Minusta kukaan muu kuin kyseinen nimimerkki ei korosta yhtä paljon asuvansa Helsingissä.
Anteeksi, jos koet, että olen korostanut Helsingissä asumistani turhan paljon. Se ei ole ollut tarkoitukseni, olen vain pohdiskellut/ihmetellyt/päivitellyt maaseudulla ja Helsingissä asumisen eroja, minulta kun löytyy molemmista kokemusta.
Hän muistuttaa niitä pikaruokaketjun nimimerkkejä, jotka haluavat korostaa käyneensä ulkomailla.
En ole mielestäni kovin paljon kirjoitellut pikaruokaketjuun, muuta kuin Eläintarhan McDonaldsista jotain ja yleistä jankkaamista aiheesta Hese vs Mäkki.
Päätös muutosta Helsinkiin ei ole ollut tietääkseni hänen, Kai Nu Lainehan on vasta peruskouluikäinen, joten sallittakoon lievä uusiostadilaisuus. Toki sitä jokainen alaikäinen nuori haluaa sopeutua nopeasti sinne, minne on perheensä tai perheenjäsenensä myötä muuttanut. Ainakin kantasuomalaiset nuoret: kansanpukuiset sekä tietyt etniset ulkomaalaisryhmät tuntuvat olevan poikkeus tästä.
Kuten jo sanoinkin, tarkoitukseni ei ole korostaa Helsingissä asumisen mahtavuutta ja ultimaattista ylivertaisuutta muihin Suomen kaupunkeihin ja kuntiin nähden, enkä myöskään pyri olemaan "stadilainen". Käyn edelleen KalPan peleissä ja pukeudun KalPan t-paitaan julkisilla paikoilla. Koen sopeutuneeni tänne hyvin ilman identiteetistäni luopumista.
Onhan Kai Nu Laine tainnut jokusen kerran Helsinkiä tuoda esille teksteissään, mutta siinä hän erottuu vahvasti edukseen, että hän ei ole kertaakaan selittänyt yhtään mitään mistään landesta tai maalaisista, kuten monilla aikuisella iällä Helsinkiin muuttaneista on tapana vähän aikaa sen jälkeen kun muutto on tapahtunut ja yhtäkkiä ollaankin niin suurkaupunkilaista, niin suurkaupunkilaista kun on oikein yksi metrolinjakin.
Minusta Helsingissä asumisessa on paljon plussia, mutta myös miinuksia, niin kuin on myös maaseudulla asumisessakin. Helsingistä puhuttaessa en sano Stadi, mutta en myöskään Hesa, vaan Helsinki. Kaupungin keskusta ei ole minulle stadi vaan keskusta. Steissi ei ole minulle steissi, faija ei ole minulle faija eikä mutsi ole mutsi. En tsiigaa eikä minulla ole himaa.
Nyt kun asun täällä Helsingissä, koen olevani paljon onnellisempi kuin Savossa asuessani. En todennäköisesti kirjoittaisi tänne palstalle tai pelaisi salibandya. Minulle tämä on jo koti, enkä halua täältä ikinä minnekään muualle Suomeen muuttaa.
PS. Kuopioon mennessäni aktivoituu päälleni ns. savon murre -moodi päälle. Kun tulen takaisin kotiin, moodi sammuu porrastetusti ja noin viikon päästä puhun "yleistä kaupunkilaista puhekieltä". Olen siis murrekameleontti, puheeni muuntautuu ympäristön mukaan.