Suomeksihan se on ykä. Urbaanisanakirjan mukaan "keski-ikäinen mies tai nainen joka raivoaa teineille/ lapsille ilman syytä. Luonnollisimpia vihollisia ovat kuitenkin mopo pojat jotka keulivat kaduilla."Nyt selvisi mikä on karen.
Karen on Yhdysvalloista rantautunut yleisnimitys tiukkapipoiselle keski-ikäiselle naiselle. Vaativahkot ”Karenit” ovat nuorille tuttuja etenkin asiakaspalvelutilanteista. Karenista on myös jalostunut lausahdus ”ok Karen”.
Karen on tosikko ja valittaja. Hän saattaa uhkailla etenkin nuoria asiakaspalvelijoita potkuilla ja muilla ikävillä seuraamuksilla, ellei saa omasta mielestään kunnon palvelua.
Edit. Se ei avautunut että olenko minä karen.
Minä rohkeasti väitän ettet ole.Nyt selvisi mikä on karen.
Karen on Yhdysvalloista rantautunut yleisnimitys tiukkapipoiselle keski-ikäiselle naiselle. Vaativahkot ”Karenit” ovat nuorille tuttuja etenkin asiakaspalvelutilanteista. Karenista on myös jalostunut lausahdus ”ok Karen”.
Karen on tosikko ja valittaja. Hän saattaa uhkailla etenkin nuoria asiakaspalvelijoita potkuilla ja muilla ikävillä seuraamuksilla, ellei saa omasta mielestään kunnon palvelua.
Edit. Se ei avautunut että olenko minä karen.
Tätä en tiennyt - kuten en monia muitakaan asioita eli avautui.Suomeksihan se on ykä. Urbaanisanakirjan mukaan "keski-ikäinen mies tai nainen joka raivoaa teineille/ lapsille ilman syytä. Luonnollisimpia vihollisia ovat kuitenkin mopo pojat jotka keulivat kaduilla."
Äsken minulle avautui, että toisen maailmansodan aikaan Englannin kanaalissa oli englantilaisen haaksirikkoon joutuneen merimiehen tai vaikkapa alasammutun lentäjän mahdollista piiloutua tällaiseen "pelastuspoijuun" odottamaan pelastajia. Lienee ollut aika kuumottava paikka ja lisäksi lienee vaatinut aika kovaa sietokykyä, kun ottaa huomioon Englannin kanaalin aallokon.
NHL:ssä pelasi 1920-luvulla pelaaja, joka tunnettiin nimellä Red Green.
Oisit ostanu korin täyteen CR7-paristoja. No, ei toimi nekään enää.Keittiövaakaan piti ostaa uusi patteri ja oikeaoppisesti katsoin kotoa lähtiessä, että minkämallista paristoa olen vailla. No eihän sitä tietenkään enää sitten kaupassa voinut muistaa, mutta sen verran tajusin, että kyseessä oli joko CR2025 tai CR2032. Ne näyttivät omaan silmään sen verran identtisiltä, että piti ihan googlata mitä eroa niillä onkaan.
Googlauksen perusteella minulle avautui, että nuo kaksi ensimmäistä numeroa (20) viittaavat pariston kokoon eli ilmeisesti halkaisijaan (20mm siis) ja kaksi jälkimmäistä numeroa taas kertovat pariston paksuuden millimetreissä. Periaatteessa siis kumpi tahansa olisi käynyt tarkoitukseeni, toki tuo pienempi olisi ollut hieman väljä, mutta sehän olisi ollut paikattavissa jollain paperinpalalla tms.
Jatkossa voin siis välttää pään raapimisen ja manailun siellä kaupan hyllyjen välissä ja ostaa vaan jompaakumpaa kokoa!
*snip* mutta sehän olisi ollut paikattavissa jollain paperinpalalla tms.*snip*
Toimii hyvin noilla nappiparistoilla joissa virtaa lähtee vain toiseen suuntaan ja toisella puolella on vain muovinen, yleensä kiinni ruuvattava kansi, esim. polkupyörän nopeusmittarit jne. Sinne kun laittaa liian ohuen pariston niin ei toimi, mutta kun pistää vähän just vaikka paperia tiivisteeksi, niin se kannen kiinni laittaminen ylettyy painamaan pariston kiinni virtaa ottavalle puolelle.En oikein tiedä, olenko tyhmä, mutta musta tuntuu siltä, että paperinpala patterin ja laitteen välissä ei oikein taida toimia. Vai mihin kohtaan ajattelit sen paperinpalan sijoittaa?
Joo - se nappipariston miinus-napa on myös siinä pariston kyljessä, ei vain pohjassa, joten riippuu kovasti laitteen rakenteesta, onnistuuko paperipalalla kiilaaminen.Toimii hyvin noilla nappiparistoilla joissa virtaa lähtee vain toiseen suuntaan ja toisella puolella on vain muovinen, yleensä kiinni ruuvattava kansi, esim. polkupyörän nopeusmittarit jne. Sinne kun laittaa liian ohuen pariston niin ei toimi, mutta kun pistää vähän just vaikka paperia tiivisteeksi, niin se kannen kiinni laittaminen ylettyy painamaan pariston kiinni virtaa ottavalle puolelle.
Kappas. Minä taas olen luullut aina, että se on Treivling.Huomasin tänään, että Brad Trevling onkin Brad Treliving. Aika mindfuck, että olen onnistunut lukemaan sukunimen vuosikaudet väärin joka kerta. Autopilotti on vetänyt vahvasti.
Aiemmin koin vastaavan valaistumisen hetken Ilja Bryzgalovin nimen kanssa. Se ei ollutkaan Ilja Bryzlagov. Senkin olin lukenut väärin vuosia.
Eihän Coldplay edes ole varsinaisesti nykynuorten musiikkia, kun edellisestä jollain tasolla relevantista julkaisusta on aikaa joku 15 vuotta. Toki ei nyt ihan Metallica tasoa olla, jonka edellinen relevantti julkaisu on tehty yli 30 vuotta sitten.Piti googlettaa mikä ihmeen bändi se Coldplay on, kun kaikki siitä nyt puhuu. Sitten tajusin diggaavani bändin biiseistä, jotka olivat tuttuja vaikka yhtye/artisti ei sitä ollut.
Ja joo, en seuraa kovinkaan vakavissani musiikkimaailmaa, varsinkaan näitä mitä nää nykynuoret kuuntelee. Mä vaan kuuntelen hyvää musiikkia.
Eihän Coldplay edes ole varsinaisesti nykynuorten musiikkia, kun edellisestä jollain tasolla relevantista julkaisusta on aikaa joku 15 vuotta. Toki ei nyt ihan Metallica tasoa olla, jonka edellinen relevantti julkaisu on tehty yli 30 vuotta sitten.