Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 724 107
  • 33 945

444

Jäsen
Luultavasti, koska XenForo on jenkkiläisten ylläpitämä softa ja jenkkiläinen kalenteri alkaa jostain kumman syystä sunnuntaista.
Joku viisaampi saattaa tietää miksi. Minulle tämä asia ei valitettavasti avaudu.
Koska kristityillä seitsemäs päivä on sapatti, joka monessa kielessä on lauantai. Esim. espanjan kielessä lauantai = sábado = sapatti. Näin sen olen ainakin joskus itselleni järkeillyt.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nämä ovat avautuvien asioiden parhaimmistoa. Milloin marja onkin käpy, hedelmä onkin marja ja marja onkin hedelmä. Sinileväkään ei ole levää, saatika sinistä.
Maapähkinä lienee kaiken huippu kun maapähkinäpusseissa lukee "Saattaa sisältää pieniä määriä pähkinää". Moni sitten kauhistelee tätä ja huutelee että "no mitä vittuu tietenki!" niin näille on hienoa päästä pätemään ja osoittamaan yli-ihmismäinen älykkyyteni toteamalla viileästi että maapähkinä on hernekasvi.
 

Glove

Jäsen
Maapähkinä lienee kaiken huippu kun maapähkinäpusseissa lukee "Saattaa sisältää pieniä määriä pähkinää". Moni sitten kauhistelee tätä ja huutelee että "no mitä vittuu tietenki!" niin näille on hienoa päästä pätemään ja osoittamaan yli-ihmismäinen älykkyyteni toteamalla viileästi että maapähkinä on hernekasvi.
"Saattaa sisältää pieniä määriä herneitä"
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Avautui jo kauan sitten, että mansikka ei ole marja.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Koska kristityillä seitsemäs päivä on sapatti, joka monessa kielessä on lauantai. Esim. espanjan kielessä lauantai = sábado = sapatti. Näin sen olen ainakin joskus itselleni järkeillyt.
Kauan sitten entisaikaan viikko alkoi sunnuntaista. Siksi sapatti, eli lepopäivä, on nykyisin se sunnuntai mutta ennen se oli lauantai.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Luovuuden myytin ohella on paljon uskomuksia siitä, että vasenkätisyys on jollain tapaa pahasta. Intiassa vasenkätisiä kiellettiin tekemästä asioita väärinpäin ja peloteltiin huonolla karmalla. Vasenkätisyys saattoi olla myös merkki noituudesta. Englannissa puolestaan vielä 1900-luvun alussa vasenkätinen jäi usein ilman puolisoa.

“Vasenkätiset ovat sellaisia ihmisiä, jotka eivät osaa tehdä mitään oikein päin […] ihmisiä väärin käsin, joista ei tiedä, ovatko he ihmisiä lainkaan.”

Entäpä sitten latinan kielen vasenta kättä tarkoittava sana: sinistra. Tämä on johdos sanasta sinister, vasen, jonka muut merkitykset kertovat karua kieltä vasenkätisille: onneton, vastakkainen, vihamielinen, pahaenteinen, kieroutunut, luonnonvastainen, ilkeä ja nurinkurinen. Latinan kielessä on myös kaksi muuta vasenta tarkoittavaa sanaa, scaevus ja laevus, joiden lisämerkitykset ovat aivan yhtä lannistavia.

Kriminologian perustaja Cesare Lombroso totesi vasenkätisyyden edistävän muihin rappiotekijöihin yhdistyneenä ihmislajin pahimpia vikoja.

Perinnöllisyyteen erikoistuneet lääketieteelliset julkaisut varoittelivat, että yksikin terveeseen, oikeakätiseen sukuun avioliiton kautta livahtanut vasenkätinen voi tartuttaa koko sukulinjan. Rappeutuminen uhkaa kaikkia tulevia polvia, vaikka jälkeläiset olisivatkin oikeakätisiä.

Vasenkätisyys liitettiin myös toiseen vasemmalta ilmestyneeseen uhkaan, ”kommunismin aaveeseen”. Valppaat ihmistutkijat totesivat pian, että proletariaatissa todellakin esiintyy tavallista enemmän vasenkätisyyttä.

+ tämä ketju

= nyt ymmärrän huomattavasti paremmin useammankin tämän palstan kirjoittajia ja heidän viestejään.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hetkinen. Siis toi Bond-muija näyttää vähän mun mielikuvitustyttöystävältä. Onkohan se penskana tullut tosta. Yks tuttukin muuten näyttää vähän samalta. Nyt tuli mieleen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis kukkakauppoja on olemassa. Ootteks te koskaan funtsineet. Joku menee niihin ja varmaan ostaakin sieltä jotain. Ja sit se tekee niillä kukilla jotain.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Vegas-Chicago -matsin selostajilta opin että Maxim Afinogenov on Max Paciorettyn lanko. Isompi oppi oli että 10 kautta NHL:ssä englanniksi kääntyy Used to play in the NHL for a little bit. Ja ilman hassutteluja.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Siis kukkakauppoja on olemassa. Ootteks te koskaan funtsineet. Joku menee niihin ja varmaan ostaakin sieltä jotain. Ja sit se tekee niillä kukilla jotain.

Syyllinen. Yleensä jos vien kimpun vaikka illan emännälle, on myös mukavaa koota se itse. Eli yleensä jokin taitava sentteri keskelle ja pari liigatason laituria viereen, vihreitä junnupakkeja peliä tukemaan. Floristit auttavat mielellään strategiassa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Syyllinen. Yleensä jos vien kimpun vaikka illan emännälle, on myös mukavaa koota se itse. Eli yleensä jokin taitava sentteri keskelle ja pari liigatason laituria viereen, vihreitä junnupakkeja peliä tukemaan. Floristit auttavat mielellään strategiassa.
Mä vein vasta yhdelle pirkolle purkillisen Pirkko-viiniä. Tai join sen kyllä itse, mutta sen tyhjän jätin sinne.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Siis kukkakauppoja on olemassa. Ootteks te koskaan funtsineet. Joku menee niihin ja varmaan ostaakin sieltä jotain. Ja sit se tekee niillä kukilla jotain.
En ole kyllä koskaan tuota miettinyt. Tai no tietysti intin pällitestissä kun kysyttiin että haluatko kukkakauppiaaksi niin mietin että mitä nää sekoilee.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
En ole kyllä koskaan tuota miettinyt. Tai no tietysti intin pällitestissä kun kysyttiin että haluatko kukkakauppiaaksi niin mietin että mitä nää sekoilee.
Tuo on kyllä yksi idioottimaisimmista ja autistisimmista testeistä.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ko. Kysymystä ei ilmeisesti enää ole testissä.
Testihän tarkastettiin sellaisella sapluunalla. Ei ollut oikeita tai vääriä vastauksia, mutta vastauskomboja tsekattiin. Lisäksi noi oli väitteitä, joita kompattiin tai ei. Tyyliin, pidän äidistä, vihaan kukkia, haluan kukkakauppiaaksi, ostan usein äidille kukkia jne.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Uusitun olympiastadionin ensimmäinen tapahtuma oli kansallisen liigan HJK - PK-35 ottelu. HJK voitti 2-0. Naiset ensin... vaikka heikoille jäille.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uusitun olympiastadionin ensimmäinen tapahtuma oli kansallisen liigan HJK - PK-35 ottelu. HJK voitti 2-0. Naiset ensin... vaikka heikoille jäille.
Katselin jokunen päivä sitten ensi viikon mahdollisia ajanvietteitä teksti-tv:n kautta ja huomasin, että tiistaina pelataan Kakkosen Kiffen-FC Viikingit-matsi. Ajattelin, että "jos on hyvä sää voisi mennä pitkästä aikaa Bollikselle", mutta avautui että tuokin peli pelataan Stadikalla. Nosti kieltämättä kiinnostusta, ellei ole jo näillä rajoituksilla loppuunmyyty.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Katselin jokunen päivä sitten ensi viikon mahdollisia ajanvietteitä teksti-tv:n kautta ja huomasin, että tiistaina pelataan Kakkosen Kiffen-FC Viikingit-matsi. Ajattelin, että "jos on hyvä sää voisi mennä pitkästä aikaa Bollikselle", mutta avautui että tuokin peli pelataan Stadikalla. Nosti kieltämättä kiinnostusta, ellei ole jo näillä rajoituksilla loppuunmyyty.
Avautui että sarkasmitutkani värähtelee juuri nyt.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Naisasiat -ketju käy näköjään pitkästä aikaa kuumana ja tällä kertaa minä olen siihen täysin syytön.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avautui että sarkasmitutkani värähtelee juuri nyt.
Tuo naisten liigan peli oli loppuunmyyty 1830 katsojalla, joten varmaan tässäkään ei ole edes koko rajoitusten sallima kapasiteetti käytössä. Tuokin olisi tietysti huima lukema Kiffenin matsiin, mutta ehkä uteliaita vielä riittää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös