Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 712 530
  • 33 924

Taatusti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks, Tottenham Hotspur
Mulle avautui paskat bändit -ketjua lukiessa, että mulla on älyttömän paska musiikkimaku...
 

Berrie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Ilves
Minulle avautui tänään se fakta, ettei homot saa luovuttaa verta. Ja tuli kyllä ihan puskista, tosin en tätä todennut poiskäännytettynä luovutuspaikalla vaan aamun lehdestä luin.
 

DrAvalanche

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Etnologian kirja opetti minulle yllättäen, että oltermanni on muutakin kuin juustoa, nimittäin Pohjanmaalla kyläpäällikön tointa hoitanut merkkimies.

Byålderman -> Oltermanni. Kas kas.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuuntelin tänä iltana taas rollareita, ja yhden minulle tutun biisin kohdalla jäin miettimään mitähän ihmettä laulun sanoissa mainituilla Pavlovin koirilla oikein tarkoitetaan, kun en muista ikinä tuollaisista kuulleeni. Noh, eipä mennyt kauaa kun telkusta alkoi kuin tilauksesta "Dokumenttiprojekti: Pavlovin koirat". Hassua.

Oisko se sittenkin pitänyt käydä se saamarin lukio niin ei mulle nyt naurettais täällä jatkoajassa, spede.

Äh, ei toi "spede" oikein kuulosta oikean Speden kuoltua enää mitenkään tyhmältä, vaan pikemminkin päinvastoin. Sekin avautui.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Pete2004 kirjoitti:
Kuuntelin tänä iltana taas rollareita, ja yhden minulle tutun biisin kohdalla jäin miettimään mitähän ihmettä laulun sanoissa mainituilla Pavlovin koirilla oikein tarkoitetaan, kun en muista ikinä tuollaisista kuulleeni. Noh, eipä mennyt kauaa kun telkusta alkoi kuin tilauksesta "Dokumenttiprojekti: Pavlovin koirat". Hassua.

Oisko se sittenkin pitänyt käydä se saamarin lukio niin ei mulle nyt naurettais täällä jatkoajassa, spede.

Äh, ei toi "spede" oikein kuulosta oikean Speden kuoltua enää mitenkään tyhmältä, vaan pikemminkin päinvastoin. Sekin avautui.
Pavlovin koirista tuli mieleen juttu jonka paikkaansapitävyttä en tiedä.. mutta selittäisi paljon nykyisen muotoisen sotilaskoulutuksen tapoja.
Yhdysvalloissa tutkittiin ehdollistamista aikoinaan apinoilla. Isoon häkkiin laitettiin 10 apinaa joilla kaikilla oli sähkökaulapanta. Häkissä oli tikkaat ja tikkaiden päälle laskettiin ajoittain herkkupala. Heti kun joku apinoista kiipesi tikkaille herkkupalan perään, kaikki apinat saivat kovan sähköiskun.
Hetken kuluttua jos joku apina yritti kiivetä tikkaille, kaikki muut apinat hyökkäsivät sen kimppuun.
Jonkin ajan kuluttua puolet apinoista vaihdettiin uusiin ja nämä apinat olivat ilman sähköpantaa. Sama näytelmä toistui ja pian pannattomatkin apinat hyökkäsivät muiden mukana tikkaille yrittäjän kimppuun. Loput pannalliset apinat vaihdettiin myös uusiin apinoihin ilman sähköpantaa. Herkkupala laskettiin taas ja 5 vanhaa apinaa ilman pantaa hyökkäsi tikkaille yrittäjän kimppuun. No kohta uudetkin tekivät samoin, vaikka nyt kaikki apinan olivat olleet kokoajan ilman pantaa. Kukaan apinoista ei tiennyt miksi tikkaille yrittän kimppuun hyökätään, mutta tekivät sitä silti "koska näin on aina tehty, niin näin tullaan tekemään jatkossakin.
Tietyllä tapaa ryhmäpaine ja rankaisumenetelmäähän sovelletaan edelleen "harmaissa"
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
SamSpade kirjoitti:
Pavlovin koirista tuli mieleen juttu jonka paikkaansapitävyttä en tiedä.. mutta selittäisi paljon nykyisen muotoisen sotilaskoulutuksen tapoja.
Yhdysvalloissa tutkittiin ehdollistamista aikoinaan apinoilla. Isoon häkkiin laitettiin 10 apinaa joilla kaikilla oli sähkökaulapanta...
Saman tarinan kuullut aikoinaan sellaisena versiona, että apinat vaihdettiin yksi kerrallaan ja ne saivat kylmän vesisuihkun aina jonkun yrittäessä saada herkkupalan itselleen. Samasta hommastahan tuossa on kuitenkin kyse, tarina tuntuu hiukan elävän aikojen saatossa.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Vesuri kirjoitti:
Saman tarinan kuullut aikoinaan sellaisena versiona, että apinat vaihdettiin yksi kerrallaan ja ne saivat kylmän vesisuihkun aina jonkun yrittäessä saada herkkupalan itselleen. Samasta hommastahan tuossa on kuitenkin kyse, tarina tuntuu hiukan elävän aikojen saatossa.
Hyvin mahdollista.. urbaanilegenda ehkäpä.. mutta eläimien käytöstä tuntevana en epäile etteikö kuvatun kaltaisia vaikutuksia olisi tuollaisella testillä..
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Hiihaa! Asia joka avautui: niin kauan kuin olen Anthraxia jaksanut kuunnella, olen miettinyt N.F.S (dallabnikufesin)-biisin kohdalla miettinyt tuota perkeleen dallabnikufesin:ia, mitähän helevettiä tuo tarkoittaa.

Koin valaistuksen kaverin ilmoituksen muodossa: dallabnikufesin= nice fuckin' ballad. Eli takaperin luettuna. Helpotti kuulla tämäkin, eipähän vaivaa enää.
 

EDDIE C

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi (sympatiat Ruotsille)
Sir von Aulis kirjoitti:
Hiihaa! Asia joka avautui: niin kauan kuin olen Anthraxia jaksanut kuunnella, olen miettinyt N.F.S (dallabnikufesin)-biisin kohdalla miettinyt tuota perkeleen dallabnikufesin:ia, mitähän helevettiä tuo tarkoittaa.

Koin valaistuksen kaverin ilmoituksen muodossa: dallabnikufesin= nice fuckin' ballad. Eli takaperin luettuna. Helpotti kuulla tämäkin, eipähän vaivaa enää.


Kuuntele vielä saman bändin N.F.L. eli "Efilnikufesin", ja oliko niitä vielä joku kolmaskin samanlainen jutska. En muista, olen vanha ja kännissä.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
EDDIE C kirjoitti:
Kuuntele vielä saman bändin N.F.L. eli "Efilnikufesin", ja oliko niitä vielä joku kolmaskin samanlainen jutska. En muista, olen vanha ja kännissä.

Olisikohan ollut nimellä "Oidivnikufesin" kulkenut videokokoelma, jota aikanaan myytiin?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
FF Jaro on puulaakiseura

FF Jaro, tuo Veikkausliigan pikku pirulainen on saanut nimensä Oy JA-RO Ab:lta, ja on ensimmäinen suomalaisseura, joka on ottanut nimensä sponsorilta. Nyt kun saisi vielä selville, mistä kirjaimet JA-RO ovat lyhenne???
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Uleåborgir kirjoitti:
FF Jaro, tuo Veikkausliigan pikku pirulainen on saanut nimensä Oy JA-RO Ab:lta, ja on ensimmäinen suomalaisseura, joka on ottanut nimensä sponsorilta. Nyt kun saisi vielä selville, mistä kirjaimet JA-RO ovat lyhenne???
Muistan joskus kuulleeni "Jakobstads Rostfria" tms.
 

thegame

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
EDDIE C kirjoitti:
Kuuntele vielä saman bändin N.F.L. eli "Efilnikufesin", ja oliko niitä vielä joku kolmaskin samanlainen jutska. En muista, olen vanha ja kännissä.

tinkezione kirjoitti:
Olisikohan ollut nimellä "Oidivnikufesin" kulkenut videokokoelma, jota aikanaan myytiin?
Meikäläisen kokoelmista löytyy vielä Penikufesin EP.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Google kertoi, että Oy JA-RO Ab on touhunnut jotain piippujen, putkien ja muiden vastaavien kanssa, joten sikäli tuo Jakobstads Rostfria voisi pitää paikkansa. Suomeksi siis Pietarsaaren Ruostumaton eli PIE-RU. Joo, vanha.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Efilnikufesin

Oedivkufesin
Penikufesin




Ahaa, nyt avautui lisää asioita... Tieto lisää tuskaa, joten pakko nuokin on hankkia kokoelmiin, kiitos paljon Anthrax-tietäjilke.

ps. känni lisäää tuskaa
 

axe

Jäsen
Uleåborgir kirjoitti:
FF Jaro, tuo Veikkausliigan pikku pirulainen on saanut nimensä Oy JA-RO Ab:lta, ja on ensimmäinen suomalaisseura, joka on ottanut nimensä sponsorilta.

Niinhän se Jaro väittää olevansa ensimmäinen, mutta mää kuitenkin sanoisin, että Rosenlewin Urheilijat (1938) myös kantoi pääsponsorinsa nimeä, samoin Upon Pallo, joka pelasi kiekkoa mestaruussarjassakin vuotta ennen Jaron perustamista.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Konsta Kepuli kirjoitti:
Muistan joskus kuulleeni "Jakobstads Rostfria" tms.

Kohta teille myös varmaan avautuu, että miksi he eivät käytä suomen kieltä :)
 

Jeffrey

Jäsen
Finlandia hymni on joskus ollutkin kansallislauluna. Nimittäin Biafran valtion kansallislauluna. Ja uusnatsit ovat käyttäneet tätä hienoa hymniä marsseillaan. Heidän omien kiellettyjen biisien sijasta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Finlandia hymni on joskus ollutkin kansallislauluna. Nimittäin Biafran valtion kansallislauluna. Ja uusnatsit ovat käyttäneet tätä hienoa hymniä marsseillaan. Heidän omien kiellettyjen biisien sijasta.

Yhdysvalloissa Finlandian sävel tunnetaan paremmin virtenä, näin knoppitietona.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hurrit on aivan homoa porukkaa, mutta vittuilua ne kestää todella hyvin. Tapasin juuri myös svedun joka ei seuraa fudista yhtään, vittu mikä homo. Kaikki tämä tuo mut lopulta siihen johtopäätökseen että suomi on oikeasti perseestä. Ja se jos mikä vituttaa!
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Biljardipelit ovat aivan loistavaa TV-urheilua, mutta niin se on hienoa myös paikan päällä. Kävin eilen katsomassa naisten 9-pallon finaalin.

Tuo varmasti kalskahtaa, lähtien jo tuosta "naisten". Ei se mitään, tunnelma oli hiljainen, harras ja ehkä juuri siksi niin hieno. Kirkossa en käy. Enkä Turussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös