Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 676 609
  • 33 829

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Joo, nää minun muistikuvat on 70-luvun lopusta ja 80-luvun alusta. Silloin SM-sarjaa lätkässä pelasi aika moni nykyinenkin seura, mutta divarissa lätkiviä oli mm. HPK, KalPa, Jokerit ja kaikki nää uudet laajennusjoukkueet. Jalkapallon pääsarjassa oli kolme kuopiolaisjoukkuetta - KuPS, Koparit ja Elo.
No ei noista ainakaan 70~luvun lopulla tai 80~luvun alussa Jokerit läpsytellyt divaria, putosivat vasta 87. Muuten kuulostaa tutulta. Oli pakko oikaista, vaikka eihän tuolla mitään merkitystä ole.

Lahdesta SM liigassa oli mukana Kiekkoreipas.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
No ei noista ainakaan 70~luvun lopulla tai 80~luvun alussa Jokerit läpsytellyt divaria, putosivat vasta 87. Muuten kuulostaa tutulta. Oli pakko oikaista, vaikka eihän tuolla mitään merkitystä ole.

Lahdesta SM liigassa oli mukana Kiekkoreipas.
No joo, voi olla. Mutta siellä ne aina oli hännillä Lukon ja Kiekkoreippaan kanssa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
No joo, voi olla. Mutta siellä ne aina oli hännillä Lukon ja Kiekkoreippaan kanssa.
Juu, niin oli. Paitsi 83. Sitä ei voi unohtaa. Pepe perkele, minkä teit. Oli 10~vuotiaalle vetille paha ja itkuinen paikka olla todistamassa paikan päällä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Juu, niin oli. Paitsi 83. Sitä ei voi unohtaa. Pepe perkele, minkä teit. Oli 10~vuotiaalle vetille paha ja itkuinen paikka olla todistamassa paikan päällä.
Minä kattelin Urheiluruudusta Pohjois-Karjalassa ja juhlin koko seuraavan kesän.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Minä kattelin Urheiluruudusta Pohjois-Karjalassa ja juhlin koko seuraavan kesän.
Väännä vaan veistä ja hiero suolaakin kestotulehtuneeseen haavaan. Taidan mennä ja ripotella tuhkaa päälleni. Niisk.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Väännä vaan veistä ja hiero suolaakin kestotulehtuneeseen haavaan. Taidan mennä ja ripotella tuhkaa päälleni. Niisk.
Olen tainnut ennenkin tämän kertoa, mutta minun joukkueekseni Suomessa valikoitui HIFK joskus vuonna 80 tai 81. Asuttiin silloin pienemmässä kunnassa Pohjois-Karjalassa, mutta isäukko kävi usein töidensä takia Joensuussa. Kerran sitten lähdin mukaan, kun piti saada uusi lätkämaila. Isä hoiti työhommansa, sitten mentiin Intersporttiin. Valitsin mailan, ja sitten sellainen mukavan tuntuinen mies tuli juttelemaan. Tunnistin, että tuon olen nähnyt pelaamassa telkkarissa. Ihan maajoukkueessa. Se setä antoi mulle valokuvan ja siihen nimmarin ja vielä siihen miun uuteen mailaankin kirjoitti nimensä. Se nimi oli Matti. Matti Hagman.

Kotimatkalla sitten isä kertoi, että tuo Matti pelaa myös sellaisessa joukkueessa kuin HIFK. Se oli siinä. Joukkue lyöty lukkoon. Onneksi siellä Joensuun Intersportissa ei ollut sinä päivänä kukaan Lepistö tai Kerminen, olisin voinut harhautua totuuden tieltä.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Jukurit saattaa olla tämän kauden yllättäjäjoukkue.

Helvetin hyvin ovat kyllä pelanneet tähän asti. Täytyy vain toivoa etteivät tuosta aivan totaalisesti taannu kauden mittaan vaan taistelisivat lopulta komeasti ainakin kympin sakkiin. Saataisiin Mikkeliinkin pitkästä aikaa vähän kiekkobuumin tynkää.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Vittu että joskus hävetti mennä kouluun kun Ilves oli edellisiltana hävinnyt Lahden Reippaalle tai Hockey-Reippaalle tai jollekin näistä mitä silloin oli.
Voitko jopa myöntää, että hävetti ihan reippaasti?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: DAF

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Jukurit saattaa olla tämän kauden yllättäjäjoukkue.

Helvetin hyvin ovat kyllä pelanneet tähän asti. Täytyy vain toivoa etteivät tuosta aivan totaalisesti taannu kauden mittaan vaan taistelisivat lopulta komeasti ainakin kympin sakkiin. Saataisiin Mikkeliinkin pitkästä aikaa vähän kiekkobuumin tynkää.
Mummovainaa muuten on Mikkelistä kotoisin. Siellähän oli sodan aikaan päämaja, ja mummo oli parikymppisenä jopa tanssinut jollain paikallisella seurahuoneella yhden tanssin itsensä Mannerheimin kanssa. Siis ennen kuin tapasi ukkini. Tästä ne aina muisti toisilleen vittuilla. Mie olin rintamalla henkeni kaupalla ja sie vain tanssit Marskin kanssa. No se osasi sentään tanssia, toisin kuin sie Lieksan juntti. Et cetera.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Reippaista tuli mieleen, että Kiekkoreipas oli nimenä äärimmäisen tyylikäs ja jotenkin perisuomalainen.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Reippaista tuli mieleen, että Kiekkoreipas oli nimenä äärimmäisen tyylikäs ja jotenkin perisuomalainen.
Johan siellä pelasi miehiä joilla on tyylikkäät ja perisuomalaiset nimet. Kari Eloranta, Erkki Laine... ei mitään Micoja ja Nicoja ja Marcoja.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mikä 83? Itsellä jostain syystä on urheiluhistoria-kirjasta revitty kyseinen vuosi kokonaan pois. Mitähän sitä on sattunut.
Helsingissä järjestettiin yleisurheilun MM:t, niinkun Dohassa nyt. Mut ne oli kaikkien aikojen ekat. Nyt tiedät, ei tarvitse lähteä kirjakauppaan. Noin vanhoja kun ei kaikenmaailman hömpötykset kuten interwebbi tunne.

Silloin saatiin vielä mitaleitakin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Pancho Villa onkin joku ketju jolla on ravintoloita pitkin Suomea. Eikä olekaan vaan yksittäinen ravintola Lahdessa. Kerran olen käynyt eikä ruoka ollut kovin kummoista. Eikä tee mieli mennä uudelleen...
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Voit olla unessa vain noin tunnin ajan ja nähdä silti erittäin merkityksellistä unta, josta muistat jälkikäteen about jokaisen yksityiskohdan.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Jotenkin tää kirjoittelu on mennyt siihen saksalaiseen sanajärjestykseen, eli verbi aina viimeisenä tulee. Siihen huomiota kiinnittää pitää. Mistäköhän tuokin lienee tullut.

Useasti pitää korjata jälkikäteen.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Jotenkin tää kirjoittelu on mennyt siihen saksalaiseen sanajärjestykseen, eli verbi aina viimeisenä tulee. Siihen huomiota kiinnittää pitää.
Yoda? Voima kanssasi olkoon.
 

444

Jäsen
Jotenkin tää kirjoittelu on mennyt siihen saksalaiseen sanajärjestykseen, eli verbi aina viimeisenä tulee. Siihen huomiota kiinnittää pitää. Mistäköhän tuokin lienee tullut.

Useasti pitää korjata jälkikäteen.
Ei saksan kielessä predikaatti viimeisenä tule muutoin kuin sivulauseessa.
”Ich liebe dich” vs. ”Weisst du dass ich dich liebe?”
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös