Aivot, mitä vittua nyt taas?

  • 393 346
  • 1 689

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kahvinkeitto tuntuu olevan niitä aktivteetteja, jotka laittaa aivot tilttiin.

Laitoin äsken vesisäiliöön neljän kupin verran vettä. Piti hetkeksi keskeyttää toimet ja kun palasin keittiöön, päätän vielä ennen papujen jauhamista varmistaa, että olihan siellä vettä neljälle kupille. Katson kelloani ja ehdin hetken tuijottaa sitä miettien, että mistä sen vesimäärän oikein näkee.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Ajattelin mennä suihkuun. Noh kävin laittamassa suihkun päälle jotta siellä mukavasti lämpiää. Parin tunnin päästä ihmettelin miksi suihku on jätetty päälle.

Semmoista.
No, oliko lämmintä?
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Kelasin tänään jonkun aikaa äärimmäisen yllättävää uutista tietokirjailija, ex-europarlamentaarikko Lasse Lehtisen (SDP) asettumisesta ehdolle.

Eduskuntavaaleissa.

Kokoomuksen listalta.

Niin kyseessä on tietenkin koronan yliasiantuntija, päällepäsmäri Lasse "Lapa" Lehtonen, jonka asettuminen ehdolle ei edes ole minkään sortin yllätys.

*facepalm*
 

Lahis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Red Wings, Barcelona, AC Milan.
Lahis ja kadonneen haarukan metsästys.

Nälkä pääsi yllättämään, joten kaivoin jääkaapista kinkkukiusauksen. Veitsellä paketti auki ja mikroon lämpenemään. Voitelin karjalanpiirakan ja laitoin juomalasin valmiiksi pöydälle ja sitten se haarukka. No missä se nyt on? Justhan mä avasin sillä ton kinkkukiusauksen. Mihin mä sen laitoin? Etsin joka puolelta keittiötä ja vilkaisin myös jääkaappiin, mutta haarukkaa ei vain löydy.

Pengoin jopa roskiksen, jos haarukka mokoma olisi vaikka mennyt vahingossa muiden roskien kanssa sinne. Ei löytynyt. En kai vaan laittanut sitä vahingossa mikroon? Päättelin, että mikro olisi salamoinut, mikäli siellä haarukka siellä olisi. Kävin jopa olkkarin ja työpöydän tarkastamassa, josko olisin sattunut viemään haarukan sinne. Eipä ollut sielläkään.

Menin takaisin keittiöön pohdiskelemaan tilannetta mikron piipatessa taustalla ja sitten aivoissani lopulta välähti. Niin minähän en avannut kinkkukiusauksen pakettia haarukalla vaan veitsellä enkä ollut ottanut vielä haarukkaa ollenkaan esiin. Siinä sitten nöyränä otin lipaston laatikosta yhden kahdestatoista omistamastani haarukasta ja kiusausta mussuttaessani pohdiskelin aivotoiminnan kummallisuuksia.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Piti eilen käyttää nuorempaa koiraa lekurissa tarkistuksella korvan kutiamisen takia. Koko homma alkoi jo lievällä paniikilla, kun aamulla varttia yli kahdeksan soittelin aikaa ja sitä tarjottiin heti yhdeklsältä tai sitten johonkin tulevaisuuteen...
Noh, eikaitsiinä, kahvit naamaan juosten, pannat, hihnat ja koirat kyytiin... aivan, monikossa, kun en hennonut jättää toista tyttöä kärvistelemään kotiin, kun toisen kanssa lähtisimme. Siitä sitten reipasta ajoa puolisen tuntia ja ehdimme kuin ehdimmekin ajoissa lekuriin. Toinen koira jäi autoon, kun toisen kanssa kävimme näytillä ja hoidatettavana. Nyt pitää huomata, että kyseessä eivät ole mitkään sylikoirat vaan semmoiset 60-kiloiset leikkisät "monsterit", joiden kanssa voi kommelluksia sattua, vaikka ovat opetettuja esim. odottamaan, että saavat luvan nousta autosta/autoon.
Homma hoidossa, toinen koirista hihnassa ulos lekurista ja sähköinen takaluukku auki avaimella, joka oli siinä samassa kädessä kuin talutushihnakin sekä vahtimaan, ettei toinen saa päähänsä hypätä ulos kadulle samalla, kun toista yritän pistää autoon irrottaen samalla hihnaa pannasta. Hihna irti autoon, koirat autoon ja nopeasti takaluukku napista sulkeutumaan ja kun se napsahti ja surahti lukkoon, pieni epäusko heräsi mielessä... Missäs mun avaimeni ovatkaan???
No, voihan VITTU!!! Siellähän ne yhdessä hihnojen ja koirien kanssa samassa kasassa lepäsivät lukkojen takana. Ensimmäinen ajatus oli lähinnä pakokauhu, sitten totaalinen romahdus: Eihän mulle voi käydä näin!!!
Pikkuhiljaa järki alkoi kiskoa miestä jaloilleen ja rationaalisuus voitti eli mikä nyt neuvoksi, mistä apua kysymään?
Soitin ensin paikalliseen merkkiliikkeeseen, jossa kyyti oli kylmaa: ei ole mitään "kikka kuutosta", jolla oven kuin oven saisi auki näppärästi tosta vaan. Ohjeeksi annettiin soittaa paikalliseen lukkoliikkeeseen, jotka yleensä näitä(kin) juttuja hoitavat. Siellä kaveri tyynesti totesi, ettei minun autoni merkkiin ja malliin murtautuminen onnistuisi mitenkään rikkomatta jotakin, esim. lasia, joten halvempi vaihtoehto olisi esim. ottaa taksi alle ja käydä kotoa hakemassa vara-avaimet.
Noh, ONNEKSI on vaimo, onneksi kotona etätöissä, onneksi kakkosauto tallissa "just in case" ja vaimolla mahdollisuus irrottautua n. tunniksi töistä minua poloista auttamaan. Eli - soitto lopulta vaimolle, joka hyppäsi autoon vara-avaimien kanssa ja vajaan kolmen vartin kuluttua hän oli paikalla ja homma kunnossa.
Siinä, kun rankaisin itseäni olemalla kadulla pakkasessa autoni ja koirieni kanssa koko tuon odotusajan, totesin kyllä, ettei kellään ole mitään hätää, mitään pahaa ei ollut tapahtunut, tällaista satuu, mutta vaikeaa se oli hyväksyä omalle kohdalleni:
AIVOT, mitä vittua nyt taas????
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
No, voihan VITTU!!! Siellähän ne yhdessä hihnojen ja koirien kanssa samassa kasassa lepäsivät lukkojen takana. Ensimmäinen ajatus oli lähinnä pakokauhu, sitten totaalinen romahdus: Eihän mulle voi käydä näin!!!
Mikä automerkki kyseessä jos pystyy lukitsemaan auton jos avainta ei ole auton ulkopuolella. Olisi kiva tietää että voi välttää kyseistä merkkiä. Esimerkiksi minun Volvo hyväksyy ainoastaan takaluukun sulkemisen jos avain on takakontissa, mutta ei sulkemisen ja auton lukitsemisen.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Mikä automerkki kyseessä jos pystyy lukitsemaan auton jos avainta ei ole auton ulkopuolella. Olisi kiva tietää että voi välttää kyseistä merkkiä. Esimerkiksi minun Volvo hyväksyy ainoastaan takaluukun sulkemisen jos avain on takakontissa, mutta ei sulkemisen ja auton lukitsemisen.
Noin teki minunkin autoni, Mersu, eli hyväksyi takaluukun sulkemisen, kun avain oli takakontissa sisällä. En ehkä tuonut kyllin selväksi, että auto oli koko ajan lukossa, kun lähtiessäni lekurista avasin sähkötakaluukun avaimen kytkimellä ja suljin sen sitten takaluukun omalla kytkimellä, kun kaikki oli saatu sisälle.

Joo - paska juttu, kun noin tapahtuu, mutta jos tässä nyt jotain kikkelin venytystä pitäisi harrastaa, be my guest, yksinäsi...
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mikä automerkki kyseessä jos pystyy lukitsemaan auton jos avainta ei ole auton ulkopuolella. Olisi kiva tietää että voi välttää kyseistä merkkiä. Esimerkiksi minun Volvo hyväksyy ainoastaan takaluukun sulkemisen jos avain on takakontissa, mutta ei sulkemisen ja auton lukitsemisen.
Itse busseja siivotessani avasin Mersun pikkubussin oven, heitin avaimen sisälle ja jatkoin matkaa seuraavaan autoon. Hetken kuluttua kuului *klak* ja auton ovet menivät automaattisesti lukkoon. Siinä sitten katselin penkillä olevia avaimia ja mietin miksi en jättänyt ovea esimerkiksi raolleen.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Avaimiin liittyy myös oma tämänpäiväinen " Aivot, mitä vittua nyt taas"- hetki kun tuossa lähin roskia viemään ulos, niin otin avainten sijaan kynsisakset kouraan ja eikun ovea kohti. Onneksi ehti tajuta, että nyt ei taida ihan oikea esine olla kourassa ennen ku lähti kämpästä...
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Avaimiin liittyy myös oma tämänpäiväinen " Aivot, mitä vittua nyt taas"- hetki kun tuossa lähin roskia viemään ulos, niin otin avainten sijaan kynsisakset kouraan ja eikun ovea kohti. Onneksi ehti tajuta, että nyt ei taida ihan oikea esine olla kourassa ennen ku lähti kämpästä...
Luojan kiitos asia ei ehtinyt eskaloitumaan. Mieti kun olisit tullut roskia viemästä, eikä ketään olisi ollut ovea avaamassa ja sinä olisit jäänyt ulos ihmettelemään, miten pääset kynsisaksilla sisälle.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Luojan kiitos asia ei ehtinyt eskaloitumaan. Mieti kun olisit tullut roskia viemästä, eikä ketään olisi ollut ovea avaamassa ja sinä olisit jäänyt ulos ihmettelemään, miten pääset kynsisaksilla kotiin.
Onneksi sentään alaovesta oisin päässyt sisään kiitos tuommosen koodilukon( liekö edes oikea termi?), mutta sitten ois jo pitäny alkaa soittelemaan ovikelloja ja kyselee puhelinta lainaan, kun oma sattu olemaan latauksessa. Mukavasti ois varmaan tullu maksettavaa jos isännöitsijä ois pitäny soittaa paikalle, mutta onneksi ei siihen menny...
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Mukavasti ois varmaan tullu maksettavaa jos isännöitsijä ois pitäny soittaa paikalle, mutta onneksi ei siihen menny...

Itsellä tämä kävi joskus parikin kertaa hyvin lyhyessä ajassa. Selvisin sillä, että oli 20 euron seteli kourassa. Yleensä avaimet kyllä hyvin hallussa ja olen monta kertaa varmistanut, että mukana on, mutta nuo pari kertaa tapahtui hämmentävän pienellä aikavälillä.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Itsellä tämä kävi joskus parikin kertaa hyvin lyhyessä ajassa. Selvisin sillä, että oli 20 euron seteli kourassa. Yleensä avaimet kyllä hyvin hallussa ja olen monta kertaa varmistanut, että mukana on, mutta nuo pari kertaa tapahtui hämmentävän pienellä aikavälillä.
Tuo 20€ ei pahalta kuulosta mutta mietin, että oisko tässä tullu vielä jotain lisämaksua päälle kun sunnuntai ja uudenvuodenpäivä kaikenlisäksi.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Tuo 20€ ei pahalta kuulosta mutta mietin, että oisko tässä tullu vielä jotain lisämaksua päälle kun sunnuntai ja uudenvuodenpäivä kaikenlisäksi.

Joo muistaakseni toinen noistakin oli sunnuntai ja se nimenomaan vaati sen, että oli käteistä helposti. Näissä varmasti käytännön eroja ja tuossa taisi hieman tuuri käydä, että oli juuri 20€ eikä vaikka 50€:n seteli.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Itsehän heitin avaimet solussa takin taskuun, takki huoneeseen ja ovi perässä kiinni. *klick* ja ovi onkin lukossa. Siinä sitten kolmelta yöllä alat soittelemaan Securitaksen tyypille että tulee avaamaan oven. Tapaukseen ei edes liittynyt alkoholia.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Olin liikennevaloissa kääntymässä oikealle ja vilkku oli päällä. Oli pimeää ja oikeanpuoleiseen peiliin oli jäänyt jäätä/lunta sen verran, että vilkun valo näkyi sisälle autoon. Hetken sitä katselin ja käänsin katseen vasemmanpuoleiseen peiliin ja mietin, että tuohon peiliin ei ole ilmeisesti jäänyt jäätä/lunta koska vilkkuvalo ei näy sisälle. Sitten aivot surahtivat taas käyntiin ja totesin, että eihän se vasemmanpuoleinen vilkku voi edes näkyä sisälle koska siinähän ei ole edes valoa vilkun ollessa oikealle.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Pikkuhiljaa on henkisesti(kin) toivuttu tuosta autonavain-episodista...
Kun nyt näitä avainjuttuja täällä muistellaan, niin itselleni sattui kerran hieman erikoinen unohdus - sinänsä tuo unohdus oli hyvinkin tavanomainen, mutta jatko ei...
Nimittäln, unohdin koko avainnippuni postilaatikon suulle asuessani aikoinaan kaupungin luhtitaloissa Kaakkurissa Oulussa. Etsiskelin niitä tietysti epätoivon vimmalla joka paikasta pihalta, autosta, ym. Kävin autolla tyttärenikin luona etsimässä, jossa olin ollut käymässä, kun hukkasin lähtiessä avaimeni.
Tyttäreltä tullessani vastaan käveli seinänaapurini, Kosovon albaani, perheellinen työssä käyvä mies, joka leveästi hymyillen kysyi, olinko hukannut kenties jotakin. Myönsin auliisti mokani, jolloin hän kertoi, että oli löytänyt ne postilaatikkoni suulta roikkumassa kaiken kansan ihmeteltävänä ja oli ottanut ne talteen.
Mutta sitten... Asuntomme olivat vierekkäin toisessa kerroksessa eli kun luhtitalossa asuimme, hän kulki ylätasanteella aina minun asuntoni ohi lähtiessään/tullessaan. Kesäisin minulla oli tapana pitää keittiön pientä ylhäällä sijaitsevaa tuuletusikkunaa raollaan jatkuvasti, jolloin hän oli saanut päähänsä tipauttaa avaimet tuosta tuuletusikkunasta minulle sisälle. No, ne tietysti jäivät sinne ikkunapuitteiden väliin niin, ettei niitä olisi mitenkään nähnyt ennenkuin yrittäisi sulkea ikkunaa, jos silloinkaan.
Noh, sieltähän ne avaimet sitten löytyivät, kun tiesi kaivella, mutta parempaa piiloa en minäkään olisi niille hevin keksinyt. Onni onnettomuudessa oli, että löytäjä oli juurikin tuo mainittu kaveri eikä esim. joku satunnaisisia alakerran deekun kavereita, jolloin kämppäni olisi voitu putsata kaikesta myytäväksi kelpaavasta saman tien...
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Tänään alkoi siis labrakurssit yliopistolla, ja paikalle pitää tietenkin ottaa oma labratakki kuten aina. Katsoin jo kotona illalla valmiiksi, että siellä se takki roikkuu huoneen seinällä henkarissa, joten aamulla otin sen vain siitä ja tungin reppuun. No, kampuksella puin sen sitten päälle ja ihmettelin kun vähän kireältä tuntuu (enkä salillakaan ole kauheasti viime viikkoina käynyt) mutta ei siinä sitten mitään. Noin puolen tunnin kuluttua opettaja tulee kysymään "Missä sinun labratakkisi on?" johon minä tyhmänä aloin inttämään että tämähän on labratakki? Opettaja sanoo "minusta tämä on valkoinen kauluspaita". Se hetki kun tajusin, että tarttunut väärä paita mukaan huoneesta ennen lähtöä.

Tällaista. Kunnioitin sitten labrakurssin avauspäivää pukemalla juhlavan, valkoisen kauluspaidan päälle. Olisi ollut naurussa pitelemistä, jos olisin ollut kuka tahansa muu siinä tilassa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles

Glove

Jäsen
Saavun kaupan kylmäkaappille. Etsin katseellani haluamaani tuotetta, jonka sitten viimein bongaan sieltä oven kehyksen takaa hieman piilosta. Lähestyn ovea, käsi työntyy eteenpäin kohti kahvaa. Mutta miksi tässä ovessa ei ole kahvaa? No siksi kun yrität mennä saranapuolelta, tollo.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Oon ottanu jokusen vähän normia äreemmän kaljan. Rakas vaimoni siamaillu vähän viintä. Ollaan oltu jo pitkään yhressä, 10v. naimisissa. Se kysyy multa että jos olsin sinkku niin mimmosia naisia kattelisin ja mikkä olis ihan nounou. Mää sanoin sille että tykkään lyhyttukkasista blondeista. Ja että en tykkää yhtään tatuoinneista naisilla, mutta hillityt lävistykset on seksikkäitä. Se oli hetken hiljaa ja totes vaan että "mmm, njaaa..."

Se on punapää jolla on pualipitkät hiukset ja varmaan 20 tatskaa. Ei lävistyksiä, jos korviksia ei lasketa.

"Eiku..."

Voi olla hiljasta sängyssä tänää...
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Oon ottanu jokusen vähän normia äreemmän kaljan. Rakas vaimoni siamaillu vähän viintä. Ollaan oltu jo pitkään yhressä, 10v. naimisissa. Se kysyy multa että jos olsin sinkku niin mimmosia naisia kattelisin ja mikkä olis ihan nounou. Mää sanoin sille että tykkään lyhyttukkasista blondeista. Ja että en tykkää yhtään tatuoinneista naisilla, mutta hillityt lävistykset on seksikkäitä. Se oli hetken hiljaa ja totes vaan että "mmm, njaaa..."

Se on punapää jolla on pualipitkät hiukset ja varmaan 20 tatskaa. Ei lävistyksiä, jos korviksia ei lasketa.

"Eiku..."

Voi olla hiljasta sängyssä tänää...
Sanot sille vaan että voit vedellä silmät kiinni, ja pikku-johnnya pesään vaan. Oot niinku mies ja otat mitä haluut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös