Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 732 143
  • 33 987

Harkins#33

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ville Peltonen, Rem Murray, DEFC #18
Avautui IS Sm-liiga liitettä luettuani, että olen ollut yläasteella samalla luokalla Pelicansin Kari Sihvosen kanssa. Ilmankos tuo nimi tuntui tutulta, nyt vasta sen tajusin kun näin kuvan, syntymäajan ja paikan.
 

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
Avautui dopingaiheista palstaa täällä lukiessani, etteivät ihmiset tiedä vieläkään, kuinka paljon ja kauan EPOa on käytetty. Eihän sitä edes ole testattu eikä se ole ollut kielletty kun Suomeen (ja todella moniin muihin maihin) on tuotu Olympialaisista mitaleja sen ansiosta. Naurattavat nämä puheet etteivät hiihtäjät tienneet 80-luvun lopussa siitä mitään.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Addun kengät on muuten ehdottomasti parhaita joita jalkaansa voi laittaa. Forest Hills 56 -kengät on ainakin itselle rakkaimmat yksilöt, tälläkin hetkellä jalassa.

Itsellä Superstarit kestävät viitisen vuotta lähes päivittäisessä käytössä. Ei paljon enempää voi kengiltä vaatia. Täyttä laatua.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Itsellä Superstarit kestävät viitisen vuotta lähes päivittäisessä käytössä. Ei paljon enempää voi kengiltä vaatia. Täyttä laatua.
Itse juurikin saunaan mennessä tarkistin omat Superstarit ja funtsin niiden olevan kymmenen vuoden rajapyykillä. Nahka on kulunut ja pohja myös kävelytyylistä johtuen, sekä kumin väri muuttunut läheltä katsottuna hieman kellertäväksi +muuta pikkukulumaa lähinnä sisältä. Mutta ihan jees kuitenkin, uudet odottelee jo hyllyssä, mutta ei vanhoista raaski luopua. Kengät eivät sentään päivittäisessä käytössä ole olleet, mutta eivät mitään koristeitakaan.

Täytyihän sitä samat kengät saada kuin Fatboy Slimin musavideossa 1998.
 

RuuhkaTukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, sympatiaa Jokereille
Minulle avautui juuri, että Suomesta löytyy kuljettajia, jotka ajavat kaupungissa kaksikaistaisella tiellä linja-auton vierellä selvästi alle 30 km/h. Tähän he eivät tee koskaan poikkeusta, koska epäilevät voivansa syyllistyä liian suureen tilannenopeuteen.

Samalla minulle avautui miksi Helsingissä on ruuhkia, vaikka kaupungin koko ei varsinaisesti riitä ruuhkien tuottamiseen.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Itsellä Superstarit kestävät viitisen vuotta lähes päivittäisessä käytössä. Ei paljon enempää voi kengiltä vaatia. Täyttä laatua.

On muuten parhaat tossut mitä olen koskaan omistanut. Kaiken lisäksi ihan perkeleen hyvät jalassa, ja kun niitä saa monessa eri kuosissa (muinakin kuin musta tai valkoinen) niin entistä parempi.

nimim. Neljät valkoiset ja kahdet mustat ollut käytössä, nyt löytyy kaksi paria hyllystä :)

Ostin tuossa pari vuotta sitten Puman jotkut Pele-mallin tossut, eka baarireissu ja liimaukset ratkesivat. Toki kotikonstein fiksailin niitä, muttei ne siltikään kauaa kestäneet. Ei ole sen jälkeen juuri Pumaan tullut sijoitettua. Toki Speed Catit olivat huikean hyviä tossuja, mutta nyt niitä ei löydy mistään. Valmistus lienee lopetettu... Vai onko?
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Asia, joka avautui minulle on se, että jotkut laittavat ravintolaan mennessään lenkkarit jalkaan?

Sir von Auliksen viestissä luki baarireissu, ei ravintolaan meno. Ravintola sana itselle tarkoittaa vähän hienompaa paikkaa, mihin pistetään vähän parempaa päälle, baari taas sitä, että esim. oman tuppukylän baariin voin mennä vaikka työvaatteet päällä.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minulle avautui juuri, että Suomesta löytyy kuljettajia, jotka ajavat kaupungissa kaksikaistaisella tiellä linja-auton vierellä selvästi alle 30 km/h. Tähän he eivät tee koskaan poikkeusta, koska epäilevät voivansa syyllistyä liian suureen tilannenopeuteen.

Samalla minulle avautui miksi Helsingissä on ruuhkia, vaikka kaupungin koko ei varsinaisesti riitä ruuhkien tuottamiseen.

Samat asiat avautuivat minullekin juuri eilisen illan aikana.

Samalla avautui myös se, että jotkut eivät luota nopeusrajoitusten määrittelijöiden ammattitaitoon, vaan he ajavat reilusti alle nopeusrajoituksen koska "tilannenopeus" olisi muuten liian suuri.

Avautui vielä myös se, että tuolla tavallahan saa aina vastuun mahdollisesta kolarista vastapuolen niskaan:

A: Ajoit pysähtymättä STOP-merkin ohi suoraan minua kylkeen.

B: Mutta sinulla oli liian suuri "tilannenopeus". Jos olisit ajanut hitaammin, olisit huomannut etten pysähdy STOP-merkin takia.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
A: Ajoit pysähtymättä STOP-merkin ohi suoraan minua kylkeen.

B: Mutta sinulla oli liian suuri "tilannenopeus". Jos olisit ajanut hitaammin, olisit huomannut etten pysähdy STOP-merkin takia.

Tämähän onkin lähes suoraan verrattavissa tuohon "liian suuri tilannenopeus" -keskusteluun. Muutenkin hienosti keksitty esimerkki. Arvostan.

Avautui, että on sittenkin olemassa ihmisiä, jotka eivät ole väärässä.
 
Minulle avautui, että osa autonkuljettajista ei ymmärrä tilannenopeuden merkitystä. Peilijäiselläkin tiellä voi siis ajaa esim. 60km/h, jos vaan säätäjät ovat sen sopivaksi nopeudeksi katsoneet.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Minulle avautui eilen, että HIFK:n maalivahti Juha Pitkämäellä on sama sukunimi kuin keihäänheittäjä Tero Pitkämäellä. Vielä minulle ei kuitenkaan ole avautunut, että ovatko he sukua keskenään. Tuosta hoksaamisestani olen kuitenkin niin ylpeä, että taidan laittaa hakupaperit Mensaan vetämään.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Sir von Auliksen viestissä luki baarireissu, ei ravintolaan meno. Ravintola sana itselle tarkoittaa vähän hienompaa paikkaa, mihin pistetään vähän parempaa päälle, baari taas sitä, että esim. oman tuppukylän baariin voin mennä vaikka työvaatteet päällä.

Näinhän se juurikin on. Ei ollut ihan mikään eliittipaikka kyseessä, vaan Rovaniemellä Tivoli, ja taisi tapahtuma olla Sakara Tour ´06. Avautui siis, että ei ihan pittimeininkiä varten ne tossut olleet. Mutta se siitä aiheesta.

Ravintolaan mennessä tosiaan laitetaan hienompaa päälle, 58 on siinä aivan oikeassa. Ei nyt ihan mitkään Karhun air cushionit jalassa viitsisi mennä romanttista hetkeä viettämään avovaimon kanssa...
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Minulle avautui eilen, että kaupassa ei kannata käydä päivällä. Yleensä tulee vasta alkuillasta käytyä ruokaostokset tekemässä, mutta eilen satuin eksymään paikalliseen markettiin hiukan puolen päivän jälkeen. Huomasin, että siihen aikaan kauppa on täynnä näitä keski-ikäisin akkoja jotka pitävät palavereja keskellä käytävää tukkien muiden tien ja muutenkin tuntuvat pitävän itseään tärkeämpänä kuin muut asiakkaat yhteensä.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avautui, että on sittenkin olemassa ihmisiä, jotka eivät ole väärässä.
Avautui, että liikenteessä saa tosiaan olla varuillaan, kun siellä liikkuu nimimerkki Kisapuiston kaltaisia ihmisiä, jotka eivät edes tajua toimivansa virheellisesti.

Jokaisen autoilijan pitäisi tajuta, että jos edessä on suojatie, jolle ei ole esteetön näkymä, on syytä noudattaa äärimmäistä tarkkaavaisuutta ja nostaa jalkaa kaasulta.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minulle avautui että kun tuossa pienen matkan päässä olevalla moottoritien rampilta alkavalla kiihdytyskaistalla on niin aikaisessa kohdassa jo se 100 kilometrin nopeusrajoitus, niin jotkut urpot ajavat siinä varmasti joka kerta metsään, sillä siinä mutkassa ei oikein tiellä pysy mikäli tuota suurinta nopeusrajoituksen sallimaa nopeutta ajaa. Mikä ihmeen tilannenopeus?
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Avautui, että liikenteessä saa tosiaan olla varuillaan, kun siellä liikkuu nimimerkki Kisapuiston kaltaisia ihmisiä, jotka eivät edes tajua toimivansa virheellisesti.

Avautui se, että kaikki ihmiset eivät ilmeisesti lue ollenkaan kritisoimiensa nimimerkkien tekstejä, vaan pelkästään vastaukset niihin, ja tekevät niiden perusteella oletuksia. En nimittäin missään ole väittänyt, että olisi täysin syytön tapahtuneeseen, tai etteikö mahdollinen kolari olisi minun syykseni laitettu.

edit.

Minulle avautui että kun tuossa pienen matkan päässä olevalla moottoritien rampilta alkavalla kiihdytyskaistalla on niin aikaisessa kohdassa jo se 100 kilometrin nopeusrajoitus, niin jotkut urpot ajavat siinä varmasti joka kerta metsään, sillä siinä mutkassa ei oikein tiellä pysy mikäli tuota suurinta nopeusrajoituksen sallimaa nopeutta ajaa. Mikä ihmeen tilannenopeus?

Avautui myös se, että jotkut eivät vaan tajua.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minulle on pikku hiljaa tässä päivän aikana avautunut että ne naamat, jotka ovat Ilta-Sanomien Liigapörssi-palvelun takana, ovat kenties vuosimiljoonan suurimpia urpoja ja kädettömien dorkien kiistattomia kuninkaita.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Minulle on pikku hiljaa tässä päivän aikana avautunut että ne naamat, jotka ovat Ilta-Sanomien Liigapörssi-palvelun takana, ovat kenties vuosimiljoonan suurimpia urpoja ja kädettömien dorkien kiistattomia kuninkaita.

Siellä on tiettävästi naamat vaihtuneet, ainakin osittain, tuon palvelun takana. Lienee hiukan käynnistysvaikeuksia. Varmaa on vain se, että palvelu aika pian jumissa, jos avaaminen onnistuu kunnolla vasta torstaina.

Äsken muuten pääsi jo Liigapörssin etusivulle, muttei eteenpäin.
 

d2uce

Jäsen
Eilen erästä TV-sarjaa katsellessa avautui, että Darth Vaderin ääninäyttelijä oli musta! Hämmentävää.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Avautui se, että kaikki ihmiset eivät ilmeisesti lue ollenkaan kritisoimiensa nimimerkkien tekstejä, vaan pelkästään vastaukset niihin, ja tekevät niiden perusteella oletuksia. En nimittäin missään ole väittänyt, että olisi täysin syytön tapahtuneeseen, tai etteikö mahdollinen kolari olisi minun syykseni laitettu.

Jos vieressä 12 metriä sinun edelläsi ajava bussi lähestyy suojatietä sellaisella nopeudella, että pystyy pysähtymään suojatien eteen ilman äkkijarrutusta, niin silloin syy on TÄYSIN sinun, jos sinä et ole tätä asiaa huomioinut etkä pysty autoasi "1,5 sekunin reaktioajoillasi" pysäyttämään ennnen suojatietä. Asiassa ei pitäisi olla edes keskusteltavaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös