Aivot, mitä vittua nyt taas?

  • 390 912
  • 1 652

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Sitten ovat tietysti nämä normaalit jokakokin "teen kastiketta marinadista/paistoliemestä ja siivilöin litkut viemäriin"-tapaukset. Kuorin banaanin ja heitän banskun roskiin kuoret jättäen tms.

Klassikko tosiaan unohtui: jos viinipullon korkki hajoaa, on tietenkin aiheellista alkaa kaataa viiniä (mitä hartaammin odotettua ja/tai parempaa, sitä varmemmin) siivilän läpi viemäriin. Ja niin edelleen.
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aikoinaan asuessani hissittömässä kerrostalossa yritin useamman kerran alakerran naapurin asuntoon omilla avaimilla sisään. Siinä ehtii tulemaan kaksi kertaa mitä vittua?-fiilis, kun ensiksi ihmettelee miksei ovi aukea ja hetken lukkoa räplättyä huomaa olevan naapurin oven takana..

Kerran heräsin, kun naapurin taitelija kiroili jotain sänkyni vieressä. Oli tullut kapakkareissulta omilla avaimillaan mun himaan.

Vastaava kävi, kun aikoinaan kaupan parkkipaikalla menin istumaan väärään Fordiin. Hyvin siihenkin pääsi sisälle saman mallisen auton avaimella.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Armeijassa ollessani porisin isäukon kanssa kännykällä. Koko keskustelu oli täysin epäsotilaallinen siihen saakka, kunnes lopetin puhelun vaistomaisesti sanaan "loppu" ja katkaisin puhelun. Aivot omaksuvat kulloinkin käytössä olevan sosiaalisen koodin melko nopeasti, ja aivot yrittävät käyttää tätä myös silloin, kun voisi palata jo ihan normaaliin.

Näitä sattui itselleni kohtuullisen tiheästi kun yhdessä elämänvaiheessa olin puolisentoista vuotta erään suuren päivälehden asiakaspalvelussa vastailemassa puhelimeen. Kun 100-150 kertaa päivässä heittää sen peruslitanian töissä, niin kyllähän sitä tulee tietysti samalla tavalla vastailtua puhelimeen myös vapaa-ajalla.

Kielten kanssa tulee kyllä myös sekoiltua, kun kotona käytetään kahta kieltä sekaisin ja kaikki osapuolet ymmärtävät kumpaakin. Onneksi lapset ovat kohtuullisen tarkkoja ja kuittaavat heti, jos heille alkaa väärä ihminen puhua väärää kieltä.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Kerran kävi niin, että heitin bonuskortin kaupan roskiin ja laitoin kauppakuitin rahapussiin. Muutaman kerran on myös käynyt niin, että pilkillä ollessani en ole laittanut pilkkiä kiinni siimaan. Iloinen molskahdus on käynyt avannossa ja pilkki järven pohjaan. Vapa kourassa olen sitten ihmetellyt tilannetta...

Hieno ketju muuten!
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Pari kesää takaperin kalastusreissulla tuli heitettyä ankkuri järveen, ilman köyttä. Felt like a champion.

Heh. Sama käynyt minulle. Tosin niin, että ankkuri oli kiinni köydessä, mutta köyden toinen pää ei ollut kiinni missään.

Aikoinaan asuessani hissittömässä kerrostalossa yritin useamman kerran alakerran naapurin asuntoon omilla avaimilla sisään. Siinä ehtii tulemaan kaksi kertaa mitä vittua?-fiilis, kun ensiksi ihmettelee miksei ovi aukea ja hetken lukkoa räplättyä huomaa olevan naapurin oven takana..

Sama. Yöaikaan. Sekosin rappukäytävässä laskuissani, mikä ei ole ihme, sillä olihan tuossa talossa peräti neljä kerrosta. Asuin kolmannessa kerroksessa ja yritin päästä samalla kohdalla kakkoskerroksessa olevaan asuntoon.
 
Viimeksi muokattu:

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Auton kanssa tulee myös urpoiltua, varsinkin työmatkoilla kun on vuokra-auto alla. Monesti olen parkkeeratessa laittanut aurinkolasit pois, navigaattorin pois päältä ja sen jälkeen avannut turvavyön ja nostanut jalat polkimilta lähteäkseni autosta pois. Melko pian sitä kauhistuttavan tärähdyksen jälkeen muistaa että auto taisikin olla vielä päällä ja vaihde silmässä. Kerran yritin laittaa pakin päälle käsijarrulla, ja autot joissa ei ole virta-avainta ollenkaan on ihan oma lukunsa: sitä paniikin ja hämmennyksen määrää joka eräänä kiireisenä kooma-aamuna mieleeni tulvahti - kun autoon istuessa yrittää tunkea sitä palikkaa olemattomaan virtalukkoon, eikä mitään tapahdu ja sitä vaan ihmettelee miten avain on voinut mennä poikki eikä sitä koko vitun virtalukkoa löydy edes hanskalokerosta - on vaikea näin jälkikäteen ymmärtää.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Noista autonavaimista tuli mieleeni tapaus, jossa siskoni lähti asunnoltaan autolla, mutta joutui peruuttamaan takaisin pihaan ja ajoi samalla päin roskista kolhien autoaan. Syy palaamiseen oli se, että autonavaimet unohtui. Tästä olen jokusen kerran muistuttanut.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Haha, hain aamulla postia ja postiluukun kohdalla tuli totaalinen pimennys aivoihin. Aloin miettiä, että mites mä nyt tän postiluukun oikeen avaan ja noin 5 sekunnin päästä tajusin ainiin se avain joka on kotona eteisessä, pitääpi hakea se ja sit tulin eteiseen ja mietin, että mitäs mä tänne tulinkaan tekemään ja muistin ainiin postit piti hakea ja siten takas postiluukulle ja sitten siellä voi helvetti ne avaimet! :D

Koittakaas pistää paremmaks koomailunne ;)
 

Joghey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Huikea ketju! Pelottavan suuri osa täällä kerrotuista on itsellenikin tapahtunut, mutta onneksi en ole ainut. Tässä taas muutamia:

- Miten voi olla niin helvetin vaikea kuunnella vastausta kysymykseen, jonka on itse kysynyt? Useita kertoja on tullut kyseltyä jonkun paikan tarkkaa sijaintia, ohjeita miten toimia jossain tjs. ja kuunnellut olevinaan keskittyneesti, mitä paremmin tietävä asiasta kertoo. Viime viikolla tuli töissäkin kyseltyä reittiä erääseen kohteeseen ja autoon istuttuani tajusin, että minulla ei ole hajuakaan mihin pitäisi mennä.

- Menin eilen illalla kauppaan varta vasten ostamaan IS-Veikkaajan Valioliiga-ennakkoa. Tulin kotiin kebab-ranskalaisten kanssa ilman Veikkaajaa.

- Olin tulossa eilen kirjoittamaan tähän ketjuun edellämainittua mokailua, mutta aloittaessani kirjoittamaan en muistanut, mitä halusin teille kertoa. Läppäri kiinni ja aivot käynnistyivät jälleen.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pari kesää takaperin kalastusreissulla tuli heitettyä ankkuri järveen, ilman köyttä. Felt like a champion.

Onpa sitä tullut joskus soudettua järven toiselta puolelta mökkilaiturille ankkuri pohjassa ja kiinni veneessä. Vittu, että oli kova vastatuuli kun sai hiki hatussa soutaa veneen takaisin laiturin viereen.

Ehkä häkellyttävin suoritus oli se kun mato-ongella oli tarkoitus vaihtaa madonjämä houkuttelevampaan syöttiin, mutta poistinkin sitten koko koukun ja heitin ongen takaisin vesille. Ei tullut kalaa.
 

Ralph

Jäsen
Tulin tänään kotiin kymmenen jälkeen illalla. Jätin auton sille kuuluvalle paikalle ja kävelin kotiovelle. Vähän ennen ovea painoin autonavaimesta ovea auki, ei onnistunut.

Tänään koitin avata auton ovea kotiavaimella, ei onnannut oikein.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Tänään koitin avata auton ovea kotiavaimella, ei onnannut oikein.

Sinähän nyt koittaisit voittaa sm-liigaakin latvialaispelaajilla. Ei onnaa. Sori.

Minä mietin usein tekeväni seuraavaksi jonkun tietyn asian ja olen siitä aivan innoissani, kunhan saan ensin tämän nykyisen tehtyä.
Mikä se olikaan se seuraava juttu?
 

d0zer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Los Blancos, NY Rangers
Tavallista koomailua on, että televisiota katsoessa, otan PS3:n ohjaimen pöydältä, ja yritän pikakelata ohitse TV-ohjelmien mainostaukoja. Kestää yleensä hetken aikaa tajuta, että miksei se onnistu.

Tuossa puoli vuotta takaperin aamulla töihin mennessä, yritin viedä roskat ulos. No eihän se nyt niin mennyt. Roskapussi auton takakonttiin ja vaatekassi roskikseen. Työpäivän jälkeen piti sitten käydä nöyränä tonkimassa pihan roskalaatikkoa.
 

Ralph

Jäsen
Sinähän nyt koittaisit voittaa sm-liigaakin latvialaispelaajilla. Ei onnaa. Sori.

Kaikkea minä olen elämäni aikana kokenut, mutta muitan kyllä kuinka SM-liiga voitettiin latvialaispelaajilla. Se taisi olla kevät 2006 ja latvialaisten nimikirjaimet JS sekä KA.

Hyvä haku kuitenkin, Kaspars Saulietis takaisin Kerhoon!
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Pari viikkoa sitten sattunut tapaus sopii tänne kyllä myös mainiosti.

Macin akku oli siinä vaiheessa jo reilun vuoden huutanut "vaihda akku" -tilaa. Tulinpa sitten käymään porukoilla ja havaitsin, että akku ei lataudu enää ollenkaan.

No eipä muuta kuin ostamaan uutta akkua ajatuksella, että kauan se puolitehoisena kestikin. Siitä sitten takaisin porukoille ja uutta akkua sovittamaan. Kuinka ollakaan, uusi akkukaan ei lataudu.

Vasta siinä vaiheessa tuli mieleen tarkistaa, onko jatkojohto seinässä. No eihän se ollut. Miten niin olisi pitänyt tajuta siitä, että latausvalo ei syttynyt johdossa?

Tulipa sitten sekin akku uusittua eikä tarvitse enää tunnin välein latailla.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Kävipä taas tänään (on käynyt muutaman kerran ennenkin) salibandymatsia viheltäessäni että aivoni tuomitsevat tilanteesta vaparin mutta huomaan kuitenkin pitäväni kättä pystyssä. Koska kaikki ovat jo huomanneet tuomion, ei sitä voi enää perua vaan jäähyhän siitä sitten tulee. Pelin jälkeen kaverin luo hattu kourassa anteeksi pyytämään ja tapahtunut virhe tunnustamaan.

Joskus vitosdivarimatsissa tosin sanoin kuuluvalla äänellä heti vihellyksen jälkeen että "sori, paska tuomio. Pelkkä vapari riittää". Siis peruin jäähyn ja kaikkia nauratti.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Lisätäänpä vielä.

Jokunen vuosi takaperin tuli rikottua oikea käsi. Jumalauta että aivoilla kesti kauan oppia avaamaan ovi vasurilla. Jotenkin vain aivot tahtoivat kääntää avainta väärään suuntaan vasurilla avatessa. Ilmeisesti aivot olivat tottuneet siihen, että ovea avatessa käännetään kättä "sisäänpäin".

Kauppareissuilla kyllä sattuu kaikenlaista. Muutamaan kertaan kauppa on kutsunut juuri jonkun tietyn tuotteen takia. Kotona sitten ostoksia purkaessa mieleen iskee ajatus siitä, kuinka juuri se jokin oli unohtunut. Myös muutama vuosi takaperin tuli opittua henkkarien näyttäminen aina kaupassa käydessä. Koodisanat: 18 ja vanhempien luona. Eipä tuolloin tullut kaupassa käytyä muulloin kuin kaljaa hakiessa. Omaan kämppään muuttaessa sitten Alepan mimmit saivat varmasti huvia. Vai kuinka moni tarjotaa henkkareita ilman kysymistä tonnikalaa ja makaronia ostaessa?

Duunissa tulee sitten välillä sekoiltua kielten ja sanojen kanssa. Joskus vain aivot eivät halua vaihtaa kieltä ja englanninkieliselle asiakkaalle tulee (yritettyä) puhua suomea tai toisinpäin. Samoin välillä sanojen väliin puskee sanaa työpaika pikaviestimestä. Ei se "kahvitauko" kuulosta ihan niin hyvältä jotain selvitettäessä...
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Muutama tuli taas mieleen. Menossa suihkuun alkkarit vielä jalassa, no käyn kusella ennen sitä, en vedä pönttöä. Otan boxerit pois jalasta tarkoituksena heittää ne parin metrin päässä olevaan pyykkikoriin. Donkkaan ne suoraan vieressä olevaan vessanpönttöön.

Mökillä krapulassa käyn äkkiä pesulla, munasillaan terassille, rööki huuleen ja perspiranttia kainaloon. Totta kai nostan vaudilla käden ylös kun laitan sitä ja samalla liikkeellä tumppaan röökin kämmenselkääni.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Joskus vitosdivarimatsissa tosin sanoin kuuluvalla äänellä heti vihellyksen jälkeen että "sori, paska tuomio. Pelkkä vapari riittää". Siis peruin jäähyn ja kaikkia nauratti.

Hatunnoston paikka. Tällaisia tuomareita on harvassa.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Jokapäiväistä kauraa nämä aivopierut. Oletin tosin, että on olemassa myös skarppeja ihmisiä, mutta tätä ketjua kun lukee niin eipä taida olla.

Äsken piti tulostella runkosarjavetolappuja tuohon omalle tulostimelle. Vielä tulostinta valittaessa oli mielessä tuo oma - puhelimen sointiin asti - kunnes ihmettelin kun ei paperi virtaa. Toivottavasti ne tuolla toisellapuolen taloa tykkäävät myös tehdä lätkäveikkauksia.
 
Joskus pikkupoikana omistin aivan Nokia 6110-puhelimen näköisen taskulaskimen, joka tottakai oli leikeissä aivan oikea kännykkä.

Kerran sitten vedin hirveät pultit pikkuveljelle, olin 100% varma että hän oli kääntänyt "kännykän" näppäimet väärinpäin siten, että alin numerorivi oli 1,2 ja 3. Numero 0 kylläkin oli aivan oikealla paikallaan, ja tämä teki asiasta vielä vaikeamman ymmärtää. Miten pikkuveli olikin osannut kääntää näppäinmatosta vain numerot 1-9, puuttumatta alimpaan riviin millään tavalla.

Ahaa-elämys oli valtaisa kun myrskyn laannuttua huomasin mistä olikin kyse.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Ahaa-elämys oli valtaisa kun myrskyn laannuttua huomasin mistä olikin kyse.
Nyt täytyy myöntää että on "aivot, mitä vittua"-fiilis, sillä minulle ei avaudu millään mistä voisi olla kyse. Väännä minulle rautalangasta.
 
Nyt täytyy myöntää että on "aivot, mitä vittua"-fiilis, sillä minulle ei avaudu millään mistä voisi olla kyse. Väännä minulle rautalangasta.
Tyypillisesti taskulaskimien numeroasetelma juoksee alhaalta ylöspäin, eli juuri päinvastoin kuin perinteisessä matkapuhelimen numeronäppäimistössä. Molemmissa puolestaan numero 0 sijaitsee yleensä alarivissä.
 

Kai-Sakari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panelian Raikas
Monasti olen keittänyt kahvia kaikki tarvittavat instrumentit mukana, mutta lopputulos on ollut kaikesta huolimatta suht laimea. Yleisin on jättää vesi pannuun. Parhaimpana kertana purut olivat valmiiksi veden pinnalla lillumassa.

Nimikirjoituksen suhraaminen kuittiin muuttuu ylivertaiseksi, mikäli kynästä ei tule kunnolla heti alussa. On pakko aloittaa kokonaan alusta ja lopputulos on syyllisen kaoottinen.

Kerran haahuilin vainokrapulassa läheisessä videovuokraamossani. Tiskillä lopputuloksena kolme samaa leffaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös