Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 769 981
  • 34 075

Pingu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Jukurit
Avautui se, että kannattaa pitää puhelimessa äänet päällä ainakin jos on itse hereillä.
Lauantaiaamuna oli soitettu päiväkirurgian polilta. Ja kun puolta tuntia myöhemmin pääsin sinne läpi, sain kuulla että olisi ollut peruutusaika polven tähystykseen, mutta se aika ehti jo mennä.
Hiukan harmitti.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Avautui se että natsi-Saksan SS-joukot ottivat sitoutumisen mallin jehovantodistajilta.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15
Parhaillaan on avautumassa, että lentopallo on mielenkiintoinen laji. Katson olympialaisten ottelua Brasilia-Venäjä, joka on todella hyvää viihdettä.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Avautui sellainen hätkähdyttävä asia äsken, että muusikko Lauri Tähkä on taiteilijanimi, jonka takaa paljastuu herra nimeltä Jarkko Suo.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Avautui sellainen hätkähdyttävä asia äsken, että muusikko Lauri Tähkä on taiteilijanimi, jonka takaa paljastuu herra nimeltä Jarkko Suo.

Jep kaikki ovat taiteilijanimiä. Kaveri soittaa rumpuja salanimellä Lenni Paarma.
Tosin aika julkinen salaisuus taitaa olla jokaisen oikea henkilöllisyys.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Se keltainen ruokasieni onkin kantarelli eikä kanttarelli, kuten olin koko ajan luullut.

Se keltainen ruokasieni onkin nimeltään keltavahvero, ruåts kantarell. Avautui juuri, etteivät kaikki tuollaistakaan itsestäänselvyyttä tiedä.

t. hanu
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Michael... a fox.

Michael J. Foxin toinen nimi on hyvinkin loogisesti... Kyllä, arvasit oikein.. Andrew.

Michael J Fox kertoi tuosta nimikuviosta Inside the Actor's Studiossa, että "Michael Fox" nimi oli jo rekisteröity Screen Actors Guildiin.

Wikipedia kertoo näin: "As he explained in his autobiography, "Lucky Man", and in interviews, he needed to come up with a different name. He did not like the sound of "Andrew" or "Andy" Fox. He decided against using his middle initial because he didn't want to fit into a Canadian stereotype, as in Michael "Eh?" Fox, and because he did not want teen fan magazines referring to him as "Michael, A Fox!". He decided to adopt a new middle initial and settled on "J" in reference to character actor Michael J. Pollard. Sometimes he jokes that the J stands for "Jenius" or "Jenuine"."
 

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
Suuri osa briteistä on suhteellisen vastenmielistä kansaa. Esim. käytöstavat ja tyyli saavat välttelemään heidän seuraansa. En tietenkään leimaa koko kansaa, mutta jotenkin britit tuppaavat aina näyttämään huonot puolensa.
Tuskin tulee mentyä kyseiseen maahan vapaaehtoisesti. Tuntuu, että roskasakkia löytyy sieltä enemmän verrattuna keskiverto Euroopan maahan.

No, ok. On siellä valioliiga mitä on mukava seurata, mutta siihen ne positiiviset asiat loppuvatkin.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Suuri osa briteistä on suhteellisen vastenmielistä kansaa.... Tuntuu, että roskasakkia löytyy sieltä enemmän verrattuna keskiverto Euroopan maahan.

No, ok. On siellä valioliiga mitä on mukava seurata, mutta siihen ne positiiviset asiat loppuvatkin.

Briteissä jalkapalloa - myös valioliigaa - seuraa nimenomaan se "roskasakki", joten sikäli huono valinta yrittää vältellä tätä "roskasakkia". Futis on ollut perinteisesti työväenluokan seuraama ja harrastama laji. Kriketti ja rugby sitten taas luokkayhteiskunnan korkeammalle portaalle kiivenneiden seuraamia juttuja.

Minulla on ollut voittopuolisesti hyviä kokemuksia briteistä - tai no englannista - jossa olen pääasiassa ollut Briteissä ollessani. Toki siellä asuvat hyvät ystävät ja sukulaiset vaikuttavat siihen, miten paikan näkee ja kokee. Siitä olen kyllä samaa mieltä, ettei normaali britti-juntti (joita on lukumäärällisesti paljon) häviä juntteudessa tippaakaan stereotyyppiselle suomalais-kolleegalleen. Jos noita haluaa vältellä, niin kannattaa katsella, mihin kohteisiin brittien halpalentoyhtiöt lentävät. Nimittäin ulkomaille päästyään nämä samaiset britti-juntit muuttuvat tuplasti ärsyttävämmiksi kuin kotimaassaan.

Olin nuorna poikana kielikurssilla ja siellä sain elää 7 viikkoa aidossa työväenluokkaisessa - joskin kohtuu hyvin toimeentulevassa - perheessä. Perheen pää oli todella ahkera painamaan duunia. On jäänyt mieleen, kun kaverit tultiin hakemaan jaguareilla, avosaabeilla jne, ja mun isäntäperheen äijä kaarsi paikalle paskaisella, ikilopulla fordin lavapakulla. Heitti tavarat - ja mut - taakse työkalujen keskelle... Siinä vaiheessa käväisi mielessä että olikohan tämä tyhjä arpa. Ekana iltana olohuoneeseen astuessani äijä totesi, että käy hakemassa jääkaapista olutta, self service. Silloin tiesin, että hyvä kesä tästä tulee... Ihan mukavat muistot jäi sekä kesästä, että perheestä. Paljon suurempi ihme olikin se, että onnistuin löytämään helvetin hyvännäköisen englantilaisen tyttökaverin samana kesänä, mutta se on jo toinen tarina...

Jos englantilaisista - ja nimenomaan englantilaisista - pitää määritellä se kaikkein vastenmielisin ryhmä, niin ne ovat sellaiset ylä- tai yläkeskiluokkaiset ylimieliset snobit, jotka kuvittelevat olevansa muita parempia, vaikkei heillä ole siihen mitään kompetenssia; älyllistä, koulutuksellista/ammatillista, sivistyksellista, usein ei taloudellistakaan. Mutta taas toisaalta; juuri niiden kustannuksella on kaikkein mukavinta laskea leikkiä.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
"Olemme aina olleet rauhaa rakastava valtio.." Näin juttelee Venäjän presidentti. Minä en ole tuota tiennyt ja luulen, että en ole ainoa.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200808188125216_ul.shtml

- Venäjä tai Neuvostoliitto ei ole koskaan aloittanut sotaa, Venäjän presidentti Dmitri Medvedev jyrisi.

Mielenkiintoinen katsantokanta. Voisin väittää, että vuoden 1939 tapahtumat esimerkiksi saattavat tuon lausunnon hieman outoon valoon.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Ihan mukavat muistot jäi sekä kesästä, että perheestä. Paljon suurempi ihme olikin se, että onnistuin löytämään helvetin hyvännäköisen englantilaisen tyttökaverin samana kesänä, mutta se on jo toinen tarina...

Muuten homma vaikutti uskottavalta, mutta kun mainitsit "helvetin hyvännäköisen" englantilaisen naisen, katosi tarinasta kaikki uskottavuus.
Better luck next time, kuten sitä sumusaarilla sanotaan ;)
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
- Venäjä tai Neuvostoliitto ei ole koskaan aloittanut sotaa, Venäjän presidentti Dmitri Medvedev jyrisi.

Mielenkiintoinen katsantokanta. Voisin väittää, että vuoden 1939 tapahtumat esimerkiksi saattavat tuon lausunnon hieman outoon valoon.

Jatkoajan propagandaosastolla taitaa olla kirjoituskielto Vapaaseen keskusteluun. Muuten ehkä miettisimme taas n. 100 sivun voimin, että onko nyt kyse siitä, että Venäjällä ei ole lupa puolustaa omia kansalaisiaan.

Mielestäni tämä puolustustaktiikka on hieman pelottava. Uusia näkökulmia aukeaa kyllä aina Venäjän valtionjohdon kommenteista...
 

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
Oikeastaan pääsin tähän tulokseen kiertelemällä ite Englannissa. Riippuu tietenkin pitkälti missä kaupungeissa käy, mutta ainakin muutamassa kaupungissa näitä kuuluisia "chaveja" oli iha hemmetin paljon. Ja mielestäni he todellakin häviävät junttiudessaan KAIKILLE muille "junteille" keihin olen elämäni aikana törmännyt.

No, toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä. Saarivaltio on kuitenkin omasta mielestäni vastenmielinen paikka.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Muuten homma vaikutti uskottavalta, mutta kun mainitsit "helvetin hyvännäköisen" englantilaisen naisen, katosi tarinasta kaikki uskottavuus.
Better luck next time, kuten sitä sumusaarilla sanotaan ;)

Joo joo, mutta mä puhuinkin tapauksesta ihmeenä... Totuus on aina tarua ihmeellisempää! Surullinen loppu silläkin tarinalla kuitenkin oli...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Farkkujeni nappisepalus avautui minulle varsin helposti, kun menin kuselle. Mutta mikä ihme siinä on, että niitä nappeja ei murjota kiinni kovinkaan vaivattomasti? Vetoketju on omiaan sepaluksena, nappiversio on aivan perseestä. Vai onko jollain patenttitekniikka nappisepaluksen "sulkemiseen"?
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Usain Bolt on äijä:

- ensimmäistä kertaa olympiahistoriassa sama mies rikkoi 100n ja 200n MEt
- viimeksi sama mies on pitänyt 100+200 ME:t 70-luvulla
- Boltin 200m voitto oli kaikkien aikojen ylivoimaisin sitten vuoden 1900 kisat
- Bolt teki tämän ennätyksen vastatuuleen...

Tässä vielä tilastonikkareille olympialaisten "tuplavoittajat":

2008 Usain Bolt, Jamaica 9.69 (100m) 19.30 (200m)
1984 Carl Lewis, U.S. 9.99, 19.80
1972 Valeriy Borzov, Soviet Union 10.14, 20.00
1956 Bobby Morrow, U.S. 10.5, 20.7
1936 Jesse Owens, U.S. 10.3, 20.7
1932 Eddie Tolan, U.S. 10.3, 21.2
1928 Percy Williams, Canada 10.8, 21.8
1912 Ralph Craig, U.S. 10.8, 21.7
1904 Archie Hahn, U.S. 11.0, 21.6
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Vai onko jollain patenttitekniikka nappisepaluksen "sulkemiseen"?

Hanki nainen tai näppärämmät sormet. Tai nainenhan sulla olikin jo, pyydä sitä avustamaan - myös työpaikalla sekä fanimatkoilla, kun pysähdytään pissalle tien reunaan.

Avautui sellainen asia, että pienikokoiseenkin naiseen mahtuu yllättävän paljon leipää, kun on oikeat päällysteet. Terkuin nimimerkki Massu täynnä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös