Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 769 981
  • 34 075
Mulle avautui, että Macin iWork on rinnasteinen laadultaan MS Officeen, kun itse aikoinaan pöljänä pidin sitä suunnilleen samana kuin MS Worksia. Tänään ajattelinkin tutustua paremmin tuohon iWorkiin ja siirtyä jopa sitä käyttämään!
Ja lisäksi avautui, että Macin omalla Mail-ohjelmalla pystyy käyttämään kuukkelimailiakin! Tämä on ehdottoman kiva juttu!
Joillekin nämä ovat varmaan olleet päivänselviä asioita, mutta meikäläinen pääsee nyt vasta valoon! I can see the light!
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Ja lisäksi avautui, että Macin omalla Mail-ohjelmalla pystyy käyttämään kuukkelimailiakin! Tämä on ehdottoman kiva juttu!
Joillekin nämä ovat varmaan olleet päivänselviä asioita, mutta meikäläinen pääsee nyt vasta valoon! I can see the light!

Itse asiassa kaikilla mailiclienteillä voi käyttää kuukkelimailia. Tässä on ohjeen miten pop-maili konffatan.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itsellä avautui myös se, että suomalaiset hädin tuskin pääsevät vieläkään näihin aikoihin. Suomen ennätys taitaa olla 10,21 ja 200m kylläkin hiukan kovempi, kuin Owensilla.
Huikea kaveri oli Owens kyllä Berliinissä aikanaan.
Paavo Nurmen kaksi olympiakultaa Pariisissa 10.7.1924 1500 metrillä ja 5000 metrillä olivat myös varsin kovia suorituksia. Etenkin, kun otetaan huomioon, että tonnivitosen ratkettua Nurmella oli n. tunti aikaa palautua ennen viidentonnin starttia. Nurmen silloiset ajat olisivat olleet kelpo valuuttaa myös tämän vuoden Kalevan Kisoissa. Vertailuksi:
1500m 3.53,6 kultaa (voittaja Robert Rotkirch 3.53,95)
5000m 14.31,2 neljäs (voittaja Utriainen 14.10,35).
Tämä vertailu kertonee kaiken oleellisen suomalaisen kestävyysjuoksun tasosta. Toki oma vertauksesi kertoo samaan tapaan suomalaisen pikajuoksun tason.

Mulle "avautui" jälleen se, että kesällä on vittumainen potea flunssaa.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jarispun -> Purisjan = Purojannu

Todella nokkelaa...
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tässä kerran avautui, että maailma on yhdyssana. Tulee sanoista maa ja ilma. Eipä ollut aiemmin tultua tuollaista ajatelleeksi.
 

Cube

Jäsen
Tässä kerran avautui, että maailma on yhdyssana. Tulee sanoista maa ja ilma. Eipä ollut aiemmin tultua tuollaista ajatelleeksi.
Juu, mullekin avautui tuo vasta viimeisen vuoden aikana suunnilleen. Nyt pitäisi jostain löytää vielä tyyppi, joka tuonkin sanan kohdalla saa tehtyä yhdyssanavirheen.
 

Veijari

Jäsen
kun syö kuusi omenan kokoista luumua tyhjään vatsaan niin peräsuoli toimii kuin unelma.
 

Loktev

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minulle avautui se tosiasia että esim. Pekingistä tullut suora lähetys ei ollutkaan suora kun se tuli digiboksin kautta. Viive oli toisinaan jopa viisi sekuntia! Radiosta tuli sen sijaan suoria lähetyksiä! Tai, no enhän minä sitä tiedä, mutta ainakin "suorempia" kuin television kautta!
 

Beneway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Mario Lemieux, Jyp
Tuli tuossa tänään vilkaistua Pekingin jotain 10m uimahyppyskabaa ja suuren ihmetyksen kera avautui sellainen asia, että sen ponnistuksenhan voi suorittaa myös käsillä siesonnasta. Kun sieltä muut hyppi jotain kolmois-takaperinvolttia kerien, niin yhtäkkiä repäsi eräs kilpailija jonkun ihmeen kaksi volttia etuperin kierteellä käsilläseisonnasta. Helvetin ihmeellistä.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Juu, mullekin avautui tuo vasta viimeisen vuoden aikana suunnilleen. Nyt pitäisi jostain löytää vielä tyyppi, joka tuonkin sanan kohdalla saa tehtyä yhdyssanavirheen.
Kannattaa tutustua nimimerkin Jarispun80 lyhyeksi jääneseen viestihistoriaan. Uskoisin, että maa ilma ei tuota vaikeuksia.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Juutubissa surffatessa selvisi yhden tutun biisin nimi. Biisin nimi on Mah Nà Mah Nà, ja tätä biisiä kuule onneksi yleensä korkeintaan jossain Viking Linen hississä. Varoitan että ennen kuin kilkkaat juutuubi linkkejä auki, niin seurauksena saattaa olla se että sinulla on pian asiaa tonne "biisejä jotka soivat päässä" - ketjuun. Myös tämä saattaa olla mahdollinen seuraamus biisin kuuntelemisesta työpaikalla. Klikkaa jos uskallat... ;)
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Minulle avautui se tosiasia että esim. Pekingistä tullut suora lähetys ei ollutkaan suora kun se tuli digiboksin kautta. Viive oli toisinaan jopa viisi sekuntia! Radiosta tuli sen sijaan suoria lähetyksiä! Tai, no enhän minä sitä tiedä, mutta ainakin "suorempia" kuin television kautta!

Muutama vuosi takaperin vitutti, kun yläkerran juipilla ei ollut digiboksia. Mömmöm-kisojen aikaa huusivat porukalla jurrissa Suomen maalia muutamia sekuntteja ennen kuin meikäläisen töllöstä moisen näki.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Muutama vuosi takaperin vitutti, kun yläkerran juipilla ei ollut digiboksia. Mömmöm-kisojen aikaa huusivat porukalla jurrissa Suomen maalia muutamia sekuntteja ennen kuin meikäläisen töllöstä moisen näki.

Minulle kävi sama, kun olin Tanskassa pubissa katsomassa tämän kesän EM-kisoja. Hollannin kulma ei ollut vielä edes lähtenyt, kun toisaalla alkoi jo meteli.

Olihan se HDTV sinänsä mieletön ja ehkä isoin skriini mitä olen nähnyt, mutta eihän tuo noin voi toimia. Siirryin sitten baaritiskille katsomaan noin 20" ei niin tarkkaa kuvaa.

Odottelen edelleen digi-tv:n oikeita hyötyjä, vaikka nythän asia toki tasoittuu, kun kaikilla on nuo typerät vehkeet. Kai se HDTV toisaalta edelleen on enemmän myöhässä, joten ei tuosta taida eroon päästä.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Muutama vuosi takaperin vitutti, kun yläkerran juipilla ei ollut digiboksia. Mömmöm-kisojen aikaa huusivat porukalla jurrissa Suomen maalia muutamia sekuntteja ennen kuin meikäläisen töllöstä moisen näki.

Aikoinaan oltiin Turkin Marmariksessa lätkän MM-kisojen aikaan. Eräs hotellin omistaja ja Suomen ystävä oli tehnyt kisastudion altaan vierelle. Varmaan monet tuntevatkin hänet, mutta en nyt ala mainostamaan.

Kuva tuli diginä muistaakseni Puolasta ja selostus Radio Suomesta, joten kaikki tilanteet selostettiin pari-kolme sekuntia ennen kuin sen näki töllöstä. Muuten ihan mukava viikko katsella kisoja alkukesän lämmössä ja mukavissa tunnelmissa. Aina kun Suomi teki maalin, sai paukun lähes ilmaiseksi jne.

Tähän vielä liittyen nyt menneiden Olympialaisten aikaan, kun keittiön töllö on antennin päässä ja olkkarin töllö kaapelissa, niin aika sotkua siitäkin sai välillä aikaiseksi.
 

Unchained

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tulipa koettua, ettei kannata antaa naisen ajaa omaa autoaan. Lunastukseen meni ja syyt tietenkin minulle...
 

scholl

Jäsen
Espoo voisi vaihtaa kaupunginjohtajan. Sihteeri neiti näpsä on huonoa imagoa kaupungille. Pajunen on ihan eri kaliiberin herrasmies.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Eikö helpointa olisi suoraan kieltää naisilta kaikki johto-, edustus- ja luottamustoimet, sillä siinä vaiheessa kun heiltä iän puolesta voi edellyttää substanssia, niin he kertakaikkiaan nyt vain rupsahtavat, eivätkä ole enää noihin hommiin kelpaa edustavuutensa puolesta.

Onneksi miehet ovat niin fiksuja ja nättejä vielä vanhoinakin.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Onneksi miehet ovat niin fiksuja ja nättejä vielä vanhoinakin.
Minulle avautui juuri, että joku käyttää vielä meistä miehistä vääriä adjektiiveja.

Miehet ovat niin fiksuja ja komeita vielä vanhoinakin, on oikeampi muoto.
 

scholl

Jäsen
Soppaa voi kuulemma tehdä jostain kasvisseoksista. Niitä on ehkä sitten saatavilla supermercadojen vihannesosastoilla. EN ole ollut siitä tietoinen. Harmittaa se, että olin 3 vuotta köksän tunneilla aikoinaan ja sain kohtuunumbereita, mutten koskaan oppinut siellä mitään. Siellä ei tehty yhtään normaalia ruokalajia.

Kerran olen tehnyt soppaa aiemmin. Viime talvena kun piti kessiystävällistä safkaa yrittää vetää. Mutta se oli pirun vaikeata. Lihasuikaleita myytiin vain 400g paketeissa vaikka tarvitsin 100g ja brassin mimmin antamien ohjeiden mukaisesti jouduin ostamaan joku 10 erilaista rehua ja niitäkin luonnollisesti sairaan isoja, vaikka tarvitsin vain vähän. Pakko ottaa nyt selvää mistä on kysymys noissa keittokasvisannoksissa, jos tekisi joku kerta soppaa, jos se kerran on mahdollista kotikonstein melko helposti.

Nyt kun näitä asioita pikkuhiljaa avautuu niin ihmettelen kyllä miten epäpäteviä köksän maikat on. Tämähän olisi muuten voinut avautua jo 22 vuotta sitten.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös