Olen tainnut ennenkin tämän kertoa, mutta minun joukkueekseni Suomessa valikoitui HIFK joskus vuonna 80 tai 81. Asuttiin silloin pienemmässä kunnassa Pohjois-Karjalassa, mutta isäukko kävi usein töidensä takia Joensuussa. Kerran sitten lähdin mukaan, kun piti saada uusi lätkämaila. Isä hoiti työhommansa, sitten mentiin Intersporttiin. Valitsin mailan, ja sitten sellainen mukavan tuntuinen mies tuli juttelemaan. Tunnistin, että tuon olen nähnyt pelaamassa telkkarissa. Ihan maajoukkueessa. Se setä antoi mulle valokuvan ja siihen nimmarin ja vielä siihen miun uuteen mailaankin kirjoitti nimensä. Se nimi oli Matti. Matti Hagman.Väännä vaan veistä ja hiero suolaakin kestotulehtuneeseen haavaan. Taidan mennä ja ripotella tuhkaa päälleni. Niisk.
Kotimatkalla sitten isä kertoi, että tuo Matti pelaa myös sellaisessa joukkueessa kuin HIFK. Se oli siinä. Joukkue lyöty lukkoon. Onneksi siellä Joensuun Intersportissa ei ollut sinä päivänä kukaan Lepistö tai Kerminen, olisin voinut harhautua totuuden tieltä.