Mainos

Asia, joka ”avautui” minulle

• 6 888 170
  • 34 590

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Helmisen SaiPalle sympatiat
Tehköön mitä paskaa haluaa.

sammakkosaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulle avautui tässä juuri, että joidenkin mielestä ikä määrittää sen, minkälaista musiikkia ihmisen tulisi tehdä.

Ihmeen paljon muutenkin tuntuu olevan porukkaa aikuisiällä elämässä "se vuosi kun täytät 10v, olet ala-asteen neljännellä luokalla, se vuosi kun täytät 15v menet rippikouluun, ja niin edelleen" mentaliteetilla.

Minulle avautui, että on oltava tietyn ikäinen tai tietyn näköinen tehdäkseen tai esittääkseen tietynlaista musiikkia.

Voisiko joku sanoa vaikka Metallican ukoille, että tulkaas nyt alas sieltä lavalta, kun ei tuollaiset papat enää voi soittaa tuollaista teinien autotalliräminää. Miten olisi vaikka country-levy seuraavaksi?

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Voisiko joku sanoa vaikka Metallican ukoille, että tulkaas nyt alas sieltä lavalta, kun ei tuollaiset papat enää voi soittaa tuollaista teinien autotalliräminää. Miten olisi vaikka country-levy seuraavaksi?
Eikös ne vähän sitä countryakin ole tehneet.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Minulle avautui, että on oltava tietyn ikäinen tai tietyn näköinen tehdäkseen tai esittääkseen tietynlaista musiikkia.

Jason ei taida pal muuta enää tehdäkkään, siis covereita.

Alejandro

Jäsen
Voisiko joku sanoa vaikka Metallican ukoille, että tulkaas nyt alas sieltä lavalta, kun ei tuollaiset papat enää voi soittaa tuollaista teinien autotalliräminää.
Äijäkööribändien musiikki jostain syystä kuitenkin pehmenee jäsenten ikääntyessä. Metallican nuori vihainen energia on kuin muisto vain. Oman henkilökohtaisen lempibändini CMX:n musiikki on ollut keskinkertaista höttöä Talvikuninkaan jälkeen. Esimerkkejä on useita. Lisäksi olen joskus miettinyt, että jos Stamina jatkaisi keikkailua vielä pari vuosikymmentä, niin kuulostaisiko papparais-Hyyrysen Paha arkkitehti uskottavalta? Ainakin ehkä hieman huvittavalta.

Pitäisi varmaan kysyä, että käyttävätkö Metallican pojat vitaeprota. Eini ainakin käyttää mainoksista päätellen. Keikalla kuulemma energinen ja kova meno. Näin minulle kesällä terassilla kerrottiin.

Janders

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Judi Dench ja Maggie Smith syntyivät samana vuonna, sekä myös samassa kuussa. Dench 9. joulukuuta, Smith 28. joulukuuta.

Molemmat ikonisia brittinäyttelijöitä omissa rooleissaan, mutta jotenkin kuvittelin Smithin olevan jonkin verran vanhempi. Varmaan näistä "viime aikojen" hahmoista kiinni.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Kyllä minä ainakin muistan nähneeni kommentteja siitä kuinka on naurettavaa että Metallica tekee välillä jotain samanlaista musiikkia kuin muutamalla ensimmäisellä levyllään. Perusteena se, että äijät ovat nykyään jotain miljonäärejä ja mitä syitä heillä on olla vihaisia kun lentelevät yksityiskoneilla ympäriinsä jne. ja sama koskee varmaan jotain muita yhtyeitä maailmassa.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Tiedän kyllä paljon Saaristomerellä veneilleenä ihan hyvin kuinka syvää tuo meidän Itämeri on ja laivoista kiinnostuneena tiedän kuinka pitkiä ne täällä seilaavat paatit ovat. Mutta silti jotenkin vasta nyt avautui tämän viestin pohjalta...

Estonia on 155 metriä pitkä ja syvyyttä tuossa on noin 80 metriä. Pohjakosketus on hyvin mahdollisesti saatu kun osa laivasta on vielä ollut pinnalla. Siinä kohtaa voi runkoon vähän tulla vääntöä.
... että, jos Estonia olisi jotenkin hypoteettisesti jäänyt perä edellä pohjaan pystyyn, niin laivasta olisi about puolet näkyvissä meren pinnan päällä. Jostain syystä vaan jäänyt mieleen ajatus Titanicin tyyliin jossain valtameren syvyyksissä makaavasta hylystä, vaikka hyvin tiedänkin nämä syvyydet.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ai näköjään koko talo on kylmänä. Aamulla huomasin käytävän ilmoitustaululla lapun. Mä mietin jo että onko vain mun kämppä ja pitäiskö patteri ilmata tai jotain. Herätessä sisällä oli 17.5 astetta.

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
On tässä avautunut pikkuhiljaa, että vakuutusyhtiöiden toimintatavoissa ja asiakaspalveluissa on aika paljon eroa.

Minulle, tai oikeastaan paremminkin minuun kohdistui alkuviikosta pieni onnettomuus. Olin hakemassa Helsinki-Vantaalta töihin liittyen yhtä vierasta. No, kävi niin että saksalaisen n. kuusikymppisen miehen ohjaama vuokra-auto peruutti suoraan oman autoni nokkaan. Se miten se kävi oli aika käsittämätön tilanne kaikkinensa, mutta siitä ei enempää. Joka tapauksessa yhteinen mielipiteemme oli, että syy oli 100% hänen eikä mitään henkilövahinkoja sattunut, puskuri menee uusiksi ja ehkä jotain muutakin.

No, kävin siinä kentällä tuon vuokra-autofirman tiskillä ja he lupasivat lähettää sähköpostiini vahinkoilmoituskaavakkeen, jonka välittömästi täytin ja palautin allekirjoitettuna. Siitä meni kaksi täyttä vuorokautta ennenkuin Pohjolalta tuli jokin sähköpostiviesti, että käypäs katsomassa heidän palvelustaan että missä on lähin heidän valtuuttamansa korjaamo, jossa vauriot voi käydä tarkistuttamassa. No, tietenkään se netin paskapalvelu ei toiminut (yritä hetken kuluttua uudestaan) ja eikun soittamaan asiakaspalvelijalle OP-Pohjolaan. Sieltä viimein selvisi että joo, tuossa ihan sivun lähellä on korjaamo. Hän laittaa pyynnön että ovat minuun yhteydessä ja antavat tarkastusajan tjsp. Tuo tapahtui eilen iltapäivällä ja voitte arvata ettei mitään ole kuulunut. Kai tässä täytyy kohta ajella sinne että tässä tämä kosla. Ja nyt kaupan päälle huomasin, että sijaisautoa varten tarvitsee tehdä vielä jokin erillinen selvitys varmaan uusine mutkineen.

Vertailukohtana parin-kolmen vuoden takainen tilanne, jossa kauppakeskuksen parkkihallissa nainen peruutti autoni kylkeen. Kyseisen naisen vakuutusyhtiönä oli Lähi-Tapiola ja ehkä kahden tunnin kuluttua tuosta tapahtumasta minulle soitti Lähi-Tapiolan kohtelias asiakaspalvelija, joka pahoitteli tapahtunutta, ja kysyi kaikki tarvittavat tiedot ilman että minun tarvitsi tehdä mitään. Hän lähetti minulle kopion vakuutuksen omistajan vahinkoilmoituksesta niiden rivien osalta jossa onnettomuus oli kuvattu tekstein ja piirroksin ja pyysi lähettämään valokuvat autoni vaurioista. Jos olin samaa mieltä tuosta vastapuolen kuvauksesta niin kuittaus heille sähköpostilla. Siitä seuraavana päivänä minulle ilmoitettiin, että mihin voin viedä autoni korjattavaksi ja noutaa samalla sijaisauton.

Ja mikä on oma vakuutusyhtiöni ja pankkini? Totta helvetissä se on OP.

edit. Tässä kirjoittaessani tätä purkausta, sieltä korjaamolta viimein soitettiin. Saadaan hommaa lopulta eteenpäin.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On tässä avautunut pikkuhiljaa, että vakuutusyhtiöiden toimintatavoissa ja asiakaspalveluissa on aika paljon eroa.

Minulle, tai oikeastaan paremminkin minuun kohdistui alkuviikosta pieni onnettomuus. Olin hakemassa Helsinki-Vantaalta töihin liittyen yhtä vierasta. No, kävi niin että saksalaisen n. kuusikymppisen miehen ohjaama vuokra-auto peruutti suoraan oman autoni nokkaan. Se miten se kävi oli aika käsittämätön tilanne kaikkinensa, mutta siitä ei enempää. Joka tapauksessa yhteinen mielipiteemme oli, että syy oli 100% hänen eikä mitään henkilövahinkoja sattunut, puskuri menee uusiksi ja ehkä jotain muutakin.

No, kävin siinä kentällä tuon vuokra-autofirman tiskillä ja he lupasivat lähettää sähköpostiini vahinkoilmoituskaavakkeen, jonka välittömästi täytin ja palautin allekirjoitettuna. Siitä meni kaksi täyttä vuorokautta ennenkuin Pohjolalta tuli jokin sähköpostiviesti, että käypäs katsomassa heidän palvelustaan että missä on lähin heidän valtuuttamansa korjaamo, jossa vauriot voi käydä tarkistuttamassa. No, tietenkään se netin paskapalvelu ei toiminut (yritä hetken kuluttua uudestaan) ja eikun soittamaan asiakaspalvelijalle OP-Pohjolaan. Sieltä viimein selvisi että joo, tuossa ihan sivun lähellä on korjaamo. Hän laittaa pyynnön että ovat minuun yhteydessä ja antavat tarkastusajan tjsp. Tuo tapahtui eilen iltapäivällä ja voitte arvata ettei mitään ole kuulunut. Kai tässä täytyy kohta ajella sinne että tässä tämä kosla. Ja nyt kaupan päälle huomasin, että sijaisautoa varten tarvitsee tehdä vielä jokin erillinen selvitys varmaan uusine mutkineen.

Vertailukohtana parin-kolmen vuoden takainen tilanne, jossa kauppakeskuksen parkkihallissa nainen peruutti autoni kylkeen. Kyseisen naisen vakuutusyhtiönä oli Lähi-Tapiola ja ehkä kahden tunnin kuluttua tuosta tapahtumasta minulle soitti Lähi-Tapiolan kohtelias asiakaspalvelija, joka pahoitteli tapahtunutta, ja kysyi kaikki tarvittavat tiedot ilman että minun tarvitsi tehdä mitään. Hän lähetti minulle kopion vakuutuksen omistajan vahinkoilmoituksesta niiden rivien osalta jossa onnettomuus oli kuvattu tekstein ja piirroksin ja pyysi lähettämään valokuvat autoni vaurioista. Jos olin samaa mieltä tuosta vastapuolen kuvauksesta niin kuittaus heille sähköpostilla. Siitä seuraavana päivänä minulle ilmoitettiin, että mihin voin viedä autoni korjattavaksi ja noutaa samalla sijaisauton.

Ja mikä on oma vakuutusyhtiöni ja pankkini? Totta helvetissä se on OP.

edit. Tässä kirjoittaessani tätä purkausta, sieltä korjaamolta viimein soitettiin. Saadaan hommaa lopulta eteenpäin.
Tässä on hyvä huomioida, että jokainen tapaus on omanlaisensa. Yhden tapauksen käsittelystä ei välttämättä kannata tehdä lopullisia johtopäätöksiä eri vakuutusfirmojen välillä.

Mulla on ollut pääosin OP:n kautta vakuutukset ja OP on ainoa vakuutusyhtiö, jonka kanssa olen ajautunut asioimaan, kun jotain on tapahtunut. Autojen kanssa on kaikki hinaukset, sijaisautot ja muut asiat sujuneet todella sujuvasti. Ihan minimaalisesti on tarvinnut tehdä itse mitään. Suunnilleen yksi puhelu ja kaikki on selvää, sekä asiat etenevät nopeasti.

Kotivakuutukseen kun on jotain pitänyt saada, niin kaikki on hoitunut suoraan nettipalvelun kautta. Lyhyt kirjallinen selvitys siitä mitä on tapahtunut ja mille, sekä yleensä joku 1-2 kuvaa rikkoutuneesta tavarasta. Parin päivän sisällä on tullut rahat tilille, eikä mitään ole enää kyselty.

Asioista tulee aina monimutkaisempia, jos syyllinen on joku toinen taho. Jos toisena osapuolena on vuokra-autofirma, niin se voi joko helpottaa tai monimutkaistaa asioita - riippuen tilanteesta ja firmasta.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy