Jos vain suinkin pystyt huolehtimaan ehkäisystä niin suosittelen sitä erittäin lämpimästi :) Tosin kun omien palleroiden (2 tyttöä, onneksi ei olla kiinassa) myötä omat arvot hieman muuttuivat, epäilen että sinulla on vastaavaa ilmiötä. "Mitä jos lapsi sairastuu" http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/151101171451ES?openDocument Kommunistinen puolue on onneksi suunnitellut miten pitää toimia. Oikeastaan minulle pitäisi antaa palkankorotus kun näinä epävarmoina aikoinakin huolehdin suomen ja yritysten tulevaisuudessa tekemällä uusia työntekijöitä, ja naisethan ovat tunnetusti 80% palkattuja mutta silti miehiä tunnollisempia töissään.scholl kirjoitti:Työnantajako on vastuussa työntekijöiden perhepuuhastelusta. Jos joku hankkii lapsen niin hän kantakoon siitä alkaen vastuun päätöksestään. Itse en niitä harrasta, mutta siinä vaiheessa jos päätän alkaa harrastamaan, pidän huolen siitä, että lastenhoito on järjestetty. Jo pelkästään siitä syystä, etten itse ole niistä puuhista kiinnostunut. Olet ilmeisesti lastentarhassa töissä. Muussa tapauksessa tuollaista lausahdusta ei voi ymmärtää yhtään. Siis jos yrityksellä x on työntekijä y, jonka lapsi sairastuu niin ensinnäkin sen hoidon pitää kustantaa työtekijä y, eikä yritys x ja toisekseen mikäli työ on yhtään vaativampaa niin siinä tapauksessa yrityksen voi olla vaikea saada siksi päiväksi pätevää henkilöä työt hoitamaan kun taas lasta osaa hoitaa lähes kuka vain. Tuolta perheeltä kyseessä erittäin heikko perhesuunnittelu, jossa on laiminlyöty täysin kohta "mitä jos lapsi sairastuu". Häpeäpaaluun!
EDIT: Poikkeuksena se, jos työt pystyy hoitamaan etätyöskentelynä, mikä onneksi toisissa hommissa onnistuu. Silloinhan voi olla kotitoimistossa ihan hyvin.
Tuohon etätuojuttuun, se tavallaan onnistuisi ja uskon että työnantaja siitä pitäisi: saisi minun työpanokseni ja lisäksi saisi ainakin osan? (vai saako?) maksamastaan sairausajan palkasta takaisin Kelalta. Sama tilanne jos joku omalla saikullaan tekee töitä, työnantaja hykertelee mutta sehän parantaa kilpailukykyä ja onkin siten työntekijän kannalta hyvä asia.
Sitten tämä yritysten yhteiskuntavastuu, niin yhteiskunta eli valtio on kustantanut työntekijöiden koulutuksen yms., jos täällä jossain lehmänpaskamajoissa asuttaisiin niin hoida siinä sitten paperikonetta. Olisiko yrityksillä kuitenkin jotain vastuuta?