Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 771 369
  • 34 077

scholl

Jäsen
Avautui se, että lätkäkisoja ei pelata enää Lushnikin hallissa. Luulin, että hallin nimi on muutettu samalla tavalla kuin Izveztija-turnauksenkin nimi, mutta sinne onkin jossain vaiheessa rakennettu uusi halli.
 

Thibauld

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gwinnett Gladiators, Lukko
redlate kirjoitti:
Mulle avautui eilen, että 28 päivää myohemmin leffan lopussa lentäjät puhuu suomea: Lähetätkö helikopterin.
Leffa ollut vuosia hyllyssä ja nyt valkeni.

Itselle tuo avautui ensimmaisella katselukerralla mutta kun olen siita maininnut muille huomasin ettei muut olleet asiaa huomanneet. En tieda sitten johtuisikohan tuo siita etta itse katselin patkan kuulokkeet paassa, jolloin ehka tuo yksityiskohta tuli paremmin esille.

Leffastahan on nyt tulossa jatkoa kun 28 viikkoa myohemmin tulee ensi-iltaan perjantaina. Pitanee itsekin leffaan raahautua viikonloppuna koska ekasta patkasta tykkasin paljon. Hieman kylla pelottaa etta tama jatko on pelkkaa rahastusta. Traileri tosin nayttaa komealta.
 

HemmoP

Jäsen
centrebetin sivuston uudistus on vienyt melko toimivat sivut kirjautumisen osalta lähes käyttökelvottomiksi. mikä ihmeen idea on piilottaa tilin saldo johonkin laatikkoon josta sitä ei edes näe ?
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
"Wild thing... you make my heart sing..."

emest kirjoitti:
Käsisaippuamerkki bliw on peilin kautta katsottuna wild. Ihmeellistä!

Jumaliste... oli aivan pakko mennä itse toteamaan sama. :D

Spooky!
 
Mertaranta

Tuossa joku päivä sitten avautui, että Mertsin kiekkosanastossa 'paine' = 'kiekko'. Ihmettelin nimittäin pitkään, kun "pelaaja x lyö paineen joukkueen y päätyyn" ja tilanne oli sellainen, että hyökkääjä vetää punaisen jälkeen kiekon päätyyn ja kaikki lähtee vaihtoon.

Ennen oli niin, että paine kun lyötiin toisen päätyyn, tarkoitti se jonkin asteista painostusta tai tilanteen rakentamista/karvausta jne.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Pelirangaistus kirjoitti:
Ola Salo on kyllä palindromi
Oppi jylhä: sählyjippo. Se on myös palindromi, kuten Ola Salo. Mutta Morrow10 väitti, että 'The Arkin laulaja' olisi palindromi ja tähän väitteeseen Ted "the fresh" Raikas tarttui. Nih. Pitää olla tarkkana.
 
Suomi on ilmeisesti ainoa maa jossa osataan tehdä kunnollista kääretorttua. On tullut maistettua niin saksalaista, ruotsalaista, tanskalaista ja ties minkä maalaista, mutta kaikki maistuvat pahalle.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No joo, mulla on tässä nyt menossa pari antibioottikuuria hampaan ja muutenkin ton suun vaivaan, mutta tällä hetkellä enää suurin ongelma on se, että leuka on jotenkin jumittunut niin, ettei suu aukea kuin ihan vähän. Eilen illalla nukkumaan mennessä otin yhden kaljan, ja samana iltana/yönä mun suu aukeni noin puoli senttiä lisää. Tästä tietenkin väkisinkin vedin johtopäätöksen että se oli kaljan ansiota. Tosin tunnin pari nukuttuani heräsin oksentamaan, joten ehkei nuo lääkkeet oikein sovellu alkoholin kanssa, vaikken ottanutkaan kuin vaan sen yhden kaljan. Mutta nyt tänä iltana oon tässä ottanut jo jokusen, joten se eilinen leuan pieni avautuminen ei tainnutkaan johtua tästä kaljasta. Joo mä tiedän että mä sanoin jossain toisessa ketjussa aiemmin etten aikoisi nyt juoda, mutta tässä nyt ollaan.
 

scholl

Jäsen
Avautui sellainen merkillinen asia katsottuani Kiina-dokumenttiä pari iltaa sitten, että sen kirjeenvaihtajan nimi, joka lukee sanomalehdessä, ei ole välttämättä artikkelia kirjoittanut. Näyttää kuulemma paremmalta, jos nimeksi laitetaan sellainen henkilö, joka on alueella, vaikka artikkelin olisi oikeasti kirjoittanut joku ihan toinen henkilö. Mielenkiintoista.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Minulle avautui se että ihan joka ikinen kevät samat yli yksikirjaimiset nimimerkit jaksavat ääneen ihmetellä kuinka paljon muiden yläpuolella oikeastaan ovatkaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kharitonovin hipaisuherkkyyttä seuratessani avautui minulle syy NL:n suureen kaatuneiden määrään siinä mitättömässä rajakahakassa sekä myöhemmin Suuressa Isänmaallisessa sodassa, jossa uljas neuvostokansa pelasti maailman fasismin kourista. Yleensä en kovin paljon vauhkoa otteluita seuratessani, mutta ko. tapauksessa hiillyin ja meinasin kajauttaa jykevässä äänialassa "Silimien välliin!" huudahduksen.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Tuossa männä viikolla minulle avautui, että sanonnoilla "totta munassa" ja "totta vitussa" on vinha yhteys.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Minulle aukesi sanonta "tuhannen pillun päreiksi"
Kuulemma ennen naiset käyttivät saunassa päreitä suojaamassa lauteita...
Ja kun metsässä katseltiin kaadettavia puita niin tavattiin sanoa että tuosta riittää tuhannen pillun päreiksi
 

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
SamSpade kirjoitti:
Minulle aukesi sanonta "tuhannen pillun päreiksi"
Kuulemma ennen naiset käyttivät saunassa päreitä suojaamassa lauteita...

Nyt minulle aukesi, että ennen oli aika isoja saunoja.

nim.Voi kunpa olisin päässyt 1887-vuoden höyrysaunaan
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Twite kirjoitti:
Minulle avautui se että ihan joka ikinen kevät samat yli yksikirjaimiset nimimerkit jaksavat ääneen ihmetellä kuinka paljon muiden yläpuolella oikeastaan ovatkaan.

Se nyt vain on niin mahtavaa, kun osaa fanittaa oikein, eikä ole sellainen vääränlainen fani.

Että silleen...
 

J.Petke

Jäsen
SamSpade kirjoitti:
Minulle aukesi sanonta "tuhannen pillun päreiksi"
Kuulemma ennen naiset käyttivät saunassa päreitä suojaamassa lauteita...
Ja kun metsässä katseltiin kaadettavia puita niin tavattiin sanoa että tuosta riittää tuhannen pillun päreiksi

Ja ilmeisesti jollain on mennyt hermot tässä päreiden tekemisessä ja on kostoksi polttanut kaikki valmiit päreet.

"Noniin, nyt paloi päreet"
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulle avautui se, että maajoukkueen maskotilla, Kurrilla, on ollut niin suuri rooli Koistisen scouttauksessa, että Westerlund erikseen julkisesti kiitteli Kurria. Oho.
 

scholl

Jäsen
Tarjahalonenvitutuksella ei ilmeisesti ole mitään inhimillisesti ajateltavaa ylärajaa. Elannon Isku, naisvoimistelu ja koko kööri. Karmeata. Miettikääpä sitä, että presidentti vaihtuu vasta viiden vuoden päästä ja senkin jälkeen entiset pääsevät ainakin linnanjuhliin, joten worst case toteutuu joka tapauksessa ja suomalaiset joutuvat seuraamaan kymmeniä vuosia vielä tuota touhua. Kyllä käy suomalaisia sääliksi.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Dynamo kirjoitti:
Kurrilla, on ollut niin suuri rooli Koistisen scouttauksessa

Niin, oli se kyllä mahtava nouto Jarskalta. Täysin tuntematon pimennossa kasvanut nuori kaveri, josta kukaan ei ole kuullut mitään, löytyy yllättäen AHL:stä vaikkei ole kertaakaan ollut edes EHT-peleissä mukana! Tarvitaan kyllä tukevaa NHL-uraa, että tuollaiseen haukansilmäiseen tutkimustyöhön kykenee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös