Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 770 097
  • 34 075

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Miksi biljardissa on erikseen naisten sarja? Lajihan ei vaadi fyysisiä ponnisteluja.
Varmaan johtuu siitä, että miesten kolmiulotteinen hahmotuskyky on parempi. Tietysti tässäkin puhutaan keskiarvoista, mutta niinhän sitä puhutaan vaikkapa maksimivoimassakin. Voisi ainakin itseltäni jäädä naisten painonnostokisoissa mitalisijat valtaamatta.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Miesten silmä-käsi koordinaatio on parempi. Tämähän käy esille biliksen lisäksi mm. dartsissa jossa maailman paras nainen lienee suomen miesten 1. divarin tasoa.

Tai sitten miesharrastajia vaan on paljon enemmän? Silmä-käsikoordinaatiota niin ikään vaativassa virkkauksessa ei ole tainnut tulla paljoakaan SM-mitaleja miehille?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tai sitten miesharrastajia vaan on paljon enemmän? Silmä-käsikoordinaatiota niin ikään vaativassa virkkauksessa ei ole tainnut tulla paljoakaan SM-mitaleja miehille?

Ei harrastajamäärä sitä selitä. Jossain englannissa tai hollannissa on enemmän naisheittäjiä kun suomessa miehiä ja kuten sanottu, miesten taso on aivan eri planeetalta.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
FMI:n viiden päivän sääennusteen katsominen Helsingin osalta kyllä sai itselleni avautumaan tietyn tosiasian, kesä taitaa olla tulossa.
Tietenkin pakollinen sadepäivä osuu tasan tarkkaan sille päivälle, kun pitäisi suunnistella metsässä.
 

Särki

Jäsen
Salibandy ja TV

Olen tiennyt jo kauan että salibandy/sähly on huono tv-laji. Aikaisemmin olen nähnyt vain miesten otteluita, mutta nyt tiedän senkin että naisten vastaavat pelit ovat vieläkin huonompia tv:n välityksellä katsottuna. (Ainoastaan pelaajat olivat paremman näköisiä kuin miesten otteluissa.) Jotenkin kaikki näyttää vaan niin hitaalta ja typerältä pallon siirtelyltä että ei jaksa katsoa. Itse sählääminen kaveriporukassa on varsin mukaavaa touhua.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Hot or Not -sivusto koukuttaa pahasti. Sinne kun eksyy, niin tulee hakattua hiirellä hotteja ja notteja niin maan belsebuubisti. Puoli tuntia vierähtää siellä mitä pikimmiten.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Naisten perseitä tulee kateltua aivan helvetin paljon, eilen oikeastaan vasta havahduin siihen tosi seikkaan kun tulee vastaa vähänkin paremman näkönen friidu niin kyllä se katse äkkiä sitten perseen suuntaan kääntyy. Toki ihan kivaahan se on.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kasvissyöjien makkarankorvike soijamakkara todellakin maistuu makkaralle. Eihän se nyt mitään HK:n sinistä ole, mutta yllättävän paljon lihamakkaran makuista.

Seuraavaksi pitää testata Quarn-tuotteet. Ne ovat ilmeisesti jotain sienipohjaista matskua joiden pitäisi maistua lihalta.

Ei sillä että olisin heittäytynyt vegeksi, vaan ihan mielenkiinnosta.
 

scholl

Jäsen
Naisten perseitä tulee kateltua aivan helvetin paljon, eilen oikeastaan vasta havahduin siihen tosi seikkaan kun tulee vastaa vähänkin paremman näkönen friidu niin kyllä se katse äkkiä sitten perseen suuntaan kääntyy. Toki ihan kivaahan se on.

Tuskin tuollaista Suomessa kuitenkaan tapahtuu vai mitä
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Äly hoi älä jätä.

Mulla oli ollut jo pitemmän aikaa mielessäni ostoslistalla One night in Paris -leffa, siis se missä on Paris Hilton. Yhdessä vaiheessa sitä sai muutamastakin kaupasta, mutta hinta oli vaan melko korkea, niin siksi en ostanut, mutta nyt en ollut vähään aikaa nähnyt missään. En tiedä liittyykö tuohon katoamiseen joku juttu, mutta kuitenkin. Noh, nyt onnistuin kuitenkin tuon hankkimaan.

Mutta mitäs, tossa onkin ihan vaan ne samat vanhat pätkät mitkä mä oon jo nähnyt, tai siis onhan noi varmaan joka nörttipoika imuttanut netistä nuppi punaisena tatti sojossa.

Nyt vähän huvittaa, sillä olishan toi kyllä pitänyt arvata, mutta en vaan tullut ollenkaan ajatelleeksi. Mä jotenkin kuvittelin että tossa olis jotain muutakin, varmaankin ton ison tuotantofirman RedLight Districtin mukana olo vähän hämäs. No on tossa jotain extrojakin, mutta Paris, äh.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Tuskin tuollaista Suomessa kuitenkaan tapahtuu vai mitä

Jotenkin perseiden laatu tuntuu pudonneen juuri täksi kevääksi. En tiedä johtuuko se uudesta lantio(?)housumuodista, joka ei korosta hyvääkään persettä.

Kyllä Suomessa silti hyviä perseitä piisaa.
 

scholl

Jäsen
Rumat farkut yleensä pilaavat hyvätkin muodot. Itse olen kyllä luopunut siitä uskosta, että Suomessa niitä olisi. Talvella pitkät pompat päällä kuin Jyrki Saarikoskella konsanaan niin ei näy mitään. Tallinnassa ja Tukholmassa tuntuu näkyvän paremmin. Sitten kun tulee kesä niin ei millään meinata luopua niistä farkuista, jotka useimmilla kaikenlisäksi vastenmielisennäköiset. Ei ole ohuita kesähousuja riittävästi tai lyhyitä läpikuultavia kesämekkoja. En ole tainnut kellään nähdä. Epänaisellisuus yleensä aina korostuu. Lisäksi väittäisin, että eivät ne takapuolet muodollisestikaan kovin usein täällä päteviä ole. Varsinkin nuorisolla on joko liikaa läskiä tai sitten ihan anorektikon höyläämätön kakkosnelonen.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Rumat farkut yleensä pilaavat hyvätkin muodot...

Lisäksi väittäisin, että eivät ne takapuolet muodollisestikaan kovin usein täällä päteviä ole. Varsinkin nuorisolla on joko liikaa läskiä tai sitten ihan anorektikon höyläämätön kakkosnelonen.

Kehityskelpoisen piirakan eli noin 18+ farkkumuoti on tuhonnut kyseisen ikäryhmän perseiden kunnollisen havainnoinnin.

Farkut roikkuvat melkein siten, että persevako näkyy. Se ei sinänsä ole pahasta, mutta tuollaiset farkut puristavat perseen kasaan ja tursottavat jenkkakahvoja näkyville. Lisäksi olen huomannut kevään nuorten naisten perseiden esiinmarssissa valkoisen värin puuttumisen.

Juuri valkoinen väri housuissa tuo esiin perseen parhaat puolet. Valkoisten tiukkojen kesähousujen alla olevat narustringit lisäävät katsannon kosmeetillista arvoa. Ilman stringejä näkemä on myös kohtalainen. Japanin lippu ei ole suotavaa, ellei näyn suoja ole sairas runkkari.
 

scholl

Jäsen
Espoossa on väärin kirjoitettu kadunnimi - siis katu, jonka virallisessa nimessä on kirjoitusvirhe.

Lähes vastaavia on muuallakin. Joskus 80/90 luvulla Helsingissä oli Rantalaivurintie. Sitten Hesarissa alkoi kirjoittelu siitä, että perustuslaillisten Georg C Ehrnrooth on näreissään tästä asiavirheestä ja vaati asiaa korjattavaksi. Lopulta se kai muutettiin Rannikkolaivurintieksi. Tämä nyt ainakin yksi tuollainen, mikä on lehtien palstoilta jäänyt mieleen.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Avautui se että Apoptygma Berzerkin 7-levystä ilmestyneessä remasteroidussa julkaisussa on kopeloitu paria biisiä ja poistettu niistä sampleja joita APB:llä ei ilmeisesti alun perinkään ollut lupaa käyttää. Silloin aikanaan kun APB oli melko tuntematon bändi, samplet lipsahtivat levylle kenenkään huomaamatta mutta nyt bändin saavutettua vähän suosiota (ei suuren yleisön keskuudessa mutta oman genrensä sisällä) oli pakko tuupata ulos "korjailtu" versio.

Perkele että kuulostaa oudolta kun on raiskattu biisit jotka itselle ovat muodostuneet jo melkein klassikoiksi. Jostain se alkuperäinen (käsittääkseni myynnistä poistettu) alkuperäisversio on kaivettava esiin.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
HN kirjoitti:
Sääksi eli kalasääski on suurikokoinen petolintu
Kalasääski on vanha nimi, jota käytetään vielä nykyäänkin yleisesti. Nykyään suositellaan kuitenkin sääksi nimen käyttöä.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Espoossa on väärin kirjoitettu kadunnimi - siis katu, jonka virallisessa nimessä on kirjoitusvirhe. Kyseessä on Kalasääksentie, jonka nimen pitäisi kaiken järjen mukaan olla joko Kalasääskentie tai Sääksentie.

Sääksi eli kalasääski on suurikokoinen petolintu, joka elää järvialueilla ja rannikoilla ( http://fi.wikipedia.org/wiki/Kalasääski ).

En tiedä onko kysymyksessä virhe, koska ainakin Suomen Kielen Perussanakirja vuodelta 1990 tunnistaa myös sanan kalasääksi ja mainitsee sen olevan yhtä kuin kalasääski. Sanan kalasääski kohdalla puolestaan määritellään seuraavasti: "Kalasääski on kaloja pyydystävä pitkäsiipinen haukkalintu, (kala)sääksi."

Minun ymmärtääkseni kalasääksentie ei näin ollen ole virheellinen tien nimi. Ei ilmeisesti ollut ainakaan silloin kun tien nimi on annettu. En sitten tiedä, pitäisikö tien nimen muuttua, jos linnulle vakiintuu jokin toinen nimi.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Minun ymmärtääkseni kalasääksentie ei näin ollen ole virheellinen tien nimi. Ei ilmeisesti ollut ainakaan silloin kun tien nimi on annettu. En sitten tiedä, pitäisikö tien nimen muuttua, jos linnulle vakiintuu jokin toinen nimi.

Tuo Espoo Bronxissa oleva tie on saanut nimensä viimeistään 60-luvun lopulla, jolloin lähiö on rakennettu.
Ihmeellistä olisi, jos vakiintuneita tien nimiä muutettaisiin sanojen muuttumisen mukaan.
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Minulle selvisi, että Mitsubishi Pajero on latinalaisessa maailmassa Montero. Syykin selvisi. Pajero=runkkari.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Minulle selvisi, että Mitsubishi Pajero on latinalaisessa maailmassa Montero. Syykin selvisi. Pajero=runkkari.

Chevy Nova ei myöskään myynyt siellä aikanaan hyvin.. No va = ei kulje..
Näitä on vaikka kuinka paljon epäonnistuneita tuotteiden nimiä.. osa varsin hauskojakin.
Kone hissit joutuu käyttämään Ranskassa heittomerkkiä e:n päällä eli koné.
Alkuperäinen nimi kun viittaa muistaakseni naisen sukupuolielimiin...
Adidas Cyclone lenkkikengät vedettiin markkinoilta Juutalaisten vastustuksen vuoksi. Zyclon B oli kaasu jota WWII käytettiin juutalaisten kaasuttamiseen.
Jne..
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Chevy Nova ei myöskään myynyt siellä aikanaan hyvin.. No va = ei kulje..
Näitä on vaikka kuinka paljon epäonnistuneita tuotteiden nimiä.. osa varsin hauskojakin.
Kone hissit joutuu käyttämään Ranskassa heittomerkkiä e:n päällä eli koné.
Alkuperäinen nimi kun viittaa muistaakseni naisen sukupuolielimiin...
Adidas Cyclone lenkkikengät vedettiin markkinoilta Juutalaisten vastustuksen vuoksi. Zyclon B oli kaasu jota WWII käytettiin juutalaisten kaasuttamiseen.
Jne..

Viime vuonna Frankfurtin lentokentällä oli myynnissä italialaista punaviiniä nimeltään Suoli. Muutama viikko sitten törmäsin samaan pulloon Helsinki-Vantaan Tax free-myymälässä. Nimeksi tosin oli Suomen päässä annettu Suolo.
 

Benny S.

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Chevy Nova ei myöskään myynyt siellä aikanaan hyvin.. No va = ei kulje..
Näitä on vaikka kuinka paljon epäonnistuneita tuotteiden nimiä.. osa varsin hauskojakin.
Kone hissit joutuu käyttämään Ranskassa heittomerkkiä e:n päällä eli koné.
Alkuperäinen nimi kun viittaa muistaakseni naisen sukupuolielimiin...
Adidas Cyclone lenkkikengät vedettiin markkinoilta Juutalaisten vastustuksen vuoksi. Zyclon B oli kaasu jota WWII käytettiin juutalaisten kaasuttamiseen.
Jne..

Ja italialaisia naurattaa aina suomalaisten kauppojen perunalastu-osastolla:
Mega-Pussi ei varmaan tarvitse selityksiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös