne ikkhnoihin, mutta varokaa etteivät he näe teitä" Hyvin likaista sanon ma

Makkeli, nyt nukkumaan. Heti.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Olen ihan helvetin väsynyt ja valvon kaverini kanssa jo toista yötä putkeen, ja nytten hyvin väsyneenä ja sokerihumalassa keksimme ajatuksen, että Joulupukki ja kaikki tontut ovat pedofiileja! Kuvitelkaa kun joulupukki sanoo tontuille että: "no niin, menkääs nyt kattelemaan niitä pikkulapsia sinne ikkhnoihin, mutta varokaa etteivät he näe teitä" Hyvin likaista sanon ma

Itse en tuon kommentin jälkeen syyttäisi ihan sokerihumalaa, mutta mistäs näitä tietää? Olisiko syytä jo pikkuhiljaa rauhoittua? Öitä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulle avautui, että Nordean verkkopankissa voi nimetä halutessaan kaikki "käytössään" olevat tilit. Aikaisemmin olen vain saldojen perusteella hahmottanut, kummasta tilistä on kysymys. Kun sitten molempien lastenkin tilit laitettiin oman verkkopankin yhteyteen, meni vähän hankalaksi.

No, nyt on kaikki tilit nimetty omistajiensa mukaan ja mä olen edelleenkin hämmentynyt, kuinka pihalla sitä voikaan olla, kun ei edes ole aikaisemmin käynyt moinen mahdollisuus mielessä.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Bostonin "More Than A Feeling"-biisin riffi kuulostaa ihan Nirvanan "Smells Like Teen Spirit":iltä. Tai siis toisin päin koska Bostonin biisi tehtiin tietenkin aiemmin.

11-vuotiaan Kurt Cobainin suosikkeja olivat Queen, Jimi Hendrix, Led Zeppelin ja — kyllä — Boston, joiden musiikkia hän hankki Columbia Housen levy- ja kasettikerhosta. "Smells Like Teen Spirit" on paljon, paljon velkaa paitsi Bostonille, myös Pixiesille.

Cobainin ja Nirvanan nerokkuus ei ollut todellakaan yksinomaan omassa "luovuudessa" tai "sukupolvensa tuntojen tulkkina toimimisessa", vaikka niitä molempia yhtye toteutti nimenomaan yhdistäessään rock- ja pop-perinteet omaan räyhäkkään ilmaisuunsa.

Cobain oli itse asiassa yllättävänkin laskelmoiva sävellys- ja sovitustyössään, mutta hyvä niin, koska lopputuloksena oli loistavaa musiikkia. Ei se Nirvanakaan tyhjiössä syntynyt, elänyt ja kuollut, vaan oli seurausta intohimoisen ja pop/rock-historian tuntevan miehen tekemisistä. Tämä tosiasia ei tietenkään vähennä Nirvanan arvoa rockhistoriassa lainkaan.

Nirvana onnistui vääntämään Beatles-, Pixies- ja Boston-vaikutteensa omanlaisekseen musiikiksi, eli toteutti komeasti rockmusiikin evoluutiota — aivan kuten Soundgarden päivitti vaikkapa Led Zeppelinin.

Anteeksi luennosta, aihe on vain niin läheinen, rakas ja puhutteleva.
 

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tajusin ensimmäistä kertaa aamulla suihkussa, että karvoitukseni jatkuu haarovälistä molempiin isovarpaisiin. Hullua, mutta totta.

Jännää. Aloin oikein itsekin miettiä ja niin se on että minä olen tasaisen karvainen päälaelta varpaisiin asti. Enkä ajele, en sitten mistään.

EDIT: Ajelenpas, partaa nimittäin ja emäntä leikkaa joskus hiuksia.
 

nikozwan

Jäsen
11-vuotiaan Kurt Cobainin suosikkeja olivat Queen, Jimi Hendrix, Led Zeppelin ja — kyllä — Boston, joiden musiikkia hän hankki Columbia Housen levy- ja kasettikerhosta. "Smells Like Teen Spirit" on paljon, paljon velkaa paitsi Bostonille, myös Pixiesille.

Cobainin ja Nirvanan nerokkuus ei ollut todellakaan yksinomaan omassa "luovuudessa" tai "sukupolvensa tuntojen tulkkina toimimisessa", vaikka niitä molempia yhtye toteutti nimenomaan yhdistäessään rock- ja pop-perinteet omaan räyhäkkään ilmaisuunsa.

Cobain oli itse asiassa yllättävänkin laskelmoiva sävellys- ja sovitustyössään, mutta hyvä niin, koska lopputuloksena oli loistavaa musiikkia. Ei se Nirvanakaan tyhjiössä syntynyt, elänyt ja kuollut, vaan oli seurausta intohimoisen ja pop/rock-historian tuntevan miehen tekemisistä. Tämä tosiasia ei tietenkään vähennä Nirvanan arvoa rockhistoriassa lainkaan.

Nirvana onnistui vääntämään Beatles-, Pixies- ja Boston-vaikutteensa omanlaisekseen musiikiksi, eli toteutti komeasti rockmusiikin evoluutiota — aivan kuten Soundgarden päivitti vaikkapa Led Zeppelinin.

Anteeksi luennosta, aihe on vain niin läheinen, rakas ja puhutteleva.

Ei tarvitse pyydellä anteeksi hetkeäkään. Ei ehkä käynyt edellisen viestin sisällöstä ilmi mutta itse olen ollut monta monta vuotta todella suuri Nirvana-fani ja allekirjoitan viestisi ihan täysin. En missään nimessä postannut pilkatakseni/vähätelläksi "Smells like teen spirit":iä, biisiä joka mullisti oman käsitykseni rock-musiikista. Juuri tämä kyky yhdistellä vanhoja hardrock/heavy/pop-klassikoita ja muokata niistä oma autenttinen ulosantinsa teki Kurt Cobainista niin poikkeuksellisen hienon ja lahjakkaan säveltäjän. Ja vielä kun bändiin siunaantui Dave Grohlin kaltainen lahjakkuus niin tie tähtiin oli auki ja rajana oli vain... no Kurt itse.

Ja täältä pahoittelut "vastaluennosta." Aina ilo löytää HIFK-fanien keskuudesta ihmisiä joiden kanssa jakaa myös muuta kuin Suomen parhaan jääkiekkojoukkueen.

Ja pahoittelut OT:sta.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mulle ei vaan ole vieläkään avautunut, miksei Puma ole sitten Rudidas.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös