Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 731 310
  • 33 987

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Naisasiat -ketju käy näköjään pitkästä aikaa kuumana ja tällä kertaa minä olen siihen täysin syytön.

Oli ne hienoja aikoja. Minähän en naisista ymmärrä juuri mitään, mutta sain kuitenkin sanani sanotuksi. Kun käyn lähikaupassa niin tulee toisinaan mieleen leidisi kun naispuolinen henkilökunta hyllyttää ja yleensä toimittelee asioitaan.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Kotimaiseen räppiin ja vähän muuhunkin painottuva Sonnin Taacca podcast on yllättänyt positiivisesti. Halusin pidemmän otannan ennen kuin sanon mitään ja yllättäen Tuomas Kauhanen sekä Brädi ovat hoitaneet isäntien hommaa kelvollisesti. Faktoja voisivat kyttäillä toki paremmin.

Vieraat ovat olleet suola ja Laineen Kasperin spessujakso oli mainio. Fiksun oloinen kaveri. Solonen ja Kosola olivat myös mainioita vieraita eikä ikisuosikkini Skandaalikaan pettänyt.

Toni Wirtanen oli myös hyvä haku vieraaksi.

Turhakkeita on myös piisannut, mutta kaikki ei voi maaliin mennä.

Kaikkinensa kiinnostavaa settiä vaikka monet jutut tuttuja ovatkin. Yllättävintä lienee varsin vahva konsensus joka räppäreiden kesken vallinnut. Erilaista näkökulmaa, mutta lopulta paljon samaa.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Avautui että tuo kaapissa ollut foliokypärä vaati hieman pölyttämista mutta jotenkin se eksyi myös samalla päähäni.

Yhtäkkiä päähän pälkähti semmoinen ajatus, että jollain tai joillain on tälle palstalle "kelluvia" nimimerkkejä ja ne kaivetaan tasaisin väliajoin pelikentälle. Osa tästä selittyy luontaisella kierrolla ja ihan uusilla nimimerkeillä on mahdottoman vaikea vääntää tietyistä asioista pitkäkestoisesti.

Ei tuo neuvostoliitto sentäs mikään rooma ole että sinne kaikki tiet vie mutta hankala on tuota toimintaa vapaaehtoistyönäkään nähdä. Toki jollain voi olla aikaa ja mielenkiintoa vääntää kaikesta ympäri internettiä mutta vaatii jo melkoista harrastuneisuutta.

Jännästi myös nuo nimimerkit "sijaitsee" tuolla läntisten merialueiden rannalla, tiiä sitten mikähän perkeleen logiikka siinäkin on.

Nimimerkit jätetty mainitsematta tarkoituksella.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jännästi myös nuo nimimerkit "sijaitsee" tuolla läntisten merialueiden rannalla, tiiä sitten mikähän perkeleen logiikka siinäkin on.

Itäsuomalaiset ovat varmaan joutuneet näkemään vähän turhankin läheltä itänaapurin touhuja.
 

Uncle Leo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat altavastaajille
Kotimaiseen räppiin ja vähän muuhunkin painottuva Sonnin Taacca podcast on yllättänyt positiivisesti. Halusin pidemmän otannan ennen kuin sanon mitään ja yllättäen Tuomas Kauhanen sekä Brädi ovat hoitaneet isäntien hommaa kelvollisesti. Faktoja voisivat kyttäillä toki paremmin.

Vieraat ovat olleet suola ja Laineen Kasperin spessujakso oli mainio. Fiksun oloinen kaveri. Solonen ja Kosola olivat myös mainioita vieraita eikä ikisuosikkini Skandaalikaan pettänyt.

Toni Wirtanen oli myös hyvä haku vieraaksi.

Turhakkeita on myös piisannut, mutta kaikki ei voi maaliin mennä.

Kaikkinensa kiinnostavaa settiä vaikka monet jutut tuttuja ovatkin. Yllättävintä lienee varsin vahva konsensus joka räppäreiden kesken vallinnut. Erilaista näkökulmaa, mutta lopulta paljon samaa.

Itsekin tykkään kovasti, toki kuuntelen vain jaksot joissa vieras on jotenkin tuttu ja kiinnostava. Omalla kohdalla nuo ovat pääsääntöisesti vanhoja partoja eli heitä jotka olivat mukana suomiräpin ensimmäisessä aallossa. Harmittavasti välillä tulee turhan monta nevahöödiä putkeen niin jää monta jaksoa välistä.

Seren tarinointia oli mukava kuunnella, samoin esim. Pikku G:n vaikka artistina ei ole omia suosikkeja mutta on kuitenkin osa sitä ensimmäistä aaltoa niin monia mielenkiintoisia juttuja sieltä pystyi fiilistelemään. Majurin jakso oli mielenkiintoinen, Brädi ja Kauhanen eivät kauheasti päässeet ääneen kun Majuri papatti. Mutta ihan hyvää juttua ja kaveri oli selvästi pohtinut omia toimiaan ja uraansa.

Wirtasen haastattelu on ollut Redraman kanssa omat suosikit, niissä on päästy kunnolla tarinoimaan ja Wirtanen toi mukavaa vaihtelua ettei mennä koko ajan pelkkä räppi edellä.

Tämä 2.0 lyö selvästi laudalta edellisen Sonnin Taacan, Brädi on valovuoden edellä sitä aiempaa jantteria, mikä Nuorehko H nyt olikaan nimeltään. Ensimmäiseltä kaudelta voisi tuoda muutaman kaverin uudelleenhaastateltavaksi, Brädillä on selvästi toimituksellisempi ote ja osaa myös kysyä kysymyksiä eikä vaan jauha omiaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun ihmiskoe loppuu kohta. Pitäiskö kirjoittaa kirja duunista. Monikaan ei tiedä millaista se on. Tai en tiedä millaisia frendejä teillä on.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
@Uncle Leo Nuorehko H oli melkoinen farssi isäntänä ja luuli olevansa jollain ainutlaatuisella tavalla ytimessä. Harvoin olen niin paljon persuja sekä Halla-Ahoa kuullut räppikeskusteluiden yhteydessä. Raskas tapaus.

Aika jännä oli muuten se ettei Brädi ja Kauhanen tienneet Pikku G:n biitti ja -tuottajakuvioista. Huomasi miten paljon vain Yorin tuotteena herra on mielletty. Tuonkin vuoksi podcast toimii. Tulee uutta tietoa vaikka lähes kaikki jo tiedetäänkin.

Hiukan yllättäen Davo ollut yksi paskimpia vieraita. Majurin kohdalla ne pedokohut söivät omaa mielenkiintoa paljon.

Tämä 2.0 on tosiaan kaikilta osin parempi.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Avautui, että näköjään dubatusta äänestä voi tykätä enemmän kuin alkuperäisestä, jos siihen on tottunut. Itse Ilkimys tulee vitoselta alkuperäisversiona ja hyllystä löytyy kaikki leffat, mutta lasten kanssa aina katsottu suomeksi. Tuo päähenkilö eli Gru ei kuulosta minusta yhtään itseltään. En nyt niin tarkasti ole tuota seurannut, mutta ei kukaan muu hahmo pistä silmään (tai lähinnä korvaan) niin pahasti. Eka kerta ikinä kun pidän suomenkielistä versiota parempana.
 

Uncle Leo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat altavastaajille
@ZayWest itselleni nuo Majakan pedojutut olikin täysin uusi juttu. Onneksi Google auttoi, ja kyllähän tuo olisi myös omaa mielenkiintoa syönyt, tod.näk. olisi jäänyt koko jakso kuuntelematta.

Nuorehkon H:n suurin anti haastatteluihin oli huudella väliin aight, siismitävittuu, aijaa.com tai jotain muuta yhtä katu-uskottavaa.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Tässä kun Maikkari jälleen uusii mainiota Jackie Brown-leffaa, muistui hiljattain avautunut tieto, ettei sangen visuaalisen roolin tehnyt Bridget Fonda ole esiintynyt ruudulla vuoden 2002 jälkeen.

Rick Moranisin kohdalla vuosiluku oli 1997 - kunnes lähti mukaan tulevaan Kulti, kutistin-leffasarjan jatko-osaan.

90 tammikuussa mittariin saanut Gene Hackman löi pillit pussiin 2004.

Viime vuosilta Daniel Day-Lewis ja Cameron Diaz. Portia de Rossi vähän niin ja näin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Uusin oikeasti hyvä elokuva on tehty vuonna 1983. Sen jälkeen Hollywood on suoltanut pelkkää paskaa ja paskan päälle paskaa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Uusin oikeasti hyvä elokuva on tehty vuonna 1983. Sen jälkeen Hollywood on suoltanut pelkkää paskaa ja paskan päälle paskaa.
Väärin. Katso vaikka Fight Club.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
@ZayWest itselleni nuo Majakan pedojutut olikin täysin uusi juttu. Onneksi Google auttoi, ja kyllähän tuo olisi myös omaa mielenkiintoa syönyt, tod.näk. olisi jäänyt koko jakso kuuntelematta.

Nuorehkon H:n suurin anti haastatteluihin oli huudella väliin aight, siismitävittuu, aijaa.com tai jotain muuta yhtä katu-uskottavaa.

Nuorehko H oli myös niin vasuri että Kirtin keihäskaaret olisi jääneet unholaan.

TPH-jakso toimi myös vaikka 3h olikin. Ikuinen viivyttelijä ja tuplaaja toki saa 3h kulumaan hetkessä. Viihdyttävää.

Viikon valittujen muminaräppilaulanta voisi karsiutua vähemmälle.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Jep, munkin mielestä kaikki on paskaa paitsi ne asiat mistä itse pidän.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Tutkimus: Nopein uimari ei hedelmöitäkään munasolua – naisen elimistö suosii geneettisesti yhteensopivan miehen siittiöitä


"Aiemmin on ollut vallalla käsitys, että on sattumaa, mikä siittiö hedelmöittää munasolun. Aiemmassa tutkimuksessa on keskitytty esimerkiksi siittiöiden laatuun ja nopeuteen, ei niinkään naisen lisääntymiselimistön osuuteen hedelmöityksessä tai mahdollisuuteen, että se valikoisi siittiöitä niiden yhteensopivuuden perusteella.

– Jostakin syystä tutkimuksessa ei ole huomioitu, että ihmisillä voisi esiintyä tällaista sukusolujen välistä valintaa, vaikka eläinkunnassa kehon ulkopuolella hedelmöittävillä eläinlajeilla ilmiöstä on todisteita.

– Perinteisesti on ajateltu, että siittiöt kilpailevat keskenään ja naisen lisääntymiselimistön on oletettu olevan niiden passiivinen vastaanottaja. Tuloksemme viittaavat siihen, että asia voi olla päinvastoin, pohtii apulaisprofessori Jukka Kekäläinen."

Tämä oli hirmuisen kiinnostava juttu ja todellakin seikka, joka avautui mulle vasta tässä.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Mä olen kiinnostunut kyseisestä aiheesta kuluneen vuoden aikana, eli siemennesteestä sekä hedelmällisyysasioista.

Oon onnellinen, etten vielä omissa lisääntymistapahtumissa osannut miettiä, osaako mun sisäiset nesteet skannata siittiöistä ne geneettisesti yhteensopivat. Mutta on ihmiskeho huikea tapaus.

Onnea hedelmällisyystieteen matkaan, pidä hauskaa! ^^
 

Glove

Jäsen
Tutkimus: Nopein uimari ei hedelmöitäkään munasolua – naisen elimistö suosii geneettisesti yhteensopivan miehen siittiöitä
Selittääkö tämä nyt senkin, että on erikoismiehiä (kuten minä,) joilla onvain tyttölapsia, ammattimiehiä, joilla on vain poikalapsia ja sekatyömiehiä, joilla on molempia?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Sue

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kyllä mie vielä kallistun hakuammunnan kannalle. Viisi lasta yhteensä kahden eri naisen kanssa saaneena mulla on pieni käytännön twisti tähän. On se munasolu aika viisas, jos se hetkessä käy läpi miljoona hakemusta hedelmöittäjähalukkailta nuijapäiltä ja vielä seuloo sieltä sen just oikean. Paskapuhetta, sattumaa kaikki on.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Selittääkö tämä nyt senkin, että on erikoismiehiä (kuten minä,) joilla onvain tyttölapsia, ammattimiehiä, joilla on vain poikalapsia ja sekatyömiehiä, joilla on molempia?
Poikia tulee jos on nussiessa kirves sängyn alla.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Selittääkö tämä nyt senkin, että on erikoismiehiä (kuten minä,) joilla onvain tyttölapsia, ammattimiehiä, joilla on vain poikalapsia ja sekatyömiehiä, joilla on molempia?

Tämä se vasta kiehtovaa onkin. Kunnes toisin todistetaan, taivun ajatukseen, että vain suuret rakastajat saavat tyttöjä. ^^
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös