Mainos

Asia, joka ”avautui” minulle

• 6 886 046
  • 34 596

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Savonlinnan itäpuolella oleva kaupunginosa (jossa sijaitsee mm. Prisma) on nimeltään Nojanmaa, ei Nojamaa.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jos tai kun Jatkoajan moderaattorit velä joskus joutuvat lähestymään minua joidenkin kurinpitotoimien muodossa, niin aion kokeilla elinavaltosia, eli syyttää muita:

Osa kirjoituksista selittyy sillä, että omasta elämäntilanteesta johtuen delegoin työtä tiimiläisilleni, jotka muun muassa vastailivat nimissäni eri keskustelupalstoilla varsin epäonnistuneella retoriikalla.

Jos menee läpi ministeriltä, niin pakkohan se on keskustelupalstan käyttäjänkin selitykseksi kelvata.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
K-Supermarket Mustapekassa kalapuikot maksavat vähintään 2,5 euroa ja tuolloin on kyse halvimmista mahdollisista kalapuikoista. 18 kappaleen paketti kalapuikkoja köyhdyttää ihmistä melkein viidellä eurolla. Tämä asia avautui minulle yhtenä päivänä tehdessäni pakollisen kauppareissun kyseiseen paikkaan. Ollapa lottovoittaja, niin voisin siirtyä kaupan päivittäiseksi asiakkaaksi.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Jos tai kun Jatkoajan moderaattorit velä joskus joutuvat lähestymään minua joidenkin kurinpitotoimien muodossa, niin aion kokeilla elinavaltosia, eli syyttää muita:

Jos menee läpi ministeriltä, niin pakkohan se on keskustelupalstan käyttäjänkin selitykseksi kelvata.
Tätä täytyy käyttää jos tulee tilanne!
Kunhan jotkut käyttäjät eivät käytä sitä :P

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sain faijalta muutaman päivän ajaksi lainaksi höyrypuhdistimen ja sitä tänään ensimmäistä kertaa käyttäessäni minulle avautui, miten tehokas laite se onkaan kylpyhuoneen kaakelien ja erityisesti niiden välien puhdistamiseen. Pienistä asioista on ilon hetket tehty.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään olisi ollut Petshop Boysin konsertti Helsingissä. Minä jopa hetken suunnittelin lähteväni sinne. Katselin jo lippuja ja mietin paikkoja. Mutta enpä minä saa aikaiseksi... Olen "kirjolla" (kuten nykyään sanotaan)... Kärsin Ääniyliherkkyydestä sekä ahdistun ihmismassoista joten ajattelin että parempi vain kuunnella kotonaan Petshop Boysia.

mr hat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Yksi erittäin hyvä on myös Tytti Yli-Viikarin pesuveden mukana tuomion saaneen VTV:n virasta pidätetyn hallintojohtaja Mikko Koirasen kommentti "tuomio ei vastaa sisäistä tunnettani".

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Luulin pitkään, että rescue-koirat ovat pelastamaan koulutettuja.
Lopulta selvisi, että rescue-koirat itse on pelastettu.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Luulin pitkään, että rescue-koirat ovat pelastamaan koulutettuja.
Lopulta selvisi, että rescue-koirat itse on pelastettu.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jälleen kerran tuli koettua negatiivinen ahaa -elämys, kun yksi Instagramissa seuraamani jonkinlainen julkisuuden henkilö paljasti musamakunsa, joka oli aikamoinen pettymys itselleni. Jotenkin sitä aina toivoo, että olisi jonkinlaisia yhtymäkohtia tuollaisiin henkilöihin, joista voisi joskus vaihtaa sanasen kyseisen henkilön kanssa, mutta jos on paska musamaku tai leffamaku, niin aika hankalaa se on.

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Jälleen kerran tuli koettua negatiivinen ahaa -elämys, kun yksi Instagramissa seuraamani jonkinlainen julkisuuden henkilö paljasti musamakunsa, joka oli aikamoinen pettymys itselleni. Jotenkin sitä aina toivoo, että olisi jonkinlaisia yhtymäkohtia tuollaisiin henkilöihin, joista voisi joskus vaihtaa sanasen kyseisen henkilön kanssa, mutta jos on paska musamaku tai leffamaku, niin aika hankalaa se on.
Ei kai vaan Padma? En jaksa instaa vilkuilla kuin harvoin.

Pekkis

Jäsen
Eräällä Etelä-Euroopan kentällä kun paluulentomme tietoja kuulutettiin, vasta hokasin mistä se nimi Finnair tulee. Lausuntatapa sen paljasti. Miksiköhän totakaan ei ole tullut ajatelleeksi?

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
On avautunut, että joissain asioissa luonto muuttuu hitaasti. Tuossa lähistöllä on alue, joka on noin 150 vuotta sitten kuivuneen järven pohjaa. Lähin järvenranta on nyt noin viiden kilometrin päässä.
Alueella on peltomaisemaa ja asuintalojakin, mutta ojissa kasvaa edelleen tyypillisiä rantakasveja kuten esim. osmankäämi, rentukka, ranta-alpi ja kurjenmiekka.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hetken mietin, että olisiko Turhan tiedon ketju ollut parempi, mutta tämä kuitenkin avautui:
Piirroshahmo Musta Pekka (Black Pete) oli ensin nimeltään Peg-leg Pete (Jopi Jalkapuoli, 'Puujalka-Pete'), mutta poliittisen korrektiuden takia nimi muutettiin. Poliittinen korrektius johtui siitä, että II maailmansodasta palasi paljon jalkapuolia sotilaita, eikä rosvohahmon haluttu viittaavan heihin. Poliittinen korrektius iski pian myös Black Pete-hahmoon; tällä kertaa nimi muutettiin, koska sitä pidettiin rasistisena. Black Petestä tuli Bad Pete.
Suomessa Musta Pekka kelpasi paljon pidempään.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ai tossa lähipizzeriassa salami olikin tällä kertaa siivutettua eikä sitä normi kuutiota. Taas se perinteinen kahdeksan täytteen pizzan. Hitto joku päivä kyllä keitän kotona potut. Juhannukseksi ostin.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kuten kaikki tiedämme hunajalla ja mehiläisellä on merkittävä rooli suomalaisessa sanastossa ja mytologiassa. Tämä on kuitenkin erikoista kun otetaan huomioon, että tarhamehiläiset jotka tuottavat merkittäviä määriä hunajaa ovat saapuneet Suomeen Virosta vasta 1700-luvun lopulla. Runoperinne oli kuitenkin niin laajalle levinnyttä että sen on ollut pakko edeltää mehiläinen saapumista Suomeen.

Täten joko suomalaisissa myyteissä puhutaan jostain muusta eläimestä joka tuottaa hunajaa tai sitten nuo myytit ovat säilyneet kansanperintönä jostain Volgan mutkan ajoilta saakka, vaikka mehiläisiä ja hunajaa ei ole ollutkaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy