No tässä tapauksessa kaverit ovat palanneet takaisin kortistoon.Olen minäkin lähtenyt monesta paikkaa, kun työ ei ole vastannut saatuakorvausta. En minä kuitenkaan kortistoon ole jäänyt, vaan vaihtanut toiseen työhön.
Edelleenkin. Mollissa 22 000 työpaikkaa ja työttömiä työnhakijoita on 327 000. Tässä 22 000 työpaikassa on osa puhdasta sontaa. Samaten tuossa 327 000 on elämäntapatyöttömiä, joita ei aktiivimallikaan saa töihin. Voi olla, ettei tuo muutaman kympin kuukausittainen menetyskään kiinnosta.
Korvauksesta en usko homman olleen kiinni kun vakkareista on viimeisen viiden vuoden aikana lähtenyt kokonaista kaksi.
Ongelmia on varmasti ja suurimpana lienee nuo terveys ongelmat ja koulutuksen puute?Ilmaisin itseäni ehkä hieman väärin. Itse työskentelen n. 20-60 vuotiaiden työttömien kanssa ja työmoraalissa en näe kyllä sinällään mitään eroja, mutta ongelmat ovat iästä huolimatta hyvin samankaltaisia. Harmillista jos asiat ovat menneet sinun tapauksessa noin, omista asiakkaistani olisi varmasti löytynyt innokkaita tekijöitä kuvailemiisi hommiin. Toki itse yritän ajaa ihmisiä kohti omia kiinnostuksen kohteitaan, joka usein vaatii töiden sijasta opiskelua.
Mutta se onkin kokonaan toinen juttu onko sellaisen ihmisen jolla terveysreistaa paikka työttömänä vai eläkkeellä?
Niin ei noilla yleisillä korteilla oikeasti tee oikein mitään kun työnantajan pitää jo vakuutusten takia antaa itse se lupa tehdä jotain.Tästä olen aika samoilla linjoilla. Rahastusta yksinkertaisilla asioilla, jotka joka tapauksessa pitää työpaikkakohtaisesti aina selvittää. Sitten tämmöisten puuttuminen voi estää jonkun työllistymisen.
Kortit on hyödyllisiä silloin kun puhutaan esim. sähkäreistä joilla on luvat tehdä tietyt hommat mutta jo ihan työturvallisuuskortti on suurelta osin pelkkää rahastusta.
On mutta tulevaisuuden kannalta tämä 20-40v porukka on suurempi ongelma heistä osa ei ole ikinä tehnyt töitä eikä ole koulutusta yms.Tuohan on oikeasti kyllä ihan vitunmoinen ongelma. Yli 50v ei oteta töihin ja johonkin ei sitä "ihanne 20v jätkää saada", kun niitä ei kiinnosta. 50v ihmisellä olisi työuraa jäljellä miltei kaksi vuosikymmentä, voi olla todellisuuskin lähitulevaisuudessa, mutta heitä ei vain työmarkkinoilta poimita. Niitä 50v on vieläpä kohtuu paljon.
Osalla vielä siihen päälle kaiken näköistä muuta niin tulevaisuus tulee omaan ruusuinen ja se ei korjaannu sillä, että raha maksetaan kotiin.
Näiden osalta on pakko myös vaatia jotain aktiiviisuutta kun monesta ei siihen itse ole.
Yli 50v kohdalla pitäisi putsata tilastot niistä, jotka pystyvät oikeasti työntekooon ja ne joilla on terveydellisiä ongelmia niin eläkkeelle.
Ei se kortistossa roikuttaminen tilannetta paranna.