Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 730 943
  • 33 987

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
RIP-ketjua lukiessani tajusin, että esimerkiksi tässä Mustan Nuolen kirjoittamassa pätkässä itää totuuden siemen:

Koomikon kirous, kuten täällä jo mainittiinkin. Syystä tai toisesta ne hauskat miehet, oikeasti hauskat, ovat usein sisimmässään erittäin epävarmoja tai masentuneita ja peittävät tämän hauskuuttamisella. Toivottavasti nyt on Robin Williamsilla rauha. Jälkeen jäi unohtumaton perintö.

Onnellisuuden ja viihdyttäjän roolin välillä on yhteys. En voi verrata itseäni Williamsiin, mutta voin ehkä samaistua häneen. Aikoina, jolloin olen onnellinen, harvemmin yritän tahallisesti hauskuuttaa ketään tai saada porukkaa nauramaan. Ja silloin kun olen jatkuvasti äänessä ja yritän vääntää kaikesta komiikkaa, valvon todennäköisesti myöhään yöhön ja setvin henkilökohtaisia ongelmiani. Yleensä niinä aikoina jolloin nauran ja nauratan, saatan hakeutua pois epämiellyttävistä ajatuksista ja stressistä. Enää ei onneksi ole sitä tunnetta, että jotain puuttuu, koska kyseinen tunne veti ehkä eniten kaikkeen turhaan pelleilyyn ja esiintymiseen. Nyt minulla ei enää ole sitä tunnetta, pitkästä aikaa tuntuu siltä että kaikki menee hyvin ja pelleilykin on sen mukana loppunut.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Avautui juuri, että kyllä Mestis-kirjoittelijoilla on nykyään rauhallista ja tasaista. Ei tarvitse sotkea Venäjän/USA:n/Saksan/Vanuatun ulko- ja sisäpolitiikkaa KHL-keskusteluun. Ei tarvitse pohtia, että onko se Liigan taso tippunut/noussut. Ei ole erkuja/eltoneita. Suurimman väittelyn saa aikaiseksi itsensä kanssa.

Tulkaa kokeilemaan, aika rauhallista on.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Avautui juuri, että kyllä Mestis-kirjoittelijoilla on nykyään rauhallista ja tasaista. Ei tarvitse sotkea Venäjän/USA:n/Saksan/Vanuatun ulko- ja sisäpolitiikkaa KHL-keskusteluun. Ei tarvitse pohtia, että onko se Liigan taso tippunut/noussut. Ei ole erkuja/eltoneita. Suurimman väittelyn saa aikaiseksi itsensä kanssa.

Tulkaa kokeilemaan, aika rauhallista on.

Alkaa avautumaan että tuolla SM-liigapuolella on vissiin oikeasti joku ongelma ton venäjärollimisen kanssa. En oo varma olenko itse edes koskaan käynyt koko puolella kun mulla toi mielenkiinto on lähinnä änärijutuissa. Sielläkin välillä läikkyy vähäsen, mutta aika helpolla päästään lopulta. Siellä ärsyttääkin sitten ihan eri jutut ja nimimerkit.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Piti lähes 40 vuotta kuunnella musiikkia ja avautui, että Black Sabbath on eräs kovimpia rock kokoonpanja koskaan. Riffit ovat jotain elämää suurempaa. Olen vannoutunut Zeppelin ja Halen mies mutta kyllä Sabbath hoitaa homman himaan. Siinä on tukuttain jotain maagista. Led hoitaa soittopuolen myös kotiin lähes samalla arvostelulla.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Avautui juuri, että kyllä Mestis-kirjoittelijoilla on nykyään rauhallista ja tasaista. Ei tarvitse sotkea Venäjän/USA:n/Saksan/Vanuatun ulko- ja sisäpolitiikkaa KHL-keskusteluun. Ei tarvitse pohtia, että onko se Liigan taso tippunut/noussut. Ei ole erkuja/eltoneita. Suurimman väittelyn saa aikaiseksi itsensä kanssa.

Tulkaa kokeilemaan, aika rauhallista on.

Kokeiltu on, rauhallisen rattoisaa ja muutenkin hyvähenkistä keskustelua. Harvoin on aiempina vuosina ollut mitään vastaavaa loputonta jankkaamista ja riitelyä Mestis-puolella kuin mitä nyt tuntuu olevan näissä KHL/Jokerit/fasistit-jankkaamisissa.

Ei sen puoleen, että olisin niistä suurinta osaa lukenut tai jaksanut lukea: liigapuolen ja KHL-puolen ketjuihin en yleensä mene ja olen alkanut varsinkin nyt kesällä välttelemään aktiivisesti vapaan puolen politiikka-, uskonto- ja ikiliikkuja-jankutusketjuja. Ei niistä tule lasta eikä paskaa, ei ole koskaan tullutkaan eikä koskaan tule. Se ei auta, että jokaisessa näissä ketjuissa on joku asiallinen, asiantunteva ja maltillinen keskustelija kuten vlad Ukraina-ketjussa, kun jokaista vladia kohtaan on kymmenen änkkääjää ja känkkääjää, jotka räksyttävät ja provoavat minkä ehtivät.

Avautui, että olennaisinta asiaa tarjoavat kohta enää vain pillukarvaketju ja Yöketju. On mielekkäämpää pohtia vaikka nuoren Madonnan valtaisaa viidakkoreuhkaa kuin lukea ainuttakaan ikiliikkuja-väittelysessiota. Behead those who insult pussy hair!
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
...
On mielekkäämpää pohtia vaikka nuoren Madonnan valtaisaa viidakkoreuhkaa kuin lukea ainuttakaan ikiliikkuja-väittelysessiota. Behead those who insult pussy hair!

Viikate kirjoitti:
...
"Huutamalla voit saada kiven itkemään,
vaan et puhumalla toista anteeksi pyytämään"

Mikä voitaisiis siirtää pienin modauksin JA:n trollauspalstalle, esim:
"Jankkaamalla voit lopputuloksenkin muuttaa,
vaan et puhumalla tolkkua asiaan."
 
Viimeksi muokattu:

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Nimimerkki Kai Nu Laine asusteleekin pääkaupungissa. Jotenkin olin aina luullut hänen asuvan jossain tuppukylässä tyyliin Kajaani/Kuusamo/Lieksa.

Minusta kukaan muu kuin kyseinen nimimerkki ei korosta yhtä paljon asuvansa Helsingissä. Hän muistuttaa niitä pikaruokaketjun nimimerkkejä, jotka haluavat korostaa käyneensä ulkomailla.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Minusta kukaan muu kuin kyseinen nimimerkki ei korosta yhtä paljon asuvansa Helsingissä. Hän muistuttaa niitä pikaruokaketjun nimimerkkejä, jotka haluavat korostaa käyneensä ulkomailla.

Päätös muutosta Helsinkiin ei ole ollut tietääkseni hänen, Kai Nu Lainehan on vasta peruskouluikäinen, joten sallittakoon lievä uusiostadilaisuus. Toki sitä jokainen alaikäinen nuori haluaa sopeutua nopeasti sinne, minne on perheensä tai perheenjäsenensä myötä muuttanut. Ainakin kantasuomalaiset nuoret: kansanpukuiset sekä tietyt etniset ulkomaalaisryhmät tuntuvat olevan poikkeus tästä.

Mutta heille onkin paikka paratiisissa 72 neitsyen kanssa kunhan (ja toivottavasti) maallinen vaellus päättyy jossain Syyrian sotaretkellä. Silloin ei kannatakaan turhaan sopeutua mihinkään Kontulaan tai Espooseen, niistä kun ei 72 neitsyttä löydy samasta paikasta ellei tee Boko Haramia ja kaappaa joukkioittain koulutyttöjä.

Onhan Kai Nu Laine tainnut jokusen kerran Helsinkiä tuoda esille teksteissään, mutta siinä hän erottuu vahvasti edukseen, että hän ei ole kertaakaan selittänyt yhtään mitään mistään landesta tai maalaisista, kuten monilla aikuisella iällä Helsinkiin muuttaneista on tapana vähän aikaa sen jälkeen kun muutto on tapahtunut ja yhtäkkiä ollaankin niin suurkaupunkilaista, niin suurkaupunkilaista kun on oikein yksi metrolinjakin.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Onhan Kai Nu Laine tainnut jokusen kerran Helsinkiä tuoda esille teksteissään, mutta siinä hän erottuu vahvasti edukseen, että hän ei ole kertaakaan selittänyt yhtään mitään mistään landesta tai maalaisista, kuten monilla aikuisella iällä Helsinkiin muuttaneista on tapana vähän aikaa sen jälkeen kun muutto on tapahtunut ja yhtäkkiä ollaankin niin suurkaupunkilaista, niin suurkaupunkilaista kun on oikein yksi metrolinjakin.

En minä Kai Nu Lainetta kritisoinutkaan, vaan ihmettelen asiaa, joka "avautui" alwahlalle. Ei minua häiritse sekään, että joku kehuu pikaruokaketjussa käyneensä ulkomailla.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
En minä Kai Nu Lainetta kritisoinutkaan, vaan ihmettelen asiaa, joka "avautui" alwahlalle. Ei minua häiritse sekään, että joku kehuu pikaruokaketjussa käyneensä ulkomailla.

Tuota pikaruokaketjujuttua olen minäkin välillä ihmetellyt. Olen olettanut sen olevan eräänlainen ironian muoto, mutta kaikilla se ei tunnu olevan sitä, vaan ihan tosissaan korostetaan sitä, kuinka maanmainio se burgeri oli jossain sellaisessa ketjufirmassa, jota ei Suomesta vielä löydy. Ei tuo minuakaan mitenkään häiritse, mutta herättää välillä vähän hämmennystä. Tai sitten en ole vain tajunnut liittyä joukkoon mukaan.

Liitytäänpä saman tien: avautui heinäkuisella Prahan reissulla, että siellä myynnissä ollut yhdysvaltalainen perinteikäs syvän etelän kolamerkki (Georgia 1905) RC Cola oli perhanan maukasta kolajuomaa. Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun sitä ei Suomesta tunnu mistään saavan, merkki hakkaa ylivoimaisesti kaiken maailman bulkkijuomat ja Zerot sun muut. RC eli Royal Crown - kuninkaallista kolaa.

Toki Tshekistä ja Slovakiasta saa myös Kofolaa, tuota kommariaikojen korviketta 1950-luvulta ajoilta, jolloin länsimaisen kapitalistisia kokiksia ei saanut myydä missään. Jos ei ole sitä juonut, ei ole todellista kolajuomaa maistanutkaan, korkeintaan on juonut fasistista imperialistikolaa kuten Pepsi Maxia, jota menee litra päivässä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
En minä Kai Nu Lainetta kritisoinutkaan, vaan ihmettelen asiaa, joka "avautui" alwahlalle. Ei minua häiritse sekään, että joku kehuu pikaruokaketjussa käyneensä ulkomailla.

En ole pahemmin lukenut Kai Nu Laisen tekstejä, joten siksi tuo asia selvisi minulle vasta nyt. Pitänee kiinnittää niihin enemmän huomiota tulevaisuudessa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Onhan Kai Nu Laine tainnut jokusen kerran Helsinkiä tuoda esille teksteissään, mutta siinä hän erottuu vahvasti edukseen, että hän ei ole kertaakaan selittänyt yhtään mitään mistään landesta tai maalaisista, kuten monilla aikuisella iällä Helsinkiin muuttaneista on tapana vähän aikaa sen jälkeen kun muutto on tapahtunut ja yhtäkkiä ollaankin niin suurkaupunkilaista, niin suurkaupunkilaista kun on oikein yksi metrolinjakin.
Täällä on kaksi! Itään päin mennessä voi valita, meeekö Mellunmäkeen vai Vuosaareen. Tiedän tämän, koska olen muuttanut landelta Stadiin.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Onhan Kai Nu Laine tainnut jokusen kerran Helsinkiä tuoda esille teksteissään, mutta siinä hän erottuu vahvasti edukseen, että hän ei ole kertaakaan selittänyt yhtään mitään mistään landesta tai maalaisista, kuten monilla aikuisella iällä Helsinkiin muuttaneista on tapana vähän aikaa sen jälkeen kun muutto on tapahtunut ja yhtäkkiä ollaankin niin suurkaupunkilaista, niin suurkaupunkilaista kun on oikein yksi metrolinjakin.

Tämä on sellainen mantra, jota en ole ikinä ymmärtänyt. Yli 15v olen Helsingissä asunut, ja omat kokemukseni aiheesta ovat täysin päinvastaiset. Eli paskapuhetta on tämä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tämä on sellainen mantra, jota en ole ikinä ymmärtänyt. Yli 15v olen Helsingissä asunut, ja omat kokemukseni aiheesta ovat täysin päinvastaiset. Eli paskapuhetta on tämä.

Onhan tuota stadi ja lande -vänkäystä netti pullollaan, joten ei ole suinkaan paskapuhetta. Jatkoajassakin on pitkä ketju Stadi vs. Helsinki vs. Lande vs. Skutsi, siitä vain ketjua lukemaan ja hankkimaan uusia kokemuksia 15 vuoden Helsingissä asumisen kylkiäisiksi.

Lainaan tähän nimimerkki Seniorin viestiä vuodelta 2003, jossa tämä asia tulikin jo tiivistettyä selkeästi:

Stadi vs muu Suomi -keskustelu tuntuu hersyttävän vahvimmat kommentit juuri muilta, kuin syntyperäisiltä stadilaisilta, joille stadi ei ole mikään itseisarvo tai 'kova mesta'. Tää on koti, that's it. Hesalaisille, siis muualta tänne muuttaneille, aihe tuntuu olevan usein tärkeä. Kammoviboja joku voikaan saada muuttaessaan stadiin. Stadi on hieno kaupunki ja loistava paikka asua. Ei enempää ei kä vähempää. Ilman, etteikö niitä olisi Suomessa monta muutakin hienoa paikkaa samaan asiaan.

Senior osuu oikeaan, syntyperäiset helsinkiläiset eivät tunne vastaavaa tarvetta korostaa "stadia" kuin muualta muuttaneet. Tämä siis tietenkin keskimäärin ja stereotyyppisesti yleistettynä sekä erityisesti nettimaailmassa kärjistettynä. Yksilötasoahan tämä ei koske, ja tavallisessa arjessa harva ryhtyy missään kaupan kassajonossa länkyttämään kotipaikkansa ylivertaisuudesta.

Mielenkiintoinen ketju sinänsä tuo Stadi vs. Helsinki vs. Lande vs. Skutsi, 18 sivua keskustelua aiheesta.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Senior osuu oikeaan, syntyperäiset helsinkiläiset eivät tunne vastaavaa tarvetta korostaa "stadia" kuin muualta muuttaneet. Tämä siis tietenkin keskimäärin ja stereotyyppisesti yleistettynä sekä erityisesti nettimaailmassa kärjistettynä. Yksilötasoahan tämä ei koske, ja tavallisessa arjessa harva ryhtyy missään kaupan kassajonossa länkyttämään kotipaikkansa ylivertaisuudesta.

Yksilötasoa taitaa aika harva yleistys koskea, mutta itse pidän tätä syntyperäisten stadilaisten keksimänä mantrana, jolla ei ole totuuspohjaa. Vai kuka vapaaehtoisesta alkaa haukkumaan omaa lahkoaan?

Tämän mantran kun on joku keksinyt, niin sitten sitä aletaan toistelemaan. Hankala tosin tällaisesta on kattavaa tilastollista analyysiä tehdä, mutta mielestäni tämä menee ihan sananlaskujen tasolle uskottavuudessaan.

Ei kahta ilman kolmatta.

Ainoa yleistys, mihin minä vakaasti uskon, on se, että pohjalaiset ovat Suomen tyhmin väestöryhmä.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Senior osuu oikeaan, syntyperäiset helsinkiläiset eivät tunne vastaavaa tarvetta korostaa "stadia" kuin muualta muuttaneet. Tämä siis tietenkin keskimäärin ja stereotyyppisesti yleistettynä sekä erityisesti nettimaailmassa kärjistettynä. Yksilötasoahan tämä ei koske, ja tavallisessa arjessa harva ryhtyy missään kaupan kassajonossa länkyttämään kotipaikkansa ylivertaisuudesta.

Asia on nimenomaan noin - suurimman metelin Stadissa asumisesta pitävät ne, jotka juna on tuonut eli niin kutsutut janarit. Mutta kuten tiedämme, vastakkainasettelu ja stereotypioiden mieltäminen todeksi on käyttövoimaa suomalaisille.

Ja pakko muuten lisätä - jostain kumman syystä Pohjanmaalta Stadiin muuttaneilla tuntuu olevan kauhea tarve toitottaa omaa pohjanmaalaisuuttaan ja ylikorostaa alueen murrettaan keinotekoisesti. Murteet ovat hieno ja vaalittava asia, mutta itsetarkoituksena ja mahdollisena sosiaalisten tilanteiden alisuoriutumiskompensaationa käytettynä ne menettävät merkityksensä muuna kuin myötähäpeän aiheuttajina.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Avautui, että olen asunut 12 vuotta Helsingissä, mutta jos joku kysyy mistäpäin olet, niin ihan automaationa vastaan, että Kouvolasta/Kouvostoliitosta (, mutta asun Helsingissä). Ylipäätään sitä henkilöityy aika paljon siihen kaupunginosaan, jossa asuu, ei niinkään tähän hallinnolliseen kaupunkialueeseen.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Minusta kukaan muu kuin kyseinen nimimerkki ei korosta yhtä paljon asuvansa Helsingissä.

Anteeksi, jos koet, että olen korostanut Helsingissä asumistani turhan paljon. Se ei ole ollut tarkoitukseni, olen vain pohdiskellut/ihmetellyt/päivitellyt maaseudulla ja Helsingissä asumisen eroja, minulta kun löytyy molemmista kokemusta.

Hän muistuttaa niitä pikaruokaketjun nimimerkkejä, jotka haluavat korostaa käyneensä ulkomailla.
En ole mielestäni kovin paljon kirjoitellut pikaruokaketjuun, muuta kuin Eläintarhan McDonaldsista jotain ja yleistä jankkaamista aiheesta Hese vs Mäkki.


Päätös muutosta Helsinkiin ei ole ollut tietääkseni hänen, Kai Nu Lainehan on vasta peruskouluikäinen, joten sallittakoon lievä uusiostadilaisuus. Toki sitä jokainen alaikäinen nuori haluaa sopeutua nopeasti sinne, minne on perheensä tai perheenjäsenensä myötä muuttanut. Ainakin kantasuomalaiset nuoret: kansanpukuiset sekä tietyt etniset ulkomaalaisryhmät tuntuvat olevan poikkeus tästä.

Kuten jo sanoinkin, tarkoitukseni ei ole korostaa Helsingissä asumisen mahtavuutta ja ultimaattista ylivertaisuutta muihin Suomen kaupunkeihin ja kuntiin nähden, enkä myöskään pyri olemaan "stadilainen". Käyn edelleen KalPan peleissä ja pukeudun KalPan t-paitaan julkisilla paikoilla. Koen sopeutuneeni tänne hyvin ilman identiteetistäni luopumista.



Onhan Kai Nu Laine tainnut jokusen kerran Helsinkiä tuoda esille teksteissään, mutta siinä hän erottuu vahvasti edukseen, että hän ei ole kertaakaan selittänyt yhtään mitään mistään landesta tai maalaisista, kuten monilla aikuisella iällä Helsinkiin muuttaneista on tapana vähän aikaa sen jälkeen kun muutto on tapahtunut ja yhtäkkiä ollaankin niin suurkaupunkilaista, niin suurkaupunkilaista kun on oikein yksi metrolinjakin.

Minusta Helsingissä asumisessa on paljon plussia, mutta myös miinuksia, niin kuin on myös maaseudulla asumisessakin. Helsingistä puhuttaessa en sano Stadi, mutta en myöskään Hesa, vaan Helsinki. Kaupungin keskusta ei ole minulle stadi vaan keskusta. Steissi ei ole minulle steissi, faija ei ole minulle faija eikä mutsi ole mutsi. En tsiigaa eikä minulla ole himaa.

Nyt kun asun täällä Helsingissä, koen olevani paljon onnellisempi kuin Savossa asuessani. En todennäköisesti kirjoittaisi tänne palstalle tai pelaisi salibandya. Minulle tämä on jo koti, enkä halua täältä ikinä minnekään muualle Suomeen muuttaa.

PS. Kuopioon mennessäni aktivoituu päälleni ns. savon murre -moodi päälle. Kun tulen takaisin kotiin, moodi sammuu porrastetusti ja noin viikon päästä puhun "yleistä kaupunkilaista puhekieltä". Olen siis murrekameleontti, puheeni muuntautuu ympäristön mukaan.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Anteeksi, jos koet, että olen korostanut Helsingissä asumistani turhan paljon. Se ei ole ollut tarkoitukseni, olen vain pohdiskellut/ihmetellyt/päivitellyt maaseudulla ja Helsingissä asumisen eroja, minulta kun löytyy molemmista kokemusta.

Älä pyydä anteeksi. Minä en kritisoinut kirjoituksiasi, koska niissä ei ole ollut mitään kritisoitavaa. Olen vain kiinnittänyt huomiota, että kirjoitat paljon Helsingistä ja siksi koin yllättävänä, että jollekin se avautui vasta nyt. Kirjoita siis ihmeessä jatkossakin, ei se minua häiritse.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Ja pakko muuten lisätä - jostain kumman syystä Pohjanmaalta Stadiin muuttaneilla tuntuu olevan kauhea tarve toitottaa omaa pohjanmaalaisuuttaan ja ylikorostaa alueen murrettaan keinotekoisesti. Murteet ovat hieno ja vaalittava asia, mutta itsetarkoituksena ja mahdollisena sosiaalisten tilanteiden alisuoriutumiskompensaationa käytettynä ne menettävät merkityksensä muuna kuin myötähäpeän aiheuttajina.

Ei ole muuten vain Helsinkiin muuttaneiden tapa. Aivan sama missä pohjanmaalta kotoisin oleva asuu, korostaa hän synnyinseutuaan jutuilla ja murteella. Tai ainakin siltä tuntuu. Omaa synnyinseutuani en häpeile mutta en sitä joka väliin ole tunkemassa saati väkisin äkerrä murretta korostetusti.

Murrettaan turhaan kirjoituksissaan korostavan olen huomannut myös Lapin hoo-kielisten, heillä tuo tuntuu kuitenkin jäävän tuohon. Pohjalaiset sen sijaan hinkkaavat sen Pohjanmaansa joka väliin, vääntävät murrettaan ja jakavat jatkuvalla syötöllä fb:ssä sitä paskaa Pöyrööt-sarjakuvaa.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Ei ole muuten vain Helsinkiin muuttaneiden tapa. Aivan sama missä pohjanmaalta kotoisin oleva asuu, korostaa hän synnyinseutuaan jutuilla ja murteella. Tai ainakin siltä tuntuu. Omaa synnyinseutuani en häpeile mutta en sitä joka väliin ole tunkemassa saati väkisin äkerrä murretta korostetusti.

No, voi taivahan luoja, ei kai se nyt oma vika ole, että sattuu olemaan kotoisin tunnetun maailmankaikkeuden keskuksesta (joka tarkkaan ottaen on, btw, Lakeuden Ristin torni Seinäjoella). Kyllä jos muutkin olisivat niin saattaisivat asiaa vähän korostaa... Se on sitten aivan sama on joku Helsingistä, Halsualta vai New Yorkista, nämä kaikki muut seudut ovat vähän sellaisia ym-paikkoja, jossa toki voi ihminen asua, jos on aivan pakko.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mutta Turku on kuitenkin virallinen maamme persereikä, jossa asuu ylpeitä ja yrmeitä alkuasukkaita sekä kauniita naisia. Murre on hirvittävää eikä asiaa auta Matti & Teppo. Upea linna, Tuomiokirkko ja TPS. Paska paikka mutta omille rakas.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Vaikka onkin tullut katsottua loistava leffa Face/Off todella monta kertaa vuosien saatossa niin nyt vasta avautui ton peilikohtauksen nerokkuus. Siinähän Travolta ja Cage ovat "lattiapeilin" molemmin puolin ja katsovat aseella uhaten omia kasvoja tai toisaalta, katsovatkin juuri sen vihollisen kasvoja jonka haluaa tappaa.

Nerokasta, todellakin nerokasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös